Aihe: Onnistuuko Scalloped otelaudan palautus..
1
jukcat
12.06.2007 23:11:05
alkuperäiseen muotoon? Vai mitä olisi tehtävissä, jotta kaulan saisi palautettua ennlleen? Pystyykö USA Stratosta irroitttamaan otelaudan ilman että kaula vahingoittuu?
Kysymyksiä kysymyksiä. Torilla on myynnissä muuten mielenkiintoinen standard strato, mutta otelauta on koverreltu..
Jukcat kiittää asiantuntemuksestanne!
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
samantien
13.06.2007 00:03:32 (muokattu 13.06.2007 00:05:21)
eipä sille voi muuta kuin irroittaa vanha otelauta pois ja tehdä uusi tilalle. todennäköisesti itse lähtisin nauhojen poistamisen jälkeen nauhahiomakoneella suoristaan sitä otelautaa ja siitä sitten höylällä loput.

tietysti otelautaa voi yrittää irroittaa lämmittämälläkin.

ei mahdoton tehtävä, mutta peukalosi sijainti sanelee kannattaako tehdä itse, vai viedä ammattimiehelle.

E: melkeinpä samalla vaivalla siihen askartelee kokonaan uuden kaulan tosin.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
Joees
13.06.2007 00:58:49
eipä sille voi muuta kuin irroittaa vanha otelauta pois ja tehdä uusi tilalle. todennäköisesti itse lähtisin nauhojen poistamisen jälkeen nauhahiomakoneella suoristaan sitä otelautaa ja siitä sitten höylällä loput.

tietysti otelautaa voi yrittää irroittaa lämmittämälläkin.

ei mahdoton tehtävä, mutta peukalosi sijainti sanelee kannattaako tehdä itse, vai viedä ammattimiehelle.

E: melkeinpä samalla vaivalla siihen askartelee kokonaan uuden kaulan tosin.

Luulen ma, jotta ammattilainen tekee uuden kaulan about samalla hinnalla kuin mitä tuollainen operaatio tulisi kustantamaan...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Twinkle
13.06.2007 01:17:49
Jenkkistrato on onneksi pulttikaulainen niin koko kaulan vaihtaminen ei ole hirveen vaikeeta. Se lienee helpoin ratkaisu tuohon hommaan.
kulmahiomakone
13.06.2007 12:12:05
Warmothia kehiin. Jos kelpaa. Halvemmaksi tullee kuin nykyisen kaulan korjailu tai uuden kaulan teettäminen. Lisäksi sen vanhan kaulan voi vielä myydä, jos sille ei käyttöä löydy.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Aakoo
13.06.2007 13:36:44 (muokattu 13.06.2007 13:39:59)
alkuperäiseen muotoon? Vai mitä olisi tehtävissä, jotta kaulan saisi palautettua ennlleen? Pystyykö USA Stratosta irroitttamaan otelaudan ilman että kaula vahingoittuu?
Kysymyksiä kysymyksiä. Torilla on myynnissä muuten mielenkiintoinen standard strato, mutta otelauta on koverreltu..
Jukcat kiittää asiantuntemuksestanne!

Mites ois höyrysilitysrauta ja terävä veitsi? Näillä siis otelauta irti ja uusi näppis tilalle.

Oon tehnyt vastaavan operaation omatekoiselle LP:lle ja ei siinä kaula kovaa kärsinyt, Siitä löytyy faq:sta linkki.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =31&t=104636&o=0&co=120

Lakkaa ei siis kaulalla ollut, ja muutenkin meni kämmätty kaula uusiksi. Tuo projekti on nyt vähän jäissä enkä osaa sanoa mitä siitä lopullisesti tuli, mutta irroitettu otelauta vaikuttaa käyttökelpoiselta.

Tai sitten kattelet tämän artikkelin perään:
http://projectguitar.com/tut/removal.htm
milkcow s calf
13.06.2007 13:39:30

Sanoisin, että menee herkästi hyvä kaula pilalle, jos alkaa otelautaa vaihtelemaan. Saattaahan tuo onnistuakkin, mutta työ vaatii sitten tekijän, joka osaa asiansa.

Kannattaa hommata uusi kaula. Vanhanhan voipi sitten vaikka laittaa myyden torilla. Tuommoisella scalloped kaulalla on kannattajansa, varmaan menee kaupaksi.
spyykko
13.06.2007 21:40:10

Sanoisin, että menee herkästi hyvä kaula pilalle, jos alkaa otelautaa vaihtelemaan. Saattaahan tuo onnistuakkin, mutta työ vaatii sitten tekijän, joka osaa asiansa.

Mä sanoisin että herkemmin siinä pilaa vain sen jo pilalla olevan otelaudan, kuin koko kaulaa.

Tehdastekeleestä en ole otelautaa irroittanut, yhdestä omatekelstratosta tietebondilla liimatun laudan kyllä. Höyrysilitysrauta, pakkelilasta ja malttia. Itsellä meni hienosti, kunnes viimeksi lueteltu loppui ja otelauta katkesi. Toisen palankin sai kyllä irti, joten kaula jäi kyllä periaatteessa käyttökelpoiseksi (vaikka mä irroitin otelaudan vain saadakseni kaularaudan uusiokäyttöön).

Pintakäsittelytöihin tuossa voi kyllä joutua.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
spyykko
13.06.2007 21:40:16 (muokattu 13.06.2007 21:40:45)

.. Tupla ..
Ite olis taas tarvinnu tehdä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)