FunMachine 12.06.2007 20:48:10 | |
---|
Hitto kun noita Levy's -hihnoja on hankala löytää. Vielä kun pitäisi tietynlaisia olla ;p. Eikä thomanniltakaan tietty näitä löydä. http://personal.inet.fi/koti/korhope/levys_tearwear.jpg tuonmallisia haen. Tietääkö joku mistä näitä saisi? (pääkaupunkiseudulta mahdollisesti?) |
WinterMad 12.06.2007 21:07:17 | |
---|
F -musiikista luulisi löytyvän. Oulussa Musiikki Kullaksella ainakin on Tear n' Wear Levysejä. Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi. -Erä |
McNulty 12.06.2007 21:29:58 | |
---|
EM Nordic tuo maahan. Esim. DLX Music Stadissa ja Tampereella, Tevari Hämeenlinnassa jne. Kysy paikallisesta voisivatko tilata. PS. Itse en käytä muita kuin Levy'sin remmejä. Miulla on nyt 3kpl MSS1 mustina, 1x Cotton-remmi ja pari muuta "koristellumpaa" bahkaremmiä. Parhaita mitä rahalla saa! clenching the fists of dissent |
Twinkle 12.06.2007 21:37:56 | |
---|
PS. Itse en käytä muita kuin Levy'sin remmejä. Miulla on nyt 3kpl MSS1 mustina, 1x Cotton-remmi ja pari muuta "koristellumpaa" bahkaremmiä. Parhaita mitä rahalla saa! Ite en käytä enää levy'sin remmejä. Omistan yhden, se nahka meni pehmeeksi niin nopeasti että sitä on turha yrittää käyttää enää ilman hihnalukkoja. Yleensäkin se syö miestä kun se mokoma pituuden säätely on niin hankalaa, joten palasin vanhaan. Hain Tevarista vitosella säädettäviä, pitkiä nailonhihnoja eikä vituta enää yhtään. |
McNulty 12.06.2007 21:45:23 (muokattu 12.06.2007 21:46:44) | |
---|
Ite en käytä enää levy'sin remmejä. Omistan yhden, se nahka meni pehmeeksi niin nopeasti että sitä on turha yrittää käyttää enää ilman hihnalukkoja. Hmm... minulla on vakiona kaikissa skeboissa ja remmeissä hihnalukot. Ja jokaiselle skeballe remminsä. Ei siis tarvitse repiä hihnaa irti skebasta, ellei sitten halua vaihtaa pituuden vuoksi... istuen vs. seisten. En ole mainitsemaasi ilmiötä täten havainnut. Yleensäkin se syö miestä kun se mokoma pituuden säätely on niin hankalaa, joten palasin vanhaan. Miulla on useampi remmi tuota varten. Persaukiset marmattakoon... Hain Tevarista vitosella säädettäviä, pitkiä nailonhihnoja eikä vituta enää yhtään. Itse en pidä nylonremmistä... se hiertää ja painaa ikävästi niskaan/solisluuhun. Nylonhihna ei myöskään pidä kitaraa paikalla jos hieman liikkuu, se vaan liukuu ja luistelee mihin haluaa. Etuna kyllä tuo säädettävyys. clenching the fists of dissent |
WinterMad 13.06.2007 01:51:14 | |
---|
Levysit on kyllä hyviä, itsellä perusmusta cotton ja sitten nyloninen valkoinen pääkallo -grafiikalla. Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi. |
Hmm... minulla on vakiona kaikissa skeboissa ja remmeissä hihnalukot. Ja jokaiselle skeballe remminsä. Ei siis tarvitse repiä hihnaa irti skebasta, ellei sitten halua vaihtaa pituuden vuoksi... istuen vs. seisten. En ole mainitsemaasi ilmiötä täten havainnut. Niin se vaan tekkee, aluksi siinä ei ollu pysyä ees hihnalukko paikallaan kun se oli semmoinen lirpake, mutta prikan laittamalla alkoi pysyä. Itekin käytän montaa remmiä, mut joitakin remmiin tulevia systeemejä (pääasiassa esim. langaton lähetin tai korvamonitorin vastaanotin) ei jaksa siirrellä remmistä toiseen. Niitä ei ole varaa ostaa jokaiseen erikseen. Miulla on useampi remmi tuota varten. Persaukiset marmattakoon... En voi väittää että kyseessä olisi mikään ylitsepääsetön perseaukisuus vaan lähinnä käytäntö. Minusta nyt vaan kuitenkin tuntuu, että jos lätkin rahaa yli 40 johonkin nahkaremmiin, niin sen pitäisi kestää myös hihnatappiin laittaminen. Itse en pidä nylonremmistä... se hiertää ja painaa ikävästi niskaan/solisluuhun. Nylonhihna ei myöskään pidä kitaraa paikalla jos hieman liikkuu, se vaan liukuu ja luistelee mihin haluaa. Etuna kyllä tuo säädettävyys. Ei minulla vaan luistele sen enempää kuin ite käsken. Painamisesta en tiedä, bassoa varten hommasin semmoisen 4 euron leveän Warwickin nylonremmin, niin eipä paina sekään mitään. |
ankkiz 13.06.2007 20:14:30 (muokattu 13.06.2007 20:16:25) | |
---|
Minusta nyt vaan kuitenkin tuntuu, että jos lätkin rahaa yli 40 johonkin nahkaremmiin niin ~10e sijoitus hihnalukkoihin ei tunnu miltään. Etenkään kun se on myös "henkivakuutuksena" kitaralle :) PS: Ja kun ostat dunlopit, niin sama hihna siirtyy helposti kitarasta toiseen. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Twinkle 13.06.2007 20:38:34 | |
---|
niin ~10e sijoitus hihnalukkoihin ei tunnu miltään. Etenkään kun se on myös "henkivakuutuksena" kitaralle :) PS: Ja kun ostat dunlopit, niin sama hihna siirtyy helposti kitarasta toiseen. Hoh, neljännes lisää hintaan remmiin ennen kuin sen saa toimivaksi. Kaupan sedät on keksineet missä se raha kasvaa. Dunloppeihin pitäis siirtyä, schallereita ei tunnu enää ees saavan mistään. |
koponen 13.06.2007 22:04:34 (muokattu 13.06.2007 22:04:58) | |
---|
Dunloppeihin pitäis siirtyä, schallereita ei tunnu enää ees saavan mistään. Kyllä niitä taas saa. Schaller on pieni firma ja valitettavasti niillä on välillä toimitusvaikeuksia. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
Twinkle 13.06.2007 22:20:38 (muokattu 13.06.2007 22:21:46) | |
---|
Kyllä niitä taas saa. Schaller on pieni firma ja valitettavasti niillä on välillä toimitusvaikeuksia. joo, saa. Ennen vaan nikkelin väriset sai keskieuroopasta neljällä eurolla pari. Thomannilta ovat kadonneet kokonaan ja lähikauppias pyytää niistä melkein 14 euroa parilta. EDIT: paitsi joo, ovat näköjään palanneet katalogiin. |
TvA 14.06.2007 14:55:24 | |
---|
Levy'sin hihnoja ja Schallerin hihnalukkoja löytyy Nummelan Viihdeässistä http://www.viihdeassat.fi . Aikoinaan ostamani Levy's on senverran paksua tekoa, että jouduin reijän suurentamisen jälkeen puristamaan hihnaa kasaan ruuvipuristimella ennekuin mutteri suostu ottamaan kiinni kierteisiinsä... Pysyy kasassa ilman ruuvilukitetta ;-) ...vapaa-ajan muusikko... |
LamaAjanElvis 14.06.2007 15:18:00 (muokattu 14.06.2007 15:19:02) | |
---|
Ei taida Suomesta löytyä kunnon leveitä nahkahihnoja tyyliin vaikka SRV, paitsi monsterampsin omatekemät, jotka maksaa varmaan kitaran verran. Meinaan jotain ihan kaupasta ostettavaa/tilattavaa. |
Fender Stratocaster 14.06.2007 17:17:52 | |
---|
Mielestäni olen Jyväskylän Musapörssissä noita nähnyt, basistikin sanoi omansa sieltä ostaneen... |
Jungleman 19.06.2007 09:40:45 | |
---|
Kaivetaanpa tämä esiin... Suosittelen erittäin päättäväisesti Minotaurin remmejä. Custom Soundsista saa, eivät ole halpoja. Parhaita mitä olen kokeillut, taitaapa olla kolme tuollaista käytössä. Paksua mutta pehmeää nahkaa, leveyttä riittää. Levy'ssejäkin on ollut käytössä, kyllä nekin asiansa ajavat... Valmistetaan Kreikassa. Minotauroksen nahasta ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |