Aihe: Genesis Stadionilla 11.6.
1 2 3 4
Turder
12.06.2007 12:00:14
Aika samat fiilikset kuin muillakin. Liian valoisaa, hieno lava, sopivat soundit, tulpilla oli liian tönkköä-> tulpat pois ja hyvin pärjäsi. Hirveästi en tuntenut ennestään Genesistuotantoa, enemmän olin varmaankin Phil Collinsin takia siellä. Ennen keikkaa oli upeaa chillailla siinä kentällä auringon paisteessa. Mukava tunnelma kentällä pitkin keikkaa ja hienosti kehittyi meno kohti loppua katsomossa sekä lavalla.
Decker90
12.06.2007 12:34:03

Olihan se...
Itse kävin silloin muutamia vuosia takaperin pettymässä Hartwall-areenalla...
Nyt keikkalla oli aivan eri bändi! Stuermerin ja Thompsonin osuus kokonais soundissa on kyllä aika olennainen... Ja Colins on aina Colins, hän on bändin show mies!
Itselle jäi keikasta todella hyvä maku, äänentoisto toimi mielestäni noissa olosuhteissa todella hienosti. Nappeja ei tarvittu, mutta silti tuli tarpeeksi tanakasti.
Valo/pyro show ei todellakaan päässyt oikeuksiinsa kesäisessä illassa. (Toisaalta mieluummin niin kuin kauheassa kaatosateessa...) No, saapahan nuo aikanaan sitten katsella dvd:ltä, jossain muualla kuvattuna...
"En syytä, enkä väitä...."
DoThePop
12.06.2007 13:26:14
Onko kenelläkään kokemusta tästä levykaupasta?Luulisi ainakin että uskaltaa laittaa tilauksen vetämään luottokortilla.

http://www.themusic.com/

Ajattelin laittaa tilaukseen tuon eilisen Genesis keikan cd:n.Oli kyllä niin hieno keikka Genesikseltä.Että pakko tuosta on saada muistoksi muutakin kuin liian pieni kiertuepaita:).Kolmesta neljään viikkoa lupaavat toimitusajaksi tuolle eileiselle keikalle.Kyllähän tuota jaksaa odottaa.
PekkaM
12.06.2007 13:44:32
Kyllä luottokortilla aika hyvin uskaltaa netistä tilata, kunhan vähän järkeään käyttää, ettei ihan mihin vaan numeroaan anna. Itse olen ongelmitta lukuisista levykaupoista tilannut ja tuolla myös nyt tilaus sisällä.
Flash
12.06.2007 14:37:05

Yeah, erittäin hyvä keikka oli kaikin puolin. Saundit kohdillaan ja soittokin tuntui kulkevan hienoisesta jännittämisestä huolimatta. Settilista oli minusta hyvä, koskapa diggailen tasaisesti sekä vanhempaa, että uudempaa tuotantoa. Lava oli aika jännä. Iso, mutta silti hyvin intiimi. Phil olisi voinut pari kertaa useamminkin uskaltautua sivurampeille herättelemään yleisöä.
Live Music Is Better!
hollmi-5
12.06.2007 20:28:56
Bändi oli elävä. Olisivat mahtuneet pienellekin stagelle tuollaisenaan. Pientä hapuilua (onneksi). Collinsin mainio esiintyminen ja hieno rumpalointi oli juhlaa. Tätä kuuntelin 80-luvulla ja nyt sen sitten elävänä näin. Oli korkeat odotukset. Hyvä mieli on vieläkin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jarkko G.
12.06.2007 22:25:23
Iltalehti ei tainnut ymmärtää mikä bändi oli kyseessä:

"Keikkaa leimasi simppeli ja kodikas meininki, joka parhaimmillaan nostatti hymyn huulille, tylsimmillään sai haukottelemaan pumpun yltyessä progetilutukseen omassa maailmassaan."
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
2541
12.06.2007 23:01:39

Tulikos tuo "Firth Of Fifth" kokonaan, vaiko vain siitä instrumentaalikohdasta-kitarasooloon ja siitä sitten "I Know What I Likeen"? Jokatapauksessa, tuo instrumentaalipätkä on yksi Genesiksen komeimpia.

Iso plussa bändille, että herättivät henkiin noita "Duke" -levyn instrumentaalijaksoja. Vielä kun olisin ollut itse kuuntelemassa.
Tohtori Flang
12.06.2007 23:22:01
Tulikos tuo "Firth Of Fifth" kokonaan, vaiko vain siitä instrumentaalikohdasta-kitarasooloon ja siitä sitten "I Know What I Likeen"?

Tuli pelkästään tuo soolo.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
Musta Arkipyhä
13.06.2007 08:51:52
Iltalehti ei tainnut ymmärtää mikä bändi oli kyseessä:

Ei olis ensimmäinen kerta..:-)
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
Clef
13.06.2007 09:09:49
Eih! Siis miten on mahdollista että mä muistin tää keikka olis ollut tänään, 13.päivä?? Nyt kyllä harmittaa.
discominister
13.06.2007 09:56:19
Eih! Siis miten on mahdollista että mä muistin tää keikka olis ollut tänään, 13.päivä?? Nyt kyllä harmittaa.

Ei kai sulla lippua ollut? :D
marilli
13.06.2007 15:50:32
A-katsomon ylä osassa ei äänentoisto toiminut ollenkaan. Katto peitti 2/3 lavan reunalla roikkuneesta katsomon puoleisesta PA-tornista josta varmaankin tuli kaikki yläpään äänet. Välillä tuuli tosin toi ryöpsäyksen laulua, kitaraa tai syntikkaa jotka sitten kimpoilivat hetken sielä betoneissa.

Matalat äänet tulivatkin sitten riittävästi..

Tuon lisäksi kentän keskivaiheilla olleet, takakaarteeseen suunnatut tornit olivat aika kohillaan. Oikeastaan ne syöttivät tuon katsomonosan hallitsevat yläpään äänet. Siinä olikin sotku valmis kun matalat äänet tulivat lavalta viiveellä verrattuna lähi keskitornista tuleviin ylä-ääniin. Todella kuulosti ettei ne saaneet mitään soitettua tarkasti. Edes haitsu ja basari ei ollut keskenään synkassa.

DVD:ltä voi sitten myöhemmin kuunnella ja katsella miltä se oikeasti kuulosti. Mahtava kokemus kuitenkin.
Capman
13.06.2007 18:31:49
DVD:ltä voi sitten myöhemmin kuunnella ja katsella miltä se oikeasti kuulosti. Mahtava kokemus kuitenkin.

Niin julkaistaanko jokaisesta keikasta myös oma dvd?

En löydä sieltä http://www.themusic.com kuin cd-vaihtoehdon?
tsaarela
13.06.2007 18:55:46
Tarttuiko videonauhalle/digiboksin kovalevylle Maikkarin 9.6 lauantaina lähettämä Turn It On Again -rundipromo-ohjelma?
Myy, anna kopioida, vuokraa, lainaa kyseinen tallenne. Vaivannäkösi korvataan eurovaluutalla. t: tommi.saarela(ät)kotiportti.fi
cortti
13.06.2007 22:06:11
Jotenkin olin vähän väsynyt ja passiivinen, enkä ehtinyt nauttia juurikaan virvokkeita kun konsertti jo alkoi. Genesis ei näemmä nuodata taiteellista parinkymmenen minuutin myöhästymistä.

En turhia ala erittelemään. Itse pidin eniten varmaankin In The Cagesta, Firth Of Firthistä, rumpusooloilusta (tuli mieleen Yessin Ritual) ja Los Endosista. Pop rallatukset on mitä voi odottaa eikä mitään muuta. Itse onnellisena en suoranaisesti vihaa niitä, mutta eipä ne oikeasti jaksaneet sytyttää. Ripples oli mukava veto, vaikka itse olisin toivonut jotain muuta A Trick Of The Tail kappaletta. Domino ei minusta toiminut ja oli aika pitkäveteinen paikoin. Duke oli mielestäni yliedustettu, ei progea, toisaalta ei sitä tuubaa mitä 90% kuulijoista oli sinne tullut kuuntelemaan.

Yleisesti ihan mukava konsertti ja onhan Genesis kuitenkin kovan kaliiberin bändi.
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
DoThePop
14.06.2007 15:22:33
Mä ymmärsin että kiertueelta julkaistaan yksi dvd.Mutta jokaisesta keikasta tulee oma cd-versio myyntiin.Itse laitoin tuon Helsinki liven tänään tilaukseen.Hinnaksi taitaa tulla posteineen n.35 dollaria.Ei meikäläisen mielestä kuitenkaan mikään paha hinta mukavasta muistosta erinomaiselta keikalta.
Sa(n)kari
15.06.2007 19:52:54
Laitan nyt tämän saman tännekin, mitä tuonne rumpu-alueelle kirjoitin:

Jaa-a, jokohan sitä alkais palautumaan siitä kokemuksesta.. :) Kyllä oli hieno keikka, hitto vie kun taustamusat lähti pyörimään ja kello alkoi olemaan siinä 8 pintaan, niin en ikinä muista että millään keikalla olisi samanlainen fiilis ollut. Sydän hakkasi ja siinä ajatteli että, "Helvetti, kohta siinä muutaman metrin päässä on Genesis", ei sitä tajunnut alkuun. Vaan sitten kun äijät tuli lavalle, niin kyllä täytyy sanoa, että oli siinä aikamiehellä tunteissa pidättelemistä, pala oli parin ensimmäisen biisin ajan kurkussa. Erityisesti jäi alusta mieleen Collinsin äärimmäisen tyylikäs lavalle saapuminen ja tervehtiminen, se kuva ei häviä varmaan ikinä päästä. Eipä osaa sitä fiilistä selittää. Kyllähän te tiedätte. :)

No mutta, kyllähän siellä musaakin kuultiin. Me ei sitten saatu hoidettua korvatulppia mistään, ja kun oltiin aika lähellä eturiviä, (musta m-netin huppari, jos joku näki :)) niin pelotti että menee puuroksi soundit, vaan kyllä siihen nähden yllättävän hyvin selvää otti, hieman nopeimmissa/lujimmissa kohdissa tahtoi yläpää mennä sekaisin. Bassoa kyllä riitti. :) Täytyy ehkä se keikan CD ostaa, niin voi siitä sitten kuunnella paremmin.

Alkuun minusta Collins soitti melko paljon, mikä oli vaan positiivista, ja soitto näytti yhtä rennolta kun ennenkin. Mukavassa suhteessa minusta soittivat vanhaa ja uutta sekaisin, Genesis on aika uusi tuttavuus minulle, joten muutamat vanhemmat vedot meni hieman ohi, hienolta kyllä kuulosti vaikka en biisejä tunnistanutkaan. Eniten ehkä odotin Firth of Fifthiä, jota sitten pätkän soittivatkin, minusta yksi Genesiksen hienoimmista biiseistä. Valot ja muutenkin lavahommat (pyrot yms) meni hieman Suomen kesän ansiosta hukkaan, mutta hienoja yllätyksiä siellä oli. Jotenkin tuntui etteivät olleet jaksaneet/halunneet laittaa käsikirjoitusta uusiksi The Way We Walk DVD:ltä, joten paljon oli tuttuja maneereita heillä, esim Domino Principal taisi mennä lähes identtisesti.

Kaikenkaikkiaan oli erityinen ilta, kuten Phil Collins asian ilmaisi, varmasti tämä jää yhtenä kaikkien aikojen keikoista mieleen. Kiitoksia Genesis!
Simpson, eh? http://www.last.fm/user/SickNature/
DoThePop
21.08.2007 19:14:36
Tänään putosi Helsingin keikan tuplacd postiluukusta.Hienoa päästä fiilistelemään upeaa konserttia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)