Aihe: Novation X station
1
muLperi
16.06.2007 22:08:46
Ei tos ainakaa tainnu mitää sellasta rytmikonetta / sekvensseriä olla niinku micronissa...

Heitelkää kommentteja myös Micronista.
Kuulin jostain huhua että ois jäämässä pois..?
Onko vaikea käyttöliittymä ja esim omien rytmipatternien luominen?
JoKo
06.07.2007 10:35:55 (muokattu 06.07.2007 10:40:55)
Kävin eilen hommaamassa tollaisen. Midiohjaimena toimii todella hyvin, sillä voi jopa tehdä vibraaton kosketinta heiluttamalla. Ominaissoundi synassa kuulostaa hyvältä, vähän vaikea vaan arvostella vielä kun suurin osa preseteistä on kiksutranceosastoa ja se ei ole ihan meikäläisen juttu. Omien soundien teko on onneksi tosi helppoa.

Siinähän on myös kahden kanavan äänikorttiominaisuus. Kokeilin huudella mikkiin sen kautta ja kyllähän se toimi, olen tosin kuullut kyllä parempia etuasteita, mutta eipä nyt synassa olevilta etusilta voi ihmeempiä odottaakaan.

Sekvensseriä tossa ei taida olla, mutta toi kontrolloi suoraan ainakin Logickkia, Reasonia, Cubasea ja Apleton Liveä. Pro Toollsiin joutuu tekemään sen ohjaustemplaten itse.

Tässä nyt jotain ensitunnelmia...
mr.bungle
06.07.2007 18:09:03 (muokattu 06.07.2007 18:09:36)

Onko kellään kokemusta?

Eikö tää oo niinku K-Stationista seuraava versio?
Mutta tää on kuitenki ilmeisesti enempi suunnattu midi-kiippariks..

Onko millaset saundit ja säädöt verrattuna microniin / microkorgiin?
Ja ylipäätään laitteen laatu?

Mä ostin X-Stationin MicroKorgin tilalle. Korgissa hämää pieni näppis, ja alhainen polyfonia (olikos siinä nyt 4 ääntä, vs. Novationin 8). Novationin synaosasto on rehellistä digikamaa, analogikomponentteja ei ole edes yritetty mallintaa, joten saundi on ehtaa trance-osastoa. X-station onkin parhaimmillaan kontrollerina. Näppis on hyvä, omaa aftertouchin ja lisänä on kaksi hyvää kontrolleria, joysticki ja touchpadi. Nappeja ja vipstaakkeleita ja niille templaatteja on myös runsaasti. Myös audiosisäänmeno osoittautui yllättävän laadukkaaksi. Appropoo: paska syna (joskaan ei Korgkaan häävi ole), mutta hyvä kaveri työpöydälle tietokoneen viereen.
bassolla hanuriin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)