Aihe: Runkoa teettää
1 2 3
Numb
12.06.2007 12:32:08

Body kannattaa tehdä itse.

Mutta jos teettää haluat, niin tsekkaa amfisound. 550€ tulee bodylle hintaa siellä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Antti1
12.06.2007 18:10:57 (muokattu 12.06.2007 18:17:57)
Aargh, nyt pitää taas raivota...

Jos tuo muoto häiritsee soittoa, niin kannattaa muuttaa soittoasentoa. :) Vitsi vitsi, mutta kyllähän tuon mallisella soittavat isot pojat ihan mitä tahansa.

OteLAUTA ja KAULA. Ei otekaula, ugh! >:|

EDIT 1: Ja muutenkin, jos tietämys on tota tasoa, niin kannattaa unohtaa koko reissu. Kato sitten kahden vuoden päästä uusiksi, jos vielä silloin haittaa. Mikäli sun täytyy kysyä neuvoa sun haluamista osista, niin kiivetään perse edellä puuhun.

EDIT 2: Sori, oon vähän huonolla päällä. Pyhiä puheitani en kuitenkaan pyörrä, tämä vaikuttaa kovasti vältettävissä olevalta ja ennen kaikkea turhalta rahan menolta.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
RekoS
12.06.2007 18:36:09
Jos tuo muoto häiritsee soittoa, niin kannattaa muuttaa soittoasentoa. :) Vitsi vitsi, mutta kyllähän tuon mallisella soittavat isot pojat ihan mitä tahansa.

Aloittaja kysyi kyllä jotain aivan muuta. Ei ynkkäkään taida tykätä Lespasta, kun stratolla soittaa. Kunnioittakaamme eri ihmisten eri soittotekniikoita. Voin minäkin soittaa b.c. richillä, mutta jos en kerta kaikkiaan halua?

Body ei sinänsä ole vaikea tehdä, kannattaa tosiaan harkita sen tekemistä itse. Sensijaan kannattaa kyllä tietää tarkkaan minkä moisen haluaa, eli testaat sitten vaikka musaliikkeissä kitaroita ensin ettei mennä sitten perse edellä puuhun.
oiva tumpeloinen
12.06.2007 18:44:14
Body ei sinänsä ole vaikea tehdä, kannattaa tosiaan harkita sen tekemistä itse. Sensijaan kannattaa kyllä tietää tarkkaan minkä moisen haluaa, eli testaat sitten vaikka musaliikkeissä kitaroita ensin ettei mennä sitten perse edellä puuhun.

Montako onnistunutta bodya olet tehnyt, jos saa kysyä? Tuli vain mieleen, kun voi noin helposti sanoa, että body on helppo tehdä. Bodyn muodot on varmasti helppo tehdä, mutta tallan paikat ja kaulakulmat ei välttämättä kaikille ole helpoimmasta päästä saada kohdilleen.
Antti1
12.06.2007 19:08:31 (muokattu 12.06.2007 19:09:14)
Aloittaja kysyi kyllä jotain aivan muuta.

Ei tainnut aloittaja kysyä tietääkseni sun mielipidettäkään mun ajatuksista, mutta silti sä niitä kerrot, eikö vaan? Mä koitan takoa järkeä aloittajan kaaliin, kun tuntuu, ettei hommat ole alkuunkaan selvillä. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, että puhun aiheen sivusta, jos sillä aloittaja voi säästää 550€ arvoisen väärän hankinnan. Ai, mutta eihän täällä saa puhua mistään muusta, kuin itse aiheesta...
RekoS
12.06.2007 19:08:56 (muokattu 12.06.2007 19:11:38)
Montako onnistunutta bodya olet tehnyt, jos saa kysyä? Tuli vain mieleen, kun voi noin helposti sanoa, että body on helppo tehdä. Bodyn muodot on varmasti helppo tehdä, mutta tallan paikat ja kaulakulmat ei välttämättä kaikille ole helpoimmasta päästä saada kohdilleen.

Nosiis, yhden eikä sekään onnistunut mielestäni. Minä olenkin tälläinen poropeukalo. Mutta jos on vähänkään puusepän vikaa tai tarkkuutta käsissä niin ei se ole mahdoton tehtävä. Olet oikeassa sinänsä - eli perutaan nyt puheita senverran että Body on tehtävissä jos on aikaa, kärsivällisyyttä, tietoa ja tarkkuutta.

Ai, mutta eihän täällä saa puhua mistään muusta, kuin itse aiheesta...

Toki saa, ei siinä mitään.
Antti1
12.06.2007 19:10:40 (muokattu 12.06.2007 19:11:59)
Voithan sä rakentaa noilla samoilla perusedellytyksillä vaikka atomipommin tai kuuraketin kotona. Hyvää kitaraa ei ole helppo rakentaa, korkeintaan keskinkertaisen saa leivottua helposti kotonakin noilla edellä mainituilla eväillä.

EDIT: Enkä nyt suinkaan tarkoita, ettei kotona voisi tehdä erinomaista instrumenttia.
KUNU
12.06.2007 19:49:02 (muokattu 12.06.2007 19:51:02)
Terve!
Kun tässä ajattelin kun on toi ibanezin rg1570 mrr prestige jossa on loistava otekaula ja
perhanan komea väri rungossa mielestäni. Mutta muoto ei ole mieluinen ja kun seisaaltaan soittaa niin ylempi sarvi painaa kättä ku esim jotain korkeeta tilua soittelee tai powersoituja yli 12 välin ja lisäksi en käytä muuta kuin takamikkiä joten etu- ja keskimikit ovat melkeimpä turhia. Asun Oulussa joten missä olin lähin tai hyvä käydä teettää rungon ja paljonko kannattaisi rahaa sille reissulle varata ja millaisia osia siihen kannattaisi valikoida jos siihen niitä yleensäkkin saa? Ja otekaula on sitten ruuvattu neljällä ruuvilla runkoon eli sen saa siitä helposti irtikin. Kiitos jo valmiiksi kommenteista!

Ei muuta kun viila käteen ja hinkkaamaan siitä mistä se painaa;) naarmut vain lisää katuuskottavuutta.
Itse yritin tuossa huvikseni omalla RG:llä kokeilla että onko tuota yläsarven painamisongelmaa, mutta en millään onnistunut saamaan sitä painamaan tai olemaan käden tiellä, en vain osaa:( Kannattaa kokeilla RR-mallin bodya, ei pitäisi olla ongelmaa yläsarven kanssa;)
Syynä saattaa toki olla että kaljamaha on kasvanut sen verran suureksi että tuo body ei haittaa käden toimintaa:)
Ukko
12.06.2007 19:52:41

Se vaatii poijaat puusepän vikaa ja helkutisti kärsivällisyyttä ja vieläpä kokemusta puutöistä että saa sen onnistumaan. Ei siihen joka jäbä kykene.
SH1THEAD
12.06.2007 20:25:55
Mutta muoto ei ole mieluinen ja kun seisaaltaan soittaa niin ylempi sarvi painaa kättä ku esim jotain korkeeta tilua soittelee tai powersoituja yli 12 välin.

Taidat olla "kitara polvissa" -miehiä? Itse en saa yläsarvea mitenkään käden tielle, vaikka kitara ei kiinni leuassa olekkaan. Soittoasennon muuttamisella lähtisin ensimmäisenä liikkeelle, luultavammin säästät sillä sen rungon teettämisen hinnan. Jos ei luonnistu, niin halvemmalla pääset varmaankin, jos ostat käytettynä eri mallisen kitaran, kuten jonkun mainitseman RR:n, ei ainakaan "turhaa" puuta tiellä.

Mutta asiaan, jos nyt välttämättä haluat uuden rungon teettää, niin Warmoth olisi varmaan myös yksi vaihtoehto. www.warmoth.com
äsh :/
Jesus_Plastica
12.06.2007 20:34:47
Terve!
Kun tässä ajattelin kun on toi ibanezin rg1570 mrr prestige jossa on loistava otekaula ja
perhanan komea väri rungossa mielestäni. Mutta muoto ei ole mieluinen ja kun seisaaltaan soittaa niin ylempi sarvi painaa kättä ku esim jotain korkeeta tilua soittelee tai powersoituja yli 12 välin ja lisäksi en käytä muuta kuin takamikkiä joten etu- ja keskimikit ovat melkeimpä turhia. Asun Oulussa joten missä olin lähin tai hyvä käydä teettää rungon ja paljonko kannattaisi rahaa sille reissulle varata ja millaisia osia siihen kannattaisi valikoida jos siihen niitä yleensäkkin saa? Ja otekaula on sitten ruuvattu neljällä ruuvilla runkoon eli sen saa siitä helposti irtikin. Kiitos jo valmiiksi kommenteista!

Otat sen kaulan irti ja menet amfisoundille sen kanssa että saavat pojat kaulataskulle sopivat mitat. Sekä joko piirrät RG:n bodysta mieluisemman version tai valitset jo jonkun olemassa olevan kitaran bodymuodon. Sitten pyydät poikia tilaamaan sulle millbrookilta gotohin tallan, potikat, konkan, potikan nupit, jackin ja mikrofonin voit vaikka ostaa mnetin torilta.

Eipä se niin järjettömän kalliiksi pitäis tulla.
probus
12.06.2007 20:59:07 (muokattu 12.06.2007 21:22:45)
Otat sen kaulan irti ja menet amfisoundille sen kanssa että saavat pojat kaulataskulle sopivat mitat. Sekä joko piirrät RG:n bodysta mieluisemman version tai valitset jo jonkun olemassa olevan kitaran bodymuodon. Sitten pyydät poikia tilaamaan sulle millbrookilta gotohin tallan, potikat, konkan, potikan nupit, jackin ja mikrofonin voit vaikka ostaa mnetin torilta.

Noinhan se onnistuu, mutta miksi pitäisi ostaa noin paljon uutta osaa, kun siinä kitarassa (ymmärtääkseni) on kaikki tarvittava jo valmiiksi? Sen kun keikutat sen koko kitaran sinne amfisoundille jos siihen päädyt. Tuohon kannattaa sitten laskea myös haluamansa viimeistely, maalaus ja säätö. Itse ostaisin kyllä jo uuden kitaran.

edit. Se unohtu sanoa, että warmothin rungot on fenkun kauloille, eli eipä ole sopivia tuon ibanezin 24 nauhasen (olettaisin että tällanen siinä on) kanssa. Myöskään eivät osaa jyrsiä iban tallalle koloa.
Juzzu
12.06.2007 21:02:50 (muokattu 12.06.2007 21:06:36)
Pulttikaulaisen lankkukitaran reunalistaton kaulakulmaton runko ei sinänsä ole puutyömielessä hankala tehdä, ongelma on enemmänkin siinä että pitää tietää mitä tekee ja millä mitoilla. Myös rungon pinnoitus (lakkaus, vahaus, vot evö) aiheuttanee lisää päänvaivaa kokemattomalle. Ja pohjatöiden teko ennen pinnoitusta voimallisen määrän kärsivällisyyttä.

Ei se runkokaan ihan omilla hampailla jyrsimällä muotoaan löydä, joten tarpeelliset työkalut ja jonninlainen taito ja näkemys niiden käyttöön olisi suotavaa, että hommien jälkeen sormia olisi vielä jäljellä se sopivasti vajaa tusina.
SH1THEAD
12.06.2007 21:35:49
edit. Se unohtu sanoa, että warmothin rungot on fenkun kauloille, eli eipä ole sopivia tuon ibanezin 24 nauhasen (olettaisin että tällanen siinä on) kanssa. Myöskään eivät osaa jyrsiä iban tallalle koloa.

Käsittääkseni warmoth tekee kyllä myös sitä, mitä asiakas tahtoo, eli ibanezin kaulataskukin onnistuisi, skaalahan on sama. Rahalla saa, mutta mihin se riittää..
äsh :/
Reverof
12.06.2007 22:35:40
Kannattaa kokeilla RR-mallin bodya, ei pitäisi olla ongelmaa yläsarven kanssa;)
Syynä saattaa toki olla että kaljamaha on kasvanut sen verran suureksi että tuo body ei haittaa käden toimintaa:)

Joo sellaista olen ajatellutkin. En vain pidä jotenkin tuosta mallista mutten otekaulastakaan luopua halua ja haluan että ammattilaiset tekee sen bodyn. Suosittelen että juokset setn kaljamahan pois ja kokeilet uudestaan =) tai sitten toi mun kitara on joku maanantaimalli
Reverof
12.06.2007 22:39:14
Taidat olla "kitara polvissa" -miehiä? Jos ei luonnistu, niin halvemmalla pääset varmaankin, jos ostat käytettynä eri mallisen kitaran, kuten jonkun mainitseman RR:n, ei ainakaan "turhaa" puuta tiellä.
No ei se ihan polvissa asti roiku mutta siinä lähimain. Noista ibanezin 17 millisistä otekauloista en halua luopua. käytettyä kitaraa en ole ostanut enkä tule ostamaankaan, sen verran kitaroilla tunnearvoa mielestäni on.
Mutta asiaan, jos nyt välttämättä haluat uuden rungon teettää, niin Warmoth olisi varmaan myös yksi vaihtoehto. www.warmoth.com
Kiitos neuvosta.
Reverof
12.06.2007 22:40:51

Kiitos neuvosta huppupää =) kerranki joku osaa neuvoa eikä auo päätä kun toisella on vähemmän kokemusta. kiitos!
KUNU
12.06.2007 22:59:35
No ei se ihan polvissa asti roiku mutta siinä lähimain. Noista ibanezin 17 millisistä otekauloista en halua luopua. käytettyä kitaraa en ole ostanut enkä tule ostamaankaan, sen verran kitaroilla tunnearvoa mielestäni on.

Kiitos neuvosta.

Pilkun viilausta, mutta tuo kyseinen kaula ei ole 17 vaan 18 millinen.

Niin, ei kysessä voi olla mikää maanantaikappale, koska se runko on kaikissa samaa muottia, mutta en vain käsitä miten tuo yläsarvi on tiellä(noh, se ei ole minun murehdittava ongelma).
saastara
12.06.2007 23:02:15 (muokattu 12.06.2007 23:20:22)
mutta en vain käsitä miten tuo yläsarvi on tiellä(noh, se ei ole minun murehdittava ongelma).

Ihan vain aloittajalle varmistukseksi.. Pidäthän siis kättä soittaessasi kaulan ja oikeanpuoleisen sarven välissä..? ;) Koska sieltä ulkoreunalta se varmasti on hiton pahasti tiellä.. :p

Ok.. Anteeksi.
Lisää middleä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)