Aihe: Mihin järjestykseen
1
Asmi
14.01.2004 12:27:54
Eli pedaalilaudasta on kyse. Mihin järjestykseen laittaisit seuraavat palikat: Boss OS-2, CryBaby perusmalli, Digitech Tone driver, EHX Small clone chorus, Boss RV-3 rever/delay. Ongelma on se etten ole wahin soundiin särön kanssa tyytyväinen. Pitäisikö säröttäjät olla ennen wahia vai sen jälkeen? Vai kenties molemmin puolin. Kaikujen ja chorusten kanssa ei järjestelyongelmia, mutta siis wahit ja särkijät, millä ne saadaan sopimaan yhteen, pussauskoppiin;)
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
skebajaba
14.01.2004 12:30:39
ite ainakin tykkään et on wahi ekana sit säröt sit muut hörpelit ja sit styge..en sit tiedä "oikeaa" järjestystä,mut eiköhän sekin selviä tuolta pikkuhiljaa...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
JuSu
14.01.2004 12:47:41
mutta siis wahit ja särkijät, millä ne saadaan sopimaan yhteen, pussauskoppiin;)

Makuasia, tuumi koira kun... niin siis mitä se tekikään? =)

Kokeile niin, että ensin asettelet säröt sellaiseen järjestykseen kuin kuullostaa parhaalta. Sitten kokeilet, missä välissä wah miellyttää eniten korvaa.

Monesti järjestys wah -> miedompi särötin -> rankempi särötin on IMHO toiminut parhaiten.

JuSu
Ööö... Morjens.
Lord of the strings
17.01.2004 17:07:01 (muokattu 17.01.2004 17:07:10)
Mulla on.

Kitara -> Särötin -> Phase -> Vaffari.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
mathias
17.01.2004 17:16:05
Minulla ainakin tuo wah toimii kevyesti parhaiten kun se on efektiketjussa ensimmäisenä. Eli siis järjestys on tämä: kitara - wah - säröt - chorus - vahvistin.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
JCM
17.01.2004 17:17:36 (muokattu 17.01.2004 17:17:53)

Mulla menee näin:

Kitara-Wah-Säröpurnukka-Chorus-Marsu
SANTHYR
Hyvä tapa!
Ja lauantai-iltana ravintolaan...
Da Make
17.01.2004 17:19:54
Mulla on.

Kitara -> Särötin -> Phase -> Vaffari.

Tutkimuksieni mukaan Phaser on turhin kitara efekti, mitä on...

Näin mull: Kitara (oho...)->Kompura->Särö->Flager/Chorus, Delay_ (reverb)->Volume pedaali->vahvari.
Cräx, Change, Ötöm!?
Volle
17.01.2004 17:27:41
kitara-wah-hevisärkijä-kevyempi särkijä-vahvistin on mun viritykseni. Omatekoinen fuzz-säristin oli selvästi parempi kuitenkin ennen wahia joten jos sen jaksaisin koteloida käyttökuntoon, se tulisi ennen wahia. Riippuu särkijästä kannattaako se laittaa ennen vai jälkeen waakun. Kokeilemalla omien kamojen paras järjestys selviää. Joskus kokeilin wahia efektilenkissäkin ja sekin kuulosti ihan mielenkiintoiselta.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Imper
17.01.2004 17:28:33

Joo, musikaalisempi se wah on ennen säröä, mutta härömmät soundit saa kun laittaa särön ennen wahia. Ite käytän efektejä järjestyksessä: kitara - wah - särö - chorus - delay - vahvistin. Tuo se "oikeaoppinen" kai olisi.. dunno, kunhan kuullostaa hyvältä.
Everyone is a per-son
Bluesmies
17.01.2004 17:32:36
Mullon kitara, boss SD-1 ja vahvistin. Ei sitä muuta tarvitse!!
Kitara on tyhmä!!!
Lord of the strings
17.01.2004 20:24:39
Tutkimuksieni mukaan Phaser on turhin kitara efekti, mitä on...

Ei, jos sitä käyttää järkevästi.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
wizard86
17.01.2004 21:15:41
Kitara, metal zone ja vahvari, Muuta en ole tarvinnut( no joskus vähän Wahia)
Geetar
17.01.2004 21:51:41
Kitara --> wah > modulaatio efektit --> Särö -->vahvari ja delay, reverb efekti luuppiin.. Kokeile mikä kuulostaa parhaalle. Kannattaa kokeilla laittaa myös esim. chorus sinne efektiluuppiin.
Keep practising
Eeroplane
18.01.2004 02:16:17
wahit ja särkijät, millä ne saadaan sopimaan yhteen, pussauskoppiin;)

etkö ole kokeillut? suosittelen, itse kokeilemalla kuulee sen itselle oikean vaihtoehdon. tässähän ei oikeaa ja väärää olekaan, vain vaihtoehtoja. itse pistin wahin - silloin kun mulla vielä wahi oli (rahapulassa tekee typeriä tekoja...) - heti kitaran jälkeen.
Asmi
19.01.2004 09:46:28
Ärsyttää vaan ruveta porailemaan lisäreikiä spedulautaan, mutta kai se on pakko...Tattista vinkeistä..
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)