Aihe: Fenderin "Noiseless" stratocaster mikit
1
P-Nut
17.01.2004 13:52:44 (muokattu 17.01.2004 14:16:34)

Juu elikkäs ajattelin mahdollisesti uusia mikkini stratooni.
Musiikkimakuni on klassinen rokki (hendrix, SRV, DIRE STRAITS jne.)

Hyvän ja tarkan särön toivossa ajattelin tallamikiksi Seymour Duncanin little '59:ä kun sitä on täälläkin kehuttu.

Mutta itse asiaan, eli tykkään keski-ja kaulamikkeinä olevista yksikelaisista, jotka jo nyt tuottavat minulle erittäin hienon pehmeän clean-soundin. Mutta ne voisivat kuitenki olla hieman voimakkaammat ja "hyökkäävämmät". Joten ajattelin uusia ne myös.
Tavoitteena olisi saada voimakkaampi soundi, mutta sen pitäisi pysyä ehdottomasti Dire Straitsin - Sultans of Swing clean-soundin tasossa ;)

Mitä olette mieltä noista Fenderin "noiseless" yksikelaisista mikeistä ? Jos tilaisin 2 tuollaista normaalia "noiselessia" eikä mitänä vintageja eikä hotteja vaan normaalit. Ovatko laadukkaita mikkejä ja onko soundi fender-laatua ?

Onko kokemuksia ?
Kyllä se siitä kun vähän potkii
p130
17.01.2004 14:38:08

Nuo Fenderin Noiselessit eivät ainakaan minua suuremmin miellytä... Kannattaa varmaankin testata jos mahdollista mikäli aiot hankkia. Tunkkaiset "aitoihin" 1-kelaisiin verrattuna, siis ne "vintageversiotkin". Thomannilla ovat kyllä ihan kohtuuhintaisia, hinta-laatusuhde kyllä ihan ok.

Kinmania on ollut tapana suositella jos hurinatonta stratosoundia haluaa. AVn-62:t tai AVn-59:t keskelle ja kaulaan voisi olla sitä mitä haet. Kalliita vain tahtovat Kinmanit olla... Mutta kyllä minä väittäisin että näilläkin hinta-laatusuhde on kunnossa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Shaft
17.01.2004 14:43:41
Kinman on tosiaan hurinattomista ehkä paras. Itse kyllä hommaisin todennäköisesti Fralinit tai Ruokangas V.S-mikit. Ja mikäli mainitsemiesi artistien soundeja etsit, suosittelisin tallaankin perinteistä yksikelaista minihumpparin sijaan.
P-Nut
17.01.2004 14:57:46 (muokattu 17.01.2004 14:59:24)

Ja mikäli mainitsemiesi artistien soundeja etsit, suosittelisin tallaankin perinteistä yksikelaista minihumpparin sijaan.

Juu voisihan se olla. Itselläni oli vain viime kitara Epiphonen Les Paul ja tykästyin kyllä sen humppareiden tuomaan säröön vaikkakin sen mikit nyt olivat sellaista keskitasolaatua. Humbuckerin tuoma särö juuri tallaan olisi minulle ihaanteellinen jos se toisi myös osaltaan sellaista Guns n' Roses tyylistä hiukan raskaampaa tyyliä (toisin kuin nuo Dire Straitsit ja muut mitä mainitsin). Mutta siis tarkoitan lyhyesti sitä, että särön "rankkuus" saisi olla enintään tuollaista Guns n' Roses tyyppistä ettei ihan hevimmäksi mene. Tämän takia siis mietin humbuckeria tallaan.

Humbucker tallassa, keskellä ja kaulassa singlecoil voisivat mahdollisesti tuoda sellaista vaihtelun mahdollisuutta, että pärjäisi monella musiikin osa-alueella. Toivottavasti.
P-Nut
17.01.2004 16:37:56

Perskules ! Luin vähän infoa ja arvosteluita noista Kinmanin mikkeistä ja HUH millasta palautetta on saanu :) Varmasti viimisen päälle hyvät mikit. Myykö noita suomessa mikään liike vai pitääkö ulkomailta tilata ja paljonkohan noilla on hintaa ?

Jos joillain kokemusta on niin voitteko kertoa, että onko noissa sitä tehoa myös kun tuntuu olevan juuri noita klassisien yksikelaisten mukaan tehty ?
Olli S.
17.01.2004 17:00:26

Perskules ! Luin vähän infoa ja arvosteluita noista Kinmanin mikkeistä ja HUH millasta palautetta on saanu :) Varmasti viimisen päälle hyvät mikit. Myykö noita suomessa mikään liike vai pitääkö ulkomailta tilata ja paljonkohan noilla on hintaa ?

Jos joillain kokemusta on niin voitteko kertoa, että onko noissa sitä tehoa myös kun tuntuu olevan juuri noita klassisien yksikelaisten mukaan tehty ?

Kyllä noi Kinmanit pirun hyviltä kuulosti, ainakin musakaupassa. Tosin kitara johon ne oli laitettu (Ruokangas) saattaa myös tuoda oman hyvän säväyksensä mukaan :). Ainakin Jyväskylässä Musa-Pörssi myy Kinmaneja.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
skebajaba
17.01.2004 17:03:19
kinmaneja löytyy myös muistaakseni musiikki fazerilta helsingistä.
mul on tommoset seymour duncanin hot stackit ja on niissä stratosoundi ja sit kun nostaa potikasta niin tulee semmonen humbucker soundi mis on viel kuitenkin strato soundiakin sekaisin...eikä hurise pörise pahemmin yhtään...tosi hyvät mikit...mul on viel ne punaset versiot mut niit ei kai enää valmisteta punasena..mut mustana ja valkosena kait pitäis löytyy=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
p130
19.01.2004 08:25:06

Hank Marvin setit ovat todella "kuumia". Varsinkin se "modern". Pitäisi riittää... "Classicin" tallamikkilläkin pääsee halutessaan lähelle humbuckermaisia maailmoja ja sen muista mikeistä irtoaa kuitenkin kohtalainen stratopuhdaskin vaikka aika ärjyjä nekin ovat.

Modern-setin arvot:
AVn-64 tallamikki: 10 K-ohms (nominal); Resonance 3.2KHz; Inductance 3.75 H; High output

AVn-63 kaula- ja keskimikit: 6.8 K-ohms; Resonance 3.5KHz; Inductance 2.96 H; High output

Tuo AVn-63 on tosiasiassa sama mikki kuin Blues-setin tallamikki SCn.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kimmokel
25.03.2004 23:43:09

Mitä ykskelasen kokosia humppareita suosittelisitte kaulaan ja mitä kaverikisi? Kitara on strato kopio ja haluisin vähän laadukkaampaa mikkiä siihen, muttei kuitenkaan satoja euroja viitsi siihen ruveta sijoittamaan.
PeeJii
26.03.2004 08:07:15 (muokattu 26.03.2004 12:33:41)
Tässä linkki vähän aikaa sitten käytyyn keskusteluun Kinmaneista.

Ja tässä toinen...

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=53865

Echoland tuo maahan. Hinta on 300+rapiat päälle/setti (en tiedä tarkkaaa nykyhintaa, taannoin oli 315,-)

http://www.echoland.net/main_index.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)