plikk 14.03.2007 11:09:13 | |
---|
Tervehdys! Kuinka paljon maksaa kitaraan nauhojen vaihto/hionta? Tuntuvat nuo Ibanezin nauhat melko pehmeältä materiaalilta että saattaa vaihto/hiominen olla edessä jo muutaman vuoden päästä. |
Juzzu 14.03.2007 11:34:44 (muokattu 14.03.2007 11:35:34) | |
---|
Selviää varmaan parhaiten kysymällä sitä nauhojen vaihtajilta/hiojilta. Staili Iba omakuvassasi. |
plikk 14.03.2007 14:28:13 | |
---|
Selviää varmaan parhaiten kysymällä sitä nauhojen vaihtajilta/hiojilta. Tämä oli selvyys kyllä. Hintaluokkaa ajattelin vaan kysellä. Kymmeniä, satoja, tuhansia vai miljoonia euroja? Staili Iba omakuvassasi. Tänks. Yllättävän hyvä on hintaisekseen. |
oiva tumpeloinen 14.03.2007 14:31:50 | |
---|
Tämä oli selvyys kyllä. Hintaluokkaa ajattelin vaan kysellä. Kymmeniä, satoja, tuhansia vai miljoonia euroja? http://www.ruokangas.fi/huoltohinnasto2004.htm Siitä jotain referenssiä. Ei ole kyllä kaikista halvin, mutta kaipa siitä jotain selvää saa. |
Juzzu 14.03.2007 14:31:55 | |
---|
Tämä oli selvyys kyllä. Hintaluokkaa ajattelin vaan kysellä. Kymmeniä, satoja, tuhansia vai miljoonia euroja? Hionta alta satkun tai vähän yli, vaihto kolminumeroisia lukemia. Oikeesti, noi varmaan vaihtelee niin paljon että kannattaa kysyä siltä lähimmältä soitinrakentajalta/korjaajalta niin sitten sitä viisastuu. |
Les Fender 14.03.2007 14:32:49 (muokattu 14.03.2007 14:33:37) | |
---|
Tämä oli selvyys kyllä. Hintaluokkaa ajattelin vaan kysellä. Kymmeniä, satoja, tuhansia vai miljoonia Antanee osviittaa: http://www.ruokangas.fi/huoltohinnasto2004.htm Pienemmät pajat tehnevät himpun halvemmalla (?) E. Hoho... nopeustesti, näemmä;) "Living is easy with eyes closed!" |
plikk 14.03.2007 14:43:12 | |
---|
Hintaluokka selvisi. Kiitos vastauksista |
Manicci 14.03.2007 17:02:35 (muokattu 14.03.2007 17:02:48) | |
---|
Nevalainen oli muistaakseni halvimmasta päästä, nauhojen hionta+säätö n. 40e How blue can you get? |
Hiku 15.03.2007 15:14:18 | |
---|
Laitan tähän samaan ketjuun oman asiani. Eli tarvitsisi tuosta lespasta vaihtaa nauhat, koska alkup. ovat kuluneet ja ainoastaa hiomalla niistä tulisi todennäköisesti liian matalat. Ajattelin ottaa pienoisen riskin ja vaihtaa nauhat itse, koska opiskelijana tuo +200e on aivan liian iso summa ja onhan itse tekemisestä hyötyäkin. Joten, onko tuo ylitsepääsemätön homma? Deus de vida longa aos meus inimigos. Para que possam ver de pe minha vitoria. |
Numb 15.03.2007 15:19:35 | |
---|
Ajattelin ottaa pienoisen riskin ja vaihtaa nauhat itse, koska opiskelijana tuo +200e on aivan liian iso summa ja onhan itse tekemisestä hyötyäkin. Joten, onko tuo ylitsepääsemätön homma? Ei se ylitsepääsemätön ole, mutta pas... vit... hankala homma. Varsinkin jos (eli kun) on otelaudassa binding. Se on tuo 150-200€ homman hinta ihan syystä. Eli...Ensin pitäisi saada vanhat nauhat irti rikkomatta otelautaa tai bindingiä. Toiseksi, pitäisi saada uudet nauhat paikalleen rikkomatta otelautaa tai bindingiä. Kolmanneksi, pitäisi saada nauhat hiottua oikeaan korkeuteen ja muotoon rikkomatta otelautaa tai bindigiä. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
okabass 15.03.2007 15:27:14 (muokattu 15.03.2007 15:27:30) | |
---|
Laitan tähän samaan ketjuun oman asiani. Eli tarvitsisi tuosta lespasta vaihtaa nauhat, koska alkup. ovat kuluneet ja ainoastaa hiomalla niistä tulisi todennäköisesti liian matalat. Ajattelin ottaa pienoisen riskin ja vaihtaa nauhat itse, koska opiskelijana tuo +200e on aivan liian iso summa ja onhan itse tekemisestä hyötyäkin. Joten, onko tuo ylitsepääsemätön homma? MOI Tämä on vähän toistoa, mutta lainaa tai osta tämä kirja. http://www.amazon.com/Guitar-Player … epair-Guide-Electrics/dp/0879302917 Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
drlecter 17.03.2007 10:10:13 (muokattu 17.03.2007 10:12:04) | |
---|
Ala-Kuhan Jussi ois hionut nauhat 10e.. Aattelin tehdä itse ko. operaation kunnes vastaan kävelee sopivan kokoinen viila. Minkäslainen karkeus ja pituus kapineella pitää olla? Siinähän pitää tehdä se pyöristys myös.. |
Juniper 17.03.2007 10:33:03 | |
---|
Ala-Kuhan Jussi ois hionut nauhat 10e.. Aattelin tehdä itse ko. operaation kunnes vastaan kävelee sopivan kokoinen viila. Minkäslainen karkeus ja pituus kapineella pitää olla? Siinähän pitää tehdä se pyöristys myös.. Mä tein oikaisuhiontavälineen 60 cm pitkästä vatupassista, mistä oli toinen sivu koneistettu suoraksi. Suoraan sivuun laitoin 360 hiomapaperin kakspuolisella teipillä kiinni. Tällä saa nauhat hyvin oikaistua koko otelaudan mitalta. Lisäksi käytän tarvittaessa suoraa hiomakiveä ja suoraa 1-hakkuista viilaa. Nauhojen kruunaukseen investoin oikean nauhaviilan, millä homma käy todella helposti. Toinen hyvä työkalu on kolmioviila, mistä on hiottu yhden kolmion kärki viilan koko matkalta sileäksi, ettei se syö otelautaa. Nauhojen kiillotukseen stewmackin micromesh tikut on aivan loistavia ja halpoja. |
Puavali 17.03.2007 10:56:46 | |
---|
...Toinen hyvä työkalu on kolmioviila, mistä on hiottu yhden kolmion kärki viilan koko matkalta sileäksi, ettei se syö otelautaa... Itsekin kokeilin tuota, mutta kyllä se otelaudan teippauksen vaatii silti. Eilen illalla kiilloitin yhden kitaran nauhat (lopultakin), käytin hienoa teräsvillaa. Nauhat olin hionut jo uutena vuotena... Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
rockpock 11.06.2007 12:44:13 | |
---|
Nevalainen oli muistaakseni halvimmasta päästä, nauhojen hionta+säätö n. 40e missä nevalainen vaikuttaa? onko nettisivuja? en löytänyt googlella... |
|