Aihe: Pilli kaappiin, ollakko vai eikö olla ?
1 2
HeavyMachinery
11.06.2007 10:23:59

Mitenkähän tuon kanssa tekisi kun tässä kaappia rakentelen laittaisikko pillin vai ei. Toisaalta ei se siinnä varmaan haittaisi mutta mistä saan hyvän pillin ja siihen säädettävän vaimennuksen. Mites pilli vaikuttaa kaapin impedanssiin ja m ihin kohti sen kytkee..
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
willie
11.06.2007 20:58:18
Puutun nyt aiheeseen, josta ei ole kokemuksia..

Mihin ihmeeseen sitä pilliä tarvitaan.. ? Meitsin Peavey -styrkkareista ja skobeista (4x12" ja 1x15") lähtee kihinää niin pal, että mitään pillejä ei tarvitse. Lähinnä pitää trebleä jopa pudottaa..
Bassoa vuodesta 1972.
Saimou
11.06.2007 21:36:00 (muokattu 11.06.2007 21:40:26)

Tää eminencen pilli on ainakin edullinen(25€)ja näyttää samalta ja onkin tod. näk. sama pilli mitä suurin osa jenkkivalmistajista käyttää. Lisäksi tarvitset ainakin ylipäästösuotimen tai sitten jakosuotimen bassoelementistä riippuen, ja jos haluat pilliin portaattoman säädön niin "L-padin". Suomesta löytyy ainakin hifitalosta Monacorin tuotteita.

http://www.thomann.de/fi/eminence_apt80.htm

http://www.hifitalo.fi

http://www.colomar.com/Shavano/construction.html
okabass
11.06.2007 21:41:11 (muokattu 11.06.2007 21:41:54)
Puutun nyt aiheeseen, josta ei ole kokemuksia..

Mihin ihmeeseen sitä pilliä tarvitaan.. ? Meitsin Peavey -styrkkareista ja skobeista (4x12" ja 1x15") lähtee kihinää niin pal, että mitään pillejä ei tarvitse. Lähinnä pitää trebleä jopa pudottaa..

MOI
Jos et noilla aamuilla vielä tiedä miksi diskanttipilli, ei sinun sitä tarvitse tietääkkään. ;)
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
willie
12.06.2007 19:05:18
MOI
Jos et noilla aamuilla vielä tiedä miksi diskanttipilli, ei sinun sitä tarvitse tietääkkään. ;)

Kiitos.. Elän sitten loppuelämän onnellisen tietämättömänä, mikä on PILLI. Jos loppuun vaihdetaan iin tilalle uu, niin siitä näillä aamuilla on jonkilainen muistikuva.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
J.Hollström
12.06.2007 19:17:20
Kiitos.. Elän sitten loppuelämän onnellisen tietämättömänä, mikä on PILLI. Jos loppuun vaihdetaan iin tilalle uu, niin siitä näillä aamuilla on jonkilainen muistikuva.. :)

Kyl miust tota pilluu tarttee paljon enempi ku sitä pillii.
Basismi
12.06.2007 19:52:22

Onhan se nohevalle pasistille kätevää jos on pillu kaapissa. Menee se pilikin sitten paremmin.

8-|
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
willie
12.06.2007 20:11:51
Ja sitten takaisin asiaan.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
hollstro
12.06.2007 21:03:26

Pilli bassokaapissa on minusta täysin turha koriste. Mulla on joskus ollut ja parhaiten saundasi kun pani sen pois pelistä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Wilkeson
12.06.2007 22:01:02
Kyl miust tota pilluu tarttee paljon enempi ku sitä pillii.

No älä. No Shit!! üüü
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Kallekorvola
12.06.2007 22:44:17
Pilli bassokaapissa on minusta täysin turha koriste. Mulla on joskus ollut ja parhaiten saundasi kun pani sen pois pelistä.

makuasioita. musta se on välttämätön.
absqua
13.06.2007 08:16:24
makuasioita. musta se on välttämätön.

Makuasia mitä suurimmassa määrin. Mä olen "ei pilliä"-liiton miehiä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
13.06.2007 09:11:01

Mulla on tässäkin se kaikista tylsin linja, eli käytetään kun tarvitaan.
Teijo K.
13.06.2007 09:17:10

Mulla on tässäkin se kaikista tylsin linja, eli käytetään kun tarvitaan.

Sama linja. Tosin siitä on jo vuosia kun viimeksi koin tarpeelliseksi, mutta en sulje sitä periaatteiden takia pois. Jos joskus tuntuu taas että olisi tarvetta, niin eikun semmosta laittamaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
poppamies
13.06.2007 09:18:07 (muokattu 13.06.2007 09:20:06)

... Mites pilli vaikuttaa kaapin impedanssiin ja m ihin kohti sen kytkee..

Ei vaikuta impedanssiin. Kytketään jakosuotimella.
Jos tämä menee gallupiksi niin tuo kapistus ii'llä varustettuna on täysin tarpeeton.
G strings are for strippers!
Groovelover
13.06.2007 11:32:00
Gallup-hengessä ilmoitan täten kuuluvani "ei pilliä"-liittoon, enpä vain ole keksinyt mitään järkevää käyttöä sellaiselle.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
hollstro
13.06.2007 12:01:48

ei mullakaan ole tarvetta pitää pillimiehiä kakkosluokan kansalaisina. Minusta vaan ne kilinät ja kihinät mitä pillistä tulee ovat turhaan haitsun ja kitaran tontilla ja lisäävät musaan turhaa hälyä. Vaikka basson äänialaan tulee lisää ulottuvuutta en koe sitä tarpeelliseksi vaan häiritseväksi bändisoitossa. Soolosoitossa hifibassoilla pilli antaa makua. Sitä tulee vaan niin vähän tehtyä soolokeikkaa...
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Johannes_t
13.06.2007 12:07:08

Kilinät ja kolinat on kovin musiikkityylikohtaisia juttuja. Tuollta metallitouhuissa on vaikea kuvitella soittavansa yhtään mitään järkevää tumppusoundilla, ja toisin päin kun mennään, niin reggae kilisevällä bassolla ei välttämättä toimisi ihan kympillä.

Näin ollen, pilli on auki tai kiinni kun musa / bändin kokoonpano sitä vaatii.
Teijo K.
13.06.2007 12:09:46

ei mullakaan ole tarvetta pitää pillimiehiä kakkosluokan kansalaisina. Minusta vaan ne kilinät ja kihinät mitä pillistä tulee ovat turhaan haitsun ja kitaran tontilla ja lisäävät musaan turhaa hälyä. Vaikka basson äänialaan tulee lisää ulottuvuutta en koe sitä tarpeelliseksi vaan häiritseväksi bändisoitossa. Soolosoitossa hifibassoilla pilli antaa makua. Sitä tulee vaan niin vähän tehtyä soolokeikkaa...

Miusta toi bändisoitto on terminä vähän hankala, kun se mikä häiritsee rokissa voi olla jossain hissifunkissa juurikin se vaadittava ominaisuus. Jotenkin väljää sanoa vain että joku jotain bändisoitossa, jos ei yhtään sano millaista musaa sillä tarkoittaa.

Itse en ole pilliä kovinkaan onnistuneesti käyttänyt, mutta olen kyllä ollut paikanpäällä miksaajan ominaisuudessa todistamassa, kun basistitoveri on sitä pilliä käyttänyt menestyksellä ja nimenomaan bändikontekstissa. Eikä yhtään mennyt kitaran ja haitsun kanssa sekaisin. Eikä ollut hälyisää.

Mutta toki tarkoitit kai, että nimenomaan siun omassa bändikäytössä jne... Tulipa vain mieleen. Tämmöistä höpötystä miulle...
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)