Aihe: Rokkarit ei saa enää polttaa lavalla.
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
rrroope
11.06.2007 01:33:08
huonompaan suuntaan tää on menossa kokoajan. tupakointi on vielä pikkujuttu, mutta jos kokoajan annetaan periksi niin kohta ne kieltää meluisan musiikin soittamisen baareissa kun henkilökunta kärsii. mitäs sitten tehdään? jatketaan hiljaa valittamista nettifoorumeilla. niinpä tietenkin.
Henko
11.06.2007 02:11:17

, mutta jos kokoajan annetaan periksi niin kohta ne kieltää meluisan musiikin soittamisen

Mulle tuli kans mieleen, että nehän pääsee pian kieltämisen makuun. Yksissä tuumin miettivät, että mitäs seuraavaksi kielletään.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
arppah8
11.06.2007 02:15:11

kohta ne kieltää meluisan musiikin soittamisen baareissa kun henkilökunta kärsii.

Eikös ainakin jossain vaiheessa oltu puuhaamassa uusia desibelirajoja baareihin juurikin henkilökunnan korvien suojaamiseksi? Tämmöistä informaatiota sain ainakin omalla työpaikallani aikoja sitten. Tosin aiheesta ei kuukausiin ole mainittu mitään.
We're such a clever bunch, generation irony
Niskamies
11.06.2007 07:21:02
Eikös ainakin jossain vaiheessa oltu puuhaamassa uusia desibelirajoja baareihin juurikin henkilökunnan korvien suojaamiseksi? Tämmöistä informaatiota sain ainakin omalla työpaikallani aikoja sitten. Tosin aiheesta ei kuukausiin ole mainittu mitään.

Omasta mielestäni tämä olisikin hyvä seuraava askel. Klubeilla musiikki tulee meinaan sen verran kovaa ettei siinä mun mielestä ole rehellisesti yhtään mitään järkeä. Tuskin kenenkään fiilis siitä kaikkoaisi jos äänenvoimakkuustasoja jonkinverran lasketaan. Varmasti tulee asiakkaille ja työntekijöille kuulo-ongelmia pitkällä tähtäimellä jos he eivät käytä suojausta.
StJerky
11.06.2007 08:28:47
Omasta mielestäni tämä olisikin hyvä seuraava askel. Klubeilla musiikki tulee meinaan sen verran kovaa ettei siinä mun mielestä ole rehellisesti yhtään mitään järkeä. Tuskin kenenkään fiilis siitä kaikkoaisi jos äänenvoimakkuustasoja jonkinverran lasketaan. Varmasti tulee asiakkaille ja työntekijöille kuulo-ongelmia pitkällä tähtäimellä jos he eivät käytä suojausta.

Samaa mieltä (riippuen tietenkin klubista). Jossain pubissa ei tosiaankaan ole tarvis rumpuja mikittää. Teatrian kokoisessa klubissa nyt saa möykkää ollakin, kun isossa paikassa sitä pääsee pakoon.
musamies
11.06.2007 10:32:51 (muokattu 11.06.2007 10:34:27)

Samaa mieltä!

Kun viimeksi tuli käytyä ihmettelemässä Helsingin yöelämää, oli suorastaan hankala löytää keskustasta anniskelupaikkaa, jossa pystyy puhumaan ja kuulemaan ilman huutamista. Enemmistö tuntui olevan niitä paikkoja, joissa typerä möykkä päällä vaikka siellä ei edes mitään bändiä.

Henkilökohtaisesti kärsin enemmän möykästä kuin tupakasta. Tupakkaa voi olla polttamatta mutta möykälle altistumisen välttäminen on hankalampaa vaikkei mahdotonta.
Johannes_t
11.06.2007 10:42:58

Voi jeebus mitä juttua! Pysykää kotona, jos kaikki ahdistaa!
musamies
11.06.2007 10:57:49
Voi jeebus mitä juttua! Pysykää kotona, jos kaikki ahdistaa!

Ei kai rokkareista ole tullut paikalleenpysähtyneitä epäkohtien korjaamisen vastustajia?!

Meikäläinen soittaa välillä myös rokkia, eikä kannata tupakointia tai melua.

Kannatan rokin omaehtoisuutta, epäkaupallisuutta ja kantaaottavuutta.
nadabrahma
11.06.2007 11:21:36
mitä kapinallista on siinä, et haluaa välttämättä aiheuttaa muille keuhkosyövän?
nadabrahma
11.06.2007 11:24:29
Samaa mieltä!

Kun viimeksi tuli käytyä ihmettelemässä Helsingin yöelämää, oli suorastaan hankala löytää keskustasta anniskelupaikkaa, jossa pystyy puhumaan ja kuulemaan ilman huutamista. Enemmistö tuntui olevan niitä paikkoja, joissa typerä möykkä päällä vaikka siellä ei edes mitään bändiä.

Henkilökohtaisesti kärsin enemmän möykästä kuin tupakasta. Tupakkaa voi olla polttamatta mutta möykälle altistumisen välttäminen on hankalampaa vaikkei mahdotonta.

niin totta, tosin en mäkään savun ystävä ole.

mä poltan suhteellisen satunnaisesti, mutta pidän siitä, et mulla on vaihtoehto olla polttamatta, jos en sitä halua.

tähän mennessä melusaasteelle ei näköjään ole voinut tehdä. minua vituttaa se, että musiikkia pitää soittaa joka paikassa ja se voi olla mitä tahansa moskaa. jos siitä sitten mainitsee, niin on heti joku vittumainen nillittäjä. mikä ero sillä muka on tupakansavuun?

okei, no siitä ei ehkä saa syöpää, mut eikö äänet tunkeudu korvaan ihan samalla lailla kuin savu tunkeutuu keuhkoihin?

PS. kokeile kolmea kaisaa. en muista soiko siellä musa, mut ainakin se on siedettävällä volyymilla (muistaakseni) ja sieltä saa ihan oikeaa olutta ja suhteellisen edullisesti.
musamies
11.06.2007 11:33:00
tähän mennessä melusaasteelle ei näköjään ole voinut tehdä. minua vituttaa se, että musiikkia pitää soittaa joka paikassa ja se voi olla mitä tahansa moskaa. jos siitä sitten mainitsee, niin on heti joku vittumainen nillittäjä. mikä ero sillä muka on tupakansavuun?

Joissakin tapauksissa tupakansavun haittoja on helpompi välttää kuin möän. Jos mun autossa vaikka joku polttaa tupakkaa ja aukasee ikkunansa, en kuitenkaan itse pahasti savustu. Toisin käy jos rupeaa huudattamaan stereoita.

Meikäläisen mielestä on typerää, että normaaleissa baareissa älytön mäykkä vaikka siellä ei mitään bändiä edes ole.

Sen lisäksi, että melusta on ollut itselle haittaa ja ruvennut tinnittamaan, tuntuu hölmöltä jos kommunikoinnissaan joutuu keskustelemaan HUUTAMALLA. Mä en hae voimaa siitä, että rupeaisin yleensä kenellekään huutamaan vaan mieluummin haen voimaa erilaisten ihmisten kuuntelemisesta ja omilla aivoilla ajattelusta.
duane
11.06.2007 11:37:21
Tupakoimattomana äänimiehenä olen ottanut lain vastaan riemuiten. Keikan jälkeisen aamun olo on huomattavasti freesimpi eikä päätäkään särje. Asiallinen muutos, vielä kun kadulla tupakointi kiellettäisiin :)
web.mac.com/mikko.kiviniemi
Lennu
11.06.2007 11:41:05

Muuten. Saako perustaa erikseen ihan varta vasten savullisia klubeja, joissa sois hiljaksiin jatsi ja vois plaadailla? Se olis aika kova markkinointikikka. Huuhteluaineen tuoksuiset hyppyritukat voi sitten käydä diskoissaan rauhassa vessassa, kun siellä ei enää haisis rööki.
"Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ
nadabrahma
11.06.2007 11:59:04
Joissakin tapauksissa tupakansavun haittoja on helpompi välttää kuin möän. Jos mun autossa vaikka joku polttaa tupakkaa ja aukasee ikkunansa, en kuitenkaan itse pahasti savustu. Toisin käy jos rupeaa huudattamaan stereoita.

Meikäläisen mielestä on typerää, että normaaleissa baareissa älytön mäykkä vaikka siellä ei mitään bändiä edes ole.

Sen lisäksi, että melusta on ollut itselle haittaa ja ruvennut tinnittamaan, tuntuu hölmöltä jos kommunikoinnissaan joutuu keskustelemaan HUUTAMALLA. Mä en hae voimaa siitä, että rupeaisin yleensä kenellekään huutamaan vaan mieluummin haen voimaa erilaisten ihmisten kuuntelemisesta ja omilla aivoilla ajattelusta.

olen täysin samaa mieltä.

ihmisten pitäisi tosissaan alkaa reagoida tähän, et me täytetään joka paikka musiikilla - myös ne paikat joihin musiikki ei kuulu. meidän pitäisi vähentää melua ja vastaavasti olla tarkkaavaisempia varsinaisissa musiikillisissa tilanteissa.

ja mä luulen, et ainoa keino millä baarit saa lopettamaan ton touhun on se, et alkaa boikotoimaan meluisia baareja ja keskustelee asiasta ihmisten kanssa.

mä itse asiassa boikotoin jo nyt baareja kun on niin paljon halvempaa vaan ostaa kunnon olutta kotiin ja kuunnella mitä huvittaa.
RocknRoll
11.06.2007 12:06:13
Muuten. Saako perustaa erikseen ihan varta vasten savullisia klubeja, joissa sois hiljaksiin jatsi ja vois plaadailla? Se olis aika kova markkinointikikka. Huuhteluaineen tuoksuiset hyppyritukat voi sitten käydä diskoissaan rauhassa vessassa, kun siellä ei enää haisis rööki.

Sait juuri plussan tästä!

Ovella poke pysäyttäisi tyypit joilla on Lacosten vaatteet, puuhelmet kaulassa, hyppyritukka ja tiukat ihonmyötäiset trendikkäät paidat.

Ainoastaan norttisuussa olevat rumat rokut pääsevät sisälle istumaan yksin pöytään ja loppuillasta oksentelemaan pitkin mestan seiniä ja lattioita. :)
nadabrahma
11.06.2007 12:08:09

minä en yleensä koe mitään suurta hinkua plaadata ihmisten ilmoilla.

parempi istuksia jossain himassa rauhassa kun lähteä poukkoilemaan jonnekin, niin et varmasti alkaa pelottamaan.
Lennu
11.06.2007 12:11:47

minä en yleensä koe mitään suurta hinkua plaadata ihmisten ilmoilla.

parempi istuksia jossain himassa rauhassa kun lähteä poukkoilemaan jonnekin, niin et varmasti alkaa pelottamaan.

Himassa kaatuu välillä seinät niskaan, kun porukassa ei oo mitään vaihtuvuutta. Kaverit pitää erikseen pyytää kylään, eikä ovesta poikkea yhtäkkiä vaikka vanhaa puolituttua, jonka kanssa höpistä niitänäitä.
"Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ
nadabrahma
11.06.2007 12:26:55
Himassa kaatuu välillä seinät niskaan, kun porukassa ei oo mitään vaihtuvuutta. Kaverit pitää erikseen pyytää kylään, eikä ovesta poikkea yhtäkkiä vaikka vanhaa puolituttua, jonka kanssa höpistä niitänäitä.

no, mä en ylipäätään hiisaa kovin paljoa.

ei mun muutenkaan tee mieli silloin juuri jutella, koska se "läppä" on yleensä jotain epäselvää hihitystä. pikemminkin mä istun silmät kiinni ja nautin elokuvasta.
balzary
11.06.2007 13:05:16

Muistan kyllä jonkun puhuneen, että olisi mahdollista perustaa "tupakka-klubi", jonne sitten hommaisi anniskeluoikeudet.

Vissiin Helsingissä ainakin on tällainen sikariklubi. Jäsenyys taisi kustantaa pari tuhatta euroa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)