Aihe: Genesis Stadionilla 11.6.
1 2 3 4
Lord of the strings
11.06.2007 00:59:12
Vetivät sitten koko setin soundcheckkinä ilotulitteineen päivineen. Tuo lista piti paikkansa ihan tarkkaan, vain No Son of Mine ja Land of Confusion oli vaihtanut paikkaa. Vähän hassua mennä huomenna kuuntelemaan samat uusiksi ;)

JUmalauta oltiin kaverin kanssa menossa Heaven and Hellin keikalle ja rupesin kuuntelemaan että jossain soi In the Cage.. Sitten tajusin että "Genesis olympiastadionilla!!!! .. tänään..?"

Olikin sitten vain soundchekki. Ihmettelinkin tuota kovasti :D
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
DoThePop
11.06.2007 06:57:57
Tänään sitten illalla stadionille.Satoja keikkoja olen elämäni aikana todistanut.Mutta pitkästä aikaa on tosi täpinät päällä ennen keikkaa.Kello herätti viideltä töihin.Niin ensimmäisenä piti pyöräyttää Genesis soimaan kotona ja seuraavaksi autossa.Alkaa vanha mies lämpenemään:).

Tosi hienolta näyttää tuo setti lista.Eipä voi ainakaan valittaa sen suhteen.Uskoisin että myös show:sta tulee upea.Viime kertainen Phil Collins konserttikin oli sekä musiikillisesti että visuaalisesti aivan mahtava.

Tuo lämppäri ei kyllä meikäläiselle kerro mitään.Ei varmaan olla edes sitä tulossa katsomaan.Luultavasti keretään stadionille vasta seitsemän jälkeen.Paikat löytyy vanhan katoksen alta.Eli muistaakseni a-katsomosta.Toivottavasti soundit ei mene ihan puuroksi.Kuten joskus tuossa katsomossa on käynyt.No se kuullaan sitten illalla.

Fiilikset on siis tosi korkealla illan konserttia odottaessa.Saa nähdä tuleeko tästä duuni päivästä yhtään mitään.Ainakin aamu on alkanut kaiken muun kuin duunin merkeissä:).
Don Zabal
11.06.2007 12:39:25
Ittekin olin eilen kuuntelemassa kenraaliharjoitusta stadikalla ja hyvälle kyllä saundasi. Pari hauskaa väärää ääntä siellä Banks vielä töräytti ja jotain muutakin pientä säätöä oli, mutta kova setti on tulossa. Odotukset illan keikalle on kovat!
Linnunlaulupuu
11.06.2007 15:18:53
Ei montaa tuntia enää! Alkaa puntti tutista.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Herba
11.06.2007 15:37:50
Totahan vois mennä tuonne pihalle tai parvekkeelle fiilistelemään. Eilen kuulosti kyllä hyvältä.
Missä pillini on?!
PekKampela
11.06.2007 17:46:17

Har!

Itsekin vielä varmaan lipun saan hankittua. Tosin permannolta. Mulla ei vaan oo ketään kaveria... Eli jos näätte yksinäisen näköisen Genesis-diggarin, ottakaa se porukkaanne.

Hyvää keikkaa kaikille!
Love.
PekkaM
11.06.2007 22:51:33
Hieno keikka oli. Etenkin Firth of Fifth/I Know What I Like, Home by the Sea ja Domino olivat makuuni. Asiallinen lavarakennelma oli myös pystytetty.
Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa.
jazzmies
11.06.2007 23:49:56
Asiallinen lavarakennelma oli myös pystytetty.

Se oli kyllä hieno. Valoseinä oli varmaankin ostettu Euroviisujen poistomyynnistä;)

Kundit (tai siis vaarit) olivat pikkaisen kohmeessa koko setin, eikä groovea oikein päässyt syntymään. "Tanssibiisit" olivat myös hieman konediskoa.

Banksin saundit olivat tilukohdissa hitaasti syttyvää sorttia, joten ei oikein saanut käsitystä meneekö taimissa vaiko eikö. Rutherford oli samanlainen (keskinkertainen) kuin aina. Phil-setä oli taas yhtä rautaa kuin aina. Aina kun hän tarttuu kapulaan, yhtye ALKAA soittaa. Osaava Chester oli ammattilainen kuin aina ja Struemerin skittasaundi on selkeytynyt vuosien varrella, enää ei koorus ja dilei syö liiaksi kitaraa pois.

Settilista oli väkisin väännetty eikä siitä oikein käynyt ilmi mitään draamakaarta - soitetaampa vanhempaa ja uudempaa sikinsokin. Setissä oli pelottavan paljon yhtäläisyyksiä kuin näkemälläni 1992 rundilla. Olisihan siellä ollut vaikka mitä herkkuja tarjolla ja yleisölle annettavana, mutta AOR väänsi selkävoiton tälläkin kiertueella.

Tulee vain mieleen että kylläpä tuo rock-konsertti on varsin konservatiivinen juttu kaikkine kliseineen. Sen takia onkin kiva kahtua välillä DVD Electric Miles Isle of Wightin keikalta. Siinä ei ole kliseitä yhtään. Hyvä Miles!

Mutta olipa kiva kuitenkin käydä väijymässä maailman luokan stadion aktia, sekä hyvässä että pahassa.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
kyseinen
11.06.2007 23:59:07
Hieno keikka oli. Etenkin Firth of Fifth/I Know What I Like, Home by the Sea ja Domino

Jotakuinkin tismalleen samat kiihottivat minuakin. Mama meni jotenkin vaisusti. Aiemmin minulle tuntematon Carpet Crawlers oli vallan mainio lopetus, joskin varmaan oudoksutti vähän konserttiyleisöstä 90 prosenttia muodostaneita ylempiä toimihenkilöitä. (Loput 10 pros. olikin sitten muusikoita.) Illan antikliimaksi oli Follow You Follow Me. Kiesus miten yhdentekevä jollotus.

Kuoppis kävellä vilahti ohitseni keikan aikana.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Epämuusikko
12.06.2007 00:40:11
Pieni miinus Suomen sijainnille, kun ei pyro- eikä valotekniikka päässeet oikeuksiinsa.

Pientä hapuilua oli ainakin ekassa biisissä, mutta eipä tuo haittaa. 15 vuotta keikkataukoa ja kiertueen eka keikka kuitatkoon sen. Itse tyyppien "meininki" ei jotenkin ollut yhtä tapissa kuin wembley-dvd:llä, vaikka bändi ei keulahahmoaan lukuunottamatta muutenkaan mitään sähköjänis-osastoa ole.

erityispisteitä Duke's Travelsista sekä Ripplesistä. Uusia sovituksellisia juttuja oli myös ilmassa, vaikkakin wembleyn maneereja oli kehissä taustavideoita myöten. Afterglow ja Follow you.... olisivat voineet jäädä veke. In the Cage oli myös sinänsä osuva valinta biisilistaan, mutta se ei oikein lähtenyt. Kaiken kaikkiaan hieno keikka, tuskin tuota porukkaa enää näkee tuollaisena. Ja jos olisin nähnyt bändin 8 vuotta sitten, olisin hyppinyt seinille.

8 1/2 kautta 10
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
PekkaM
12.06.2007 07:42:23
Jotakuinkin tismalleen samat kiihottivat minuakin. Mama meni jotenkin vaisusti. Aiemmin minulle tuntematon Carpet Crawlers oli vallan mainio lopetus, joskin varmaan oudoksutti vähän konserttiyleisöstä 90 prosenttia muodostaneita ylempiä toimihenkilöitä.

No älä nyt kaikkia meitä ylempiä toimareita tuomitse, minä sentään tunnistin kappaleen, lauloin mukana ja ihmettelin ensimmäisen säkeistön skippaamista ;)

Mutta paikalla tosiaan oli kaikenlaista ex-duunipaikan toimitusjohtajaa, viisikymppisiä insinöörejä nykyisestä jne.
DoThePop
12.06.2007 07:59:35
Kyllä mun tarttee heti alkuun sanoa että positiiviset fiilikset jäi tästä keikasta.Mä sain sitä mitä odotinkin.Hienoja biisejä ja upeat puitteet esitykselle.

Lava oli tosiaan erinomainen.Valot ei odotetusti toimineet meidän valoisassa illassa.Mutta kyllä niistäkin oli pikkuisen iloa loppua kohden.Meillä oli kohtuullisen huonot paikat keskivaiheilla stadionia katsomossa.Joten isoista kuvaruuduista oli todellakin iloa.Koko lavan levyinen tausta oli hieno.Meikäläiselle siitä ei onneksi tullut mieleen euroviisut:).Muutamia hienoja "animaatioita" ja kuva kokonaisuuksia pyöri taustakuvana.Ne oli tehty kuitenkin erittäin hyvällä maulla.Joten ne ei hallinnut liikaa lavaa ja esitystä.

Biisilista oli todella mainio.Mä diggailin koko keikan ajan ihan täysillä.Juuri tämmöistä olin bändiltä odottanutkin.Sain siis juuri sitä mitä halusin.Vanhat ja uudet biisit oli lomitettu hienosti yhteen.Huomasin kyllä meidän katsomossa että hitti biisejä olisi kaivattu enemmän.Mutta meidän katsomon olikin vallannut pikkutakkisten pataljoona.Mä itse kun tykkään koko Genesiksen tuotannosta.Eli meikäläiselle toimii sekä proge ja poprock osasto.Niin en voi todellakaan valittaa.Armoton hymy on vieläkin päällä hyvän fiiliksen takia.Se on mun mielestä aina tärkeintä keikalla käymisessä.

Mun mielestä bändi soitti olosuhteisiin nähden erinomaisesti.Bändihän on todella taitava kokonaisuus.Totta kai ensimmäisellä keikalla on omat ongelmansa.Mutta mua ne ei häirinnyt.Olen aina kuitenkin pystynyt itse keskittymään kokonaisuuteen.Enkä mihinkään pilkun viilailuun.Mutta mä en olekaan itse muusikko:).Tuplarummuttelut olivat aivan upeata kuunneltavaa.Kuten myös edellisellä Phil Collins keikalla.Tykkäsin myös kitaraosaston työskentelystä tosi paljon.Soundit olivat yllättäin myös todella hienot.Stadionin katsomossa harvoin saa nauttia näin hyvistä soundeista.Vaikka muuten osasinkin odottaa näin upeata keikkaa.Niin noiden soundien puolesta pelkäsin tosi paljon.Onneksi ne yllättivät kerrankin positiivisesti.

Täytyy kyllä sanoa rehellisesti etten keksi mitään negatiivista sanottavaa eilisestä keikasta.Toki parempi paikka katsomossa olisi ollut mukavaa.Mutta tällä kertaa en viitsi valittaa edes siitä.Jos pitäisi mennä ihan pisteitä antamaan.Niin en mä voi antaa keikalle kuin täydet viisi bojoa.Onhan se ihan älyttömät pisteet.Mutta olihan keikka sen arvoinen.

Kävin muuten katsomassa Genesiksen kotisivuilta sitä live cd:tä.Mitä siinä keikan jälkeen mainostettiin.Olenkohan ihan sokea kun en sitä sivuilta löytänyt.Muistaako kukaan missä sitä levyä oli myytävänä?Mulle jäi käsitys että se on virallisilla Genesis sivuilla kaupan.Ei kuitenkaan osunut levyä siellä silmään.
PekkaM
12.06.2007 08:13:07
Kävin muuten katsomassa Genesiksen kotisivuilta sitä live cd:tä.Mitä siinä keikan jälkeen mainostettiin.Olenkohan ihan sokea kun en sitä sivuilta löytänyt.Muistaako kukaan missä sitä levyä oli myytävänä?Mulle jäi käsitys että se on virallisilla Genesis sivuilla kaupan.Ei kuitenkaan osunut levyä siellä silmään.

www.themusic.com
Mr T
12.06.2007 08:19:10
Täältä voi tilailla live-cd:tä.

http://themusic.com/encore/genesis2007

Tykkäsin keikasta itse kovasti, enkä keksi oikeastaan mitään valittamista. Minun mielestäni soitto kulki hyvin ja sounditkin oli ihan hyvin kohdallaan.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Artturi
12.06.2007 09:36:05
Oli upea keikka! Parempi settilista kuin We Can't Dance-kiertueella eli nyt oli vanhaa ja uutta jo paremmassa suhteessa. Etenkin setin päättänyt Carpet Crawlers oli oiva veto sen typerän I Can't Dance-jollotuksen päälle! Mutta yleisö oli kohmeessa ja toki lievää jännitystä ja epävarmuutta oli yhtyeessäkin, etenkin Rutherfordin otteissa. Mut pikkuasioita, kokonaisuus oli huippuhyvä!

Nämä taidettiin kuulla:

Behind The Lines>Dukes End>Turn It On Again
No Son Of Mine
Land Of Confusion
In The Cage>Cinema Show>Dukes Travels>Afterglow
Hold On My Heart
Home By The Sea
Follow You Follow Me
Firth Of Fifth>I Know What I Like
Mama
Ripples
Throwing It All Away
Domino
Drum Duet>Los Endos
Tonight, Tonight, Tonight>Invisible Touch

I Cant Dance
Carpet Crawlers
Notefix
12.06.2007 09:46:48

Nyt on tämäkin sitten nähty. About 25 vuotta sitä on odotettukin. Yllättävän hyvin vetivät, ottaen huomioon tosiaan pitkän tauon ja rundin ekan keikan. Jengiäkin oli paikalla paljon, en olisi uskonut että Suomessa joku muu kuin hevi vetää stadikan täyteen. Kyllä meikälle tuli kylmät väreet kun muutaman biisin (in the Cage, Volcano, Ripples etc) alkusoinnut kajahtivat ilmoille. Collinsin laulu kulki tosi hyvin. Ja näinä aikoina mun mielestä on mukavaa kuulla bändiä joka ei liikaa kosiskele, vaan keskittyy musiikkiin.
"Layers of layers of shit!"
Hanskajalka
12.06.2007 10:33:06
Kyllä meikälle tuli kylmät väreet kun muutaman biisin (in the Cage, Volcano, Ripples etc) alkusoinnut kajahtivat ilmoille.

Volcanoahan ne ei soittaneet, vaikkakin sen teema (kuten myös Squokin) kuuluu Los Endosissa..
Mikke-poika
12.06.2007 10:52:52 (muokattu 12.06.2007 10:53:09)
Pieni miinus Suomen sijainnille, kun ei pyro- eikä valotekniikka päässeet oikeuksiinsa.

Tuo olikin koko keikan ainoa miinuspuoli.

Kyllä näkee että vaarit nautti soittamisesta, Phil oli elementissään kuten aina ja ei muidenkaan herrojen menossa ollut valittamista. "Jesus he knows me" olis ollut kiva kuulla...
Notefix
12.06.2007 10:59:01

Volcanoahan ne ei soittaneet, vaikkakin sen teema (kuten myös Squokin) kuuluu Los Endosissa..

Eiku just, Endosia tarkotin, jossa tosiaan oli ne teemat. Tuli mieleen kun teininä totakin livelevyltä kuuntelin. Ei olis arvannu että 24 vuotta myöhemmin vielä kuulen livenä.
"Layers of layers of shit!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)