Kommentteja..? - Kuuntele ääntä tuulen - Kello neljä lyö Taas on yötön yö Kun istut sänkysi laidalla Hiljaa katsoen tyhjyyteen Niin pitkä on yö Sydän hiljaa lyö Valo himmeä jostain Kajastaa tummaan ikkunaan Jäljet kyyneleen, itkun tukahtuneen Maalaa poskeesi merkin tunteiden Muistot eilisen, toivo huomisen Nyt on aikaa olla itsekseen ”Kuuntele ääntä tuulen Kuuletko sen? Kuuletko äänen vapauden? Oletko valmis yksin lähtemään? Kuuntele ääntä tuulen Tunnetko sen? Tunnetko tunteen vapauden? Oletko valmis kaiken jättämään?” Kello viisi lyö Kohta ohi on yö Jäljet kosteat paidalla Kertoo tunteista kuiskaten Niin pitkä on yö Sydän hiljaa lyö Valo auringon alkaa Uutta aamua rakentamaan Jäljet kyyneleen, itkun tukahtuneen Maalaa poskeesi merkin tunteiden Muistot eilisen, toivo huomisen Nyt on aikaa olla itsekseen ”Kuuntele ääntä tuulen Kuuletko sen? Kuuletko äänen vapauden? Oletko valmis yksin lähtemään? Kuuntele ääntä tuulen Tunnetko sen? Tunnetko tunteen vapauden? Oletko valmis yksin jatkamaan?” "Kaikkea pitää kokeilla, paitsi suoraa kansanvaalia ja pomon muijaa etusormella." - Alivaltiosihteeri |
Tässä oli mukavasti tollasta "Kerro terveiset lapsille" -meininkiä. Idea oli mielestäni ihan OK ja oivaa maalailua löytyi, mutta tuo "yö-lyö" -riimitys on lievästi sanottuna puhkikaluttu. Samoin kun "tuulen-kuulen" tai "tähden-lähden"... tai oikeastaan vielä pahemmin kuin nuo. Harvemmin sitä tulee näin suoraan sanottua täällä, mutta olen sitä mieltä että se kannattaa muuttaa. Koko teksti saa välittömästi uutta ja ansaitsemaansa painoarvoa. Niin... jos ei sen käyttö sitten ole tarkoituksellista. Rough and tough and plenty mean. |
Tässä oli mukavasti tollasta "Kerro terveiset lapsille" -meininkiä. Idea oli mielestäni ihan OK ja oivaa maalailua löytyi, mutta tuo "yö-lyö" -riimitys on lievästi sanottuna puhkikaluttu. Itseasiassa tästä olen joskus kirjoittanut toisenkin version, mutta enpä sitä mistään löytänyt ja tähän uuteen versioon nuo yö-lyö riimitykset tulivat oikeastaan aivan tarkoituksella.. Tiedän toki, että kuluneitahan ne ovat... Harvemmin sitä tulee näin suoraan sanottua täällä, mutta olen sitä mieltä että se kannattaa muuttaa. Koko teksti saa välittömästi uutta ja ansaitsemaansa painoarvoa. Suora palaute on ihan jees..! Sitä kai täältä haetaankin.. =) "Kaikkea pitää kokeilla, paitsi suoraa kansanvaalia ja pomon muijaa etusormella." - Alivaltiosihteeri |