Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kramer Focus 1000
1 2
tiala1
09.06.2007 20:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin tällasen kitaran myytävänä ja tuli heti hirvee gas tohon ni oisko kellään minkäänlaista kokemusta tästä kitarasta??
 
-
lukeman
09.06.2007 22:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisestä Kramerin mallista ei ole kokemusta. Eikö nuo Focus-sarjalaiset ole japsivalmisteisia? Jos on niin uskoisin tuon olevan suht laadukas eikä varmasti ole "hinnan kiroissa".
 
tiala1
09.06.2007 23:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaippa ne on japanissa tehty. Ainakin jostain niin luin.
 
-
Tomtom
10.06.2007 11:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omakuvassa Kramer Focus 6000. Loistokepukka OFR:llä. Focukset on nimenomaan jaappaaniassa tehtyjä. Lisätietoja www.vintagekramer.com
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
velluhoo
16.11.2010 09:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, mulla ainakin on tuollainen Focus 1000 ylimääräisenä.. ja kyllä siinä komiasti lukee Made in USA.
 
aristoteles666
16.11.2010 12:58:59 (muokattu 16.11.2010 13:00:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velluhoo: Hmm, mulla ainakin on tuollainen Focus 1000 ylimääräisenä.. ja kyllä siinä komiasti lukee Made in USA.
 
kyllä sekin on japanissa oikeasti tehty.
 
mikit vaihdoin omaani joskus aikoinaan kun mulla focus oli, ne ei ollut niin hyvät.
 
Miikathebest
16.11.2010 13:11:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velluhoo: Hmm, mulla ainakin on tuollainen Focus 1000 ylimääräisenä.. ja kyllä siinä komiasti lukee Made in USA.
 
Et sentään yritä väittää sen olevan tehty Amerikassa. Siinä vaan lukee Made In USA :D
 
Liikaa säröä!
p130
16.11.2010 14:06:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velluhoo: Hmm, mulla ainakin on tuollainen Focus 1000 ylimääräisenä.. ja kyllä siinä komiasti lukee Made in USA.
 
Taitaa lukea kaulan kiinnityslätkässä ihan vain Neptune, NJ USA eli firman pääkonttorin sijainti.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fox
16.11.2010 14:52:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: Taitaa lukea kaulan kiinnityslätkässä ihan vain Neptune, NJ USA eli firman pääkonttorin sijainti.
 
Näin, kuin luki vanhemmissa Epiphoneissa "Kalamazoo, Michigan, USA" ja Martinin Sigmoissa sitte "Nazareth, USA"...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Wolfhound
16.11.2010 15:02:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tiala1: Näin tällasen kitaran myytävänä ja tuli heti hirvee gas tohon ni oisko kellään minkäänlaista kokemusta tästä kitarasta??
 
"Minkäänlaista kokemusta"... on 80-90 -lukujen taitteesta ;) Ihan asiallinen peli oli - vieläkin harmittaa että joutui muinoin myymään omansa pois...
 
p130
17.11.2010 09:01:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Näin, kuin luki vanhemmissa Epiphoneissa "Kalamazoo, Michigan, USA" ja Martinin Sigmoissa sitte "Nazareth, USA"...
 
Ja Charveleissa Fort Worth, Texas, USA...
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
JuSu
17.11.2010 10:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tiala1: Näin tällasen kitaran myytävänä ja tuli heti hirvee gas tohon ni oisko kellään minkäänlaista kokemusta tästä kitarasta??
 
Mitä noista nyt faktaa intter njetistä löytyy, niin ainakin 1000- ja 2000- malleissa on jossain vaiheessa ollut vaneri(plywood)bodyjä.
 
Sinänsä jännä, että niissäkin on kuitenkin sitten ollut OFR. Nykypäivän mittapuulla vähän 'mismatch'... =)
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
Miikathebest
17.11.2010 11:16:07 (muokattu 17.11.2010 11:25:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mitä noista nyt faktaa intter njetistä löytyy, niin ainakin 1000- ja 2000- malleissa on jossain vaiheessa ollut vaneri(plywood)bodyjä.
 
Sinänsä jännä, että niissäkin on kuitenkin sitten ollut OFR. Nykypäivän mittapuulla vähän 'mismatch'... =)
 
JuSu

 
Valmistettiiko tuohon aikaan edes mitään halvempia floikkaversioita?
 
Liikaa säröä!
JuSu
17.11.2010 11:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Valmistettiiko tuohon aikaan edes mitään halvempia floikkaversioita?
 
Tuohan voisi olla syy...
 
Mutta ainakin kitaravalmistajilla oli omia lukkovibravirityksiä. En tiedä, oliko varsinaisia lisenssifloikkia tuolloin valmistuksessa.
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
p130
17.11.2010 11:35:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Tuohan voisi olla syy...
 
Mutta ainakin kitaravalmistajilla oli omia lukkovibravirityksiä. En tiedä, oliko varsinaisia lisenssifloikkia tuolloin valmistuksessa.
 
JuSu

 
'87 tuli Jacksoneihin ja Charveleihin JT-6 ja Ibanezeihin edge. Ei mulla mitään oikeaa tietoa ole, mutta lienevät ensimmäisiä suunnilleen "oikeaa" floikkaa vastaavia lisenssivirityksiä.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
LesPaul70
17.11.2010 11:47:25 (muokattu 17.11.2010 11:47:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: '87 tuli Jacksoneihin ja Charveleihin JT-6 ja Ibanezeihin edge. Ei mulla mitään oikeaa tietoa ole, mutta lienevät ensimmäisiä suunnilleen "oikeaa" floikkaa vastaavia lisenssivirityksiä.
 
Minun käsissäni pyörähti samoihin aikoihin (v. 1987) korealainen Kramer, jossa oli "Floyd Rose licensed" talla. Sinänsä kummallinen viritelmä, kyhätty pehmeästä metallista, ei muistuttanut ulkoisesti eikä toiminnaltaan kovin paljoa ykkös- eikä kakkosmallin floikkaa, mitä nyt viritysruuvit siinä sentään oli. Aikaisempaa omakohtaista havaintoa "lisenssifloikista" ei tule mieleen.
 
Oli muuten karmea kitara se Kramer.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
p130
17.11.2010 11:51:37 (muokattu 17.11.2010 11:52:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Minun käsissäni pyörähti samoihin aikoihin (v. 1987) korealainen Kramer, jossa oli "Floyd Rose licensed" talla. Sinänsä kummallinen viritelmä, kyhätty pehmeästä metallista, ei muistuttanut ulkoisesti eikä toiminnaltaan kovin paljoa ykkös- eikä kakkosmallin floikkaa, mitä nyt viritysruuvit siinä sentään oli. Aikaisempaa omakohtaista havaintoa "lisenssifloikista" ei tule mieleen.
 
Oli muuten karmea kitara se Kramer.

 
Juu, noita veikkaisin olleen jo vähän aiemmin, mutta tosiaankaan eivät aitoa asiaa suuremmin muistuta...
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jpjanhun
17.11.2010 12:47:09 (muokattu 17.11.2010 13:44:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun käsissäni pyörähti samoihin aikoihin (v. 1987) korealainen Kramer, jossa oli "Floyd Rose licensed" talla.
 
Mulla on kanssa ollut tuollainen. Pystyihän sillä kai jotenkin soittamaan, mutta mielestäni huono kitara verrattuna esim. nykyisin omistamaani harley benton sg:hen (josta tein jopa artikkelin muusikoiden nettiin). Kramerissa oli muuten vielä vanerilankku! Oma hb sg yksilöni on mielestäni laatukamaa tuohon verrattuna (vaikken tarkkaan ottaen tiedä mitä pahvia senkin lankku nyt sattuu olemaan).
 
Sanotaanko nyt vaikka että voisin ostaa tuollaisen kramerin ehkä noin 35 eurolla jos jostain syystä olisi jokin kummallinen tarve esim. rekvisiitalle. Tässä tapauksessa kramerin nimi ei välttämättä ollut mikään laadun tae vaikka 80 - luvun kitarasta puhutaankin.
 
Onko muuten tietoa olivatko nämä korealaiset kramerit suoranaisia väärennöksiä (tyyliin feikki gibson) vai ainoastaan laillisia mutta heikkolaatuisia halpismalleja?
 
Miikathebest
17.11.2010 13:05:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: Onko muuten tietoa olivatko nämä korealaiset kramerit suoranaisia väärennöksiä (tyyliin feikki gibson) vai ainoastaan laillisia mutta heikkolaatuisia halpismalleja?
 
Ihan aitoja olivat.
Surffatkaa nyt jo www.vintagekramer.com , ettei tarvitse turhaan arvailla.
"In 1984, Kramer released the Korean-made alternative to the USA and Japanese Kramer lines"
 
Liikaa säröä!
jpjanhun
17.11.2010 13:17:13 (muokattu 17.11.2010 13:44:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan aitoja olivat.
Surffatkaa nyt jo www.vintagekramer.com , ettei tarvitse turhaan arvailla.
"In 1984, Kramer released the Korean-made alternative to the USA and Japanese Kramer lines"

 
okei, kiitos infosta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «