Leatherman 06.01.2004 12:28:13 | |
---|
Enpäs ole oikeastaan tätä funtsinut aiemmin, mutta parantaakos parempien mikkien vaihto soundia huomattavasti? En nyt vaan muista tarkalleen skittani numeroa kun se on haalistunu kaikkialta poies, taisi olla suunnilleen Ibanez RG550Ex. Japsimalli siis, eikä korea. Pirun hyvä keppi heavyyn, kaula on tosi ohut ja otelauta nopeen liukas. Tuleekos Ibanezeissa tavallisesti messissä täysin ruoskamikit, vai jopa kelvolliset? En ole myöskään täysin varma millä korkeudella kieliin nähden mikit kannattaisi pitää. Aluksi pidin aivan kiinni, laskin sittemmin häiriöäänten vuoksi. Tarkoitus olis tosin viedä keppi jonnekin ammattilaisliikkeeseen ja kysellä suorat sanat, kun kukaan tuttu ei osaa valistaa näitä perusasioita myöskään. Onkos soitinliike Huttunen esim. hyvä? Tää sälli on nero..
Terv: itse
Tapio Taappanen |
Skebaaja 06.01.2004 13:18:53 | |
---|
Vähän makuasioita että mimmonen soundi on hyvä, mut periaatteessa laadukkaampi mikki kuulostaa paremmalta kuin joku epälaadukas ensiasennusmikki. Eiks RG550:ssä oo jo ihan hyvät mikit valmiina ? Mimmosta soundia oot hakemassa ? En ole isäsi. |
viltsu77 06.01.2004 13:35:12 | |
---|
Mun mielestä soitin Huttunen on ihan asiallinen paikka. Sain itte siel ainaski tosi hyvää palvelua. Vaihdatin tallamikin kitarapajalla (duncan hot rails) ja nyt alkaa rokkaamaan ihan kivasti. Viel ku sais jonku mörssäri kaapin, ni pääsis tyypittää tota oikein kunnolla. |
Leatherman 06.01.2004 14:09:15 | |
---|
Joo mäkin luulisin, että täs on ihan okei mikit. Tai siis okeit ainakin paskempiin RG:hein verrattuna. Metallisoundiahan sitä kaiketi tällasella usein haetaan :) Tää sälli on nero..
Terv: itse
Tapio Taappanen |
Antti1 06.01.2004 14:59:17 | |
---|
Joo mäkin luulisin, että täs on ihan okei mikit. Tai siis okeit ainakin paskempiin RG:hein verrattuna. Metallisoundiahan sitä kaiketi tällasella usein haetaan :) Ne mikit on ihan kelvolliset niin kauan kun ei tiedä paremmasta. Jos tykkäät soundeistasi, niin ole onnellinen ja unohda mikkien vaihdot. Omasta RG 550:stä vaihdan mikit heti kun saan rahaa tarpeeksi. Mutta mä olenkin ikävä kyllä tietoinen paremmasta.. :) "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
novo 09.01.2004 10:49:04 | |
---|
taitaa olla se yleisin ongelma mikkien vaihtamisessa se uuden valinta...mikkejä ei iha noin vaan käydäkään testaamassa musaliikkeessä...ite en ainakaan hirveesti luottas siihen mitä jostain merkistä tai mallista sanotaan...ihan tyytyväinen olen nyt ollut kun vaihdoin tallaan emg-81:n, muuttu samalla mikitys passiivista aktiiviseksi...tietenkin testailin emg:tä paljonkin ennen ostoa,semmonen sattuu nääs löytymään kaverilta... voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
vrajala 10.01.2004 15:02:27 | |
---|
Kyllä mä sanoisin, että noiden 550-sarjan vehkeiden suurin miinuspuoli on mikit. Siis jos muuten tykkää... Siis soittaa ja tolleen.. No, ymmärsitte varmaan? Työn jälki on hyvää ja tarkkaa, puut kelvollisia, hyvät rautaosat jne. Nuo pleksilliset eivät kyllä kuulosta säröpuolella yhtä hyviltä kuin kokopuukantiset, minun mielestäni. Huomasin aikoinaan studiossa. Otti kupoliin. Eli kelpo kitaran saat mikit vaihtamalla. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
taitaa olla se yleisin ongelma mikkien vaihtamisessa se uuden valinta...mikkejä ei iha noin vaan käydäkään testaamassa musaliikkeessä...ite en ainakaan hirveesti luottas siihen mitä jostain merkistä tai mallista sanotaan...ihan tyytyväinen olen nyt ollut kun vaihdoin tallaan emg-81:n, muuttu samalla mikitys passiivista aktiiviseksi...tietenkin testailin emg:tä paljonkin ennen ostoa,semmonen sattuu nääs löytymään kaverilta... En tiedä miten muissa liikkeissä toimitaan, mut kitarapajalla ku valitsin mikkiä ni kuunneltiin toistatuntia cd:ltä eri tallamikkien soundeja. Siitä sai aika hyvän käsityksen et mitä on tulossa ja suht samaltahan toi nyt kuulostaakin. |