Aihe: Sähkökitaran johto
1 2
Nieby
01.06.2007 21:06:42
Se on melko pitkälti alottelijalle ihan sama mikä piuha on. Et huomaa eroa kuitenkaan.
www.aleksi-nieminen.magix.net "Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne | Wittu
Johann Onn
02.06.2007 12:07:22 (muokattu 02.06.2007 12:09:38)
Kunhan nyt valitsee piuhan, joka mahtuu pluginreiästä sisään, niin on OK.

Esimerkki: Tämä...

http://www.thomann.de/fi/cordial_cci_3_pp.htm

...ei mahdu Ibanez 540S:ään. Kaikki muihin (totta kai...) kitaroihin se kyllä mahtuu.
Geffen
02.06.2007 18:22:27

En usko, että kannattaa noin paljoa piuhaan panostaa.
Itse suosittelen tällaista:
http://www.thomann.de/fi/cordial_cti6pp_rt.htm
Pituus ja väri tietty oman maun mukaan. :)

Ite katoin tota enne ku kaveri ehdotti tota yhtä;)
Nice boys don't play rock n' roll
Kefiiri
03.06.2007 07:29:56
Ite katoin tota enne ku kaveri ehdotti tota yhtä;)

Juu hommaa tommonen. Noi liittimet on todella viksusti suunnitellut ja kestävät.
Hammermul
03.06.2007 23:28:11

Itsekin suosittelen Cordial/Neutrik-yhdistelmää. Halvimmalla pääsee, kun ostaa piuhan metritavarana ja kolvaa plugit itse. Vois sitten tehdä eripituisia piuhoja oman maun mukaan.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
poppamies
04.06.2007 07:49:03

Itsekin suosittelen Cordial/Neutrik-yhdistelmää. Halvimmalla pääsee, kun ostaa piuhan metritavarana ja kolvaa plugit itse. Vois sitten tehdä eripituisia piuhoja oman maun mukaan.

Voihan sen itsekin kolvata jos on laitteet ja taitoa mutta ei siinä kovin paljon voita. Neutrik'in liittimet tulee maksamaan 6-7 €/pari ja cordialin kaapeli n. 1€/metri. Eli 6 metrin kaapeli itsetehtynä noin 12-13 €. Thomannilla 12.90 ja vielä värillisenä. Jos on muuta asiaa T kaupassa niin kannattaa sieltä ottaa.
G strings are for strippers!
Rapido
04.06.2007 14:47:47

Komppen, hinta-laatu -suhde kohdallaan
Dive now, work later
IJarro
05.06.2007 00:26:30
Voihan sen itsekin kolvata jos on laitteet ja taitoa mutta ei siinä kovin paljon voita. Neutrik'in liittimet tulee maksamaan 6-7 €/pari ja cordialin kaapeli n. 1€/metri. Eli 6 metrin kaapeli itsetehtynä noin 12-13 €. Thomannilla 12.90 ja vielä värillisenä. Jos on muuta asiaa T kaupassa niin kannattaa sieltä ottaa.

Niin.

Voihan sitä aina piuhojen laadulla hifistellä, mutta mielestäni piuhassa liittimet on ne olennaiset ja juuri ne mitkä halvoissa piuhoissa hajoaa.

Ite oon ostellu thomannin omia 6m piuhoja (3,5€/kpl) ja neutrikin plugeja (2,5€/kpl). Niistä kokoamalla saa loistavia 6m piuhoja ja jää vielä niitä halpis plugeja muuhun käyttöön (esim vanhoista rikkinäisistä piuhoista saa hyviä n metrin mittasia "pedaalipiuhoja").

Mutta joo. Jos tästä jotain tuntipalkaa alkaa laskemaan, ni halvemmaks tulee ostaa korean pikkupoikien juottamia valmispiuhoja. Esim neutrikin kulmaplugin maajohdon juottaminen on välillä yllättävän kenkkumaista...

Tunnen myös jamppoja jotka ostaa t-kaupan halpispiuhoja läjän ja vanhan hajotessa ottavat uuden käyttöön. Eipä sekään kalliiksi tule jos hyvin pitää. Toiset tykkää muhkummasta...
Let's do some living after we die...
poppamies
05.06.2007 07:50:05

... Esim neutrikin kulmaplugin maajohdon juottaminen on välillä yllättävän kenkkumaista...

Eihän maajohtoa ole edes tarkoitettu juotettavaksi näissä uusimmissa Neutrik plugeissa. Se vain laitetaan sillai väliin. Hyvin nopea, varma ja yksinkertainen asennustapa.
IJarro
05.06.2007 20:31:31
Eihän maajohtoa ole edes tarkoitettu juotettavaksi näissä uusimmissa Neutrik plugeissa. Se vain laitetaan sillai väliin. Hyvin nopea, varma ja yksinkertainen asennustapa.

Kyllä siinä ainakin semmonen lenkki oli johon sen maan juotin. Kyllähän ne sinne väliin saa, mut ite oon aina pitäny juottamista varmimpana keinona.
Let's do some living after we die...
Kefiiri
09.06.2007 12:53:29 (muokattu 09.06.2007 13:08:20)
Tuleeko siinä johto mukaan? Kyllä luulis, mutta tossa mainitaan vaan "gigbag and strap", eli pussukka ja hihna. Varalta vois ottaa mukaan semmosen kympin johdon mikä näkyy siinä alapuolella.

Jos mukana jokin johto tulee, niin kyllä se tarpeeksi hyvin toimii.

Äh, noita kitaroita olikin kahta väriä ja toisessa oli alapuolella onnettoman näköinen Ssnake-johto. Halpa se on, mutta älä tilaa semmoista. Ne liittimet ei tahdo kestää varsinaista käyttöä.
Peltsi88
09.06.2007 14:39:21
Voisitko suositella jotain suht laadukasta, mutta edullista johtoa?
Kefiiri
09.06.2007 15:30:05

M.U. tuolla aiemmin kirjoittin näin, eikä siihen ole paljon lisättävää. Mittaat vähän miten kaukana vahvarista meinaat heilua ja otat sitten sopivan johdon.

Pitkälle johdolle on käyttöä sitten keikalla, mutta tarpeettoman pitkä tuppaa kotioloissa menemään solmuun.
Mutta pääasia että jokin piuha on. Ennen pitkää eri mittaisia johtoja alkaa kertyä joka tapauksessa.
poppamies
10.06.2007 07:33:41

...Pitkälle johdolle on käyttöä sitten keikalla, mutta tarpeettoman pitkä tuppaa kotioloissa menemään solmuun...

Näinhän se menee! Jos on yli metrin niin on solmussa ja alle metrin niin hukassa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)