McNulty 03.09.2006 02:21:13 | |
---|
Onko tästä ollut hyötyä kenellekkään? Mulle ei ainakaan ole tullut pikaviestejä/sähköposteja tämän asian tiimoilta... Minulle on pari tullut. Tosin, ei ole vielä kosiskeltu kauppaan mukaan mutta muuten on tullut tiedusteluja ja pyydetty konsultaatioapua. Itse ainakin tykkään nyplätä kamojen kanssa, joten tykkään myös höpistä niistä muiden kanssa. Rohkeasti vain... These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
teräsvilla 15.09.2006 21:19:05 | |
---|
Ite oon Pohjanmaalta Kuortaneelta kotoosin eikä ammattilaisporukkaa näkyny asustelevan lähistöllä,joten voitteko heitää vinkkiä mitä n.1.5 vuotta soittaneen kitaristin kannattais hankkia seuraavaks sähkökitaraks ja vahvistimeks (tällä hetkellä kökkö squier by fender strato sähkis ja x-brand vahvistin,en väitä itteeni virtuoosiks mut tympii aika p****leesti soittaa niillä :))? Ja onko muute Tanglewoodin kitarat yleisesti ottaen hyviä??Aattelin ku näin Tuurin Musiikissa sellasen Tanglewood Strato kitaran Floyd Roycella ja hienolla kimaltelevan punaasella maalilla (on muuten komia!) 499euroo,et onko sellane vaan turha rahareikä vai...?Onhan se kieltämättä varmaa vaikee sanoa ellette itte kokeile kyseestä kitaraa,mut sanokaa reippaasti mutu-tunteella mitä aattelette,pienikin apu on tervetullutta :) |
Booombox 12.12.2006 20:29:32 | |
---|
|
32788 12.12.2006 22:52:48 (muokattu 12.12.2006 22:54:04) | |
---|
EDIT: Ei mitään, olikin wanha. |
rksguru 08.01.2007 19:20:28 | |
---|
|
Kirk_Hammett 08.01.2007 20:07:11 | |
---|
No kertokaas vähän akustisista. Esim mikä on normaali koko, mitä eroa on kaikilla folk, klassisilla, western yms. kitaroilla ja mitä eri koko vaikuttaa, mikä on fingerstyle ja miksi jotkut ei ole symmetrisiä esim. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbcg500ce_konzertgitarre.htm siitä puuttuu tuommoinen pala ja jos sanon että tämä on symmetrinen ymmärrätte varmaan paremmin http://www.thomann.de/fi/hoefner_sei.htm nimimerkki: paljon opittavaa tuosta toisesta ''puuttuu pala'' sen takia kun siinä on soololovi, että ylettää paremmin alemmille väleille soittamaan sooloja akustisellakin. tuollaisessa symmetrisessä ei pääse niin helposti noille alimmille väleille You know it's sad but true... |
fucktard 20.02.2007 20:54:29 | |
---|
Yamaha RBX170 ESP B-50 Ibanez GSR200 Elikkäs ensimmäistä bassoa olen hankkimassa, tuossa ovat vaihtoehdot... Kenties maailman yleisimmät aloittelubassot? No mutta asiaan: Kaikki tuntuivat about yhtä hyviltä, mutta mikä olisi pidemmällä tähtäimellä paras vehje? Ja kyllä, olen lukenut vanhoja topicceja, kunhan lämpimikseni tässä kyselen : ). |
AlluV 31.03.2007 01:42:51 | |
---|
Millaisia ovat Williamsin kitarapaketit? Itse näin kodinykkösessä tarjouksen 99 euroa, mutta hieman kyllä epäilyttää laatu. Mitä eroa niissä on vaikkapa Squieriin tai Epiphonen Sg:n |
Numb 31.03.2007 07:56:13 | |
---|
Millaisia ovat Williamsin kitarapaketit? Itse näin kodinykkösessä tarjouksen 99 euroa, mutta hieman kyllä epäilyttää laatu. Mitä eroa niissä on vaikkapa Squieriin tai Epiphonen Sg:n Huonompia ovat. Paljon huonompia. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Sir_Rymylys 08.04.2007 21:01:13 | |
---|
Täällä yksi keltanokka tarvitsisi apua pahemman kerran. Satuin löytämmän vanhan akustisen kitaran varastosta. Työllä ja tuskalla sain sen edes jotenkin vireeseen. Olen kokeillut joitain perussointuja (huonolla menestyksellä) ja kitara tuntui imaisevan minut kokonaan mukaansa! Itse asiaan. Haaveilin ostavani kesällä sähkökitaran. En kuitenkaan ymmärrä kitaroista hölkäsenpöläystä. Tärkeintä olisi hinta laatusuhde. Ulkonäöllä tai muilla turhuuksilla ei ole mitään väliä, vaan pääasia olisi, että sitä on kiva rämpytellä. Ajattelin varata 100-150€, mutta jos sillä ei saa minkäänlaista vingutinta, niin olen valmis kyllä pulittamaan enemmänkin (Olen opiskelija ja elän kädestä suuhun :D). Kuuntelen Nirvanaa ja pidän bassovoittoisesta soundista (jos tuo nyt yhtään auttoi?). Mitä muuta tarvitsen itse kitaran lisäksi ja mitä ne tulevat maksamaan? Mitenkä olisi tuollainen? (Ylin paketti) http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html |
sixpounder 09.04.2007 12:43:50 (muokattu 09.04.2007 12:44:38) | |
---|
Elikkäs niin, mulla ois tällane epäfiksu kysymys asiantuntevalle. kaveriporukan kans ollaan bändiäperustamassa, soittotaitoa nyt löytyy jonkun verran itekultakin. Nyt oltais PA-Kamoja hankkimassa.. ja kysymys kuuluu : Toimiiko Aktiivimonitorit samallalailla kun aktiiviset kokoäänikaiuttimet.. siis että mikki kiinni ja menoksi : D mullahan on kokemusta kokoäänikajareista muttei monitoreista : s Olli |
AlluV 20.04.2007 12:20:25 | |
---|
Millainen/minkä merkkinen vahvistin olisi hyvä kotijammailuun? Hintahaarukka olisi 150-200 € |
Umas 20.04.2007 14:29:16 | |
---|
Millainen/minkä merkkinen vahvistin olisi hyvä kotijammailuun? Hintahaarukka olisi 150-200 € Rolandin microcube on hyvä ja monipuolinen... lähtee vähän kovempaakin ääntä jos haluaa. Ja voi viedä vaikka keskelle mettää, toimii meinaan pattereilla ja verkkovirralla n.100e maksaa. |
saparos 24.04.2007 20:15:11 | |
---|
|
Numb 26.04.2007 11:19:42 | |
---|
Oliskohan tämmönen hyvä alottelijalle http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=0070b3 vaiko http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=598cc1 ? Eli onko kumpikaan hyvä, ja kumpiko on parempi. Kyllä noilla molemmilla aloittaa. Mutta kannattaa harkita myös Roland Microcube -vahvistinta, ja sen seuraksi jotakin kitaraa. Esimerkiksi Ibanezin, Squierin ja Epiphonen valikoimista löytyy parin sadan euron kieppeillä aivan asiallisia soittopelejä. Tällaiselle tulee hintaa vähän enemmän kuin noille paketeille, kaikkinensa maksaa +300€, kun hankkii vielä piuhan ja hihnan siihen. Mutta tuo mikrokuutio on sellainen vahvistin, että jos tulee siirrytyä "isompaan sarjaan" sen saa joko helposti myytyä tai pidettyä harjoitusvahvistimena. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
saparos 01.05.2007 12:51:11 | |
---|
En tiedä liittyykö tää ihan tänne, mutta kysyn kuitenkin. Jos ostan sähkökitaran ja vahvistimen, niin voinko oppia soittamaan sitä ilman mitään soittotunteja..? Jotenkin tuntuu vaikealta ajatella, että oppisi soittamaan kun ei melkein ollenkaan tiedä miten se toimii. :D |
Numb 02.05.2007 07:28:42 | |
---|
Voi oppia soittamaan ilman soittotunteja, mutta se on aika paljon vaativampaa kuin ottaa muutama soittotunti. Ja siinä siis muutamakin tunti tekee ison eron, koska siinä saa juuri ne perusteet (virittäminen, sointujen muodostus jne.) haltuun. Sen jälkeenkin itseopiskelu ilman opettajaa on työläämpää & hitaampaa kuin kera opettajan. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Peltsi88 01.06.2007 19:47:01 | |
---|
Olen nyt hiukan harkinnut tätä kitaran hankintaa ja tullut siihen tulokseen, että parhaimmalta tuntuva on juurikin tuo Ibanez rg321. Eli tämä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm Eli jos ostan tämän, teenkö hyvän ostoksen? Tuleeko pettymyksiä? Vahvariks ajattelin tuota Microcubea, vaikka se niin pieneltä vaikuttaa. |
Numb 04.06.2007 10:29:27 (muokattu 04.06.2007 10:31:26) | |
---|
Ibanez rg321 + Microcube = yksi perusseteistä. Tuskin petyt. Sanon tuskin, koska pettyminen on suhteessa odotuksiin, ja niithän en tiedä :) Microcubesta sen verran, että minulla ja monella muulla on sellainen, siitä huolimatta että myös tehokkaampaa vahvistinta löytyy. Jos Microcubeni menisi rikki, ostaisin uuden. Osta se tehokkaampi sitten kun sitä oikeasti tarvitset, eli bändisoittoon. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Minkäslaista viritysmittaria suosittelisitte? Entä plektroja? Ajattelin hankkia sellaisen kromaattisen, kun ei ne niin kovin kalliitakaan ole. |