Aihe: Nopeutta lisää..
1 2
GNR Slash
08.06.2007 17:51:18
Eli harjoittelen tuota Metallican: Seek And Destroyta.. Ja se soolon alku on vaikee soittaa tai no ei vaikee mut mul ei riitä nopeus siihen. Joten miten saisin lisää nopeutta, alternative pickingil? mut en oo varma onks se oikeest kädest luulen et vasemman käden sormet on hitaat, miten saisin niihin lisää nopeutta?

Jos tätä asiaa on jo käsitelty nii antakaas linkkii siihen keskusteluun..
tommiot
08.06.2007 17:53:35
Kyse harvemmin on ainakaan tuolla tasolla vielä fyysisestä nopeudesta vaan tarkkuudesta. Harjoittele hitaasti.
GNR Slash
08.06.2007 18:16:30
Ok... voi johtuu myös siit et oon soittanu vähä päälle puol vuotta (9kk)
tommiot
08.06.2007 18:21:23 (muokattu 08.06.2007 18:21:43)
Ok... voi johtuu myös siit et oon soittanu vähä päälle puol vuotta (9kk)

Treenaa riffit menee tiukasti :) kirkhammetteja on liikaa ja hyviä komppikitaristeja liian vähän.
Gizmo86
08.06.2007 18:39:56
Trooperia harjotellu parisen kuukautta muuten ihan ok biisi mutta soolon kans saa räpiä vielä et menee kyl.Tietenki muutaki harjoitellu ku tuota mut vaan pitäny niinku ekana biisinä jonka opettelen soolon kans.Alku oli soolon kans yhtä tuskaa koska eka soolo , mut kyl se alkaa sujumaan ku malttaa vaan hitaasti opetella esim ite alotin vissiin 35 % tempolla tuon.Eipä tuo mene vieläkään lähelläkään 80 % tempolla puhtaasti , virheitä tulee vieläki aivan liikaa mut annan aikaa harjottelulle kyl se sit joskus menee.
KurtCobain
08.06.2007 18:43:36
huomasin vasta et kuinka hemmetin hyvä tapa toi nopeuttaa vähäsen tekniikka on. tänää tos aamupäiväst aloin symphony of desctructinin sooloo harjottelee nii ne nopeet ohat tuntu ihan mahottomalta mut ny ne alkaa jo pikku hiljaa menee :) tuli kyl kauhee pakko mielle soittaa megadethia kitaral ku oli eilen sauna open airis keikalla.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
GNR Slash
08.06.2007 19:06:22 (muokattu 08.06.2007 19:06:58)
huomasin vasta et kuinka hemmetin hyvä tapa toi nopeuttaa vähäsen tekniikka on. tänää tos aamupäiväst aloin symphony of desctructinin sooloo harjottelee nii ne nopeet ohat tuntu ihan mahottomalta mut ny ne alkaa jo pikku hiljaa menee :) tuli kyl kauhee pakko mielle soittaa megadethia kitaral ku oli eilen sauna open airis keikalla.

Ootko menos kattoo tota Black Sabathinki keikkaa? (Heaven and Hell)... Mä oon menos kattoo sitä tonne jäähalliin kavereitten kaa

Oke menee vähä off topicin puolelle mut iha sama ;D
KurtCobain
08.06.2007 19:14:59
Ootko menos kattoo tota Black Sabathinki keikkaa? (Heaven and Hell)... Mä oon menos kattoo sitä tonne jäähalliin kavereitten kaa

Oke menee vähä off topicin puolelle mut iha sama ;D

En ois muuten eilen menny tonne sauna open aireille, mut sain kaverilta ilmasen lipun just toks torstaiks nii olihan sinne pakko sillon mennä :) enkä viittikkään kauheesti rahaa mihinkää keikkoihin ny laittaa kun oon ostamas uutta kitaraa. Olishan toi heaven and hell siisti kyl nähdä...
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
calf
08.06.2007 21:10:34

Osta Grip Master, se poistaa kaikki ongelmasi. ;)
There are no wrong notes
GNR Slash
08.06.2007 22:26:12
Osta Grip Master, se poistaa kaikki ongelmasi. ;)
Katoin thomanin sivult mikä se oli miten se hyödyttää nopeutta sehän kasvattaa sulle "habat" sormiin ;)
Maraaa
09.06.2007 20:34:46
Tuohon nopeuden lisäys hommaan vielä tehokkaampi keino, jotta soitat ensin pienemmällä nopeudella kuin pystyisit, sitten korotat nopeutta 3x, niin ettet juuri ja juuri pysty soittamaan puhtaasti. Soitat silti, eikä sen tarvitsekkaan puhtaasti mennä. Sitten pudotat nopeutta 2x. Ja jatkat samaa rataa. Eli esim. jos pystyt soittamaan sen sooloon 40% nopeudella, aloitat soittamaan 30%, sitten 45%, sitten 35%, sitten 50%, sitten 40%, sitten 55%, sitten 45% usw.. Melko varmasti menisi esimerkkinä tuo 45%. Toimii, kannattaa kokeilla. Itse treenailin noita 1234-hommia näin, aluksi 100 bpm tuotti tuskaa ja kohta meni 150 bpm, muttei kylmiltään.
Sutela
09.06.2007 21:28:57
Treenaa riffit menee tiukasti :) kirkhammetteja on liikaa ja hyviä komppikitaristeja liian vähän.

Luulen että jos osaa soolot niin osaa kompatakkin.
Maraaa
09.06.2007 21:39:20

Harhaluulo yleensä, kys. kitaristia en tunne.
Keppis
09.06.2007 21:56:35

tässä tapauksessa soolot on nopeuden harjoittelua ja komppaus(aina) tarkkuutta ja rytmitajua. Kärjistettynä.
Onni vie inspiraation.
Krice
10.06.2007 10:31:37

Joten miten saisin lisää nopeutta, alternative pickingil?

Harjoittele?
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Sutela
10.06.2007 15:21:06
tässä tapauksessa soolot on nopeuden harjoittelua ja komppaus(aina) tarkkuutta ja rytmitajua.

Kyllä ne soolotkin kuule vaatii tarkkuutta ja rytmitajua. Kompit ovat lähes aina kahdeksasosia, mutta sooloissa tulee paljon monipuolisempiakin rytmejä ja myös tarkkuutta vaaditaan paljon sooloissa.
Vipu
10.06.2007 16:08:43
Kyllä ne soolotkin kuule vaatii tarkkuutta ja rytmitajua. Kompit ovat lähes aina kahdeksasosia, mutta sooloissa tulee paljon monipuolisempiakin rytmejä ja myös tarkkuutta vaaditaan paljon sooloissa.

Mutta soolot on turhia.
TILU soolot < all! Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO)
Torniojaws
10.06.2007 16:21:42 (muokattu 10.06.2007 16:22:16)

Kompit ovat lähes aina kahdeksasosia, mutta sooloissa tulee paljon monipuolisempiakin rytmejä ja myös tarkkuutta vaaditaan paljon sooloissa.

Riippuu kyllä genrestä. Esim. bläkkiksessä kompit ovat yleensä kuudestoistaosia ja toisaalta doomissa/sludgessa täysnuotteja :-q Sitten progressiivisessa metallissa ne voivat olla mitä tahansa, vaihtuen useita kertoja riffin aikana.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Bookkeeper
10.06.2007 16:35:30

On olemassa muunkinlaista komppaamista kuin sen alimman e-kielen jyystäminen kahdeksasosina. Minä suuresti epäilen osaako keskiverto hevitiluttaja vetää mitä vain komppeja funkista jazziin - ei pelkästään "oikein" vaan myös hyvällä tatsilla. Tai vaikka pelkkiä hevikomppeja. Tyypillinen tapaus: Teemu Tiluttaja ostaa kalliit kamat, demppaa pari sekuntia alinta e-kieltä ja ilmoittaa että soundi on aivan surkea. Ihmeen usein vika on soittotatsissa, ei soittokamoissa.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)