Thet 08.06.2007 13:05:57 | |
---|
No onko ''Dropped down by one step'' erikoisvire? Miulle se on ainakin normaalimpi vire kuin perus ''E,A,D,G....'' Tai sitten olen liikaa bodomia sun muuta ''hevirilluttelua'' soitellut. Normaali vire on mulle EADGHE, mutta siis eikö bodom vedä muillakin vireillä kuin jotain puol sävelaskelta matalemmalta? No mutta kuitenkin, en jaksa viritellä sitä kitaraa edestakasin ja mulla pysyy vähän huonosti normaalivireestä poikkeavat vireet. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
mailbag 08.06.2007 13:10:47 | |
---|
ostetaan useampi kitara niin voidaan pitää ne eri vireissä |
hullu_ukko 08.06.2007 13:14:06 | |
---|
Normaali vire on mulle EADGHE, mutta siis eikö bodom vedä muillakin vireillä kuin jotain puol sävelaskelta matalemmalta? Drop-C ja D-vire käytössä. Joku merkannut mun koneelta löytyvään Lake Bodom-tabulatuuriin kyllä Cis-vireen. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger |
Teemu K. 08.06.2007 15:09:25 | |
---|
Drop-C ja D-vire käytössä. Joku merkannut mun koneelta löytyvään Lake Bodom-tabulatuuriin kyllä Cis-vireen. Something Wild -levyhän meni kokonaan C#-vireestä. Sen jälkeen ovat soittaneet D- ja Drop-C-vireissä. Poikkeuksena Northern Comfort -biisi joka menee E-vireessä. Monet naiset rakastuvat luusereihin, olen siis ikisinkku :) |
Epi- 08.06.2007 15:48:05 | |
---|
Something Wild -levyhän meni kokonaan C#-vireestä. Sen jälkeen ovat soittaneet D- ja Drop-C-vireissä. Poikkeuksena Northern Comfort -biisi joka menee E-vireessä. Northern Comfort soitetaan D-standard -vireessä kuten kaikki muutkin FTR:n biisit. |
ostetaan useampi kitara niin voidaan pitää ne eri vireissä Tarkoitus olisi, ei kyllä välttämättä juuri tähähn tarkoitukseen. Kyllä noita kitaroita kotoota jo löytyy niin monta että useampaakin virettä vois olla, mutta eipä oo tullu viriteltyä. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
-J.- 08.06.2007 16:31:08 | |
---|
Hate Crew Deathroll lätyltä semmonen kappale kuin Lil'Bloodred Ridinghood. Mulla ainakin merkitty tabulatuureihin ''stantardi'' tuuninki (E,A,D,G....) If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Carpenter 08.06.2007 19:06:43 | |
---|
Hate Crew Deathroll lätyltä semmonen kappale kuin Lil'Bloodred Ridinghood. Mulla ainakin merkitty tabulatuureihin ''stantardi'' tuuninki (E,A,D,G....) Voihan niihin tabulatuureihen merkata minkä vireen vain ja biisit soittaa vaikka syntikalla. Eihän se "oikea vire" ole ainoa tapa soittaa niitä biisejä. Basisti on lyömäsoitin. |
Teemu K. 08.06.2007 19:21:31 | |
---|
Northern Comfort soitetaan D-standard -vireessä kuten kaikki muutkin FTR:n biisit. Joo, tarkistin ja kyllähän siellä välillä matalassa D:ssä käydään. My bad. Monet naiset rakastuvat luusereihin, olen siis ikisinkku :) |
-J.- 08.06.2007 19:26:19 (muokattu 08.06.2007 19:28:05) | |
---|
Voihan niihin tabulatuureihen merkata minkä vireen vain ja biisit soittaa vaikka syntikalla. Eihän se "oikea vire" ole ainoa tapa soittaa niitä biisejä. No joo mutta se on vaan pirun hankalaa soittaa ''Alas yhellä- vireellä'' vapaittenkielien kuvioita jotka on tarkotettu siihen ''perus vireeseen'' Esim. D|----------------- A|----7---6---5---- E|--0---0---0---0-- Temmolla 200 ja risat. Hankalaa ruveta vääntämään jollain ''Alas yhellä-vireellä'' G|----9---8---6 D|--2---2---2---2 Noh, voi olla jotain turhaa selittelyä mutta esitinpähän pointtini. =) E:Toivottavasti tajusitte nuo selitykset If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Brother Tohveli 10.06.2007 00:11:44 | |
---|
No joo mutta se on vaan pirun hankalaa soittaa ''Alas yhellä- vireellä'' vapaittenkielien kuvioita jotka on tarkotettu siihen ''perus vireeseen'' Esim. D|----------------- A|----7---6---5---- E|--0---0---0---0-- Temmolla 200 ja risat. Hankalaa ruveta vääntämään jollain ''Alas yhellä-vireellä'' G|----9---8---6 D|--2---2---2---2 Noh, voi olla jotain turhaa selittelyä mutta esitinpähän pointtini. =) E:Toivottavasti tajusitte nuo selitykset Tuon "Alas yhellä vireellä" voisi kyl soittaa esim: C|----4---3---2---- G|----------------- D|--2---2---2---2-- Bodomilla onkin kyllä varaa pitää monia eri soittimia eri vireissä, mutta köyhemmät bändit joutuvat usein turvautumaan yhteen vireeseen ja silloin täytyy vähän miettiä kuvioita uusiksi. |
saastara 10.06.2007 00:12:48 | |
---|
Bodomilla onkin kyllä varaa pitää monia eri soittimia eri vireissä, mutta köyhemmät bändit joutuvat usein turvautumaan yhteen vireeseen ja silloin täytyy vähän miettiä kuvioita uusiksi. Eikö olisi vain helpompi soittaa eri vireestä..? :( Lisää middleä. |
Brother Tohveli 10.06.2007 00:17:48 | |
---|
Eikö olisi vain helpompi soittaa eri vireestä..? :( Niin :( Sitähän voidaan perustaa adressi, että maailman kaikki muusikot vaihtaisivat perus E-vireeseen ja kenenkään ei enään tarvitsisi ihmetellä näitä vireongelmia. No kuittaan nyt, että en enää ota kantaa tähän aiheeseen, tarpeeksi off-topicia jo. Sori modet :( |
Tohtori Tonus 10.06.2007 00:38:27 | |
---|
Eikö olisi vain helpompi soittaa eri vireestä..? :( Helppoa ja kätevää, kunnes tekee mieli soittaa levyn kanssa. "I only know two kinds of people - those who obey me, and those who die." -Chuck Norris |
saastara 10.06.2007 00:55:09 (muokattu 10.06.2007 00:57:27) | |
---|
Niin :( Sitähän voidaan perustaa adressi, että maailman kaikki muusikot vaihtaisivat perus E-vireeseen ja kenenkään ei enään tarvitsisi ihmetellä näitä vireongelmia. Chill out biaatch.. Itsekin vetelen G#-vireestä joten en minä täällä mitään puristelemassa ole.. tarkoitin vain, että kun treenailee, hirmuisten sormitusongelmien sijaan voisi vain treenata sen kuvion sillä vireellä mikä kitarassa sattuu olemaan ( oli se sitten mikä hyvänsä) ihan alkuperäisillä sormituksilla.. Säästyy monelta vaivalta. Ongelmahan tässä on, kuten tuolla jo todettiin, että levyltä soittaminen on tosiaan sitten hankalampaa.. Mutta jos levyn kanssa halajaa soitella niin helpostihan sitä virettä ruuvaa suuntaan jos toiseenkin. Mutta tosiaan.. Takasin Bodomin kimppuun. Lisää middleä. |
Vomitormentor 10.06.2007 22:43:27 (muokattu 10.06.2007 22:44:24) | |
---|
Eikös nuo bodarit ole aina vetäny D-standardilla paitsi tuo Something wild Cis-vireellä, Are you dead yet suurimmaksi osaksi dropped C-vireellä ja muutama biisi Hcdr:ltä kanssa dropped C? |
Epi- 11.06.2007 09:14:44 | |
---|
Eikös nuo bodarit ole aina vetäny D-standardilla paitsi tuo Something wild Cis-vireellä, Are you dead yet suurimmaksi osaksi dropped C-vireellä ja muutama biisi Hcdr:ltä kanssa dropped C? Something Wild = C# Hatebreeder, Tokyo Warhearts, Follow The Reaper = D-standard Hate Crew Deathroll = D-standard, paitsi kappaleet 'Sixpounder' ja 'Angels Don't Kill' jotka soitettu Drop-C vireessä. Are You Dead Yet? = Drop-C, paitsi kappale 'Next In Line' joka soitettu D-standard vireessä. Näin siis minun käsitykseni mukaan. |
Mohla 12.06.2007 08:20:01 | |
---|
Oonks mä eksyny kitarapalstalle, Hoho. Mulle Bodom on alkanut toimimaan nimenomaan vasta Are You Dead Yetillä. Ennen sitä en bändiä ole pystynyt mitenkään kuuntelemaan, vaikka monet sitä on alusta asti hehkuttaneet. Tämän takia odotukset tosta uudesta lätystä on korkealla, vaikkakin vähän pelon sekaiset... Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McChartyHousut. |
Askorbiinihappo 12.06.2007 17:45:54 | |
---|
Ajattelin tulla kysymään tämmöistä harmitonta kysymystä, mutta en tiedä uskallanko enää... No joo, elikkä satuin katsomaan tänään Trashed, Lost & Strungoutin musavideon, ja siinähän Allulla on valkoinen Esp, joka on siis D-vireessä, eikä Dropped-C:ssä. Sinänsä ei mitään erikoista, mutta käsittääkseni biisi kuitenkin menee drop C:stä? Sää ja mää
Mää ja sää
On yhdessä lutuista lällättää |
Dunga 12.06.2007 17:54:04 (muokattu 12.06.2007 18:01:31) | |
---|
Ajattelin tulla kysymään tämmöistä harmitonta kysymystä, mutta en tiedä uskallanko enää... No joo, elikkä satuin katsomaan tänään Trashed, Lost & Strungoutin musavideon, ja siinähän Allulla on valkoinen Esp, joka on siis D-vireessä, eikä Dropped-C:ssä. Sinänsä ei mitään erikoista, mutta käsittääkseni biisi kuitenkin menee drop C:stä? Was? Mistä tiedät, että se valkoinen esp on d-vireessä videolla? Vai menikö multa nyt joku ohi... :) My name is Lucifer, please take my hand. |