Aihe: Hidas oppimaan!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Credence
29.05.2007 20:26:34
Komppaan äskeistä.
Itselläni ei vain ole koskaan mahdollisuutta opettajaan ole ollut....
Toisaalta. Itselläni on kyllä rytmipuolikin kunnossa kun olen soittoani kuunnellut.
Ja piisejähän on muuten hyvä soittaa yhtäaikaa piisin soidessa...
Silloin oppii rytmit hyvin, kai . tai jotain..
Elukkaa
30.05.2007 18:11:17
no.. laitanpa youtubee tulee Mokoma -haudan takaa.. mut sovitaank oetten laula ku laulu ei oo oikee kunnos :D täl hetkel menny 5k ku alotin skitta hommat..
Sir Jöpötin
31.05.2007 14:36:49
no.. laitanpa youtubee tulee Mokoma -haudan takaa.. mut sovitaank oetten laula ku laulu ei oo oikee kunnos :D täl hetkel menny 5k ku alotin skitta hommat..

Odotan kuin lapsi joulua.
FAR BEYOND METAL | R.I.P Dimebag Darrell Abbott
Slowman
31.05.2007 23:09:30
Hidas oppimaan???

Uskon jos henkilö sanoo soittaneensa 15 vuotta eikä osaa ukkonooaa soittaa...

Kuvitelma ettei osata soittaa on taas ihan eri asia. Jos kuvittelet ettet osaa soittaa niin siinäpähän kuvittelet. Enpä usko, että huippukitaristeilla on ollut tälläisiä ongelmia. Eipä niistä ikinä hyviä olis tullukaan jos ei ne olis uskonu omaan soittoon ja harjoitellu vaikeita biisejä vaikka se aluksi kuulostaakin paskalta. Tempoo voi todellakin laskea mutta et sä ikinä opi jos et edes yritä vetää nopeeta.

Eniten tossa kuvitelmas ärsyttää se että 2 vuoden soiton jälkee ei osaa paskaakaan. Mä tiedän että se henkilö, jota tällä tarkoitan tietää sen kohdistuvan itseensä. Ota nyt jätkä itsees niskasta kiinni. Suo parempaa kitaristii meidän bändi ei olis ikinä voinu toivoo. Ja toivottavasti joudun tän sanoo viimeisen kerran että osaat todella soittaa. Jos et osais ni ei me sua kuunneltas. Mä en osaa paskaakaan. Joku voi ehkä tunnistaa mun enter sandmanin riffin jos hyvä tuuri käy. Mut mä en soita kitaraa. Paukutan rumpuja ja voin sanoo ettei ole sekään helppoa hommaa.

Ja ihan perus biologiaa. Mehän tiedämme kaikki että jokaisella on erilainen motoriikka kyky, jotkut oppivat nopeammin jotkut hitaammin, mutta kaikki oppivat. Ja en sano että hitaampi tapa on yhtään huomompi tapa. Kuhan et arvostele itseäsi liikaa.

Paras neuvo kaikille "hitaasti" oppiville. Ottakaa asenne!!! Teidän täytyy omasta mielestänne olla parhaita. Jos ite sanot olevas paska ni kuka sua jaksaa kuunnella.

Tekniikan oppii soittamalla. Parhaiten että soittaa sen variaationa ettei kokonaisia pätkiä kerrallaan vaan opettelee ensin jonkun tietyn osan kappaleesta. Sitten vasta menee muualle. Variaatiot nopeista kohdista on helppo jakaa esim. muutamaan nopeaan ääneen ja muut hitaasti. Sitten ku se suujuu ota lisää ääniä mukaan nopeaan soittoon.

KUHAN EI KUVITELLA OLEVANSA PASKOJA!!!!!!!!!!!!!!!
Jeba....
Johann Onn
01.06.2007 00:17:21
Olen hidas oppimaan! kertokaa jotain kikkoja mikä helpottaa oppimista!

Kikkoja ei kai oikeasti ole. Treenausta ja treenausta vaan.

Onneks kukaan ei aikoinaan kertonut mulle, ett "house of the rising sun" ja sen näppäily 1:1 kitaralla olis ns. vaikeeta. Muuten olisin lopettanu sen jankkaamisen, parin ekan kuukauden jälkeen. Joku 4 kuukautta tais mennä, ett se alkoi sujumaan.

Ei sinänsä, ett olisin digannut biisistä, mutt kun se oli ainoa johon oli ohjeet. Ja jostain oli aloitteva.
KUNU
01.06.2007 00:21:49
Itelläni on nyt soittamista vajaa vuos takana ja khyl mäki puppettsin osaan, en saa sitä sooloo mut osaan sen silti ulkoo, ja pari muuta metallican biisiä, kovin on varmaan god that failed, se soolo hakee vielä vähän mutta tykkään soittaa sen... Freebirdiä en oo kokeillukkaan soittaa... Tykkään kertoo näitä mitä osaa ja mitä ei, mikäköhän siinä on niin kivaa? :P

Se on aika respectin arvonen biisi oikeesti kun osaa sen kokonaan soittaa täydellisesti... Voin itse leijua, koska osaan sen niin hyvin :D

Ainakin itseluottamusta löytyy.

Eipä se Petruccikaan näytä soittavan downstrokella läheskään koko alkuosan riffejä.
http://www.youtube.com/watch?v=3O4HOMPD-1E

Itsekkin vasta vuoden soittaneena olen huomannut, että vielä ei voida puhuta teknisesti edes kitaran soittamisesta minun kohdallani.
Joillekkin vain tuntuu olevan se nopeus kaiken alfa ja omega, toivottavasti ei kaikille.
InYourFace90
01.06.2007 12:29:31

Eipä se Petruccikaan näytä soittavan downstrokella läheskään koko alkuosan riffejä.

Itsekkin vasta vuoden soittaneena olen huomannut, että vielä ei voida puhuta teknisesti edes kitaran soittamisesta minun kohdallani.
Joillekkin vain tuntuu olevan se nopeus kaiken alfa ja omega, toivottavasti ei kaikille.

Petrucci onkin alternaten kuningas. ;) Ei se saa pelkkiä downstrokeja vetää.
Up The Irons!
Hillboy
02.06.2007 23:42:23 (muokattu 03.06.2007 13:31:30)

Joo minäkin haluan :D, varmasti tatsi kohdillaan neljän kuukauden jälkeen.

Joo, sama täällä... en kyllä usko kenenkään vetävän edes master of puppetsin ensimmäisen downstroke tykityksen jälkeistä näppäily/pikkailu osuuttakaan puhtaasti vaikka olis kuka kyseessä jos ei oo kun 4kk soitellu... ja JerryC:n (Canon Rock?) vetämiselle nyt ei voi muuta kun pudistella päätään...
"Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin."
Sutela
03.06.2007 10:35:08

No kun sehän on.
KurtCobain
03.06.2007 19:22:56

Petruccilla jääny kitarahihna vähän ylös :) En ole ikinä nähny uskottavaa kitaristia joka pitää niin ylhäällä kitaraa et pystyy kuseen sen alta
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
diabami
03.06.2007 19:36:01 (muokattu 03.06.2007 19:36:17)
Petruccilla jääny kitarahihna vähän ylös :) En ole ikinä nähny uskottavaa kitaristia joka pitää niin ylhäällä kitaraa et pystyy kuseen sen alta

Meikähän joutuisi silloin pitämään kitaraa lattiassa asti (on nääs aika pitkä kikkeli, hoho!)
Ja sinun käsitys kitaristin uskottavuudesta on aika hassu, mutta pistetään se teiniuhon piikkiin.
KUNU
06.06.2007 16:13:43 (muokattu 06.06.2007 18:35:06)

Ahaa, hienoa.
Minusta Petrucci just näyttää uskottavalta, koska pitää tuota kitaraa korkeammalla kuin sinun "uskottavat" kitaristit.

Mod.huom. Lopettakaapa tämä ikuisuusväittely jo alkuunsa.
Elisa-
07.06.2007 17:14:57
Mä olen kans ihan sairaan hidas oppimaan ja kuvittelen tälleen itestäni "en mä ikinä opi, niitä sointuja on niin vaikee opetella kun niit on niin paljo ja en mä muutenkaan niitä muista, oon ihan surkee, ei must ikinä tuu kitaristii" mä oon soittanu ehk jotai 2 kk. olis kiva, jos olis joku henkilö joka vois opettaa vähän tarkemmin nuita kitaroihin liittyviä asioita. :)
Credence
07.06.2007 21:23:17
Pyh.. kuka soinnuilla mitään tekee.
Sama se sille taidolle kunhan on fiilistä...
StoRBa
08.06.2007 09:17:15

Mä olen kans ihan sairaan hidas oppimaan ja kuvittelen tälleen itestäni "en mä ikinä opi, niitä sointuja on niin vaikee opetella kun niit on niin paljo ja en mä muutenkaan niitä muista, oon ihan surkee, ei must ikinä tuu kitaristii" mä oon soittanu ehk jotai 2 kk. olis kiva, jos olis joku henkilö joka vois opettaa vähän tarkemmin nuita kitaroihin liittyviä asioita. :)

Kitaratunnit asiantuntevan opettajan opastuksella?
Elisa-
08.06.2007 13:11:26
Missasin pääsykokeet.. Tääl musiikkiopistos pitää käydä kevääl pääsykokeet ja sit sanoo mihin soittimeen pyrkii, sit ne valihtee parhaimmat ja niin.. Tämän päiväsessä lehessä justiin oli ne ketkä oli päässy opistoon.. Täytynee kai sitten ite opetella, se on aika toivotonta mun kohdalla.....:s
hullu_ukko
08.06.2007 13:47:09
Missasin pääsykokeet.. Tääl musiikkiopistos pitää käydä kevääl pääsykokeet ja sit sanoo mihin soittimeen pyrkii, sit ne valihtee parhaimmat ja niin.. Tämän päiväsessä lehessä justiin oli ne ketkä oli päässy opistoon.. Täytynee kai sitten ite opetella, se on aika toivotonta mun kohdalla.....:s

On niitä muitakin paikkoja opiskella soittoa kuin musiikkiopisto. Yksityisiä opettajia löytyy varmasti, jos niitä jaksaa etsiä. Pistä vaikka ''haetaan soitonopettajaa''-ilmoitus paikallisen musiikkiliikkeen seinälle. Wanted-palsta täällä muusikoiden.netissä saattaa olla myös hyvin kätevä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger
Elisa-
09.06.2007 14:06:43
Mulla soittointoa kyllä löytyy, haaveenahan olisi olla isompana kitaristi jossain bändissä. Nyt vaan tuntuu siltä että ei täst tuu mitään kun ei oo ketään kuka opettas soittamaan ja kertois kitarasta enemmän.. on se vähän ikävää yksikseen yrittää opetella soittamaan.
ankkiz
09.06.2007 19:12:37

Juokset kirjastoon ja lainaat musiikkiosastolta kitaraoppaita.
Ongelma ratkaistu.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)