Aihe: Humbucker clean saundeille
1
kuriken
04.06.2007 19:38:10
Eli homma on semmoinen, etten tuosta melko lespa saundisesta Ibanez arx300:sta saa mukavan oloisia, ehkä single coil -tyyppisiä clean saundeja.

Kaulamikin puolitus on käynyt mielessä, mutta kitarassa on ainakin toistaiseksi vakiomikit, joista ei lähde kuin kaksi johtoa, joten puolitus ei käsittääkseni ole mahdollista. Siispä ajattelin tuon kaulamikin vaihtaa johonkin toiseen, josta lähtisi heleät ja ehkä jopa twängikkäät cleanit. Neuvoja kaivataan valinnan suhteen.

Dimarzion sivuja selatessa löytyi kaksi mikkiä, jotka saattaisivat vastata kriteerejäni: Humbucker from Hell ja EJ Custom. Sattuisiko kenelläkään olemaan mitään kokemuksia näistä? Tuntuu kuitenkin hieman haparalta mennä ostamaan uudet mikit kitaraan pelkän mainostekstin perusteella. Googlettamallakaan ei näistä kovin paljoa infoa löytynyt.

Kaulamikkiä ei tähän mennessä ole tullut paljoa käytettyä, joten minua ei häiritse vaikka menetänkin tuon lespan kaulamikin saundin valikoimastani. Tarkoitus ei olisi myöskään, että talla- ja kaulamikit olisivat balanssissa toisien kanssa. Päinvastoin, nykyinen tallamikkini on melko kuuma, mutta olettaisin että heikompitehoinen kaulamikki sopisi paremmin puhtaille.

Meneekö valintani täysin metsään jos valitsen jomman kumman ylläolevista Dimarzioista?
Iron Horse
04.06.2007 20:37:48
Varmasti HFH toimii, ja EJ. Myös Duncanin Jazz ja Pearly Gates saattaisivat sopia
Myös Humbucker-kokoiset P-90-mikit kannattaa tsekata, Duncanin Phat Cat, Ison G:n P-94 (?), ja DiMarzion P-90-saundinen humbuckeri, Bluesbucker.
The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott
McNulty
04.06.2007 21:12:17
Miulla on tuossa toisessa Charvel Model Nelkussa HFH nimenomaan kaulamikkinä tuomassa sellaista stratoista tuttua singlecoil-meininkiä humbuckerien maailmaan. Eihän se mikään täydellinen singlecoil ole, mutta eipä ainakaan minulla tarvitsekaan. Se on kirkas, selkeä, erotteleva... ihan jotain muuta mihin on humbuckereiden kanssa tottunut. Tavanomaista singlecoilia paremmaksi sen tekee hurinattomuus (toinen kela).

Onpi minulla tuossa Charvelissa puolituskin kaula- ja tallamikille, HFH on erittäin singlecoil puolitettuna. Ehkä aavistuksen saisi olla enempi ulostuloa ja hönkää puolitettuna. Menee aavistuksen balanssi sekaisin muiden soundien kanssa. X2N voisi olla puolitettuna riittävän tehokas pistämään kampoihin tallahummerille, mutta joo... nää on näitä. Toinen tykkää, toinen ei... voin kuitenkin suositella tuota Hummeria Helevetistä.
clenching the fists of dissent
kuriken
05.06.2007 13:26:10
Kiitoksia vastauksista.

Kaipa tuo valintani sitten kallistuu tuohon HFH puoleen. Vaikuttaa vastaavan tarpeitani melko hyvin. Vielä tosin arveluttaa, kannattaako saman tien hommata mikkien puolitus- tai rinnankytkentä nostopotikalla.
fox
07.06.2007 23:29:58

X2N voisi olla puolitettuna riittävän tehokas pistämään kampoihin tallahummerille, mutta joo..

Voi puolitettunakin olla liian "tuhti" tuolle takamikille. Mieluummin ottasin tuon HFH:n ja sille vois jopa laittaa sarjaan-rinnankytkennän. Se mikkien keskinäinen balanssi..sitä ei välttämättä voi ihan suoraan niist spekseistä vaan katsoa, niin se vähän tuppaa olemaan. Toki sieltä spec-sheetistä osviittaa saa, mutta käyttäytyvät vähän eri tavalla eri kitaroissa. Senpä vuoksi oon aina ollu vähän haluton mitään _ehdottomia_ suosituksia jakelemaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kivi
07.06.2007 23:45:19
Voi puolitettunakin olla liian "tuhti" tuolle takamikille. Mieluummin ottasin tuon HFH:n ja sille vois jopa laittaa sarjaan-rinnankytkennän. Se mikkien keskinäinen balanssi..sitä ei välttämättä voi ihan suoraan niist spekseistä vaan katsoa, niin se vähän tuppaa olemaan. Toki sieltä spec-sheetistä osviittaa saa, mutta käyttäytyvät vähän eri tavalla eri kitaroissa. Senpä vuoksi oon aina ollu vähän haluton mitään _ehdottomia_ suosituksia jakelemaan.

HFH ei olennaisesti parane tai edes muutu, ajettiinpa yhdellä tai kahdella kelalla, eli siinä kohti menee katkaisimet ja nostopotikat hukkaan. Muuten se on, niin... se on mun lempimikkejäni, joten mitäpä siitä muuta sanomaan. Vähän P90, vähän strato, erotteleva ja kuitenkin häiriötön.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)