Aiheesta löytyi paljon asiaa haulla, mutta tyhmä kun oon, niin kysytään nyt vielä. Eli tarkoitus olisi hankkia putkicombolle 2x12 lisäkaappi alle. Combo on triple xxx 40, jonka takana lukee, että vaatisi 16 ohmin lisäkaapin. Sen vähän nyt ymmärsin, ettei ilmeisesti kannata todellakaan kytkeä siihen mitään 8 ohmin kaappia. Mitä nyt olen netistä tutkaillut, niin kovin monessa edullisemmassa kaapissa tuntuu olevan 8 ohmia. Mikä tuohon sitten oikein sopisi? Entä mitä tarkoittaa, kun monen kaapin tiedoissa lukee "8 Ohm mono, 16 Ohm stereo". Mielessä oli hommata tuo framus fr 212 cb, mutta se taitaa nyt sitten olla pois suljettu vaihtoehto..? "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" -Kaverin kommentti :D |
Aiheesta löytyi paljon asiaa haulla, mutta tyhmä kun oon, niin kysytään nyt vielä. Eli tarkoitus olisi hankkia putkicombolle 2x12 lisäkaappi alle. Combo on triple xxx 40, jonka takana lukee, että vaatisi 16 ohmin lisäkaapin. Sen vähän nyt ymmärsin, ettei ilmeisesti kannata todellakaan kytkeä siihen mitään 8 ohmin kaappia. Mitä nyt olen netistä tutkaillut, niin kovin monessa edullisemmassa kaapissa tuntuu olevan 8 ohmia. Mikä tuohon sitten oikein sopisi? Entä mitä tarkoittaa, kun monen kaapin tiedoissa lukee "8 Ohm mono, 16 Ohm stereo". Mielessä oli hommata tuo framus fr 212 cb, mutta se taitaa nyt sitten olla pois suljettu vaihtoehto..? Kannattaa hommata se 16 Ohmin lisäkaappi. Ei mene ainakaan pieleen. Thomanin sivuilta äkkiä katsottuna kävisi ainakin MARSHALL TSLC212 tai ENGL E212V. Tuo 8 Ohm mono ja 16 stereo (2 elementin kaapissa) tarkoittaa sitä että monona on 2 kpl 16 ohmin elementtejä rinnankytkettynä ja stereona oikea ja vasen kanava menevät omiin 16 ohmin elementteihinsä. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Mielessä oli hommata tuo framus fr 212 cb, mutta se taitaa nyt sitten olla pois suljettu vaihtoehto..? No jaa... Jos ruuvimeisseli pysyy käpälässä, niin yksi vaihtoehto on ostaa se Framus ja vaihtaa elementit. Onhan se nyt vähän projekti, mutta tsägällä joku vaihtaa päikseen V30 samanlaisiin eri impedanssilla, että pääset siihen kuutentoista ohmiin. Tai sitten myyt ne V30:set, niille löytyy kyllä ostajia, ja tilalle vaikka Eminencet, jotka on vähän halvempia mutta hyviä elementtejä silti. Ei tule montaa kymppiä lisää hintaa... Tai sitten ihan mikä vaan sopivan asiallinen kotelo, ja siihen uudet elementit. Ei ole rakettifysiikka se elementtien vaihto. JuSu Myytävänä Peavey Classic 50/50 -putkipääte sekä Marshall JCM-800 4210 -combo. |