Aihe: Rokkarit ei saa enää polttaa lavalla.
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
asdfg
07.06.2007 11:07:10
Niin mutta kieltääkö?

Lain mukaanhan lava ei ole anniskelualuetta. Alkoholijuomien nauttimisen laki kylläkin on kieltänyt minun koko "baariurani" ajan, koska lavallahan saa olla mm. alaikäisiä henkilöitä koska lava ei ole anniskelualuetta. Uusitupakkalakihan kieltää tupakoinnin anniskelualueella ja alueella jossa tarjoillaan ruokaa ja lavallahan ei periaatteessa anniskella eikä tarjoilla ruokaakaan.

Mitäs tähän sanotte???

Ei taideta tuossa lakipykälässä puhua mitään anniskelualueesta:

"13 b _ (21.7.2006/700)
Ravintolan tai muun ravitsemisliikkeen sisätiloissa tupakointi voidaan sallia ainoastaan tupakointiin hyväksytyssä erillisessä tupakointitilassa. Tällöin on kuitenkin huolehdittava siitä, ettei tupakansavu pääse kulkeutumaan sille alueelle, jolla tupakointi on kielletty. Ruoan ja juoman tarjoilu ja nauttiminen on kielletty tupakointitilassa.

L:lla 700/2006 lisätty 13 b _ tulee voimaan 1.6.2007"

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693
leka
07.06.2007 11:21:38
Niin mutta kieltääkö?

Lain mukaanhan lava ei ole anniskelualuetta. Alkoholijuomien nauttimisen laki kylläkin on kieltänyt minun koko "baariurani" ajan, koska lavallahan saa olla mm. alaikäisiä henkilöitä koska lava ei ole anniskelualuetta. Uusitupakkalakihan kieltää tupakoinnin anniskelualueella ja alueella jossa tarjoillaan ruokaa ja lavallahan ei periaatteessa anniskella eikä tarjoilla ruokaakaan.

Mitäs tähän sanotte???

Nerokasta. Silloinhan lava pitäisi eristää esim. plekseillä, ettei savu kulkeutuisi yleisöön. Samalla päästäisiin meluongelmasta. Siellä savustuskopissa saisivat lyödä rumpua ja huudattaa putkivahvistimiaan.
asdfg
07.06.2007 11:25:05
Nerokasta. Silloinhan lava pitäisi eristää esim. plekseillä, ettei savu kulkeutuisi yleisöön. Samalla päästäisiin meluongelmasta. Siellä savustuskopissa saisivat lyödä rumpua ja huudattaa putkivahvistimiaan.

Tuolla tavalla lavasta saataisiin tupakointitila. Yleisö ravaisi lavalla tupakalla...
Gypsy
07.06.2007 11:59:08
Paitsi, että laki ei ole ensisijaisesti tupakoitsijoita varten asetettu, vaan niinkuin edellä mainittiin, baarityöntekijöitä varten. He altistuivat tupakan savun karsinogeeneille vain olemalla töissä. Oma terveys on oma terveys, mutta toisen terveyttä ei kenelläkään muulla ole oikeutta tuhota.

Paskanmarjat tässä mitään ravintolatyöntekijöitä ole ajateltu.

Aivan sama kun vähän aikaa sitten suunniteltu nettipokerikielto; Oltiin muka niin peliriippuvaisten asialla. Kaikki ties mistä oli kyse, ketään kiinnostanu mitkään peliriippuvaiset. Ja Matti Ahde on vielä niin tyhmä ukko, että möläytti sen vielä ääneen haastattelussa: "Nettipokerin pelaajat voivat siirtyä pelaamaan RAY:n pelejä". Mitkä on muuten paljon suurempi ongelma, kun nettipokeri.

Tostahan on jo pitkään puhuttu, että mm. parveketupakointi halutaan kieltää. Tupakanpolttoo ollaan kitkemässä kokonaan Suomesta, ja tommosilla paskapuheilla oli hyvä ajaa tää laki läpi. Siitä se lähtee.

Ja ruvetkaapa tosiaan käveleen/pyöräileen sinne kauppaan, älkääkä tuhotko laiskuuttanne autoilla MUN terveyttä. Kiitos.
Aamen
oo-p
07.06.2007 12:17:34

..Uusi muoti, kaikille rokkareille kannellinen nuuskaa huuleen, sehän makiaa on.. yh ..jos minulta kysytään niin tupakointi lavalla ihan imagon takia on perseestä ja tupakointi lavalla riippuvuuden takia on yhtälailla perseestä. Kyllä sen körssin ehtii tuprauttaa keikan jälkeenkin tai ennen keikkaa. Kai se tunteroinen menee ilman nikotiiniakin..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
leka
07.06.2007 12:28:14
Niin, ei kai laki kiellä bändiä soittamasta tupakkakopissa.
mr_b
07.06.2007 13:58:37

Paitsi, että laki ei ole ensisijaisesti tupakoitsijoita varten asetettu, vaan niinkuin edellä mainittiin, baarityöntekijöitä varten. He altistuivat tupakan savun karsinogeeneille vain olemalla töissä. Oma terveys on oma terveys, mutta toisen terveyttä ei kenelläkään muulla ole oikeutta tuhota.

Ah, terveyskortti. Tämän esiinveto oli niiiin ovela teko ja sillä voidaan perustella mitä vaan, mukaanlukien tämä "tupakkakopin on oltava mahdollisimman epäviihtyisä eikä siellä saa olla kivaa"-sääntö. Ja kukaan ei kehtaa vastustaa kun tupakka on niiiin kauheaa ja kaikki vaan nyökyttelevät ja hymistelevät.

Olin eilen ulkona, onneksi Libertessä saa vielä polttaa sisälläkin samalla tuoppia rauhassa siemaillen. Lostarissa oli sen sijaan ihan älytön meininki, jengiä ravaa edestakaisin ja tuoppi pitää ryystää säännöllisesti tyhjäksi, jotta saa mennä ulos/kaakelikoppiin. No, itsepä tähän addiktoiduin, moralisoikaa rauhassa.
Toylike people make me boylike
oiva tumpeloinen
07.06.2007 14:07:19 (muokattu 07.06.2007 14:07:37)
Lostarissa oli sen sijaan ihan älytön meininki, jengiä ravaa edestakaisin ja tuoppi pitää ryystää säännöllisesti tyhjäksi, jotta saa mennä ulos/kaakelikoppiin. No, itsepä tähän addiktoiduin, moralisoikaa rauhassa.

Eiks toi oo vaan hyvä syy vetää lärvit? Taidan itse harkita, josko sitä alkaisi polttamaan.....sais kiskoa lärvit tosi nopeasti ilman valituksia, kun aina pitäis olla muki tyhjänä, että pääsee röökille.....
mr_b
07.06.2007 14:18:59

Eiks toi oo vaan hyvä syy vetää lärvit? Taidan itse harkita, josko sitä alkaisi polttamaan.....sais kiskoa lärvit tosi nopeasti ilman valituksia, kun aina pitäis olla muki tyhjänä, että pääsee röökille.....

Lärvit tulevat ihan automaattisesti tuossa sivussa, ei tarvitse edes syytä. No, tulivathan ne ennenkin...

Positiivista on muuten se että ulkona/kopissa majailu on ihan mukavan sosiaalista toimintaa, näkee porukkaa yms.
RocknRoll
07.06.2007 14:27:31
Positiivista on muuten se että ulkona/kopissa majailu on ihan mukavan sosiaalista toimintaa, näkee porukkaa yms.

Pienemmällä paikkakunnallla ainakin hipit saavat tuopista päähän ja vittuilua. Tai ainakin näin mä asian voisin kuvitella. Hyvin sosiaalista toimintaa juu..
Gypsy
07.06.2007 14:47:04
Pienemmällä paikkakunnallla ainakin hipit saavat tuopista päähän ja vittuilua. Tai ainakin näin mä asian voisin kuvitella. Hyvin sosiaalista toimintaa juu..

Älyttömän vihasta porukkaa tuntuu olevan kopeissa joo. Vaikka en oo vielä kun muutaman kerran käyny, niin on jo huomattu.
Aamen
mr_b
07.06.2007 14:49:53

Älyttömän vihasta porukkaa tuntuu olevan kopeissa joo. Vaikka en oo vielä kun muutaman kerran käyny, niin on jo huomattu.

Te käytte selvästi väärissä baareissa.
NHR
07.06.2007 15:00:44

Juicellahan oli mikkitelineessä kii tuhkisteline. Must se oli kyl aika kuul... ;)

Baarissa ei oo tullu vielä käytyä lain voimaantulon jälkeen, joten en siitä osaa sen enempää mielipiteitä esittää.
Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies
Numb
07.06.2007 15:17:46

Ei ainakaan sattunut silmään tästä ketjusta, mutta vielläks mä saan polttaa stratocasterei lavalla?

Se se muuten olisi, jos tänne joku ketjupolttaja ilmestyisi...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
oiva tumpeloinen
07.06.2007 15:21:36
Ei ainakaan sattunut silmään tästä ketjusta, mutta vielläks mä saan polttaa stratocasterei lavalla?

Se se muuten olisi, jos tänne joku ketjupolttaja ilmestyisi...

Stratocastereiden ketjupolttajat lienee aika harvassa.
Timesby
07.06.2007 17:27:08

Paskanmarjat tässä mitään ravintolatyöntekijöitä ole ajateltu.

Keitäs sitten? Vai onkohan tämä laki uusi salaliitto tupakoitsijoita vastaan. The little green men told me.

"Ja ruvetkaapa tosiaan käveleen/pyöräileen sinne kauppaan, älkääkä tuhotko laiskuuttanne autoilla MUN terveyttä. Kiitos."

Kelpais mullekin. Nyppii kyllä, kun ite polkee pyörällä autotien viertä ja saa hengitellä pakokaasuja. 20 asten pakkasella fiilis vielä parempi, kun ei meinaa hapenotto muutenkaan toimia.

Ah, terveyskortti.

Jep. Ja pirun hyvä kortti onkin perustelemaan kiellon.

Ja selvennykseksi, että minulla ei ole mitään tupakoitsijoita vastaan, vaan tupakkaa vastaan. Yks ja hailee se on mulle, jos poltat, mutta älä altista mua tupakan paska-aineille.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Gypsy
07.06.2007 19:31:22
Keitäs sitten? Vai onkohan tämä laki uusi salaliitto tupakoitsijoita vastaan. The little green men told me.

Varmaan jotain Liisa Hyssälää?

Kelpais mullekin. Nyppii kyllä, kun ite polkee pyörällä autotien viertä ja saa hengitellä pakokaasuja. 20 asten pakkasella fiilis vielä parempi, kun ei meinaa hapenotto muutenkaan toimia.

No sen kun muutat maalle.

Jep. Ja pirun hyvä kortti onkin perustelemaan kiellon.

Yhtä hyvä kun peliongelma-kortti.
Aamen
this1sux
07.06.2007 19:55:08
Varmaan jotain Liisa Hyssälää?

No sen kun muutat maalle.

Yhtä hyvä kun peliongelma-kortti.

En muista tuosta nettipokerijutusta tähän hätään esim. mitään, mutta eikai tästä uudesta tupakointikiellosta kukaan hyödy rahallisesti?

Vai onko tämäkin ajateltava niin, että kansanedustajat viljelevät jotain sopivia kasveja joiden polttelu ravintolassa ei ole kiellettyä ja kohta kaikkien tupakoitsijoiden on siirryttävä ostamaan näitä sikahinnoin ja kansanedustajat rikastuu entisestään?

Näinhän se menee.
lalalaa
Gypsy
07.06.2007 20:19:00
En muista tuosta nettipokerijutusta tähän hätään esim. mitään, mutta eikai tästä uudesta tupakointikiellosta kukaan hyödy rahallisesti?

Toi rahallinen hyöty ei ollukaan sen kirjotuksen pointti.
Aamen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)