Aihe: Mitäs päätteitä laittais..?
1 2 3 4
Dj.Dumbass
05.06.2007 22:44:27 (muokattu 06.06.2007 16:45:04)
Joo. eiköhän tämä ollutkin tässä.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
stnprkl
05.06.2007 22:51:33
Monitoripäätteitä hakemassa; kulmia 4 kpl ja ne on tehonkestoltaan 500w/8ohm.
Budjetti olis tässä kohden noin 1000 euroa, joko kaksi 2 kanavaista tai sitten yksi 4 kanavainen, käytetyt vehkeet käy hyvin.
Mielellään 2U korkeita, painolla ja liitännöillä ei ole niin merkitystä..

Uskaltaisko sitä ostaa 2kpl tollasia Alton MAC 2.4 -päätteitä? Teho olis kohdallaan(2x730), ja ne vois ostaa uutena.. 2.3 olis toki paljon halvempi vaihtoehto, mutta se on vähän pienitehoinen.(2x360)

Parempia ideoita, suosituksia?

Yleensä kun ostaa 2 kertaa tehokkaamman mitä pönttö haluaa niin ollaan ns. turvallisilla esillä. Ei hajoa pahvit/päätekivet turhan usein varsinkin jos noita vehkeitäs vuokrailet.

Kannattaa varmaan käytettyjäkin katsastaa esim. Crestin CA-sarjaa saattaa käytettynä saada kohtuuhinnalla.

Moro
Viltsu audiokantaja
aimotuska
05.06.2007 23:42:05 (muokattu 05.06.2007 23:48:30)
Kannattaa varmaan käytettyjäkin katsastaa esim. Crestin CA-sarjaa saattaa käytettynä saada kohtuuhinnalla.

Tästä on kyllä hankala pistää enää paremmaksi tässä kontekstissa. No ehkä PLX/LAB-suunnalta saattais jotain löytyä tuurilla, mutta crestiä näkee ehkä enemmän myynnissä. Tjah...

Mutta sitten sieltä halvemmasta päästä jos mietit, niin kattele myös yammun uudempia P-sarjan päätteitä. Eli P5000S ja P7000S. Huomattavasti parempia kuin edeltäjät P4500 ja P3200, joskaan eivät silti pese noita crestejä.

E: Jaah, ehkä jotain QSC:n RMX:iä, mutta toisaalta jos tuota 2xkajarien teho-nyrkkisääntöä kattelee, niin alkaa oleen se ja sama siirtyä suoraan PLX:ien pariin.

E: QSC:n MX-sarjaa näkee myös toisinaan myynnissä. Esim. MX3000 olis varsin soppeli.

Pahan pistit.
Pah
multipaavo
06.06.2007 01:13:28

Uskaltaisko sitä ostaa 2kpl tollasia Alton MAC 2.4 -päätteitä?

Parempia ideoita, suosituksia?

Paremmista ideoista en ny menis sanomaan, mutta...

Onko sulla ehdoton tarve ajaa monitorit 4 ryhmään?
Jos 2 ryhmää piisaa, niin tuolla budjetilla sais jo yhden oikean päätteen ja sitten syssymmällä ku on taas fyffee (jos on) niin ostaa toisen mokoman lisää.

Kaustinen sanoi taannoin nasevasti: Jos haluut hyvän ja halvan, osta molemmat!

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
Dj.Dumbass
06.06.2007 10:06:37 (muokattu 06.06.2007 10:07:23)

Onko sulla ehdoton tarve ajaa monitorit 4 ryhmään?

On. Ei siinä muuten oikein järkeä ole... 4 kulmaa ja ryhmää on aika vähän mihinkään oikeaan toimintaan. Tingin mielummin päätteiden "merkistä" kuin kanavien määrästä.
aimotuska
06.06.2007 16:06:57 (muokattu 06.06.2007 16:08:09)
On. Ei siinä muuten oikein järkeä ole... 4 kulmaa ja ryhmää on aika vähän mihinkään oikeaan toimintaan.

Määrittele "oikea toiminta" :) Kyllä kahdellakin kanavalla pärjää ihan hyvin. Esimerkkinä Oulun 45 Special, jossa on käynyt jos jonkunlaista artistia pitkin mualimaa. Paikassa on edelleen vain kaksi sidefilliä.

Eikä se ole mitenkään huono asia opetella tulemaan toimeen vaatimattomammallakin kalustolla. Sitten kun eteen tulee se keikka, missä ei pysty käyttään omia kamoja tai systeemit on muuten ihan eripäin, meneekin sormi suuhun aika pikaisesti.

Tingin mielummin päätteiden "merkistä" kuin kanavien määrästä.

Tää on se perusvirhe, minkä niin harmittavan moni tekee. Mä melkein pistäisin itteni pärjäämään sillä kahdella kanavalla kuin hankkisin hätäpäissäni jotain "kunhan nyt jotain on"-kamaa. :) Voihan sitä romua sitten lisätä taas kun on puolen vuoden päästä kertynyt jälleen muutama kolikko taskunpohjalle.
Pah
multipaavo
07.06.2007 02:06:04 (muokattu 07.06.2007 02:09:54)

On. Ei siinä muuten oikein järkeä ole... 4 kulmaa ja ryhmää on aika vähän mihinkään oikeaan toimintaan. Tingin mielummin päätteiden "merkistä" kuin kanavien määrästä.

Jepjep... tuolla budjetilla määrä korvaa ikävä kyllä jälleen laadun... Mikä taas omalta osaltaan miinottaa tehokkaasti oikean toiminnan, missä tinkimiseen ei juurikaan ole varaa :)
Mä oon erittäin samoilla linjoilla Sir hjunillan kanssa asiasta. Kaksi hyvin sysäävää ryhmää on mielestäni parempi vaihtoehto kuin 4 "hengetöntä" telkänpönttöä.

-Paavo

edit: typo
Dj.Dumbass
07.06.2007 10:54:24 (muokattu 07.06.2007 10:56:29)
Mä oon erittäin samoilla linjoilla Sir hjunillan kanssa asiasta. Kaksi hyvin sysäävää ryhmää on mielestäni parempi vaihtoehto kuin 4 "hengetöntä" telkänpönttöä.

Ole vain, mutta alkujaan kysyin vaihtoehtoja tuohon neljään ryhmään ajamiseen enkä suinkaan siihen, mikä olisi parempi vaihtoehto. Tuli taas havaittua, ettei täältä saa kuin yhden ta kaksi hyvää vinkkiä ja loput on sitten vain kaiken maailman kamarunkkausta.
Tästä lähtien taidankin kaiken kysyttäväni osoittaa tietyille henkilöille pikaviesteillä, niin ei tartte kestää kaiken maailman scheissea tuossa ruudulla.
aimotuska
07.06.2007 11:45:03 (muokattu 07.06.2007 11:57:46)
Ole vain, mutta alkujaan kysyin vaihtoehtoja tuohon neljään ryhmään ajamiseen enkä suinkaan siihen, mikä olisi parempi vaihtoehto. Tuli taas havaittua, ettei täältä saa kuin yhden ta kaksi hyvää vinkkiä ja loput on sitten vain kaiken maailman kamarunkkausta.
Tästä lähtien taidankin kaiken kysyttäväni osoittaa tietyille henkilöille pikaviesteillä, niin ei tartte kestää kaiken maailman scheissea tuossa ruudulla.

Kaveri hei. Tää on keskustelufoorumi, jossa jengi puhuu oman kokemuksen perusteella ja suosittelee niitä kamoja, jotka tietää (tai luulee tietävänsä) hyväksi ja soppeliksi kuhunkin tarkoitukseen. Keskustelufoorumeille on myöskin varsin tyypillistä, että keskustelu rönsyää vähän sinne ja tänne, mut ei siitä ihmiset yleensä loukkaannu....?

Sä sait sentään vastauksia. Oltais me kaikki voitu olla vastaamattakin ja yhtä lailla sä olisit voinut siitäkin loukkaantua. Olisko meidän pitänyt vaan todeta, että osta vaan niitä altoja? Mitä sä siitä olisit hyötynyt, jos ei meillä joko ole niistä kokemuksia tai sitten on vaan niitä huonoja kokemuksia?

Korkeintaan olisit saanut vaan väärää tietoa ja "hyvät" perusteet hankkia ne, koska "muusikoiden.netissä niitä kehuttiin".

Anteeksi, että minä annoin sulle sellaisen vinkin, että kahdellakin kanavalla pärjää jos niin haluaa. Jos susta tuntuu, että ei pärjää, niin selvä homma, sitten ei pärjää. Ei siitä tartte loukkaantua verisesti ja alkaa kyhäämään jotain Jihadia koko muusikoiden.netin livetoiminta-foorumin väkeä kohtaan. Ja anteeksi, että me suositeltiin sellaisia kamoja, jotka me ollaan todettu hyväksi....?

Mä en nyt ymmärrä sua ollenkaan.
Pah
sormunen
07.06.2007 12:45:24 (muokattu 07.06.2007 12:47:10)
Korkeintaan olisit saanut vaan väärää tietoa ja "hyvät" perusteet hankkia ne, koska "muusikoiden.netissä niitä kehuttiin".
------------------------------
Mä en nyt ymmärrä sua ollenkaan.

Ymmärsithän sä oikein hyvin. Mä olen tullut siihen tulokseen, että ei kannata vastata yhteenkään kysymykseen, joissa sanotaan, että tarvitaan sitä ja sitä ja sitten perässä on linkki Thomannille tai johonkin halpavermeeseen. Syy: se ihminen on jo päättänyt, että hän ostaa nämä kamat ja haluaa ainoastaan, että joku sanoo "jeespoks, hintaansa nähden tosihalvat". Näin hän saa sysättyä vastuun muille.

Toinen sarja kysymyksiä, joihin vastaamista kannattaa harkita pari kertaa, ovat nämä "otin urakan satasella, kun muut olisivat perineet tonnin. Pliis, en tiedä mitään, neuvokaa minua kädestä pitäen, miten saan homman hoidettua niin, että minulle jää voittoa" -tyyppiset erittäin yleiset kysymykset. Mee kattoon tämänkin tapauksen kotisivuja. Siellä mainostetaan, että he tekevät hommat halvemmalla kuin muut, koska sillä hommalla ei tarvitse vielä elättää itseänsä... Mitenkäs sitten, kun Hjunnila on tarpeeksi hyvää hyvyyttään jeesannut ilmatteks ja pojat ovat saaneet markkinat vallattua?

PS EDIT: Joskus on hetkiä, jolloin on pakko nostaa ns. kissa pöydälle.
aimotuska
07.06.2007 13:10:47 (muokattu 07.06.2007 13:17:06)
Ymmärsithän sä oikein hyvin. Mä olen tullut siihen tulokseen, että ei kannata vastata yhteenkään kysymykseen, joissa sanotaan, että tarvitaan sitä ja sitä ja sitten perässä on linkki Thomannille tai johonkin halpavermeeseen. Syy: se ihminen on jo päättänyt, että hän ostaa nämä kamat ja haluaa ainoastaan, että joku sanoo "jeespoks, hintaansa nähden tosihalvat". Näin hän saa sysättyä vastuun muille.

Niin no... no niin :)

Toinen sarja kysymyksiä, joihin vastaamista kannattaa harkita pari kertaa, ovat nämä "otin urakan satasella, kun muut olisivat perineet tonnin. Pliis, en tiedä mitään, neuvokaa minua kädestä pitäen, miten saan homman hoidettua niin, että minulle jää voittoa" -tyyppiset erittäin yleiset kysymykset. Mee kattoon tämänkin tapauksen kotisivuja. Siellä mainostetaan, että he tekevät hommat halvemmalla kuin muut, koska sillä hommalla ei tarvitse vielä elättää itseänsä... Mitenkäs sitten, kun Hjunnila on tarpeeksi hyvää hyvyyttään jeesannut ilmatteks ja pojat ovat saaneet markkinat vallattua?

Tää on kyllä toisaalta varsin totta. Mut jotenkin mä en siltikään usko, että mun (tai kenenkään/minkään muunkaan) nettineuvot loppujenlopuksi vie niitä hommia totaalisesti alan ammattilaisilta. Sellasia pieniä kissanristiäisiä ja muita koulun limudiskotapahtumia vois aivan hyvin hoitaakin se, joka halvimmalla niihin uskaltaa lähteä. Ammattilainen heittää oman minimilähtöhintansa tiskiin ja homma kariutuis monesti siihen.

Mutta jos hommat ei tämmösessä harrastuspohjalta yritystoimintaa pyörittävässä poppoossa luista ja tilaisuus päättyy totaaliseen katastrofiin, niin kyllä se routa aina porsaat kotiin ajaa. Jokainen kuitenkin kantaa itse vastuunsa omista tekemisistään ja vaikeneminen foorumeilla ei poista sitä mahdollisuutta, että hommat menis joka tapauksessa munilleen. Voi ne toki onnistuakin, en mä sitä sano. Korkeintaan siinä tarjoutuu hyvä mahdollisuus yrittää tarttua pollea ohjaksista. Se on joka tapauksessa sen toisen osapuolen hallussa, mitä milläkin neuvolla tehdään.

Kilpailu alalla kuin alalla tuo yleensä vain positiivisia tuloksia vaikka aluksi näyttäis päinvastaiselta. Kyllä ne tilaisuuksien järjestäjätkin huomaa, kenellä hommat luistaa, kenellä ei ja mitä milläkin rahalla saa ja mitä sillä ei saa.

PS EDIT: Joskus on hetkiä, jolloin on pakko nostaa ns. kissa pöydälle.

Hyvä niin :)
Pah
Dj.Dumbass
07.06.2007 13:54:05 (muokattu 07.06.2007 14:12:03)
Anteeksi, että minä annoin sulle sellaisen vinkin

Minusta se et ollut sinä, joka antoi tästä ensimmäisen maininnan; päin vastoin, toi sun ensimmäinen viesti tähän ketjuunhan on juuri sellainen oikeita neuvoja ja vinkkejä sisältävä. Sittenpä se lähtikin rönsyilemään jo heti seuraavassa...

Minä annoin kysymystä laatiessani tietyt kriteerit, joiden sisällä pitäis pysyä. Niistä kriteereistä jo sellaisenaan on luettavissa, että mitään pro-meininkiä ei olla hakemassa (budjetti haraa vastaan).
Tavoite oli kartoittaa kokemuksia nimenomaan sellaisista vehkeistä, joita on mahdollisuus hankkia antamaani tonnin budjettiin riittävä määrä. Tärkeintä tässä on kuitenkin se, että niihin hankintoihin voi sitten olla tyytyväinen ja että niihin voi luottaa. Jos olisin saanut Altoista sellaista palautetta, että ne eivät kestä, tuskinpa lähtisin niitä hankkimaan vaikka olisivatkin kuinka halpoja ja tehokkaita.

Tää vastaava ilmiö on nähty jo monta kertaa täällä, eikä se tullut kovinkaan yllärinä tälläkään kertaa. Se on vaan joku m.net syndrooma. Ja se on erittäin raastavaa, kun tää on jo ties kuinka mones kerta ku tää osuu mun kysymysten tai aloittamieni threadien kohdalle.

Onko teille nyt joku ongelma se, että meidän "harrastus" laajenee ja haluaisimme ostaa käyttöömme halvalla hyvää tavaraa ja tehdä niillä sitten ammattilaisia edullisemmin töitä? Onkohan se niin, että jos myö ei pystytä ostamaan kalleimpia pro-vehkeitä, niin mikään ei onnistu, hommat kusee ja työt loppuu. Pitäskö alkaa ammattilaiseksi, ottaa pankista lainaa ja ostaa niin kalliit vehkeet että hommat ei enää kuse?
Ammattilaiset on ammattilaisia ja tekee pro-vehkeillä safkaa itselleen jääkaappiin. Harrastajat on harrastajia, jotka harrastaa edullisemmilla vehkeillä omaksi ilokseen ja ansaitakseen pieniä lisätuloja. Jos te ootte kuvailemiani ammattilaisia ja teitä ei kiinnosta antaa neuvoa harrastajille, niin älkää antako!
multipaavo
07.06.2007 14:25:54

Ole vain, mutta alkujaan kysyin vaihtoehtoja tuohon neljään ryhmään ajamiseen enkä suinkaan siihen, mikä olisi parempi vaihtoehto.

Jep. Kysyttiin parempia ideoita ja mun mielestä esitin sellasen, jota sitten puitiin. Jos siitä haluu vetää herneen nenään ni siitä sitte vaan ja lycka till...

-Paavo
aimotuska
07.06.2007 15:12:24 (muokattu 07.06.2007 15:52:07)
Ja onhan tuossa myös selvä turvallisuuspointti. Kun noita yksityiskohtaisia neuvoja lukee ihminen, jonka motiivi on vain säästää, on jokseenkin varmaa, että hän myös oikaisee jonkun "pikkujutun" kohdalla, koska ei sitä ymmärrä ja sit silleen. Ja jos luet noita juttuja esim. tietokonepalstoilta, niin eihän se neuvojen lukija koe koskaan olevansa missään vastuussa, koska hän luki tietokoneelta, että näin on.

Ääääh, kokee tai ei. Jos on niin uhkarohkea, että tappaa ittensä siksi, että joku kertoi 50% virhemarginaalilla miten päin nolla ja vaihe menee, niin siitäpä vaan. Olis se lähtenyt tekeen sitä joka tapauksessa. Mutta jos kaveri käy kysymässä asiaa netistä, on ihan hyvät mahdollisuudet saada sille viestitettyä jos ollaan menossa perse edellä siihen legendaariseen puuhun. Jos kaveri kuuntelee niin hyvä, jos ei, niin minkäpä sille kukaan voi. Ei musta oo siltikään mitään järkeä alkaa rajoittaan tai lopettaan koko keskustelua vaan siksi, että sillä kuvitteellisesti saavutettais pienemmät luvut kansan kuolleisuudessa tai jotenkin muuten parannettais kanssaeläjien turvallisuutta.

Jokainen puhuu omasta kokemuspohjastaan, eikä kellään liene mitään sosiopaattista tarvetta jaella tarkoituksellisesti vääriä neuvoja kysyväisille. :)

Muistan (kai?) itsekin joo ne muutamat asennuskeskustelut, joissa polle kiskoi ihan olan takaa suoraan ojaan. Ja muistaakseni minä olin mm. etunenässä kehottamassa tarkasteleen asiaa uudelleen sieltä lähtökuopista. Mutta siltikin, joka tapauksessa, sellaset määrätietoiset ihmiset tekee ne omat suunnitelmansa, saivat ne neuvoja tai eivät. Ja hankkivat tietonsa sitten vaikka jostain kesämökin remontointioppaasta jos eivät niitä täältä saa.

Muutenkaan en oikein näe keskustelupalstalla pointtia kovin yksityiskohtaisessa kamaluetteloinnissa.

Joo, onhan se tietty näinkin. Mut toisaalta miksi ei? Runkkaileehan porukka kitarapalstallakin kamojensa kanssa, joten miksi ei myöskin täällä? Ei se tietty mikään peruste sinällään ole, mutta en mä näkis siinä silti mitään arveluttavaakaan. Jos porukka haluaa ostella kamaa ja yrittää pyörittää bisnestä sen ympärillä, niin siitä vaan. Silleen ne on monetkin pikkufirmat ponnistaneet varsin pitkälle. Ihan samalla tavalla voitais vaatia niitä kitaristeja lopettaan koko toimintansa ennen kuin ovat käyneet 10 vuotta koulua Oulunkylässä.

SEN SIJAAN apua olisi syytä antaa ja saada asioiden käsittämisessä eli siis yleisempää funtsailua. Sellaistahan tässä parikin kaveria yritti.

Joo, siis ilman muuta. Mutta jos tässä nyt erotetaan tää keskustelu ihan täysin siitä, mihin kukakin haluaa vahvistimiaan käyttää, niin en mä nyt äkkiseltään näkis sitä mitenkään rangaistavana tekona, jos luettelee joitain (suht samassa hintaluokassa olevia) hyväksi havaitsemiaan laitteita harkittavaksi. Jos ei tajua mihin laitteita pitäis käyttää, niin mitä se on pois keneltäkään muulta paitsi siltä kamoja hankkineelta hemmolta?

Enkä mä nyt oikein liity siihen rintamaan, että DjD ei tajuaisi asioista mitään. AINA löytyy JOKAISELLE jotain opittavaa ja se on ihan itsestä kiinni, miten siihen oppiin suhtautuu.

haluaa säästää aikaa (joka on rahaa) saamalla valmiit paffit: tee kuule näin.

Otetaan nimet pois niin voidaan jutella tästä yleisellä tasolla. Sitähän ne monet haluaa ja tavallaan sitä on itsekin kypsähtänyt siihen. Ja sitähän tässä melko lailla kaikki yritettiinkin viestittää. Mut edelleenkään mun mielestä ei oo mitään järkeä rajoittaa keskustelua ja yrittää pitää PA-kamoja jotenkin erityisen pyhänä esineistönä, että siitä sais puhua (saati hankkia) vasta kun on saavuttanut tietyn tason.

Jos kaveri haluaa ostaa uusia vahvistimia, niin suositellaan sille semmosia, mitä itse koetaan hyväksi. Onnea ja menestystä vaan. Joukkoon voi pistää myös omaa lämmintä suositusta hieman toiseen suuntaan, jos moisen kokee tarpeelliseksi. Jos tuosta jälkimmäisestä ottaa ja loukkaantuu, niin homma alkaa sitä myöten olemaan selvä ja keskustelu muuttuu just tämmöseksi keskusteluksi siitä, mistä pitäisi keskustella.

Kun tässä käy just tälleen, että kysymykseen vastaamalla ammattireiskat loukkaantuu ja vähän asian vierestä puhumalla kysyjä loukkaantuu. Voisko tähänkin todeta, että yleensä se tahtoo aina sattua, kun oppii jotain uutta. :)

DjD:
Minä annoin kysymystä laatiessani tietyt kriteerit, joiden sisällä pitäis pysyä.

Mut älä hyvä ihminen loukkaannu siitä, jos suositellaan vähän ton budjetin yli menevää romua. Sä voit ihan rauhallisesti todeta, että kiitos vaan pal kauhiast, mutta kun nyt pitäis tehrä näin ja näin. Myö ihmiset ollaan aina sellasia, että pitäis päästä tyhjän verran pitemmälle kuin mihin rajat on asetettu. Eikä tässä mikään yksittäinen vahvistinsuositus sinällään mene paljoakaan ton sun budjetin yli -- paitsi jos niitä nyt pitää saada tosiaan se 2kpl tonnilla. Käytettynä noita moniakin vehkeitä suositeltiin hankittavaksi. Mutta kuten sanoin: pahan pistit. Eli hankalaa on suositella juuri muuta kuin niitä, mistä ketjuun vastanneilla on kokemuksia.

Niistä kriteereistä jo sellaisenaan on luettavissa, että mitään pro-meininkiä ei olla hakemassa (budjetti haraa vastaan).

Mutta sähän nimenomaan TEET hommia pro-meiningillä. Pro(fessional) tarkoitta nimenomaan ammattilaista ja jos firman pyörittäminen ei ole ammattilaisten hommaa, niin mikä sitten? Mä oon itseasiassa huomattavasti vähemmän ammattilainen kuin sä. Mä en edes muista milloin olisin viimeksi jotain pennejä äänipisneksestä saanut. Lähinnä tuli saatua kilometrikorvauksia siitä hyvästä, että kävin tekeen kaverin bändille ääntä muutamaan otteeseen.

Tavoite oli kartoittaa kokemuksia nimenomaan sellaisista vehkeistä, joita on mahdollisuus hankkia antamaani tonnin budjettiin riittävä määrä. Tärkeintä tässä on kuitenkin se, että niihin hankintoihin voi sitten olla tyytyväinen ja että niihin voi luottaa. Jos olisin saanut Altoista sellaista palautetta, että ne eivät kestä, tuskinpa lähtisin niitä hankkimaan vaikka olisivatkin kuinka halpoja ja tehokkaita.

Juuri ja nimenomaan sellaista tietoa sinä saitkin. Crestin CA-sarjaan voit olla tyytyväinen, PLX-sarjaan voit olla tyytyväinen, MX-sarjaan voit olla tyytyväinen jne. Mutta kun meistä kukaan ei osaa 100% varmuudella sanoa, voitko olla altoon tyytyväinen, niin päätettiin jättää ne totaalisesti mainitsematta. Sun etua tässä vaan on ajettu.

Onko teille nyt joku ongelma se, että meidän "harrastus" laajenee ja haluaisimme ostaa käyttöömme halvalla hyvää tavaraa ja tehdä niillä sitten ammattilaisia edullisemmin töitä?

Siinä mielessä tuo on väärin, että te viette tavallaan suomalaisten työt vinkuintialaisten riisinpurijoiden tehtäväksi. Oot varmaan kuullut, kuinka Nokiat, Perlokset ja muut irtisanoo porukkaa jatkuvalla syötöllä tuotannosta? Töitä on edelleen yhtä paljon, mutta kun intialaiset tekee ne halvemmalla kuin suomalaiset, niin tottakai johtoporras siirtää työt sinne, mistä ne saa halvemmalla. Laatukin on vähän sitä ja tätä, mutta osakekurssit nousee ja se on pääasia.

Tollasta toimintaa monikaan ei katsele suopeasti.

E: Kuten Viltsu totesi, niin tää ei välttämättä ole kaikille välttämättä mikään mörkö, mut kyllä mä muistan muutamiakin keskusteluita, joissa on asian todettu olevan enemmän tuolleen kuin minä asian ilmaisin. Joka tapauksessa MINÄ en pelkää oman työni puolesta, kun en tältä alalta ole ikinä varsinaisesti palkkaa saanutkaan.
Pah
stnprkl
07.06.2007 15:16:16
Minusta se et ollut sinä, joka antoi tästä ensimmäisen maininnan; päin vastoin, toi sun ensimmäinen viesti tähän ketjuunhan on juuri sellainen oikeita neuvoja ja vinkkejä sisältävä. Sittenpä se lähtikin rönsyilemään jo heti seuraavassa...

Minä annoin kysymystä laatiessani tietyt kriteerit, joiden sisällä pitäis pysyä. Niistä kriteereistä jo sellaisenaan on luettavissa, että mitään pro-meininkiä ei olla hakemassa (budjetti haraa vastaan).

Tää vastaava ilmiö on nähty jo monta kertaa täällä, eikä se tullut kovinkaan yllärinä tälläkään kertaa. Se on vaan joku m.net syndrooma. Ja se on erittäin raastavaa, kun tää on jo ties kuinka mones kerta ku tää osuu mun kysymysten tai aloittamieni threadien kohdalle.

Onko teille nyt joku ongelma se, että meidän "harrastus" laajenee ja haluaisimme ostaa käyttöömme halvalla hyvää tavaraa ja tehdä niillä sitten ammattilaisia edullisemmin töitä? Onkohan se niin, että jos myö ei pystytä ostamaan kalleimpia pro-vehkeitä, niin mikään ei onnistu, hommat kusee ja työt loppuu. Pitäskö alkaa ammattilaiseksi, ottaa pankista lainaa ja ostaa niin kalliit vehkeet että hommat ei enää kuse?
Ammattilaiset on ammattilaisia ja tekee pro-vehkeillä safkaa itselleen jääkaappiin. Harrastajat on harrastajia, jotka harrastaa edullisemmilla vehkeillä omaksi ilokseen ja ansaitakseen pieniä lisätuloja. Jos te ootte kuvailemiani ammattilaisia ja teitä ei kiinnosta antaa neuvoa harrastajille, niin älkää antako!

Ongelma ei missään nimessä ole se että jotkut sais tai haluais laatuvehkeitä halvalla ja näin veis meiltä leivän. Tuota leivän menemistä ei meistä kukaan pelkää. Kyse on vaan siinä että kuten itse ekassa kirjoituksessa kerroit haluavasi hyvän halvalla niin se on oikeasti mahdotonta ja tässä yritetään nyt näköjään antaa niitä keinoja miten hoitaa asia hyvin ennemmin kuin halvalla ja ilmeisestikin halusit ennemmin halvalla kuin hyvin. Kyse on pelkästään priorisoinnista, mikä näköjään erottaa sen ammattilaisen harrastelijasta. Ammattilaiset ottaa mieluummin vähän vähemmän laatukamaa kuin hirveän mällin kuraa, jonka toiminnasta ei uskalla mennä takuuseen.

Kiitos ja anteeks.
Moro
Viltsu audiokantaja
multipaavo
07.06.2007 18:20:32

Kyse on vaan siinä että kuten itse ekassa kirjoituksessa kerroit haluavasi hyvän halvalla niin se on oikeasti mahdotonta ja tässä yritetään nyt näköjään antaa niitä keinoja miten hoitaa asia hyvin ennemmin kuin halvalla

Juuri näin.

Homma karkasi aika rajusti off topicin puolelle niin vastataan vielä kerran alkuperäseen kysymykseen:
Uskaltaisko sitä ostaa 2kpl tollasia Alton MAC 2.4 -päätteitä?

Ei uskalla.

-Paavo
hommahomma
07.06.2007 18:32:55 (muokattu 07.06.2007 18:56:19)
Niin. Kyllähän halpis-vehkeitäkin voi käyttää; edellyttäen että löytää toimivan, osaa käyttää niitä ja ymmärtää mihin ne pystyvät ja etenkin mihin ne eivät pysty. Ja on valmis sietämään sen, että aina säännöllisesti joku katsoo nenänvartta pitkin.

Kun alat keräilemään itsellesi päätteitä, niin harvemmin siitä on ainakaan haittaa, että keräilet paljon samanlaisia päätteitä. Raiderisi kertoi että sinulla on jo 2 kpl Dynacord S1200:sia. Hanki lisää vaikka niitä. (Dynacord ei ehkä ole ainakaan Suomessa PA-osaston yleisimpiä merkkejä, mutta esim. Saksassa isoimpia Bühnejä lukuunottamatta Dynacordia kumarretaan kuin mekkaa.)

Käytettynä aiemmin ketjussa mainittujen lisäksi esim Australian Monitor AM-1600 pystyy halvemmalla varmasti samaan kuin Altokin :-) Minäkin olen noita tarjonnut sinulle useampaankin kertaan mutta ei ole kelvannut...

Jos haluaa välttämättä mennä itään, niin itse suosittelisin vaikka näitä. Ei taida ihan tonnilla (alv0) irrota kahta mutta ei kaukana olla. Näitä on meillä elämänlaatuhumppabändissä supparivahvistimina ja ihan hyvin tulee.

http://www.peavey.com/news/article.cfm/action/view/id/150/20052807.cfm

Kyllä niitä Altojakin näköjään käytetään. Tuossakin on samassa pinossa Altot ja Klarkit sulassa sovussa. Valitettavasti kuvasta ei voi päätellä esitteleekö kuvan herra ylpeänä settiään vai onko puhekuplassa kenties jotain rankempaakin tekstiä :-)

http://muusikoiden.net/dyn/users/14414.jpg
stnprkl
07.06.2007 19:11:04
Kyllä niitä Altojakin näköjään käytetään. Tuossakin on samassa pinossa Altot ja Klarkit sulassa sovussa. Valitettavasti kuvasta ei voi päätellä esitteleekö kuvan herra ylpeänä settiään vai onko puhekuplassa kenties jotain rankempaakin tekstiä :-)

http://muusikoiden.net/dyn/users/14414.jpg

Minähän siinä kuvassa. Ja ei ne Altot ihan sulassa sovussa noiden Klarkkien kanssa ollu :)
Setti ei toudellakaan ole oma.
Foto on muistaakseni viime vuodelta kun oltiin Oulussa tekemässä Tilkkutäkki konserttia ja kaikki oikeet vehkeet Oulusta oli joillain oikeilla keikoilla eli meille jäi kahden tai kolmen eri firman varaston peränurkat.

Mulla meni oikeesti varmaan kaks tai kolme tuntia kun viritin sen lavan siihen kuntoon noilla tiluilla et sinne uskals päästää popparin sekaan. Kun piti arpoa et mikä EQ/pääte/kompura on luotettavin ja mikä ryhmä on kriittisin eli mihin ryhmiin ne Altot ja 15 vuotta vanhat Ranet laitetaan ja mihin laitetaan Klarkit ja Crownit jne. jne. Monitoriryhmiä kun oli kuitenkin 10 niin aika säätöö se oli=ei kivaa.

Niin siis tossahan oli kymmentä monitoriryhmää varten neljää erilaista päätettä ja neljää erilaista eekuuta.

No mutta illalla nelivitosessa ei enää kun hymyilyttäny, noitakin on väliin tehtävä ettei totuus unohdu.

Niin eli tosiaankin alkuperäiselle kysyjälle vielä edellistä kirjoittajaa kompatakseni osta niitä mitä sulla jo on niin pääset itse paljon helpommalla.
Viltsu audiokantaja
Dj.Dumbass
07.06.2007 20:09:30
Hmm, joo. Alkaahan tää pikkuhiljaa näyttää jo vähän siltä niinkuin pitääkin. Kyllähän minä sen tiedän, että halvalla ei saa hyvää; mutta peräänkuulutankin tässä nyt sellaisia välimuotoja jotka olis suht halpoja ja suht hyviä. Niitä vaihtoehtoja nyt on alkanut tippumaan, kiitos niistä.

Onks nää ihan never heard? http://www.abamps.com/productarchive.html#1590b
Lähinnä noista toi 1590B vois olla lähellä sydäntä, sain hieman vihiä tällaisista käytetyistä. En kyllä löydä mitään paikkaa, mistä tätä merkkiä saisi uutena?

Ehdottelitte, että hankkisin lisää Dynacordeja. Kelpo pelejä ovat, täytyy myöntää; mutta tähän monitorikäyttöön liian pienitehoisia. Ja ovat piruvie 3U korkeita, ihan kuin tuollainen määrä tehoa ei mahtuisi pienempiin kuoriin :-). Mukavan keveitä, onneksi.

Tällä hetkellä mieltä kutittelee oikeastaan eniten Crownin XS ja XLS sarjalaiset, sekä Crestin CA-9.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)