Aihe: Topi Sorsakosi palaa Agentsiin!
1 2 3 4 512 13 14 15 1624 25 26 27 28
Riksteri
07.06.2007 09:37:53
Tä? Piano sopii sinfoniaorkesterin ja jazz big bandin kanssa, flyygeli on ollut merkittävässä asemassa rokin synnyssä (Little Richard, Jerry Lee Lewis, Fats Domino

Sopiihan se, mutta sopivatko kiipparit?

Saa olla aika velho joka erottaa mun GT2:n soundin akustisesta.

Hohoh, akustisesta mistä? Staikkari ainakin kuulostaa jotenkin erilaiselta eikä tarvi olla mikään kultakorva tuon havaitakseen. Tosin taas aamusella autoradiota liikenteen huminassa auton hifikaiuttimista kuunnellessani en olisi erottanut kukkopilliä pasuunasta.
Fuzzy Boner
07.06.2007 09:48:55 (muokattu 07.06.2007 10:18:20)
Mistä kiippareista sä nyt puhut?
Ainakin mun laitteissa on sämplätyt soundit.

Älä viitti. Ne on ihan eri soittimia. Mulla on kans GT2; + 5sähköpianoa sen lisäks ja pitää muistaa että ne kaikki on sähköpianoja. Ei tarvi oikeesti olla kauhean velho erottaakseen sähköpianoa akustisesta. Sorry vaan, oli pakko puuttua tähän barska.

Kaiken tän päälle Grand Touchit (eli ne GT:t) on hyviä tatsiltaan ja soittotuntumaltaan mut soundi ei oo kyllä mikään ihan paras. Se on todettu studioissa etc... Joissain noissa perus koneissa (esim vaikka toi S90ES) on paremmat. Tosin puhun enemmän GT1:sestä, joka oli aikanaan lähes joka paikassa, mut ei toi GT2:senkaan soundi niiin kova ole ja akustisen kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä.
baron
07.06.2007 10:10:37

Mulla on kans GT2; mulla on 5sähköpianoa sen lisäks ja pitää muistaa että ne kaikki on sähköpianoja.

Mulla ei ole kuin neljä GT:n lisäksi (jammuja), sen lisäksi Casio, Roland ja Nord mutta niitä en laske mukaan.

Uskotaan kun sulla on enemmän.
Money for nothin' and chicks for free
Fuzzy Boner
07.06.2007 10:20:34 (muokattu 07.06.2007 10:21:32)
Mulla ei ole kuin neljä GT:n lisäksi (jammuja), sen lisäksi Casio, Roland ja Nord mutta niitä en laske mukaan. joo, niitä ei lasketa mukaan. Puhuin pianoista. On mul akustinenkin eli tiedän suunnilleen miltä sen pitää kuulostaa

Uskotaan kun sulla on enemmän.

Ei se oo uskon asia. Pakkohan sun on se myöntää. OIkea golfkenttä versus golfsimulaattori.. Tekonurmi vs. oikea nurmi. Baron vs. Monk.. hoho
Sertzo S
07.06.2007 11:03:42
Eiköhän se ole ihan sama kuka siellä Agentsissa hoilottelee, kyllä se toimii..
Sama myös rumpujen suhteen, taitavia rumpaleita on ollu ja ennenkaikkea tyylinmukaisesti hyvällä maulla soittelevat.
Eikä "sleepaa", eikä kiihdy tempo sopivan lujjaaki "koskettellee" haitsua..

..eiköhän tää ollu tässä.

Tuossa Agents-yhtyeessä kai nuo sovituspuolet tehtäneen aivan vain korvalla ja sopimalla miten porukalla soitetaan; toki Pulliaisen johdolla uskoakseni.
Pulliainenhan ei liene mikään nuotti ja teoriamies, vaan omaa korvaa sen verran, että homma kuulostaa sellaiselta kuin kuulostaa eli aivan ok musalta tyylilajissaan.
half
07.06.2007 11:24:14
Tuossa Agents-yhtyeessä kai nuo sovituspuolet tehtäneen aivan vain korvalla ja sopimalla miten porukalla soitetaan; toki Pulliaisen johdolla uskoakseni.
Pulliainenhan ei liene mikään nuotti ja teoriamies, vaan omaa korvaa sen verran, että homma kuulostaa sellaiselta kuin kuulostaa eli aivan ok musalta tyylilajissaan.

Kuulemma basistiveli Kai Pulliainen kirjoittaa Esan sovitukset nuoteiksi, jos tarvitsee.
humppahanuristi
07.06.2007 11:45:03

Mistä kiippareista sä nyt puhut?
Ainakin mun laitteissa on sämplätyt soundit.

Sämplätytpä hyvinkin mutta siitä huolimatta äänen muodostus on synteettinen tai siis keinotekoinen. On minunkin Technicsissä sämplätyt äänet ja osa melkein kuulostaa aidolta.
Kyllä ne tahtoo vaan erottaa nuo keinotekoiset ja aidot. Ei tosin aina, koska vaihtelevia tekijöitä on paljon.

Vähän nyt karkaa tosiaan Topista ja Agentsista mutta voisiko tähänkin vetää nämä "sämplätyt" ja aidot. Eihän topikaan ensimmäinen solisti agentsissa ole mutta jotenkin vaan se aito ja oikea, silti.

Kääriäisen lauluääni on kieltämättä ihan kelvollinen, jopa hieno. Topilla on välillä sitä leuan vääntelyä ja äänensävy on... erilainen mutta kokonaisuutena toimii aika hyvin. Soundillisesti ja siinä Topin äänessä se persoonallinen sointi on kuitenkin sointi.

Jos Virtaa ja Topia verrataan, niin kyllä molemmissa on sointia äänessä. Topilla sellainen hiukan käheä, kuitenkin tumma ja Virralla puhdas ja voimakas. No kyllähän te tiedätte. Kääriäinen voisi soinniltaan olla lähempänä Virtaa, ehkä.

Mutta Pulliainen vetää kitaraa puhtaasti ja Kääriäisen äänikin soi puhtaasti ja jokseenkin samalla sävyllä ja K Pulliainenkaan ei nykylevyillä oikein ihmeellisiä bassojippoja ole esittänyt, niin vähän menee tasapaksuksi. Tähän kun lisätään Sandren, niin se on takuuvarmaa soitantaa ilman yllätyksiä. Se alkaa väsyttämään.
Pitää olla vähän säröä siihen kokonaisuuteen ja sitä se Topi siihen toi.

Puhumattakaan sitten musiikillisesta tyylistä mutta onko Agents sitten viime vuosina kehittynyt ja uudistunut eikä jämähtänyt sinne alkuaikojen rautalankaan vai mitä se sitten on.

Monet vanhanpolven suuret tähdet ovat "kehittyneet" ja luoneet uutta musiikillisesti ja suosio perustuu kuitenkin niihin vanhoihin alkuperäisiin tuotoksiin. Uudet ovat sitten vaan jotain, että pysytään vähän mukamas mukana. Miettikääpä Paul McCartney esimerkiksi.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
baron
07.06.2007 12:13:30 (muokattu 07.06.2007 12:14:51)

joo, niitä ei lasketa mukaan. Puhuin pianoista. On mul akustinenkin eli tiedän suunnilleen miltä sen pitää kuulostaa

Vaik mä myin mun akustisen pikkujammun pois, jäi mulle vielä iso Blüthner!!
R.Syke
07.06.2007 15:24:03 (muokattu 07.06.2007 15:25:08)
Mielestäni Topi Sorsakosi -nimistä henkilöä ei ole olemassakaan. Yritin kyllä googlettaa aivan oikeaoppisesti, mutta ei tulosta.
R.Syke
07.06.2007 15:30:09
No sanoitko että kelpaa, häh?...hoho!!!!....8DDD

Joo ja pitäs kai lukasta koko ketju , että tietäis mistä tässä kummajaisessa on loppujenlopuks kyse. Ilmeisesti Agentsia lyödään kuin vierasta sikaa ja toisaalta puolustellaan estottomasti. No olen mielipiteeni tuonut julki ja se siitä. Parasta M.Nettiä...8)...?

Heh, bigpapa. Ainoa, mitä tästä puuttuu on, että ombit rupee soittaan blyysia soltoneillaan...
Ukko
07.06.2007 18:04:08

Parempi sanoa kauniisti ettei tule nokkaan.

Miten vaan kunhan duunaat ne kaljat meikälle :/
R.Syke
07.06.2007 18:43:19
Mitäköhän tuohon vastaisi joku pianonvirittäjä, heh...

Juu, HOHO, kovasti pianonvirittäjän kanssa Pythagoraan dilemmasta keskustelimma ja kahvia joimma.

Ei ollu pieno tasavireinen, ei...
baron
07.06.2007 18:46:14 (muokattu 07.06.2007 18:48:22)

Juu, HOHO, kovasti pianonvirittäjän kanssa Pythagoraan dilemmasta keskustelimma ja kahvia joimma.

No joo, kai kaikki akustisen soittajat tietää, että korvaa voi parhaiten bluffata kun keskellä on OK ja ylhäällä ja alhaalla bluffataan.

Kyllähän mun köyhälistö digipianossakin on valittavissa kuusi eri temperamenttia ja niille vielä sävellajit, joissa ne on lähinnä oikein.
R.Syke
07.06.2007 18:49:11
No joo, kai kaikki akustisen soittajat tietää, että korvaa voi parhaiten bluffata kun keskellä on OK ja ylhäällä ja alhaalla bluffataan.

Kyllähän mun köyhälistö digipianossakin on valittavissa kuusi eri temperamenttia ja niille vielä sävellajit, joissa ne on lähinnä oikein.

Hölmöyttäs menit paljastaan...
paice60
07.06.2007 21:01:29
Miten vaan kunhan duunaat ne kaljat meikälle :/

Hankittu on, nuku yös rauhassa.
Vittu näitä hommia.
Ukko
07.06.2007 21:13:26

Hankittu on, nuku yös rauhassa.

Lasken kaljapulloja kunnes nukahdan.
jjussila
07.06.2007 21:15:45
Lasken kaljapulloja kunnes nukahdan.

Juma, ja ne tuleekin tölkkeinä....höperyys tavoittaa.....
..ei helev...olisko noin?.....
Tankero
07.06.2007 21:54:52
joo, niitä ei lasketa mukaan. Puhuin pianoista. On mul akustinenkin eli tiedän suunnilleen miltä sen pitää kuulostaa

Ei se oo uskon asia. Pakkohan sun on se myöntää. OIkea golfkenttä versus golfsimulaattori.. Tekonurmi vs. oikea nurmi. Baron vs. Monk.. hoho

Plus Oikeat rummut vs Rolandit ja muut sähkikset.
Varmasti, vissiin.
jeppeq
07.06.2007 22:53:26

Paljonko maksaa nykyään pianonviritys?
Mullois nätti Hellas tossa ja eiköhän se ole jo talon "atmosfääriin" tutustunut (2v), joten eikun vireeseen. Hyvä peli ja miellyttävä tatsi.

Nyt soi kun olis chorus päällä :)
"Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)