Aihe: Harley Benton-kitaroista kokemusta?
1 2 3 4 5 6 7 8
Guitarhero455
03.06.2007 00:11:51
Minulta löytyy tällainen Harley Benton LP -mallinen kitara.
Yllätyin positiivisesti kitarasta, eihän tuon hintaluokan kitaralta
voi toivoakaan ihmeitä, mutta ihan jees alottelijakäyttöön.
Pitää vireen tyydyttävästi, vaikka kitara hieman kopsahteleekin
seiniin välillä. Mikeistä ei nyt sen kummempaa voisi sanoakaan,
mutta niillä jotenkin soittelee. Kaula on tuohon hintaluokkaan
nähden aika hyvä. Väriltään mun LP on cherry sunburst, et sillä kelpaa
ainakin ulkonäkönsä perusteella soitella. Kannattaa pummata myyjiltä
säätämään kitara, koska ainakin tuo minun ei ollut aluksi hyvässä
vedossa alkuunkaan. Jos aloittelija kaipaa halpaa, kotikäyttöön
tarkoitettua kitaraa, tämä voi olla oikea valinta.
"Soittakaa Paranoidi!"
_-SAMI-_
03.06.2007 01:04:15
kyllä ne HBn kitarat on suunnoteltu alottelioille ikä ammattilaiset haukuttavaksi.

kyllä se vaan niin on että alottelia ei hujomaa mitään erroa gibsonin ja hb;n välillä paitsi tuntuman...
Mikko L
03.06.2007 03:17:22

Sanotaan näin että olen kerran suositellutkin jopa HBta... 6 vuotiaalle serkulleni sellasta junnumallia että sillä on hyvä lähtä liikkeelle. Kaverilla oli joskus se 7-kielinen HB ja sehän on mitä on mutta tavallaan ihan hyvä tapa yrittää tutustua 7-kieliseen kitaraan. Siinä onkin varmaan maailman ainoat positiiviset sanottavat benttoneista. Benttonit vois olla mun puolesta ilmaistavaraa kitaransoiton innoittajameiningillä jaettavaa roinaa.

Jokainen itseänsä ja omaa soittoansa arvostava tyyppi voi kuitenki maksaa sen 200€ sijasta vaikkapa 300€ tai 400€ ja ostaa sellasen kepin joka varmasti on hintansa arvoinen. Vaikka nyt se Epiphone varmaankin siinä kategoriassa putoaa seuraavana jos kerta LP-mallisista kitaroista puhutaan.

Tarkoituksena on siis se että siinä vaiheessa ku alkaa olla tajua vähä soittimestakin ja on se soittotuntuma jääny sen huonompilaatuisen kitaran malliin, niin siihen voi vaikkapa päivittää paremmat mikit ja ollaan jo astetta paremmassa kitarassa. En sano nyt että Epit ois mitään herkkuja, mutta Benttonia sinä et mene ostamaan!!! Käsky kävi! :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mikko L
03.06.2007 03:21:08

kyllä ne HBn kitarat on suunnoteltu alottelioille ikä ammattilaiset haukuttavaksi.

kyllä se vaan niin on että alottelia ei hujomaa mitään erroa gibsonin ja hb;n välillä paitsi tuntuman...

Niin joo tähän mun piti vielä sanoa että jos sulla on Gibson Standardi toisessa kädessä ja toisessa käjessä hb niin sokeakin huomaa eron silmillään vaikka luomet ois kiinni. Ehkä ainoa varteen otettava kopiomalli josta ei heti osaa sanoa on ne Epin Elite-mallistot... Senhän näkee jo herranen aika puusta! Sen näkee nauhoista... Ennen kaikkea sen KUULEE SOITOSSA! :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Lilli
03.06.2007 04:34:30
Ehkä ainoa varteen otettava kopiomalli josta ei heti osaa sanoa on ne Epin Elite-mallistot... Senhän näkee jo herranen aika puusta! Sen näkee nauhoista... Ennen kaikkea sen KUULEE SOITOSSA! :)

Voan onko tuossa Elite-Epissä minkäkinlainen lapa malliltaan? Kyllä aivan Gibsonin veroisia lespa-kopsuja löytyy jostain 80-90-lukujen vaihteen tienoilta, Tokai, Greco, Fernandes, Orville...
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Zealot
03.06.2007 12:39:33
Ostin kirpparilta HB:n 7-kielisen ihan kokeilumielessä. Ei sillä mitään tehnyt ennen kuin blokkasin tallan. Nyt siinä pysyy vire edes miten kuten. Intonaatio kyllä kusee H-kielellä E-vireessä. Siis se matalin kieli. Loppuu säätövara kesken. Täytyy kehittää siihen joku patentti. Tai vaihtaa kielisettiä. Nyt on 09-setti... Eli paksummat vaijerit vaan tilalle, niin eiköhän homma toimi.

Kyseisessä pelissä on ihan hyvä soittotuntuma ja sillä on hyvä säveltää sähköittä. Bändin kanssa tuntuu menevän soundi kuraksi, johtuneeko juurikin hienovireestä, tai varsinaisesti sen puutteesta? Aloittelijalle varmaan ihan ok-tason kitara, on se parempi kuin se romu millä itse aloitin. Tässä on sentään kaula suorassa, eikä sellainen oksankohtakorkkuruuvi kuin Williamsissa.
Coma Song for the wounded.
merirosvokissa
03.06.2007 12:57:14
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbr10bk_egitarre.htm

Tommosen oon omistanut, mitäpä siitä voi sanoa, loppujen lopuksi hyvä kitara.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - I am amazing check me out i'm new your god guitar noobs.
miktol
07.06.2007 03:05:25
Harley Bentonin tuotteista on tuttuja halpis-strato (MS15BK) ja kitaravahvistin (HB-80R).

Kitara: Viimeistely oli vähän keskeneräinen, mutta säätämisen jälkeen kitara oli ihan soittokelpoinen peli. Otelauta oli kitaran saadessani hiukan irti bodyn päästä, koska otti kiinni bodyyn. Hioin hieman bodystä kaulan liitoskohtaa ja liimasin otelaudan kunnolla takaisin kiinni kaulaan. Nauhat ja kaula oli muuten ok. Virityskoneistot olivat löysät, mutta mitä voi odottaakaan tuon hintaluokan kitaralta (60-70 €). Samoin tallan yhden palan korkeussäätöruuvissa ei ollut kuusiokoloruuvin reikää. Siinä huomautukset. Myin pois, koska mulla oli silloin pari kolme muutakin stratoa ja ostin alunperinkin harlikan vain testattavaksi. Mutta kyllä sillä useita tunteja soiteltua tuli ja kivaa oli.

Vahvistin: Aivan loistava peli hintaisekseen. Yllättävän monipuoliset soundit. Harmittaa, että myin. Mutta vei liikaa tilaa.

Tämän pienen otannan perusteella sanoisin, että ihan ok vehkeitä, hinta/laatusuhde hyvä. :)

Ja jos jollain teistä Harley Bentonin "vihaajista" on ylimääräisenä halpa HB:n strato tai basso, niin saattaisin olla kiinnostunut. ;) Tekisin nauhattoman basson ja olisi yksi Jacksonin humppareilla varustettu straton pleksikin odottamassa tyhjää kitaraa. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)