isojussi 06.06.2007 23:14:54 | |
---|
Voi voi, on se kuule sähkökitara hyvä soitin moneen muuhunkin kuin rautalankaan. Mut ei se mitään, ei mua oikeestaan kiinnosta täällä tanssimusa palstalla taas pyöriä. Aika ihmeellisiä ajatuksia on tämäkin ketju täynnä. Moo.....8) No sähän luet mun kirjoituksia, kuin puusilmä piru. Sanoinko että ei kelpaa muuhun? Sanoinko? Häh? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
BigPapa 06.06.2007 23:36:30 (muokattu 06.06.2007 23:43:24) | |
---|
No sähän luet mun kirjoituksia, kuin puusilmä piru. Sanoinko että ei kelpaa muuhun? Sanoinko? Häh? No sanoitko että kelpaa, häh?...hoho!!!!....8DDD Joo ja pitäs kai lukasta koko ketju , että tietäis mistä tässä kummajaisessa on loppujenlopuks kyse. Ilmeisesti Agentsia lyödään kuin vierasta sikaa ja toisaalta puolustellaan estottomasti. No olen mielipiteeni tuonut julki ja se siitä. Parasta M.Nettiä...8)...? The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
isojussi 07.06.2007 00:46:13 (muokattu 07.06.2007 00:46:31) | |
---|
No sanoitko että kelpaa, häh?...hoho!!!!....8DDD Ei sen paremmin, kuin mikään muukaan soitin - kelpaako - häh? ...Ilmeisesti Agentsia lyödään kuin vierasta sikaa...? Sama helvetti on joka kerta irti, kun uskaltaa kehua Sandrenia....HOHO! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
jjussila 07.06.2007 00:51:39 | |
---|
Ei sen paremmin, kuin mikään muukaan soitin - kelpaako - häh?
Sama helvetti on joka kerta irti, kun uskaltaa kehua Sandrenia....HOHO! Kehu vaan, mä oon ihan samaa mieltä...ei moitteen sijaa....amatimiäs kaikin tavoin...ei niin, että edeltäjäänsäkään tartteis mollata..... ..ei helev...olisko noin?..... |
Eiköhän se ole ihan sama kuka siellä Agentsissa hoilottelee, kyllä se toimii.. Sama myös rumpujen suhteen, taitavia rumpaleita on ollu ja ennenkaikkea tyylinmukaisesti hyvällä maulla soittelevat. Eikä "sleepaa", eikä kiihdy tempo sopivan lujjaaki "koskettellee" haitsua.. ..eiköhän tää ollu tässä. |
Riksteri 07.06.2007 06:19:34 | |
---|
PS Ihan oikeesti: 50-60 luvulla suomalaiseen tanssibändiin kuului rummut, kontrabasso, piano/haitari, pari pilliä (trumpetti + saksofoni) ja laulaja. Ja sitten sähköt sain, sähkökitaraan, muuta en silloin kaivannutkaan. Näissä sähköpianoissa, matolaatikoissa ja kiippareissa on sellainen ongelma, että yleensä aina on jotain ääniä jotka eivät kuulosta vireisiltä tai muuten luonnollisilta. Kitaralla ei ole samanlaisia vire ja soundiongelmia ja onhan se jo visuaalisestikin paljon enemmän rok kuin mikään kiippari. 2050-2060 -luvuilla ei kiippareita varmaan edes ole olemassa kun keksitään jokin korvaava, ergonomisempi, monipuolisempi ja mediaseksikkäämpi soitin tuohon tilalle. Näppäimistö ja kymmensormijärjestelmä tulee varmasti antamaan tilaa nykyaikaisimmille tavoille siirtää impulsseja ihmisen ja koneen välillä. Muuten olen kyllä sitä mieltä että kitaran ja pianon vastakkainasettelu on alkanut jo niistä ajoista kun tuo uusi ja ihmeellinen piano keksittiin. |
humppahanuristi 07.06.2007 08:01:53 | |
---|
Riksteri: Ja sitten sähköt sain, sähkökitaraan, muuta en silloin kaivannutkaan. Näissä sähköpianoissa, matolaatikoissa ja kiippareissa on sellainen ongelma, että yleensä aina on jotain ääniä jotka eivät kuulosta vireisiltä tai muuten luonnollisilta. Kitaralla ei ole samanlaisia vire ja soundiongelmia ja onhan se jo visuaalisestikin paljon enemmän rok kuin mikään kiippari. 2050-2060 -luvuilla ei kiippareita varmaan edes ole olemassa kun keksitään jokin korvaava, ergonomisempi, monipuolisempi ja mediaseksikkäämpi soitin tuohon tilalle. Näppäimistö ja kymmensormijärjestelmä tulee varmasti antamaan tilaa nykyaikaisimmille tavoille siirtää impulsseja ihmisen ja koneen välillä. Muuten olen kyllä sitä mieltä että kitaran ja pianon vastakkainasettelu on alkanut jo niistä ajoista kun tuo uusi ja ihmeellinen piano keksittiin. Ai jaa, kitaralla ei ole vireongelmia mutta digitaalisella laitteistolla on, hmmm. Kerropas tuo minun Fenderille heinäkuun helteillä sadekuuron jälkeen, kun ilma on kuin saunassa. Kitarahan se vaan pysyy vireessä ja digitaalikiipparit kärsii muuttuneista olosuhteista. Kiippareista on jo ergonomisempi (näppäinjärjestelmältään), monipuolisempi korvaava soitin: haitari. Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
EP 07.06.2007 08:13:29 | |
---|
Mun mielestä (näin äkkiä aatellen) tanssimusiikissa käytettäviä oikeita kosketinsoittimia: piano ja urut, ehkä sähköpianon hyväksyn vielä lisäksi.. Loput on enemmän tai vähemmän leluja! 8)) |
humppahanuristi 07.06.2007 08:22:54 | |
---|
Mun mielestä (näin äkkiä aatellen) tanssimusiikissa käytettäviä oikeita kosketinsoittimia: piano ja urut, ehkä sähköpianon hyväksyn vielä lisäksi.. Loput on enemmän tai vähemmän leluja! 8)) Justiin näin Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
Riksteri 07.06.2007 08:26:04 | |
---|
Ai jaa, kitaralla ei ole vireongelmia mutta digitaalisella laitteistolla on, hmmm. Kirjoitin, ettei kitaralla ole samanlaisia vire- ja soundiongelmia mitä kiippareilla on. Kiipparit on eri asia kuin piano, samoin niiden soundit ovat aina kompromisseja jotka tehdas on säätänyt johonkin formaattiin. Kun niitä omia soundeja sitten kiippareilta taikoo, ovat nuo soundit keskenään epätasapainossa ja usein luonnottoman kuuloisia. Ja vaikka kiipparisoundit saisi soimaan yhtenäisesti, miltä se kuulostaa muiden soittimien kanssa? On siinä säätämistä, pystyisikö tuohon edes ammattitaitoinen pianonvirittäjä? Kiippareista on jo ergonomisempi (näppäinjärjestelmältään), monipuolisempi korvaava soitin: haitari. Digirollet ovat aika monipuolisia mutta ei kai niitä voi ergonomiseksi kehua? Ergonominen soitin on mielestäni sellainen, joka ei häiritse muusikon liikkumista millään tavalla, ei paina eikä roiku missään eikä pakota staattisiin asentoihin. |
humppahanuristi 07.06.2007 08:29:01 | |
---|
Digirollet ovat aika monipuolisia mutta ei kai niitä voi ergonomiseksi kehua? Ergonominen soitin on mielestäni sellainen, joka ei häiritse muusikon liikkumista millään tavalla, ei paina eikä roiku missään eikä pakota staattisiin asentoihin. ajatuksia lukeva pipomainen midiohjain?
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
baron 07.06.2007 08:39:32 | |
---|
Kirjoitin, ettei kitaralla ole samanlaisia vire- ja soundiongelmia mitä kiippareilla on. Kiipparit on eri asia kuin piano, samoin niiden soundit ovat aina kompromisseja jotka tehdas on säätänyt johonkin formaattiin. Kun niitä omia soundeja sitten kiippareilta taikoo, ovat nuo soundit keskenään epätasapainossa ja usein luonnottoman kuuloisia. Ja vaikka kiipparisoundit saisi soimaan yhtenäisesti, miltä se kuulostaa muiden soittimien kanssa? On siinä säätämistä, pystyisikö tuohon edes ammattitaitoinen pianonvirittäjä? Oot sä eksyksissä? Kaikki kielisoittimet viuluja lukuunottamatta ovat tasavireisiä. Eli tässä suhteessa piano ja kitara on samanarvoisia. Money for nothin' and chicks for free |
laulava runpali 07.06.2007 08:43:25 | |
---|
2050-2060 -luvuilla ei kiippareita varmaan edes ole olemassa Hyvä! Kitara on. Kukkakeppistandit rulettaa!! |
baron 07.06.2007 08:51:07 | |
---|
Hyvä! Kitara on. Piano on ollut olemassa yli 300 vuotta. Mikä katastrofi muka olisi tulossa että eksponentiaalinen kasvusuunta muuttuisi? Money for nothin' and chicks for free |
Riksteri 07.06.2007 09:13:58 | |
---|
Oot sä eksyksissä? Kaikki kielisoittimet viuluja lukuunottamatta ovat tasavireisiä. Eli tässä suhteessa piano ja kitara on samanarvoisia. Mitäköhän tuohon vastaisi joku pianonvirittäjä, heh. Mutta jos puhutaan kitaran kasvaneesta roolista tanssimusiikista niin mielestäni se on hyvä asia koska kitaran soundi kuulostaa luonnollisemmalta kuin kiippareiden. Jos jonkinlaista soitinten välistä roolijakoa ajattelee, sopii kiipparit mielestäni paremmin rytmi- kuin melodiasoittimiksi. |
humppahanuristi 07.06.2007 09:18:57 | |
---|
Mitäköhän tuohon vastaisi joku pianonvirittäjä, heh. Mutta jos puhutaan kitaran kasvaneesta roolista tanssimusiikista niin mielestäni se on hyvä asia koska kitaran soundi kuulostaa luonnollisemmalta kuin kiippareiden. Jos jonkinlaista soitinten välistä roolijakoa ajattelee, sopii kiipparit mielestäni paremmin rytmi- kuin melodiasoittimiksi. Hmm, ensin puhut vireongelmista mutta se ei olekaan sitä vaan äänten sointumisesta keskenään johonkin. Nyt kiipparit sitten rytmisoittimiksi... No aika monesta kiipparista löytyy kyllä monenlaista ääntä, kyllähän niistä rytmisoittimiakin saa. Miten olisi jousimattokomppi? Mutta kyllä kitara luonnollisemmalta kuulostaa kuin kiipparit, olen samaa mieltä. Johtuukohan siitä, että se on luonnollinen (vaikkakin sähkökitarassa induktiivisesti tuotettu) ääni ja kiippareissa puhtaasti synteettinen ääni. Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
baron 07.06.2007 09:22:52 (muokattu 07.06.2007 09:25:30) | |
---|
Hmm, ensin puhut vireongelmista mutta se ei olekaan sitä vaan äänten sointumisesta keskenään johonkin. Nyt kiipparit sitten rytmisoittimiksi... No aika monesta kiipparista löytyy kyllä monenlaista ääntä, kyllähän niistä rytmisoittimiakin saa. Miten olisi jousimattokomppi? Mutta kyllä kitara luonnollisemmalta kuulostaa kuin kiipparit, olen samaa mieltä. Johtuukohan siitä, että se on luonnollinen (vaikkakin sähkökitarassa induktiivisesti tuotettu) ääni ja kiippareissa puhtaasti synteettinen ääni. Mistä kiippareista sä nyt puhut? Ainakin mun laitteissa on sämplätyt soundit. Saa olla aika velho joka erottaa mun GT2:n soundin akustisesta. Money for nothin' and chicks for free |
v_m_kangas 07.06.2007 09:23:34 | |
---|
Kitaralla ei ole samanlaisia vire ja soundiongelmia ... No ei ole kyllä samanlaisia! Niitä munaleikkureitahan pitää virittää joka biisin jälkeen ja silti ne ei aina tunnu olevan vireessä. Saundia pitää hakea lukuisilla pedaaleilla vai mitä steppereitä ne oikein on. Humppaa tai soita humppaa |
Riksteri 07.06.2007 09:26:28 | |
---|
Hmm, ensin puhut vireongelmista mutta se ei olekaan sitä vaan äänten sointumisesta keskenään johonkin. No tuo eri äänten välinen jonkinlainen epävireisyys on ehkä tuo tarkoittamani vireongelma. En osaa sitä selittää mutta eiköhän sen jokainen normaalisti kuuleva ihminen erota. |
baron 07.06.2007 09:30:21 | |
---|
No tuo eri äänten välinen jonkinlainen epävireisyys on ehkä tuo tarkoittamani vireongelma. En osaa sitä selittää mutta eiköhän sen jokainen normaalisti kuuleva ihminen erota. Tä? Piano sopii sinfoniaorkesterin ja jazz big bandin kanssa, flyygeli on ollut merkittävässä asemassa rokin synnyssä (Little Richard, Jerry Lee Lewis, Fats Domino) Normaalisti kuuleva havaitsee että piano ei kuulu musiikkiin? Ainakaan toisten soittimien kanssa? Niinkö oli? Money for nothin' and chicks for free |