Aihe: Särömuluputinta Fender blues Junnulle
1 2
Ape Escape88
06.06.2007 21:00:16
Juu tuli tuo kovasti kehuttu Blues Junior hommattua ja kyllähän tuo on niin namu vahvistin että..mutta sen huomasi heti että säröt on parhaimmillaanki aika miedot. Elikkä asiaan. Kertokaa mitä säröttimiä ootta havainnu hyviksi kavereiksi kyseisen vahvarin kanssa? Mua kiinnostaa erityisesti sen sortin purnukat mistä löytys melekeen laidasta laitaan säätövaraa. Kuuntelen stoneria ja funkia ja tältä väliltä kaikkea että siihen tyyliin sopivaa. Sanotaan hintakatoksi semmone 100 euroa.
-Juice-
06.06.2007 21:06:18
Eipä kauheasti ole kokemusta kyseisestä vahvarista, mutta ihan huvikseni heittelen ja arvailen joitan perusvastauksia:
Bossilta SD-1, DS-1
Iban Tubescreamer
Digitechin Bad Monkey

Siinä nyt joitan peruspurkkeja, muut voi jatkaa listaa. Paras vaan mennä itse kokeilemaan eri vaihtoehtoja, sillä se oikea sitten löytyy.
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" -Kaverin kommentti :D
Wahi
06.06.2007 21:17:13
Mua kiinnostaa erityisesti sen sortin purnukat mistä löytys melekeen laidasta laitaan säätövaraa.

Testaa T-Rex Mudhoney. Löytyy ainakin Kitarapajalta ja Custom-Soundista.

http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2330

Mieto overdrive ja fuzz. Ja kaikkea siltä väliltä.
Ape Escape88
06.06.2007 21:24:35
Täsä lähimmissä alan kaupoissa mitä oon kattellu niin ois myynnissä mm. Boss BD-2, SD-1, Bossin se oranssi säröttäjä ja sitten Procon Rat. Boss BD-2:lla olen ennenki soittanu mtta sillon ei päässy oikeuksiinsa koska mulla oli muuten niin pahaset kitaravermeet. Ei kellään sattus olemaan edellä mainituista pedaleista kokemusta Blues Juniorin läpi luukutettuna?
blues swing
06.06.2007 21:33:33
Mun blues juniorin kanssa on ihan hyvin toiminut Behringer Vintage Tube Overdrive TO800, on halpa ja hyva. Mulla on myos Boss/Fender FDR-1 joka on tosi muhevainen mutta menee sun hintarajan yli kylla
Wahi
06.06.2007 21:54:14 (muokattu 06.06.2007 21:57:21)
Bossin SD-1:stä lähtee muuten aika reilustikikn säröä, ihan tarpeeksi rock-touhuihin. Mielestäni jopa liikaa.

Itse käytän tuota lähinnä boostaamiseen ja siihen tarkoitukseen on ihan liikaa säröä. Pitää jossain välissä hommata TS-10 (tai joku muu TS/klooni) tai sitten modata tuo.

Edit: Kannattaa varmaan jo ihan sen tukevamman kuoren takia ostaa mielummin Boss tai DigiTech Bad Monkey kuin Behkun lelu. Hinta ero on kuitenkin aika pieni, varsinkin jos käytettynä hommaat.

48e Behringeristä on muuten liikaa.

Uusista reissue Big Muffeista on omien kokemusten mukaan vaikea saada mitään mietoa, se on aika pöristin ja mielestäni omiaan nimenomaan sooloissa mutta voisi olla sopiva tuohon toiseen ääripäähäsi.

Kylläpä tuli sekavaa tekstiä...
Ape Escape88
06.06.2007 22:02:49
Muffit on jotenki saanu mun mielessäni semmosen lähes tarumaisen maineen. Veli venäläisen versiolla tieten sais makiat tuhnut vähä Nebulan tai Fu Manchun tyyliin. Löytyykö semmosista sitten säätövaraa vai onko jo miedoillaki kunnon hurinaa tiiä sitä? Kertokaa toki jos kokemuksia on.
blues swing
06.06.2007 22:12:51
Edit: Kannattaa varmaan jo ihan sen tukevamman kuoren takia ostaa mielummin Boss tai DigiTech Bad Monkey kuin Behkun lelu. Hinta ero on kuitenkin aika pieni, varsinkin jos käytettynä hommaat.

Mulla on kolme Behringerin pedaalia ja hyvin ovat toimineet ja kestaneet nyt useamman vuoden keikkakaytossa. Enka ole kuullut keneltakaan etta Behringerin kuoret olisivat sarkyneet. Tietty Boss tuntuu tukevammalta kun se on painavampi.
Jungleman
06.06.2007 22:34:25
Juu tuli tuo kovasti kehuttu Blues Junior hommattua ja kyllähän tuo on niin namu vahvistin että..mutta sen huomasi heti että säröt on parhaimmillaanki aika miedot. Elikkä asiaan. Kertokaa mitä säröttimiä ootta havainnu hyviksi kavereiksi kyseisen vahvarin kanssa? Mua kiinnostaa erityisesti sen sortin purnukat mistä löytys melekeen laidasta laitaan säätövaraa. Kuuntelen stoneria ja funkia ja tältä väliltä kaikkea että siihen tyyliin sopivaa. Sanotaan hintakatoksi semmone 100 euroa.

Blues Jr on todellakin aika näppärä peli, aivan toista maata kuin isoveljensä HotRod Deluxe. Omistin sellaisen aikanaan, myin pois... Tänään lainasin treeneissä HR:ää, hyi h*lvetti. Toisin sanoen, onnea uudelle vahvistimelle!

En omista Jiiärrää itse, mutta useampaan kertaan on tullut lainattua sellaista treeni- ja keikkakäytössä. Vehje on erittäin säröpedaaliystävällinen, olen syöttänyt siihen monenlaista päristintä ja aina kuulostaa hyvälle. Hintakatto rajoittaa, mutta käytettynä suosittelen erittäin vakavasti etsimään Barber Direct Drive -pedaalia (vielä jos löydät sinisen SS (Super Sport!) -version, aina parempi). Siinä on säätövaraa tolkuttoman paljon, purkin sisällä on kolme trimmeriä joilla polkimesta voi kaivaa ulos melkein mitä tahansa. Direct Driven gain riittää varsin pitkälle puhtaankin vahvistimen kanssa, toisin kuin noiden perinteisten tubescreamereiden, SD-ykkösten jne.

Kuumana vinkkinä: tulin juuri ostaneeksi kaksi pedaalia Marshallin 90-luvun alkupuolen säröpoljinsarjasta: DriveMaster ja Blues Breaker. Kokeilin pikaisesti ja ostin pois. Blues Breaker on mieto mutta suorastaan lumoavan sävykäs overdrive, DriveMaster antaa enemmän säröä ja säätövaraa. Kumpikaan ei yllä mihinkään hi-gain -osastoille, mutta soundi on... erittäin kohdillaan. Noita on liikkunut torilla erittäin kohtuullisilla hinnoilla aivan viime aikoinakin, kannattaa tsekkailla.

Muitakin säröjä voisin suositella, mutta... öh, tuota... niiden hinnat menevät helposti "vähän" yli sadan euron ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
duc
07.06.2007 07:31:15
Bossin DS-1:stä (se oranssi purkki) lähti aluksi hyvät rokkisäröt kyseisellä vahvistimella, mutta sitten kun vaihdoin vakioputket JJ:n mallistoon niin ei tuntunut toimivan niin hyvin (muuten kyllä soundi parani). Bad Monkey toimii hyvin boostina ja pikku särönä, ja Bossin Metal Zonesta lähtee sitten rankemmat säröt. Metal Zone sitten tuntui itsellä alkavan toimia paremmin tuon putkien vaihdon jälkeen, kun soundi tummui sopivasti. Little Big Muffia olen myös käytellyt, ja se on toiminut ihan hyvin. Rankemmilla säädöillä menee kyllä vahvistin helposti tukkoon, pitää vähäsen varoa :-)
Ape Escape88
07.06.2007 13:31:27
Mites toimis Roger Mayer Axis Fuzz? Sillähän sais niin uskottavat 60-luvun rutut ku vaan voi mutta onko loppupeleissä kuin rankka pörisyttäjä? Jos vähän modernimmalla saundilla tekis mieli soitella niin meniskö mehtään tuon kanssa? Nyt kyllä tämä unelmointi menee reippaasti yli tuon 100euron hintakaton mutta mitäpä sitä ei tekis rakkaan harrastuksen eteen, vaikka porukoitten torujen uhalla! :)
Jungleman
12.06.2007 10:03:55
Mites toimis Roger Mayer Axis Fuzz? Sillähän sais niin uskottavat 60-luvun rutut ku vaan voi mutta onko loppupeleissä kuin rankka pörisyttäjä? Jos vähän modernimmalla saundilla tekis mieli soitella niin meniskö mehtään tuon kanssa? Nyt kyllä tämä unelmointi menee reippaasti yli tuon 100euron hintakaton mutta mitäpä sitä ei tekis rakkaan harrastuksen eteen, vaikka porukoitten torujen uhalla! :)

Axis Fuzzista ei ole kokemusta, Custom Soundsin sivuilta löytyy toki ääninäytteitä. Todellakin vaikea arvata toimisiko se sinun käytössäsi, parhaiten tietää vasta kokeilemalla omilla kamoilla...

Voodoo Lab Superfuzz olisi hiukan halvempi ja käsittääkseni myös monipuolisempi säätövaraltaan kuin Axis, kannattaanee testata jos sattuu kohdalle. Custom Soundsilla näyttää olevan käytettynä myynnissä kohtuulliseen hintaan myös SIB Nick Nitro, siinä on varsin oivallinen, tukevasointinen fuzz sekä octavia-klooni samoissa kuorissa.

Mahdollisia vaihtoehtoja on aika paljon, vain kokeilemalla selviää, mikä on paras. Valitettavasti.
Romantikkoitkijät #1
kojones
12.06.2007 11:32:02 (muokattu 12.06.2007 11:37:51)
kyllä mä ite ostaisin jonkun TS-johdannaisen ja sille kaveriksi käytetyn USA-Muffin, ei storerpörinöihin oikein käy kuin Muff :D

Vaikkapa Ibanezin TS7 Muffin kaveriksi torilta, hyvin jää alle 100 euron.
fuzz
12.06.2007 19:08:07
Täsä lähimmissä alan kaupoissa mitä oon kattellu niin ois myynnissä mm. Boss BD-2, SD-1, Bossin se oranssi säröttäjä ja sitten Procon Rat. Boss BD-2:lla olen ennenki soittanu mtta sillon ei päässy oikeuksiinsa koska mulla oli muuten niin pahaset kitaravermeet. Ei kellään sattus olemaan edellä mainituista pedaleista kokemusta Blues Juniorin läpi luukutettuna?

Ei oo mulla Blues jr mutta peaveyn classic 30 kuulostaa pitkälti samalta. Kiinni on BD-2 ja kyllä siitä blues säröt ja hieman kovemmatkin lähtee. Ainakin telen ja LP kanssa kuulostaa ihan hyvältä.
IsoHämy
13.06.2007 00:54:51
Mulla oli vuosia sitten Blues Jr, mutta kotelo helisi niin perkuleesti eikä särö pelittänyt. Nakkarin eteen H&K:n Tube Factorin ja sen jälkeen porukka tuli keikalla kyselemään, että mistä helv... nuo soundit on kaivettu. 1X12 lisäkaapin kanssa ryki hienosti.
Pro Co:n Rat on sitten se elämää suurempi pedaali - mietoa bluessäröä on turha hakea, mutta ruhjoo varmasti.
Näitä olen kokeillut ja kummastakin pitänyt. Täysin erilaisia, mutta kumpikin hyviä.
Mistä tän saa kovemmalle?
masterhat
13.06.2007 01:21:08 (muokattu 13.06.2007 01:22:28)
kyllä mä ite ostaisin jonkun TS-johdannaisen ja sille kaveriksi käytetyn USA-Muffin, ei storerpörinöihin oikein käy kuin Muff :D

Vaikkapa Ibanezin TS7 Muffin kaveriksi torilta, hyvin jää alle 100 euron.

mä voin huoletta suositella BYOC- ts-808, koska siinä on erittäin laaja tone, joten uskoisin että pelaa hyvin tummempi sävyisenkin styrkan eessä.
Tietysti ihan stoner menoon tuossa ei välttämättä gainit ihan riitä. tai sekin on paljon kuulijasta kiinni. Stoneriin muffi ja kaulamikki:)

(offtopic: tarvii laittaa alienbox-cutomoinnista kuva kunhan saan vaan jostain kameran käyttöön...)
Captain Farrell
13.06.2007 06:44:54
Blues Jr on todellakin aika näppärä peli, aivan toista maata kuin isoveljensä HotRod Deluxe.

Kerrotko vähän millä tavalla toista maata? Mulla meinaan on Hotrod Deluxe ja olen ajatellut vaihtaa sen juuri tuohon pienempään Blues Junioriin.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Jungleman
15.06.2007 10:53:07
Kerrotko vähän millä tavalla toista maata? Mulla meinaan on Hotrod Deluxe ja olen ajatellut vaihtaa sen juuri tuohon pienempään Blues Junioriin.

Ahha, bongasinpa tämän, pikku viiveellä tosin.

HR Deluxen omistin kolmisen vuotta tuossa vuosituhannen vaihteessa, hävitinkin sen jo muutama vuosi sitten. Aika ei ole kullannut muistoja, totesin, kokeillessani vastaavanlaista treeneissä pari viikkoa sitten. En saanut vehkeestä hyvää soundia, en sitten millään. Päällimmäisiksi muistoiksi - jotka huomasin jälleen paikkansapitäviksi - jäivät:

Puhtaan kanavan volumepotikka toimii erittäin epämiellyttävällä tavalla. Välillä 0 - 1 soundi on surkeaa pihinää. Kohdassa 1,25 soundi alkaa aueta, siitä yli mennessä volumetaso nousee jyrkkänä pomppuna aina neloseen asti. Nelosen sen jälkeen vola ei muutu juuri mihinkään, vain sustain kasvaa. Kotisoitossa 1,25 on liikaa, bändisoitossa 1,25 - 1,75 -alue toimii, mutta pienikin potikan liikahdus muuttaa tasoja katastrofaalisesti. Optimivolyymia on mahdoton löytää... mikä riippuu tietenkin myös bändin yleisestä volatasosta. Jos vedetään hanat kaakossa, tämä ei liene ongelma. Minulle oli.

Puhtaan kanavan soundi oli tumma ja muhjuinen. Putkien vaihtelu auttoi hieman, muttei kuitenkaan poistanut epämääräistä alapään kuminaa. Kajarin vaihto olisi toki voinut auttaa asiaa, mutta minusta ei maksanut vaivaa. Särökanava(t) taas olivat ohutta sirinää ilman alapäätä. En kertaakaan onnistunut säätämään puhdasta kanavaa ja särökanavia tolkulliseen balanssiin keskenään. Ehkä en vain osaa?

Jakit on suunniteltu hajoamaan. Kaverilla oli vanhempi Blues Deluxe jonka inputjakki pärähti kappaleiksi muutamassa vuodessa. Korjattavissa, mutta työläästi. Tämä pätee kyllä myös Blues Junioriin...

Aluksi tykkäsin kovasti HR:n soundista. Viehätystä kesti kolme päivää, ensimmäisiin bänditreeneihin asti. Sinnittelin sen kanssa kuitenkin muutaman vuoden, en millään voinut myöntää tehneeni huonoa ostopäätöstä. Onneksi olen nyt vanhempi, viisaampi ja itsevarmempi. P*ska mikä p*ska.

Blues Jr:sta minulla ei ole yhtä laajaa käyttökokemusta, olen vain soittanut sellaisella muutamat treenit ja joitain keikkoja. Soitinkaupoissa kokeillessani pedaaleja lykkään usein kitaran kiinni juuri Blues Junioriin. Olen nähnyt ja kuullut muiden soittavan ko. vahvarilla, keikoilla ja treeneissä. Aina olen diggaillut. Jopa siinä määrin että olen välillä harkinnut ostavani itselleni sellaisen, vaikka vehje uutena onkin hieman turhan kallis.

Päällimmäinen vaikutelmani on että Jr ns. toimii. Sen säätäminen on yksinkertaista ja soundi on käyttökelpoinen milteipä riippumatta potikoiden asennoista.
Romantikkoitkijät #1
Ape Escape88
15.06.2007 11:30:35
Nonni, Trex Mudhoneyn tilasin. Ilman omakohtaista testausta mutta tuskin voi hirveen mehtään mennä tuon kanssa, veikkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)