kokki7 06.06.2007 15:20:41 | |
---|
Moro! Kumpi olisi parempi Les Paul kopio, Epiphone vai Tokai? Onko vielä muita hyviä vaihtoehto kopioita olemassa? Olen menossa piakkoin Japaniin, onko Tokait siellä halvempia kuin Suomessa? Kannattaako tuoda sieltä? Kiitos! |
oiva tumpeloinen 06.06.2007 15:26:30 | |
---|
|
Estranged 06.06.2007 15:29:31 | |
---|
Moro! Kumpi olisi parempi Les Paul kopio, Epiphone vai Tokai? Osaisitkohan kertoa vähän tarkemmin mitä malleja olet katsellut? Uskoisin Tokain japanissa valmistetut ovat parempia kuin Epin LP Standard. "Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi." |
McNulty 06.06.2007 15:38:05 | |
---|
Vaikea sanoa suoraan. Riippuu niin hintatasosta ja mallista. Epiphone Elitist-mallit ovat varsin päteviä, ovat myös laillisesti lisenssillä valmistettuja Les Pauleja. Eivät ole siis "kopioita" samalla tavoin kuin Tokait. Tokain japanilaiset ovat hyviä peruskitaroita ja työkaluja. Saman rahan niillä tienaa kuin Gibsonillakin. Niiden suurin heikkous on elektroniikka sekä laukun puuttuminen. Sitten taas Korea-osastolla uskaltaisin väittää että Epiphone on aavistuksen Tokaita parempi. Suosittelen kuitenkin Tokain japsilaista peliä LS70/LS75 tai parempi. Siihen sitten esim. Duncania kiinni ja laukku messiin niin hinnat pyörii siellä 800-1000e paikkeilla, riippuen tosiaan mallista. Epiphone Elitistien saatavuus voi olla Suomessa heikkoa, Into-Luupää kun on sen verran laaduton maahantuoja. Samoin hinnat ovat varmasti "ties mitä sattuu". Keski-Euroopasta luulisi löytyvän, siellä 1000e hujakoilla nekin pyörivät. Ei muuta kuin rohkeasti Musamaailmaan Tokain japseja kokeilemaan. clenching the fists of dissent |
kokki7 06.06.2007 15:42:48 | |
---|
Ihan vaan Tokai ALS-48 (LP Standard) tai sit just Epiphonen LP Standard
Osaisitkohan kertoa vähän tarkemmin mitä malleja olet katsellut? Uskoisin Tokain japanissa valmistetut ovat parempia kuin Epin LP Standard. |
atha 06.06.2007 16:09:12 (muokattu 06.06.2007 16:16:39) | |
---|
Jos Japseihin olet menossa, niin kannattanee tsekata Epiphonen LQ -sarjan mallit tai Edwardsin lespakopiot. esimerkki Epiphone LP LQ :sta ishibashin sivuilla: http://1484.bz/c/10114/ Lapakin sentään oikean mallinen :) Edwardsit kotisivuillaan: http://www.espguitars.co.jp/edwards/ Hinnat vaikuttais olevan aika samaa luokkaa. |
LaXu 06.06.2007 18:33:21 | |
---|
Ihan vaan Tokai ALS-48 (LP Standard) tai sit just Epiphonen LP Standard Unohda suosiolla Tokai ja oikeastaan myös Epi. Nuo korealaiset Tokait joita täällä myydään eivät ole LP:ta muuta kuin ulkomuodoltaan. Puut ovat jotain ihan muuta ja laatukin on mielestäni vähemmän hyvää. Kun kerta Japaniin olet menossa, niin tsekkaa ihmeessä ESP/Edwardsit. Mielestäni ehdottomasti parhaita keskihintaisia LP-kopsuja. |
redneck 06.06.2007 19:01:32 | |
---|
Tokain LP mallit tai LR mallit mieluiten tulee käsittää omina soittiminaan. Tokai on huippuvalmistaja ja senkin kategoriasta löytyy jokaiselle jotain ja Japan mallit ovat varsin laadukkaita ja kalliimmat Korealaisetkin. Ainoa jossa voi parannella on oikeastaan kielet ja mikit. Kalliit tokait aktiivimikeilla (Usa mallit) ovat varsin edullisia verrattuna Amerikkalaisiin esikuviinsa ja näin ollen jos käytössä on melkein samat puut ja tekniikka niin siitä voi vetää johtopäätöksiä moneen suuntaan. Itselläni on vanha Japanissa tehty Love Rock jota on kustomoitu Zakk Wylde mikeillä ja jytinää sekä sustainia riittää, olen soittanut aidollakin LP standardilla ja onhan niissä eroja mutta jo kuten aiemmin sanoin Tokai on oma instrumenttinsa vaikka onkin kiusallisen lähellä omaa esikuvaansa. Vie vuorille tää viesti... |
J.Hollström 06.06.2007 19:47:56 | |
---|
Kun kerta Japaniin olet menossa, niin tsekkaa ihmeessä oikeet Les Paulit. Ne on Japanissa yli tonnin halvempia kuin täällä. Ja valikoimaa riittää... |
Wahi 06.06.2007 20:23:19 | |
---|
Jos olet Japanista asti keppiä tuomassa niin älä mitään halpaa ritsaa osta, osta mielummin joku jota ei täältä saa tai on tuntuvasti halvempi. |
McNulty 06.06.2007 20:47:11 (muokattu 06.06.2007 20:49:36) | |
---|
Kalliit tokait aktiivimikeilla (Usa mallit) ovat varsin edullisia verrattuna Amerikkalaisiin esikuviinsa ja näin ollen jos käytössä on melkein samat puut ja tekniikka niin siitä voi vetää johtopäätöksiä moneen suuntaan. Mitä? Tekeekö Tokai Jenkeissäkin joitain soittimia? Kuvittelin että Japaniasta tulevat ne usean tonnin kustantavat LS-sarjaset yms. clenching the fists of dissent |
-Juice- 06.06.2007 21:00:56 | |
---|
Mitä? Tekeekö Tokai Jenkeissäkin joitain soittimia? Kuvittelin että Japaniasta tulevat ne usean tonnin kustantavat LS-sarjaset yms. Niin tässä nyt varmaan tarkoitettiin jenkkimikkejä. Kyllä mun tietääkseni kalliimmatkin tokait kasataan japaniassa. Kävin muuten pari päivää sitten varaamassa itselleni Tokai LC-85 s BBE :n (jos nyt nimen muistin oikein). Se "custom" malli, jossa on öljykaula ja eebenpuu otelauta. Toistaiseksi jää vielä orkkismikit kiinni, ehkä myöhemmin Duncania. Ei malttaisi odottaa, että palkkapäivä koittaa ja voi käydä lunastamassa kepin kotiin. Menee nyt vähän OT, mutta miksiköhän tuosta hankkimastani mallista ei tunnu löytyvän infoa ulkomaisilta sivuilta? Onko joku musamaailmalle erikseen tuotettava malli, vai oonko aivan hakoteillä? Pirun hyvän tuntuinen keppi on kyllä. "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" -Kaverin kommentti :D |
Unohda suosiolla Tokai ja oikeastaan myös Epi. Nuo korealaiset Tokait joita täällä myydään eivät ole LP:ta muuta kuin ulkomuodoltaan. Puut ovat jotain ihan muuta ja laatukin on mielestäni vähemmän hyvää. Kun kerta Japaniin olet menossa, niin tsekkaa ihmeessä ESP/Edwardsit. Mielestäni ehdottomasti parhaita keskihintaisia LP-kopsuja. Edwardseista en tiedä, mutta jos ei rahaa heti löydy gibsoniin niin japseissa kannattaa mun mielestä tsekata nimenomaan epiphonet. Ovat siellä todellakin hyviä. Muistaakseni vain japanissa tehdään ns elite sarjaa joka on pirun hyvä. Se mitä olen tosin vain yhtä japsi epiä kokeillut tiputti kyllä leuan lattialle multa. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Joees 06.06.2007 21:31:50 (muokattu 06.06.2007 21:32:08) | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Y3J 06.06.2007 22:36:20 (muokattu 06.06.2007 22:37:27) | |
---|
Suosittelen kokeilemaan ja kattelemaan vaihtoehtoja kunnolla. Itse olin aikoinaan ostamassa Epin LP:tä kunnes löysin toisesta musiikkikaupasta priimakuntoisen korealaistokain. Aivan erioloinen kuin muut MIK-Tokait mitä olen kokeillut. Hyvä, suoraakin suorempi kaula ja magee tatsi. Eipä tuo Lespalta täysin kuullosta mutta omaan korvaan sopiva saundi oli mulle se tärkein valintakriteeri. Mikit olivat tuhnut (mutta niinhän ne aina tämän hintaluokan kitaroissa) mutta kun vaihdoin ne DiMarzion Evolutioneihin niin uusi ykköskeppi löysi paikkansa sydämestäni! :) E: jotenkin tuntuu ja saattaa olla että tuo meikäläisen kitara oli jotain vanhempaa korealaismallistoa jotka olivat parempaa laatua aikanaan. Ehkä tuosta johtuu sitten se ero muihin MIK-Tokaikeppeihin. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! |
J.Hollström 06.06.2007 22:54:18 | |
---|
Mitä? Tekeekö Tokai Jenkeissäkin joitain soittimia? ST-50 Custom Shopissa on jenkki kaula oikeella lavan muodolla. Hintaakin taitaa olla parin tonnin pintaan. Yhden yksilön oon nähny livenä. |
Les Fender 07.06.2007 00:28:25 | |
---|
Hyvä, suoraakin suorempi kaula ja magee tatsi. Ilmeisesti se uskomus että suorassa kaulassa olisi jotain maagisen hyvää elää varmaankin ikuisesti. Hyvä kaula on sellainen johon saa säädettyä haluamansa reliefin. Yleisesti ottaen kaulaa ei tarvitse säätää suoraksi kuin nauhoja hiottaessa tai vaihtaessa. soinnin kannalta suora kaula ei ole optimaalinen, vaikka jotkut sellaisella tykkäävätkin soittaa. Ts. kaularaudan totteleminen säädettäessä on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin että se jököttää luotisuorana. "Living is easy with eyes closed!" |
J.Hollström 07.06.2007 00:38:13 | |
---|
Ilmeisesti se uskomus että suorassa kaulassa olisi jotain maagisen hyvää elää varmaankin ikuisesti. Hyvä kaula on sellainen johon saa säädettyä haluamansa reliefin. Näinhän se on. Mutta yleisin kysymys aina kitaraa myydessä ostajalta on "onko kaula suora?" Ilmeisen helppo yhdistää hyvän kitaran tuntomerkkeihin? Mitähän ne tuumais kun sanois että ei oo, kun sen ei pidäkään olla. Ropeli kaula on sitten jo eri asia. |
Joees 07.06.2007 00:52:39 (muokattu 07.06.2007 00:53:14) | |
---|
Näinhän se on. Mutta yleisin kysymys aina kitaraa myydessä ostajalta on "onko kaula suora?" Ilmeisen helppo yhdistää hyvän kitaran tuntomerkkeihin? Mitähän ne tuumais kun sanois että ei oo, kun sen ei pidäkään olla. Ropeli kaula on sitten jo eri asia. Mä itse yhdistän tuon aina siihen jotta onko kaula propellilla vai ei. Se kun on paskempi homma jo. Vaikka ei se sama homma olekaan kuin kaulan suoruus. Jotenkin vaan tuntuu jotta tuota porukka hakee kuitenkin, en sitte tiiä. E: Kuten itsekin mainitsit... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Twinkle 07.06.2007 01:19:42 | |
---|
Näinhän se on. Mutta yleisin kysymys aina kitaraa myydessä ostajalta on "onko kaula suora?" Ilmeisen helppo yhdistää hyvän kitaran tuntomerkkeihin? Mitähän ne tuumais kun sanois että ei oo, kun sen ei pidäkään olla. Ropeli kaula on sitten jo eri asia. Kannattaa vastata ihan niinkuin näkee parhaaksi. Jos kitaransa haluaa myydä ihmiselle joka ei siitä sen vertaa tajua, niin tottakai kannattaa sanoa että se on suora tai ainakin suoristaa ennen kuin luovuttaa sen. |