Aihe: Topi Sorsakosi palaa Agentsiin!
1 2 3 4 510 11 12 13 1424 25 26 27 28
Musta Arkipyhä
06.06.2007 15:16:51
Toisten kritisointi on pääosin taitamattomien kusinokkien ala.

Mitäs vikaa siinä on jos kritisoi ja ennenkaikkea perustelee väitteensä? Mutta ei tästä tämän enempää mun osalta.Kyse on kuitenkin vain minun yksittäisestä mielipiteestä.

T.Taitamaton kusinokka :-)
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
Ukko
06.06.2007 15:17:23

Nyt vaatii konkreettista esimerkkiä!

Mitä tuosta väittelemään. ( ottaa poikia tukasta kiinni ja pitää erillään ) Jokaisella on oma makunsa ja sillä selvä.
Ukko
06.06.2007 15:19:33

NO kun perhana aina järkätään sellaseen aikaan että on keikalla ja vielä laivalla mistä ei varmaan pääse pois välillä.

Mutta eikös se ole sen hienon hengen kannalta ihan hyvä asia että olet silloin keikalla :)
KoskPaavo
06.06.2007 16:23:20
Mutta eikös se ole sen hienon hengen kannalta ihan hyvä asia että olet silloin keikalla :)

Kauniisti sanottu, tais olla aimo annos satiiria mukana
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Ukko
06.06.2007 17:56:48

Kauniisti sanottu, tais olla aimo annos satiiria mukana

Täytyy paicelle sanoa kauniisti ettei se ota nokkiinsa :)
half
06.06.2007 18:29:39
Sehän aloitti joskus 40-luvulla jazz-laulajana ja ne on kyllä hienoimmasta päästä mitä Suomessa on tehty.
50-luvulla hän lauloi suunnilleen joka ulkolaisesta piisistä suomalaisen koverversion.

Kyllä hänen taustamusiikkinsa sovitti sen aikaiset huiput ja huiput ne myös soittivat.
Ei siihen aikaan tästä maasta sen parempaa löytynyt.

Jos niistä ei tykkää niin rautalanka on pilannut hyvän musiikkimäun:-)

Kyllä, mutta tietääkseni hän ihan alkujaan oli kitaristi l. soitti ns. orkesterikitaraa. Kitarallahan ei ennen muinoin orkesterikäytössä ollut paljonkaan soolo-osuuksia.
baron
06.06.2007 20:12:17

Kyllä, mutta tietääkseni hän ihan alkujaan oli kitaristi l. soitti ns. orkesterikitaraa. Kitarallahan ei ennen muinoin orkesterikäytössä ollut paljonkaan soolo-osuuksia.

Hyvin osaat historiasi! Mun muistin mukaan (en oo tarkistanut netistä:-) hän aloitti 30-40 lukujen vaihteessa Dallapen kitaristina ja silloin kitara oli vain rytmisoitin.
Vielä 50-luvulla sellainen virtuoosi kuin Herbert Katz soitti humppakeikoilla vain rytmikitaraa, kitara ei kuulunut tanssimusaan.

Sen takia mä vähän protestoin kun nuoriso väittää että kitara on joteskin tärkeä soitin tanssimusassa: sitä voi sietää, jos taitaja on takana mutta ei se mikään välttämätön oo!
Money for nothin' and chicks for free
BigPapa
06.06.2007 21:02:36 (muokattu 06.06.2007 21:09:54)

Hyvin osaat historiasi! Mun muistin mukaan (en oo tarkistanut netistä:-) hän aloitti 30-40 lukujen vaihteessa Dallapen kitaristina ja silloin kitara oli vain rytmisoitin.
Vielä 50-luvulla sellainen virtuoosi kuin Herbert Katz soitti humppakeikoilla vain rytmikitaraa, kitara ei kuulunut tanssimusaan.

Sen takia mä vähän protestoin kun nuoriso väittää että kitara on joteskin tärkeä soitin tanssimusassa: sitä voi sietää, jos taitaja on takana mutta ei se mikään välttämätön oo!

Tuata....ai kitara silloin vain rytmisoitin....millos se Django veteli...ja Charlie Christian ja muutamat muut. Aika karmee yleistys....jaa niin tanssimusassa....no on sitä kai veelty suomessa kitaroita siihen ennenkin...vai onko toi väittämäsi faktaa vai fiktiota, paha sanoo kun en oo ollu kattomassa...8)...silti - Agents on parhautta...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
isojussi
06.06.2007 21:21:10
Pätenee myös Virtaan ja levytyksiinsä.

Ensimmäisen kerran olen sedän kanssa eri mieltä - anna anteeksi.

Luulen, että nyt eräs henkilö ajaa takaa sitä, että Agents on enämpi "rock".
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
06.06.2007 21:25:04
HOHO - Barska pisti pahan.

No - onhan se niin, että mistään ei tuu sen parempaa komppia perinteiseen tanssimusaan, kun kontrasta tai tuubasta ja kunnon vanhanajan orkesterikitarasta.

Mutta sähkökitara on kyllä paras soitin rautalankamusiikkiin, joka on usein tanssimusiikkia, mutta usein tanssimusiikki ei ole rautalankaa.

Jos kaikki yhden soittimen ihannoijat ja ylivertaiseksi luulijat pantais päiväntasaajalle riviin, niin hyvä olisi.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
baron
06.06.2007 21:30:36

Tuata....ai kitara silloin vain rytmisoitin....millos se Django veteli...ja Charlie Christian ja muutamat muut. Aika karmee yleistys....jaa niin tanssimusassa....no on sitä kai veelty suomessa kitaroita siihen ennenkin...vai onko toi väittämäsi faktaa vai fiktiota, paha sanoo kun en oo ollu kattomassa...8)...silti - Agents on parhautta...

Tä? Django ja Charlie Cristian ei olleet suomalaisia tanssimuusikoita. Mun ei oo tarvinnut lukea mistään, mä oon ollut turakaisena tanssikeikoilla 50-luvulla.
BigPapa
06.06.2007 21:32:53 (muokattu 06.06.2007 21:36:50)

Jos kaikki yksinään kaikkia soittimia soittavat pantais päiväntasaajalle riviin, niin hyvä olisi....8)

Ei kai kukaan yksittäistä soitinta oo tässä jalustalle laittanut....Agents on vaan sellainen vänkä fuusio, joka myy ja uppoo tanssilavoilla paremmin kuin monet humpanvääntäjät - ja ihan syystä.

Tä? Django ja Charlie Cristian ei olleet suomalaisia tanssimuusikoita. Mun ei oo tarvinnut lukea mistään, mä oon ollut turakaisena tanssikeikoilla 50-luvulla.

En sellaista tossa väittänytkään, jos tarkemmin luit. Ja tuolla isossa maailmassa on aina oltu aikaansa edellä. Ja kyllä kai Djangoo ja Benny Goodmaniakin on jorattu...no tää tästä..8)...
baron
06.06.2007 21:38:35

PS
Ihan oikeesti: 50-60 luvulla suomalaiseen tanssibändiin kuului rummut, kontrabasso, piano/haitari, pari pilliä (trumpetti + saksofoni) ja laulaja.
BigPapa
06.06.2007 21:40:19 (muokattu 06.06.2007 21:42:34)

PS
Ihan oikeesti: 50-60 luvulla suomalaiseen tanssibändiin kuului rummut, kontrabasso, piano/haitari, pari pilliä (trumpetti + saksofoni) ja laulaja.

No olihan meillä Katz, Luoto, Laurila ja muutama muu..ne vissiin oli himassa tumput suorana......ja oliks toi vakkari kokoonpano vai vaihteliko lääneittäin. Mitä mahto olla stadilaisessa bändissä verrattuna hieman syrjäisempiin alueisiin...ihan vaan kiinostuksen vuoksi..8)...
paice60
06.06.2007 21:49:06
Täytyy paicelle sanoa kauniisti ettei se ota nokkiinsa :)

Parempi sanoa kauniisti ettei tule nokkaan.
Vittu näitä hommia.
baron
06.06.2007 22:12:15

No olihan meillä Katz, Luoto, Laurila ja muutama muu..ne vissiin oli himassa tumput suorana......ja oliks toi vakkari kokoonpano vai vaihteliko lääneittäin. Mitä mahto olla stadilaisessa bändissä verrattuna hieman syrjäisempiin alueisiin...ihan vaan kiinostuksen vuoksi..8)...

Katz soitti Onni Gideonin bändissä mutta vaikka se pystyi mihin vain, tanssikeikoilla se soitti "rytmikitaraa".
Laurila oli junioreita jotka aloitteli vasta 60-luvulla.

Vaikka sä mitä yrität niin kyllä kitara nykyisessä muodossaan suomalaisiin tanssibändeihin tuli vasta rautalangan myötä 60-luvun lopulla.
BigPapa
06.06.2007 22:19:50 (muokattu 06.06.2007 22:30:09)

Katz soitti Onni Gideonin bändissä mutta vaikka se pystyi mihin vain, tanssikeikoilla se soitti "rytmikitaraa".
Laurila oli junioreita jotka aloitteli vasta 60-luvulla.

Vaikka sä mitä yrität niin kyllä kitara nykyisessä muodossaan suomalaisiin tanssibändeihin tuli vasta rautalangan myötä 60-luvun lopulla.

En mä mitään yritä - ja hyvä että tuli...hoho!!!!

Ja tää ei ollu tanssiorkesteri vaikka veti tanssipaikoilla?

Lindström perustaa oman yhtyeen

Olympialaisten ja Armin vuonna 1952 hän perusti oman yhtyeensä joka toimi vuoteen 1965 saakka. Yhtyeen ydinryhmän muodostivat rumpali Risto Vanari, kitaristi Herbert Katz, saksofonisti Antero Stenberg, trumpetisti Rolf Kronqvist ja basisti Lindström itse soitti nyt vibrafonia. Harvinaisen soitinvalinnan syynä oli tosiasia, että maaseudun tanssipaikoilla joko ei ollut pianoa tai se oli aina niin epävireessä, ettei sillä voinut soittaa.
KoskPaavo
06.06.2007 22:58:40
HOHO - Barska pisti pahan.

No - onhan se niin, että mistään ei tuu sen parempaa komppia perinteiseen tanssimusaan, kun kontrasta tai tuubasta ja kunnon vanhanajan orkesterikitarasta.

Mutta sähkökitara on kyllä paras soitin rautalankamusiikkiin, joka on usein tanssimusiikkia, mutta usein tanssimusiikki ei ole rautalankaa.

Jos kaikki yhden soittimen ihannoijat ja ylivertaiseksi luulijat pantais päiväntasaajalle riviin, niin hyvä olisi.

Tästä viimeisestä lauseesta hatunnosto.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
BigPapa
06.06.2007 23:05:59 (muokattu 06.06.2007 23:09:57)

Voi voi, on se kuule sähkökitara hyvä soitin moneen muuhunkin kuin rautalankaan.
Mut ei se mitään, ei mua oikeestaan kiinnosta täällä tanssimusa palstalla taas pyöriä. Aika ihmeellisiä ajatuksia on tämäkin ketju täynnä. Moo.....8)

Jos kaikki kitaran vihaajat ja yhden tyylin soittimeksi luulijat pantais päiväntasaajalle riviin, niin hyvä olisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)