Aihe: LesPaul "Standard" ja "Classic", mitä eroa??
1 2
Jäsen X
13.01.2004 21:31:18
Eli mitä eroa näillä on kuin mikit, Classicissa 496R/500T ilman kuoria, ja Standardissa "BurstBucker Pro pickups with Alnico V magnets" niinkuin kotisivut kertoo. Mietin vaan kun näitä Classiceja saa musiikkiliikkeestä "x" sunburst väreillä 1799 euroa laukun kanssa. Levytukussa Standard sunburstilla oli jotain 2800 euroa muistaakseni ja 2400 ebonynä..
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
LaXu
13.01.2004 22:21:40 (muokattu 13.01.2004 22:21:50)
Classicissa on sellaiset vihertävät otelautamerkit.
Jäsen X
13.01.2004 22:35:52
sehän selittääkin 1000 euron hintaeron..
KooAa
13.01.2004 23:02:23
www.gibson.com

Tuolta löytyy aika tarkat kuvaukset.
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
KooAa
13.01.2004 23:04:12
Classicissa on sellaiset vihertävät otelautamerkit.

Taitaa tuokin riippua soittimen väristä...
Dinorocker
13.01.2004 23:09:38
Taitaa tuokin riippua soittimen väristä...

Ei riipu, tosin se viher/kellerys on vaihtelevaa, muutenkin.
Perkele College of Music
Jäsen X
13.01.2004 23:13:28
hmm, oiskohan hintaeron syy euron hyvä kurssi joka ei ole vielä päivittynyt levytukun hintoihin. jos edes päivittyy..
KooAa
13.01.2004 23:54:12
Ei riipu, tosin se viher/kellerys on vaihtelevaa, muutenkin.

Mulla on kaksi niitä ja näyttää eri värisiltä keskenään ...
Insane Kane
14.01.2004 10:55:32
Hintaero johtuu kansimateriaalista. (sama puu, eri laatu)
Osta Jacksoni!!
Juzzu
14.01.2004 11:27:26 (muokattu 14.01.2004 11:33:33)
Uusissa classiceissa on vihreät otelautamerkit, wanhemmissa vielä valkoiset MOPit.

Classic on eri hardwarella kuin stardard. Tosin, Historiceissä on samoja kamoja kuin classiceissa, joten varsinaisesti kyse ei ole hyvä/huono -asetelmasta, vaan erilaisista osista.

Classicissa on runko kahdesta palasta, ainakin uusimmissa.

Classic on hinnoiteltu halvimmaksi "oikeaksi" LP:ksi, standardi on jo astetta arvostetumpi ja huipulla custom shopin historicit. Korreloiko hinta laatua classicin ja standardin välillä? Mistäs tuon tietää...

Itse en ainakaan classicia osta(isi), ellei nyt hirvittävän halvalla saa. Standard LP on aina standard, classic tuntuu muuttavan muotoaan vähän miten sattuu, enkä usko että siitä muodostuu pitkäikäistä tai ainakaan kovin "mojoa" omaavaa mallia. Vaan ehkä olen väärässä.

EDIT: Classiceissa on isoulostuloiset mikit.

Classic ompi aina '60 slim taper -kaulla, kun taas stankkuja voipi '02 mallista eteenpäin valita joko '50 tai '60 kaulalla.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Juzzu
14.01.2004 12:02:34 (muokattu 14.01.2004 12:03:03)
Kyllä mä ainakin pidän Classiceista

Niin, etkä varmasti ole ainut. Kyllähän niissä taitaa kuitenkin hinta/laatusuhde olevan yksi parhaista mitä LP:n tulee. Mutta kun mie oon niin tyhymä, ettei mulle taida kohta kelvata kuin Historic ;o)
Jäsen X
14.01.2004 13:12:16
eli Classiciin mikkikuoret niin sitä ei erota standardista? ja ulkonäköhän ON pääasia..
KooAa
14.01.2004 13:18:35
eli Classiciin mikkikuoret niin sitä ei erota standardista? ja ulkonäköhän ON pääasia..

Lavassa ja kaularaudan säätöruuvin päällä olevassa lätkässä lukee "Classic". Ulkonäön perusteella hommaisin Alpine White Customin ... toisen Classicin taidan jossain vaiheessa sellaiseen vaihtaa esim. Tukholman reissulla. Pitäsi ensin päättä kumpi noista nykyisistä on parempi tai ainakin mieluisampi. Ja opetella soittamaan.
Juzzu
14.01.2004 13:25:23 (muokattu 14.01.2004 13:26:05)

No minua ainakin häiritsee vihreät otelautamerkit (yök!) Ja tallan kiinnitysruuveista huomaa myöskin (jos huomaa)...

Ja opetella soittamaan.

Pöh!
Kjukka
14.01.2004 13:33:55

Onhan mullaki kamat vimpan päälle mut soittotaito puuttuu kokonaan...

On siinä se hyvä puoli että voi sitte kääntää puheenaiheen soittokamoihin ku aletaan puhumaan soittamisesta ;)
Ostan JMP-1:n patchinvaihtopedaalin.
Fortune
17.01.2004 11:55:39
Juzzu jo taisi mikeistä mainitakin, mutta ne ovat mielestäni olennaisin ero. Keraamiset ovat Standardin alnicoja tykimmät, reilusti. Kannattaa testata, varsinkin kun ovat kohtuuhinnoissa melkein tätä nykyä.

Ja Classicin kaulaprofiili on tosiaan aina ohut, Standardeissa voi olla paksumpaakin.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Jäsen X
17.01.2004 12:27:29 (muokattu 17.01.2004 12:28:35)
Juzzu jo taisi mikeistä mainitakin, mutta ne ovat mielestäni olennaisin ero. Keraamiset ovat Standardin alnicoja tykimmät, reilusti. Kannattaa testata, varsinkin kun ovat kohtuuhinnoissa melkein tätä nykyä.

Ja Classicin kaulaprofiili on tosiaan aina ohut, Standardeissa voi olla paksumpaakin.

Ohut kaula, sekin on plussaa ja mikeille löytyisi varmaan kuoret jostain mutta noi homeisenvihreät otelautamerkit hieman hämää.. oiskohan niitä ihan hopeisena saatavilla mitenkään...
Fortune
17.01.2004 12:28:53
Ohut kaula, sekin on plussaa ja mikeille löytyisi varmaan kuoret jostaon mutta noi homeisenvihreät otelautamerkit hieman hämää.. oiskohan niitä ihan hopeisena saatavilla mitenkään...

Eivät ne luonnossa kyllä näytä yhtään pahalta, vanhoilta vain (se on plussaa). En itse ole edes tullut noita ajatelleeksi, kun olen moisia testaillut, joten eivät ne kovin häiritsevät liene :)
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Geetar
17.01.2004 12:35:19 (muokattu 17.01.2004 12:39:28)
Ero on mikeissä, kaulan paksuudessa sekä puulajeissa. Se kumpi on parempi on makuasia. Itse ostin Gibson LP Classicin(Vintage sunburst) vuonna 1997. Kitara sopii mulle kuin nyrkki silmään. Ohuempi kaula on mielestäni parempi, sillä soitettuani Standardia, en tuntenut olevani "kotona".

En tiedä näistä vihertävistä malleista mitään. itselläni on ainakin ihan saman näköinen peli kuin mitä Slash soittaa November Rainin videolla (soolon jossa astuu ulos kirkosta. sehän on kyllä standard). Ja Gilby Clarken ykkös-kitara on juurikin sama kuin mitä itse soitan.

Onko Classic sarjaa sitten muutettu??? Vihreät otelauta-merkit?? Itselläni on ainakin laatupeli.. En kyllä tiedä miksi hinta on "vain" 1800€.. Kyllähän se ovh muissa kaupoissa on paljon korkeampi.

Älkää ihmiset peljätkö, ostakaa jonkunlainen muu Classic kuin vihreillä otemerkeillä. Mahtavia kitaroita!! (Omaani on kokeilleet monet ammatti-muusikot ja sanoneet sitä mahtavaksi kitaraksi). Suosittelen lämpimästi.
Keep practising
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)