Aihe: Rokkarit ei saa enää polttaa lavalla.
1 2 3 4 59 10 11 12 13
superfly
06.06.2007 12:15:11
Ei tule nyt heti mieleen mitään naurettavamman ja typerämmän näköistä kun lavalla tupakoiva soittaja.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Kukkis 77
06.06.2007 12:38:59

Ei tule nyt heti mieleen mitään naurettavamman ja typerämmän näköistä kun lavalla tupakoiva soittaja.

Niin tai esimerkiksi nupissaan tupakoiva rekkakuski. Sehän se vasta naurettavan näköistä onkin.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Linnunlaulupuu
06.06.2007 12:44:32

No esim. tämä: http://www.vuodenlehtikuvat.fi/2005/n2005/source/image/5uut1.jpg
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
gasser
06.06.2007 12:51:51
Käsittääkseni se on sakkoa paarille ja henkilölle.

Ja tämänhän voi budjetoida ennakkoon keikan kustannuslaskelmaan "Muut pakolliset menot ja sakot" - sarakkeeseen. Vai voiko?
Booraksia mauriaisille!
rock-kukko
06.06.2007 12:54:20
siinä jope ruonansuun yhessä ohjelmassa kun oli niitä hurriganes läppiä niin sillä "albertilla" oli muistaakseni yleensä kaks tupakkaa suussa yhtäaikaa :D
Dunga
06.06.2007 12:56:35

Mites tämä http://muusikoiden.net/dyn/users/1666.jpg ;)

Mulla ei oo sitä vastaan mitään, jos joku tahtoo poltella lavalla. Ei oo multa yhtään pois jos artisti hoitaa muuten hommansa hyvin, tupakointi ei vaikuta mun mielipiteeseen/arvostukseen.
lol apua
thrashmetallisti
06.06.2007 13:08:53 (muokattu 06.06.2007 13:09:04)

Mitenköhän herra Valo nyt? Ja juuri tuo Tarotin Zachary, Tuskan keikalla taisi ilman taukoa tupakki roikkua suussa. Itse keikalla pari kertaa ollut savuke huulessa, mutta enemmän se on tiellä
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
superfly
06.06.2007 13:23:28
Mites tämä http://muusikoiden.net/dyn/users/1666.jpg ;)

Mulla ei oo sitä vastaan mitään, jos joku tahtoo poltella lavalla. Ei oo multa yhtään pois jos artisti hoitaa muuten hommansa hyvin, tupakointi ei vaikuta mun mielipiteeseen/arvostukseen.

Heehee :) Ei suo tuokaan kaveri ihan viisaan näköinen ole... Juu, ei se multakaan pois ole jos joku lavalla polttaa, itse en sitä touhua käsitä lainkaan. Omapahan on asiansa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Umas
06.06.2007 14:48:10 (muokattu 06.06.2007 14:49:06)

Myönnän, etten ymmärrä tupakoitsijoita. En ymmärrä miksi he riskeeraavat terveytensä (joka on todella arvokas asia) jonkun myrkkykääryleen takia. Kestää se kasetti ilman röökiäkin, jos vaan osaa.

Pöh pöh... Sä et vaan tiedä mitä menetät =D
...Ei vaan on se helppoa sanoa ja olla ymmärtämättä jos ei ole ollut niin tyhmä et on alottanut =D
Ja kyllä se Hendrix ihan kuulilta näytti se savuke siinä kepin lavassa kiinni.
Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v.
McNulty
06.06.2007 14:54:16
Pöh pöh... Sä et vaan tiedä mitä menetät =D

...Ei vaan on se helppoa sanoa ja olla ymmärtämättä jos ei ole ollut niin tyhmä et on alottanut =D

Nimenomaan. Helppoa huudella kun ei ole itselle tuota tapaa juurtunut. Tavastahan siinä varmasti enemmän on lopulta kyse. Pitää vain kehitellä jotain muuta tilalle...

Ja kyllä se Hendrix ihan kuulilta näytti se savuke siinä kepin lavassa kiinni.

Yhtä kuul se oli ilman, jollei jopa kuulimpi. Hendrixillä olikin nimenomaan soittotaitoa (tekniikan lisäksi tunnetta ja tulkintaa enemmän kuin kellään) ja asennetta siinä touhussa. Se sen imago perustui johonkin ihan muuhun kuin siihen "tupakkiin". Tiedä vaikka olisi ollut jotain muuta viljelystä käärittynä...
clenching the fists of dissent
J.Hollström
06.06.2007 14:58:51
Rokkarit sen sijaan saavat kehittää imagoansa jollain muilla tavoin. Esim. soittotaidolla ja asenteella. Tupakka ei tee heistä yhtään arvostettavempia tai rankempia. Pikemminkin tosiaan syöpäkääryle-addikteja ja heikkoluontoisia vässyköitä joilla ei ole itsekuria olla polttamatta.

Voi voi. Tupakka on monelle niin luonnollinen osa elämää, että tuskin he sitä polttavat vaikkapa lavalla vain siksi, että se olisi jotenkin imagokysymys. Ihan näin heittämällä tulee mieleen esim. Keith Richard, SRV, Andy, Järvinen etc. Jos soittaa vaikkapa parin tunnin setin, niin kyllä siinä tupakkimiehellä pari mallua helposti menee.
Rotuvaari
06.06.2007 15:22:50
Tupakointi ei ole ollut itselle koskaan mikään ongelma. En ole polttanut kuin yhden tupakan eläessäni, enkä häiriinny jos joku muu polttaa ihan iholla. Vaatteet ja itsensä voi pestä baari-illan jälkeen. Savun sijaan olisi joku voinut puuttua desibeleihin baareissa. Ne kun tuppaavat olemaan aivan liian korkealla + desibelien takaa kuuluva musiikki aika monessa paikassa täyttä turvetta. Onneksi on sentään joitain paikkoja, missä ei saa päätänsä kipeäksi pelkällä paikanpäällä olemisella, mutta välillä tulee käytyä noissa normiräkälöissäkin, joissa hajoaa pää ja tulee huonovointiseksi pelkän tausta-audion voimin. Siis... ennen kuin kiellätte viinan baareissa, niin alentakaa desibelitasoa vaikka sinne kipukynnyksen alapuolelle.
Huhut kirjoittajan pienestä peniksestä ovat suuresti liioiteltuja.
patonki
06.06.2007 15:58:34

Itse en ole tupakoinut, mitä nyt joskus silloin tällöin ihan huumorilla pumminut kavereilta tupakan baari-iltojen tiimellyksessä. Mutta ei mua ole pahemmin häirinnyt tupakansavu ravintoloissa. Enemmän mua häiritsee nykytilanne. Tosin vasta yksi keikkailta takana lain astuttua voimaan, mutta ärsyttävintä keikalla oli se, että nyt kun siellä ei haise tupakka, siellä haisee hielle ja pieruille. Kovin inhottavaa on se.
-Cale
06.06.2007 16:39:23
Haluan jälleen avautua...
Ilmeisesti rock-imago on sitä, ettei kaverilla ole itsekuria sen vertaa etteikö voisi olla lavalla polttamatta kun soittaa/laulaa. Ovatko he kenties tupakan orjia? Tupakka ottanut heistä vallan, eikä päin vastoin niin kuin pitäisi?

Mielestäni tupakoimattomuus on pelkästään kansanterveydellisesti hyvä juttu. Se, onko sen kieltäminen ravintoloissa, diskoissa, baareissa ja klubeissa sitten hyvä juttu, sitä en tiedä. Varmasti jokainen baariin menijä tiesi vielä jokin aika sitten, että siellä poltetaan ja että siellä altistuu savulle. Onhan se tietysti non-smokereille kivaa kun ei tartte tuuletella kuteita ulkona paria päivää baarikierroksen jälkeen.

Rokkarit sen sijaan saavat kehittää imagoansa jollain muilla tavoin. Esim. soittotaidolla ja asenteella. Tupakka ei tee heistä yhtään arvostettavempia tai rankempia. Pikemminkin tosiaan syöpäkääryle-addikteja ja heikkoluontoisia vässyköitä joilla ei ole itsekuria olla polttamatta.

Myönnän, etten ymmärrä tupakoitsijoita. En ymmärrä miksi he riskeeraavat terveytensä (joka on todella arvokas asia) jonkun myrkkykääryleen takia. Kestää se kasetti ilman röökiäkin, jos vaan osaa.

Bonecrusherilta plussan arvoinen kirjoitus, olen nimittäin täysin samaa mieltä!
Artist
06.06.2007 16:53:25
Eipä esimerkiksi jäähallissakaan saanut polttaa ennen tätä uutta tupakkalakia ja silti olen monesti hallikeikoilla nähnyt esiintyjän polttavan, viimeksi ihan muutama päivä ennen uuden tupakkalain voimaantuloa. Saa kyllä nähdä miten nyt, meneekö tiukemmaksi.
"I wish life could be Swedish magazines."
hapan
06.06.2007 17:12:40
teatterissa käyttävät "yrttitupakkaa". Sitä vain rokkilavoillekin sitten. Laillista tosin...

-sf

Mitä ovat yrttisavukkeet? Jotain ei nikotiinikamaa? Mistä helvetistä tommosta saa?
this1sux
06.06.2007 17:14:05
Jotenkin tuntuu, että monilta unohtuu että tuo uusi laki baarissa polttamisesta on etenkin baarityöntekijöiden kannalta vain ja ainoastaan oikein. Ei sitä lakia ole säädetty tupakoitsijoiden kiusaksi, tai siksi että tupakoimattomat pääsisivät vittuilemaan, vaan että työntekijät voisivat tehdä työtään ilmassa joka ei altista keuhkosyövälle.

Kaikkihan tämän tietää, mutta välillä tuntuu että tuo unohtuu toisilta.
lalalaa
oiva tumpeloinen
06.06.2007 17:15:04
Eipä esimerkiksi jäähallissakaan saanut polttaa ennen tätä uutta tupakkalakia ja silti olen monesti hallikeikoilla nähnyt esiintyjän polttavan, viimeksi ihan muutama päivä ennen uuden tupakkalain voimaantuloa. Saa kyllä nähdä miten nyt, meneekö tiukemmaksi.

Semmoinen pieni erohan tuossa on, että ennen ne säännöt on ollut lähinnä jäähallien yms. paikkojen omia sääntöjä, joita he ovat itse valvoneet. Nyt se ei ole enään näin. Käytännön suorituksiin tällä ei sitten taas välttämättä ole mitään merkitystä.
Artist
06.06.2007 17:25:19 (muokattu 06.06.2007 17:26:07)
Semmoinen pieni erohan tuossa on, että ennen ne säännöt on ollut lähinnä jäähallien yms. paikkojen omia sääntöjä, joita he ovat itse valvoneet. Nyt se ei ole enään näin. Käytännön suorituksiin tällä ei sitten taas välttämättä ole mitään merkitystä.

Jees, olet oikeassa, mietinkin vaan, että taitaa tuo tupakkalakikin olla ensisijaisesti baarien itsensä valvottava, ts. joka mestassa ei terveystarkastajaa just keikan aikana ole, joten körssin voinee lavalla vetää huomaamatta ehkä tulevaisuudessakin. Tai sitten ei.
"I wish life could be Swedish magazines."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)