Aihe: Tukevasoundinen, mutta kompakti combo?
1 2 3
svilo
05.06.2007 20:48:42
Niin pääsee, jos vaan säilyy niin pitkään, että saan budjetin raavittua kasaan. =)

Tai no, pieni varaus, täytyy koeponnistaa vielä nuppiversio Marsun 1x12" kanssa.

Olikos se tämä ko. yksilö siellä Custom Shopissa...?

JuSu

jep, kyl oli
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
KUNU
05.06.2007 23:14:56 (muokattu 05.06.2007 23:15:26)
Itselläni on himoittanut saman luokan combo jo pitkään.
Mesaboogien uutuus, Express, ollut harkinnassa, mutta rahanpuutten vuoksi jäänyt haaveeksi vielä joksikin aikaa.
Ääninäytteitä en ole kuullut, testauksesta puhumattakaan, mutta kovasti jenkit kehuvat nettisivuilla laitetta todella monipuoliseksi.
Itse kävisin kokeilemassa jos olisin putkivahvistinta ostamassa, en tiiedä onko levytukussa vielä näitä, mutta ainahan voi käydä katsomassa.

http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=597
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Express/Express.htm

Guitarbargainsista selvästi edullisimmin Euroopan alueella, jos oikein muistan.
JuSu
06.06.2007 08:17:11
Kannattanee tutustua marshallin uusimpaan JVM sarjaan. JVM 410 combo. 2x12 2195e

Joo, luin Riffistä tuon artikkelin myös. Pulma on tuo 2x12" -formaatti. Mielenkiintoiset speksit, kyllä...

Musta on muuten vähän outoa, että mallimerkintä on 410, mutta formaatti 2x12". Ainakin mulle napsahtaa ekaksi mieleen 4x10".

Jaa, mutta jos nuppi..? Vaan aika isoja ovat nekin kooltaan, Marsun nupit.

JuSu
Myytävänä Peavey Classic 50/50 -putkipääte sekä Marshall JCM-800 4210 -combo.
blues swing
06.06.2007 21:46:12
Testaa Fender Deluxe Reverb Reissue, et tule katumaan! Sen lisaksi joku overdrive/saro pedaali. Luulen etta tuskin koskaan haluat myyda tollaista Fenderia pois, on siina vaan superit soundit.
käsi
06.06.2007 21:48:03

Joo, luin Riffistä tuon artikkelin myös. Pulma on tuo 2x12" -formaatti. Mielenkiintoiset speksit, kyllä...

Musta on muuten vähän outoa, että mallimerkintä on 410, mutta formaatti 2x12". Ainakin mulle napsahtaa ekaksi mieleen 4x10".

Jaa, mutta jos nuppi..? Vaan aika isoja ovat nekin kooltaan, Marsun nupit.

JuSu

Tuo malli numero tosiaan hieman sekoittaa. En huomannut että olit etsimässä nimenomaan 1x12 vahvaria. Mjooh, tuo marsu vaan vaikuttaa aika mielenkiintoiselta pitäisi päästä testaamaan jonnekkin.
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla.
JuSu
06.06.2007 22:08:06 (muokattu 06.06.2007 22:08:40)
Testaa Fender Deluxe Reverb Reissue... ... on siina vaan superit soundit.

Varmaan, varmaan... Mutta mä en halua irtosäröpurkkeja vahvistimen eteen. Ja kun se supersoundi jo löytyi, niin mitäs tässä enää... =)

Kiitoksia kaikille neuvojaan jakaneille. Toki aiheesta voi keskustelua jatkaa, mutta mun osalta homma näyttää viittä vaille selvältä.

JuSu
käsi
06.06.2007 22:11:06

Varmaan, varmaan... Mutta mä en halua irtosäröpurkkeja vahvistimen eteen. Ja kun se supersoundi jo löytyi, niin mitäs tässä enää... =)

Kiitoksia kaikille neuvojaan jakaneille. Toki aiheesta voi keskustelua jatkaa, mutta mun osalta homma näyttää viittä vaille selvältä.

JuSu

Saako udella että mihin olet päätynyt?
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla.
Joees
06.06.2007 22:11:17
Saako udella että mihin olet päätynyt?

Bogneriin varmaan :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
JuSu
06.06.2007 22:25:07
Bogneriin varmaan :-)

Niin siinä nyt kyllä käy.

Valinta pitää nyt vielä tehdä, päädynkö comboon vain nuppiin. Käytännön kantilta ajatellen molemmissa on puolensa. Soundillisesti combo oli upea, nuppi + kaappi -yhdistelmää pitää vielä käydä kokeilemassa.

Nää nyt on näitä perusvalintoja. Riippuu tietty vähän siitäkin, mitä käytettyjen markkinoilla sattuu ostohetken koittaessa olemaan. Aika vähän näitä liikkuu.

JuSu
Joees
06.06.2007 22:31:00
Niin siinä nyt kyllä käy.

Valinta pitää nyt vielä tehdä, päädynkö comboon vain nuppiin. Käytännön kantilta ajatellen molemmissa on puolensa. Soundillisesti combo oli upea, nuppi + kaappi -yhdistelmää pitää vielä käydä kokeilemassa.

Nää nyt on näitä perusvalintoja. Riippuu tietty vähän siitäkin, mitä käytettyjen markkinoilla sattuu ostohetken koittaessa olemaan. Aika vähän näitä liikkuu.

JuSu

Jep, mikä liike noita Bognereita suomessa myy? Jos pääsisi joskus testailemaan. En oo juurikaan noita päässyt mitenkään kokeilemaan. Mutta uskon kyllä jotta soundillisesti ovat mukavia vermeitä :-)
JuSu
06.06.2007 22:36:03
Jep, mikä liike noita Bognereita suomessa myy?

Musamaailma. Itse testasin käytettyä yksilöä Custom Shopissa.

JuSu
Joees
06.06.2007 22:39:13
Musamaailma. Itse testasin käytettyä yksilöä Custom Shopissa.

JuSu

Niillä ei taas tunnu sivut olevan ihan ajantasalla. Itse kun asuu kaukana helsingistä niin hyvin harvoin pääsee tsekkailemaan liikkeissä olevan tavaran kunnolla. Joutuu elää noitten liikkeitten sivujen kanssa. Monasti menee kaikkea kivaa ohi.

Mä oon vähän kahden vaiheilla luovunko tosta Buddasta vai en. Ja jos luovun niin vaihdanko toiseen Buddaan vai uskaltaisiko sitä kokonaan jotain uutta kokeilla.
Jäärä
06.06.2007 23:28:27
Onko Musamaailmassa Shivaa 6L6-päätteellä? Pidin enemmän niistä ääninäytteistä. Varmaan en kyllä uskalla lähteä testaamaan, jos koukuttaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Joees
06.06.2007 23:29:47
Onko Musamaailmassa Shivaa 6L6-päätteellä? Pidin enemmän niistä ääninäytteistä. Varmaan en kyllä uskalla lähteä testaamaan, jos koukuttaa.

Ääninäytteissä juu minäkin diggasin enemmän 6L6-versiosta. Muutenkin pidän kuusälkuutosista.
masterhat
06.06.2007 23:39:04
Mites nuo RIVERAN värkit? käyppäs tuolta kuuntelees ja tsiigailees videopätkät, ni gas on aivan hurja. Eli mulla on jo GAS pelkästä samplejen tsiigailusta.

Eli tuolta: http://www.rivera.com/

ja jos tuollasen innostut hommaamaan, ni jaa toki kokemuksia laitteesta
JuSu
07.06.2007 06:32:53
Mites nuo RIVERAN värkit?

Jaa, no ehtisihän nuokin nyt käydä testaamassa tässä... Mutta missähän noita pääkaupunkiseudulla olisi näpelöitävissä...?

Kyllä mun korvaan Bogner silti päihittää nuo, mutta vertauslähtökohta ei toki ole oikeudenmukainen ennenkuin Riverat on testattu livenä.

Onko Musamaailmassa Shivaa 6L6-päätteellä? Pidin enemmän niistä ääninäytteistä.

6L6 -päätteiset Shivat ovat kuulemma aina tehdastilauksia. Hinta on sama.

Munkin korvaan nuo 6L6 -klipit oli hippasen paremmankuuloisia, mutta livenä se EL34 oli kovasti, kovasti hyvä. Tosin en tietty päässyt vertaamaan 6L6:een. Ehkäpä pitäisi ennen lopullista päätöstä pyytää Musamaailmaa tilaamaan yksi 6L6 testiä varten...

JuSu
svilo
07.06.2007 07:09:33
Jaa, no ehtisihän nuokin nyt käydä testaamassa tässä... Mutta missähän noita pääkaupunkiseudulla olisi näpelöitävissä...?

Kyllä mun korvaan Bogner silti päihittää nuo, mutta vertauslähtökohta ei toki ole oikeudenmukainen ennenkuin Riverat on testattu livenä.

6L6 -päätteiset Shivat ovat kuulemma aina tehdastilauksia. Hinta on sama.

Munkin korvaan nuo 6L6 -klipit oli hippasen paremmankuuloisia, mutta livenä se EL34 oli kovasti, kovasti hyvä. Tosin en tietty päässyt vertaamaan 6L6:een. Ehkäpä pitäisi ennen lopullista päätöstä pyytää Musamaailmaa tilaamaan yksi 6L6 testiä varten...

JuSu

Kerkee lumet tulla maahan ja pukki käydä ennen kuin 6L6 on musassa :)

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
JuSu
07.06.2007 07:14:28
Kerkee lumet tulla maahan ja pukki käydä ennen kuin 6L6 on musassa :)

No kiirekkös tässä... =)

No juu, jos tuo on sapluuna, niin jää kyllä väliin tuo 6L6.

JuSu
JuSu
08.06.2007 09:28:16 (muokattu 08.06.2007 09:32:08)
Sarjassamme JuSu Jauhaa Bognerista seuraa seuraavaa.

Mailailin Bognerille, josta vastattiin ripeästi ja asiallisesti.

1. Valittamani vähäinen gain-ero boost ja non-boost tilojen välillä on korjattavissa vastuksen vaihdolla. Tällöin non-boost tilassa gainin määrä vähenee, joten ero kasvaa. Varmaan tosin takuille saa heittää moimoit, jos uuteen laitteeseen moista alkaa väsäämään. Lupasivat lähettää ohjeet hommaan, helppo kuulemma tehdä itsekin.

2. Shiva -combon kotelo on suunniteltu niin, että kaiutinosa on erillään vahvistinosasta. Tarkoittaa, että combon ja nuppi+1x12" -yhdistelmän soinnit ovat hyvin lähellä toisiaan (jos siis kyseessä on Bognerin vented 1x12", joka on rakennettu samoilla spekseillä kuin combon kaiutinosa). Tämä tieto kyllä paransi nuppivaihtoehdon asemia mun kohdalla...

Emmä tiedä kiinnostaako tää enää oikeestaan ketään. =)

JuSu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)