Aihe: Laivakeikan liksat
1 2
Köpö
13.01.2004 20:31:07
Millaiset liksat on laivakeikoilla?
X
baron
13.01.2004 21:38:07

Millaiset liksat on laivakeikoilla?

Rantaan parkkeeratulla vai merellä liikkuvalla?
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
M.i.k.key
13.01.2004 21:59:11
Tuo riippuu niin paljon että mikä laivalinja ja että mikä toimisto myy keikat. Paskalla säkällä vedät minimillä 7 settiä huttua Tallinnan laivalla. Hyvällä säkällä hyvässä Top40-bändissä muutaman bilesetin reilusti paremmalla liksalla. Homma on nykypäivänä muuttunut hyvään suuntaan, sekä meiningin, kotimaisuuden ja palkkauksen suhteen. Minkämoista hommaa mietit?
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Köpö
13.01.2004 22:24:35
Tuo riippuu niin paljon että mikä laivalinja ja että mikä toimisto myy keikat. Paskalla säkällä vedät minimillä 7 settiä huttua Tallinnan laivalla. Hyvällä säkällä hyvässä Top40-bändissä muutaman bilesetin reilusti paremmalla liksalla. Homma on nykypäivänä muuttunut hyvään suuntaan, sekä meiningin, kotimaisuuden ja palkkauksen suhteen. Minkämoista hommaa mietit?

Toimistosta tiedustelivat kiinnostusta Tallinnan laivoille ja palkka kuulemma pelkkä tes. Esiintyminen aamua iltaa. Kun kyselin päivärahoja niin njet! Kiinnostus lopahti siihen, mutta jostain muistan kuulleeni, että jotkut on tienanneet oikein mukavastikin näillä laivareissuilla ja ihan normaalibänbissä. Eikö ulkomaan päiväraha kuulu noihin?
Arvelin toisin heti, että tässä on jotain, kun toimiston mies kehui ensimmäiseksi meidän bändiä, vaikka ei ole yhtään keikkaa vielä ko. toimistolle tehty ;)
X
Martso
13.01.2004 22:31:34
Eiköhän tuo riipu aika pitkälti tosiaan bändistä. Me tehdään suhteellisen paljo laivakeikkaa. Ite olen kuitenki bändissä palkkatyöläisenä. Eli keikka ku keikka = sama liksa. En ole sen kummemmin sitte ruvennu kyseleen, kun kerran liksa ajallaan tulee. Voi olla, että "bändiläiset" saa joskus enemmän, mutta saattaa joskus saada vähän vähemmän.

Kyllähän sieltä ihan hyvät rahat saattaa saada pienemmälläki liksalla, varsinki jos on pitempi pieti. Eihän siellä teoriassa kulu rahaa mihinkään. Kunhan pitää kurinsa tuon viinan suhteen.
KoskPaavo
13.01.2004 23:18:38
Minun mielestäni jos saa maa-TES:in mukaisen palkan kesälomineen ja ylitöineen niin se on ihan OK.Olin 8 vuotta ko. sopimuksella Kotkalaisen varustamon leivissä eikä ole valittamista. Pari viikkoa kuussa niin liksa on hyvä.
Martso
13.01.2004 23:26:49
Totta toki turajat :)
Timi
17.01.2004 08:11:39
Liiton liksathan ne on ,mutta viimex Euroopalla oli helpot vedot.illalla 21-24 ja päivällä 12-15.
Ei siel viinan kans kannata alkaa turaa,se on keikat finis silloin
magnetman 004
17.01.2004 13:55:22

Liiton liksathan ne on

Ei kukaan oo mitään numeroita muistanu mainita, aikamoisia poliitikkoja...
Joku vois laskea, paljonko pitää orkesterin liksa olla euroissa ja paljonko siitä on jäätävä bruttona käteen. Orkesteriksi sanoisin semmoista, jossa soittajat soittavat (yleensä noin 5 henkilöstä ylöspäin solisti ja äänimies mukaanluettuna). Lasketaan autollekin kilometrejä. Omalle keikka-autolle niitä tulee 1300/reissu.
Terkkuja!
Timi
17.01.2004 14:24:24
Heippa kollegat!
wwww.musicfinland.com
siellä ne legendaariset huippuliksat lepää.Asiasta kolmanteen soitti rouva ravintolasta ja kysyi bändiä,kun kerroin kohtuullisen hinnan,rouva loihe lausumaan,ei me tollasii ruveta maksamaan hän saaduon 200 eskoo ja kundit vielä hoitaa sen oman firman kautta,meinaan laskutuksen.Ihmettelen mitä niille oikein jää,kokemuksen lisäksi.
KoskPaavo
17.01.2004 14:25:08
Liiton liksa on rivisoittajalla noin 100€ /ilta + 13,5 % kesälomakorvaus. Tää palkka tulee kai siitä 6 tunnista, keikka voi olla vaikka pätkissä, jos pätkien väli on vähemmän kuin 2 h, se lasketaan työajaksi.Ylitöistä kuuluu m´aksaa kanssa , sehän on kai niin että 2 ekaa ylityötuntia on 50% ja seuraavat 100%. Korjatkaa viisaammat jos oon väärässä.
Leaderi saa jotain 8-10% enemmän.Ja lauantailta on noin 10% korkeampi liksa kaikilla.Muusikko-lehden toisella sivulla on nää palkat, mutta en just nyt löytänyt ko, lehteä.
Eli viikon laivavedosta pitäis saada n.1400 € brutto, eikö??
Saahan sieltä sitten tuoda vielä nää verottomat tuliaiset, halvempaa röökiä.
magnetman 004
19.01.2004 12:26:20

Liiton liksa on rivisoittajalla noin 100€ /ilta + 13,5 % kesälomakorvaus.

Kuka on tyytyväinen 24 tunnin työpäivästä bruttopalkan ollessa 100 euron paikkeilla? Vähän on semmoinen käsitys, että harva liikkuu tuolla hinnalla. Mietin vaan, että kun täytyy taas hankkia tuuraajia seuraavalle laivareissulle, niin kuinka kova valttikortti liiton taksa on ammattilaisia kysyttäessä. Kuinka moni lähtisi?
Terkkuja!
Neljä Ruuvia
19.01.2004 12:50:24
Kuka on tyytyväinen 24 tunnin työpäivästä bruttopalkan ollessa 100 euron paikkeilla? Vähän on semmoinen käsitys, että harva liikkuu tuolla hinnalla. Mietin vaan, että kun täytyy taas hankkia tuuraajia seuraavalle laivareissulle, niin kuinka kova valttikortti liiton taksa on ammattilaisia kysyttäessä. Kuinka moni lähtisi?

Minä oon lähteny yleensä samalla kun mitä sinä itekki saat,jos vaan kelpaa nii lähen myös tästä eteenpäin samoin ehdoin.
Martso
19.01.2004 15:37:54

Mie varmaan kattoisin kalenterista, onko aikaa lähteä. Jos sopiva rako löytyis, niin lähtisin. Kun et kerran ole kusettajan maineessa, en todnäk etes palkkaani kysyisi. Kattosin sitte mitä tulee :)

ps. menikö se jari nyt sitte inttiin, kun ei ole näkyny
magnetman 004
19.01.2004 16:11:26 (muokattu 19.01.2004 16:11:55)

Kun et kerran ole kusettajan maineessa, :)

ps. menikö se jari nyt sitte inttiin, kun ei ole näkyny

Voi ristus, mainetta mulla ei oo koskaan ollukkaan, mutta onneksi tuli selville, ettei myöskään kusettajan mainetta... heh heh heeh.

Olkaa huoleti, pikkuveljeni on puolustanut isänmaatanne rynnäkkökiväärillä ja tuntolevyllään jo viikon verran Varusmiessoittokunnasta käsin. Tästä päivästä lähtien he ovat myös vihollistamme suksen mitan nopeampia.
Terkkuja!
KoskPaavo
19.01.2004 17:34:53
Mä lähden ainakin liiton liksalla, oon lähtenyt viimeiset 27 vuotta. Muusikko ei voi laskea sitä laivalla oleskelua työajaksi, ei sitä tee merimiehetkään , 8 tuntista päivää ne siellä tekee.Saa siitä jotain 10 € päivässä vankilalisää.
Tankoprinssi
19.01.2004 22:35:24

En tiedä liksoista kun en ole ollut laivalla varsinaisesti keikalla, ainoastaan matkustajana ja se on yleensä kallista puuhaa. (31.1. olen taas menossa, tsekkaamaan Menneisyyden vankeja, onkohan teistä joku silloin siellä, se on joku Vikingin, siis "ketsuplinesin" purkki). Esiintymiset on tullut tehtyä ilman korvausta, siis karaokessa ja onpa pari kertaa ollut kitarakin mukana, ihan extempore pohjalta. Ja sitten tietysti nämä muut hölmöilyt, onhan nekin jonkin tason esiintymisiä.

Mutta tuli myös mieleen juttu, jonka kuulin yhdeltä pitkän linjan (siis n 40v ammattilaisena) tanssimuusikolta (rumpali), joka oli meillä kesällä tuurauskeikalla. Samalla keikalla muuten säestettiin myös Mattilan Annea ihan extempore pohjalta ja kun me ei pystytty transponoimaan, niin Anne lauloi siitä sävellajista mistä me osattiin soittaa ja hyvin meni on siis tosissaan ammattilainen vaikka on vielä teini-ikäinen.

No niin se juttu. siis kyseinen rumpali on kotoisin jostain kainuun korvesta, jossa ei 60-luvulla ollut nähty laivoja muuta kuin jossain huonolaatuisissa lehtikuvissa. Kaveri meni lomallaan käymään kotipuolessa. Kyläkaupalla istui vanha "kylähullu" joka tiirasi tulijaa piippunsa takaa ja kysyi: "ookkossää se Väinön poika, se rumpuri"?. Kaveri vastasi, että "sehän minä kyllä oon". No äijä jatkoi: "missäs sää niitä rumpuja nyt soitat"? Kaveri vastasi,että "viimeksi olen ollut kuukauden ruotsinlaivalla ja taas ensi kuussa menen takaisin sinne soittamaan". Ukko hölmistyi ja jäi aivan sanattomaksi. Kaveri kun oli poistumassa kaupasta, niin kuuli ukon mutisevan itsekseen: "minkämoinen semmonen vene on missä mies pystyy kuukauden rumpuja soittaan, eikö sieltä puttoo ja millä se ellää?"
Martso
19.01.2004 23:34:53
No eipä taida tulla lähettyä risteilemään . Mutta vastakkain me tod.näk. kävellään, kun pois isalta tulet.
c64
20.01.2004 00:32:12
No niin se juttu. siis kyseinen rumpali on kotoisin jostain kainuun korvesta, jossa ei 60-luvulla ollut nähty laivoja muuta kuin jossain huonolaatuisissa lehtikuvissa. Kaveri meni lomallaan käymään kotipuolessa. Kyläkaupalla istui vanha "kylähullu" joka tiirasi tulijaa piippunsa takaa ja kysyi: "ookkossää se Väinön poika, se rumpuri"?. Kaveri vastasi, että "sehän minä kyllä oon". No äijä jatkoi: "missäs sää niitä rumpuja nyt soitat"? Kaveri vastasi,että "viimeksi olen ollut kuukauden ruotsinlaivalla ja taas ensi kuussa menen takaisin sinne soittamaan". Ukko hölmistyi ja jäi aivan sanattomaksi. Kaveri kun oli poistumassa kaupasta, niin kuuli ukon mutisevan itsekseen: "minkämoinen semmonen vene on missä mies pystyy kuukauden rumpuja soittaan, eikö sieltä puttoo ja millä se ellää?"

Tane se jaksaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)