Aihe: Kunnon plektroja!
1 2 3 4 58 9 10 11 12
kunnasja
03.05.2007 03:17:03
Jazz III XL -malli on melko pätevä. Jazzin kestävyys ja tarkkuus, mutta isompi koko antaa soitettavuutta. Ibanezin Paul Gilbertit jäi nyt pois käytöstä, ne kun kuluu käsittämättömän nopeasti, ja Jazz vaan kestää kuin Duracell konsanaan. Tilasin pussillisen justiinsa noita...
MiksoJan_
03.05.2007 10:31:06
dunlop 2.0mm toimii
WhiskeyJim
04.05.2007 08:33:30
Mattapintaset ja pienet Dunlop Jazz III:t. Myös Ibanezin Paul Gilbertin nimikkolärpäkkeet toimivat.
zepper
04.05.2007 22:55:56
Saiskohan mistään tilattua semmosia paketteja jossa ois monta eri-paksusta ja eri-tyyppistä plekua niin sais vähän testailla? Pakettina sen takia et sais varmaan halvemmalla ku kaupasta yksitellen ostettuina.
M Hossa
07.05.2007 16:19:05 (muokattu 08.05.2007 10:10:40)
elikkäs mitkä ovat hyviä plektra malleja kun tuntuu että kaikki mitä käytän halkeaa kun on soittanut 10 min.

Eli soitatko, vai hakkaat? Jos hakkaat, niin "soita" VR:n ratakiskolla ;)
Mulla ei oo ikinä hajonnu mikään pleku 10min käytön jälkeen. Tai oikeastaan edes hajonnut, kulunut kylläkin.
Kandee kuunnella parantaako se kauheen kovaa soittaminen soundia vai ei...
Mutta asiaan: Dunlopin 500-sarjan 1,5mm tai 2mm...kokeile ja kerro jos saat rikki niitä. Jos nekään ei kestä niin sitten ei kai oo muuta mahista ku seurata Brian May:n jalanjälkiä, eli soittaa kolikolla, pitäis kestää...kait. =D
Burn
08.05.2007 13:21:01

Mattapintaset ja pienet Dunlop Jazz III:t. Myös Ibanezin Paul Gilbertin nimikkolärpäkkeet toimivat.

Löytyykö noista Paul Gilbertin plekuista jotain karheimpia variantteja, ne kun ovat niin pirun liukkaita omasta mielestäni. Muuten plekun sopivan jämäkkä vahvuus ja terävä kärki miellyttävät.
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
Anti
08.05.2007 23:00:23

Päätin huvin vuoksi testata tuommosta Stubbyn 1mm plekua, ja piru vie - sehän on loistavahko. Epäilin suuresti pientä kokoa, mutta tuntosen soittelun jälkeen tuntu paljon mukavammalta soitto kuin yleensä. Lähes koko soittourani ajan olen käyttäny sunnilleen medium-paksusia läpysköitä, mutta nyt taitaa olla vaihto edessä.
kalamies#27 >-)))>
Tortukka
09.05.2007 13:18:25
Jazz III- on parhaita.
Itse käytän jazz III XL plekuja rujonpaan runttaamiseen ja sitten sooloiluun ihan normi jazz kolmosia. Muuta sitten ei tarvitakkaan =)
siipigorilla
09.05.2007 17:37:08
Pienikokoset Jazz III:t toimii minullakin parhaiten.
ankkiz
09.05.2007 19:29:25

Tänään ostin pikkusia- ja isoja jazzeja, saas nähdä jäävätkö loppuiäksi, vai onko vain alkuhuumaa :)
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
ushimir
12.05.2007 16:33:42

http://www.jimdunlop.com/index.php? … ip&id=25&pmh=products/picks

Aattelin alkaa käyttää tälläsii. Tai testata. Käyttääkö kukaan?

Mielipiteitä.
arppah8
12.05.2007 18:19:54

Jazz III XL -malli on melko pätevä. Jazzin kestävyys ja tarkkuus, mutta isompi koko antaa soitettavuutta. Ibanezin Paul Gilbertit jäi nyt pois käytöstä, ne kun kuluu käsittämättömän nopeasti, ja Jazz vaan kestää kuin Duracell konsanaan.

Täsmälleen samaan tulokseen päädyin juuri itsekin.
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
Sanetium
13.05.2007 09:34:33 (muokattu 13.05.2007 09:36:34)
Itse käytän Ibanezin Paul Gilbert -signaturea, joka on aivan loistava. Omassa kädessäni ei ainakaan luista eikä kulu voimakkaassakaan soitossa. Tuo karhennuspintainen pleku (merkkiä en nyt muista) on muuten hyvä mut kuluu turhan nopeasti.

Pienet Gibson USA -plekut on hyviä tiluihin mut ne on mun käteen vähän turhan ohuita, jopa H niinku Hard on lähemmäs puolen millin paksuinen.

Ei nuo plektrat vielä mitään merkkaa. Mä oon hei kuitenkin saanut päälleni vettä ja kuolaa Alexi Laihon vesipullosta. Multa lähtee nytte tilut niinku tyhjää vaan. ;)

Mä oon hei saanu Diablon Nygårdin juomapullon. Alko komppaus sujua ja ääniki muuttu aika äijäksi kun siitä joi. ;)
Jaccez
13.05.2007 11:42:25
Ite käytän Jazz kolmosia, Harley Bentonin millisiä(On muuten tosi kestäviä ja hyviä), Ernie Ballin millisiä ja kaikennäköisiä Fendereitä.
Krice
13.05.2007 18:41:13

Aattelin alkaa käyttää tälläsii. Tai testata. Käyttääkö kukaan?

Minulla on tuollaisia punaisia tri stubbyjä. Ihan hyviä, pysyy hyvin kädessä. Isojahan ne on. Hyvänä puolena noissa on "kolme plekua yhdessä" eli jos plektrat tuntuu kuluvan nopeasti niin tuollaisella voisi pidentää käyttökestoa kätevästi.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Credence
13.05.2007 21:38:56
Juu. Itse olen parhaaksi todennut tuollaisen violetin (1.3) Dunlopin. Ja nuo Harley Bentonin extra heavytkin on ihan kivoja itsellä vaan kuluu kovin äkkiä- Jazz 3 tilaan juuri kasan. Ne kun ovat kuulemma hyviä (ja halpoja).
Mutta oli plektra tehty mistä tahansa ei se soittotaitoa korvaa. Ei niiden kans diivaileen pidä alkaa. :D
Shadowling
14.05.2007 11:55:58
Itellä on tuo dunlopin 3mm big stubby toiminu oikein hyvin. Tosin oon vähän hionut aina päätä hiukan terävämmäksi reunoista ja vähemmän ulkonevaksi päästä. Sooloilut ja tilut sujuu molemmat tosi hyvin kyseisellä plekulla. Tietty makuasia :P
Instrumenttisi on parhaimmillaan kevyessä epävireessä!
Hillboy
05.06.2007 22:35:06

Ibanez Paul Gilbert signature.

Ite kans soittelen näillä ja muilla vastaavan muotosilla...
Myös Tortex .88 muutama ja Dunloppeja monia erilaisia, mutta eniten tykkään vähän "pienemmistä" plekuista...
"Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin."
Lenoldinho
06.06.2007 16:53:29

Tänään kokeilin oranssia Tortexia, ja perkele, sehän oli ihan loistava. Ostin kymmenen lisää.
When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)