Eli otin tänään tuon kyseisen vahvistimen testiin tuonne meidän bändikämpälle. Soitellessamme vahvistin alkoi yhtäkkiä resonoimaan, vaikka äänenvoimakkuus oli vasta puolet maksimista. Mistä tämä johtuu, onko joku ruuvi vain löysällä tms. vai kuuluuko tuo tämän vahvistimen "ominaisuuksiin"? Vai onko kohdalleni sattunut maanantaikappale? Sen nyt ymmärtäisi, jos vahvistin alkaa resonoimaan sillä täysillä soitettaessa, mutta jo puolessa välissä.. Onneksi en ole vielä maksanut vahvistimesta mitään, tuollainen voisi harmittaa melkoisesti jälkeenpäin huomattuna. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Keke Urlaub 13.01.2004 22:53:06 | |
---|
Itselläni on sama vaffari. En ole sitä luukuttanut ja havainnut samaa ongelmaa, mutta muistan lukeneeni asiasta harmony centralista. Sieltä etukankaan takaa piti muistaakseni kiristää jotain verkkoa tai jollain silikonilla tms. "dempata" ne resonanssit. Tietysti jos teillä on pa-kamat, kannattaa xlr-ulostuloa hyödyntää. "Niin naurettavaa, ettei naurata." -TL |
Jii 13.01.2004 23:00:12 | |
---|
Eli otin tänään tuon kyseisen vahvistimen testiin tuonne meidän bändikämpälle. Soitellessamme vahvistin alkoi yhtäkkiä resonoimaan, vaikka äänenvoimakkuus oli vasta puolet maksimista. Kotona harjoitusvahvistimeni on trademark 10. Olen aika ihastunut kyseiseen kapistukseen. Mielestäni vehje ei vaikuta sellaiselta, että se edes kuuluisi rock-bändin yli. Se ei mielestäni ole kovin kovaääninen laite. Olen soitellut vahvistimella pikkuisissa jameissa, joissa hyvin kovaäänisellä puheella saa itsensä kuulluksi. Tällöin ei ole resonoinut. Minkälaisen bändin kanssa soitit tuota vahvistinta? Minkään nykyisten soittokavereitteni kanssa (jotka rumpuja lukuunottamatta ovat treeneissä vahvistettuja) en kuulisi trademark 10:iä laisinkaan. |
Man1ac 13.01.2004 23:05:48 (muokattu 13.01.2004 23:27:17) | |
---|
Kotona harjoitusvahvistimeni on trademark 10. Olen aika ihastunut kyseiseen kapistukseen. Minkälaisen bändin kanssa soitit tuota vahvistinta? Minkään nykyisten soittokavereitteni kanssa (jotka rumpuja lukuunottamatta ovat treeneissä vahvistettuja) en kuulisi trademark 10:iä laisinkaan. Kyllä itsekin olin melkoisen myyty kotitestien jälkeen, sen verran hyvä saundi tuossa vehkeessä on. Tänään treenasin lähinnä vain laulajan ja bändin toisen kitaristin kanssa. Jos tänään olisi ollut vielä rumpali ja basistikin mukana ei tuota techiä kuullut laisinkaan tuon resonoinnin takia. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Jii 13.01.2004 23:21:19 | |
---|
Kyllä itsekin olin melkoisen myyty kotitestien jälkeen, sen verran hyvä saundi tuoosa vehkeessä on. Tänään treenasin lähinnä vain laulajan ja bändin toisen kitaristin kanssa. Jos tänään olisi rumpali ja basistikin mukana ei tuota techiä kuullut laisinkaan tuon resonoinnin takia. Aqualung tarjosi sinulle neuvon, jota kannattaa kokeilla. Toivottavasti se auttaa ainakin joissain tilanteissa. Jos aiot soittaa bändin kanssa, testaa hieman isompia vahvistimia. Tosin pienillä putkivahvistimllakin voi saada itsensä hienosti kuuluville. Yhtyeestä tietysti riippuen. Tech21:llä löytyy trademark sarjasta isompiakin vahvistimia. Niitä kannattanee kokeilla jos kympistä pidit. |
askomiko 13.01.2004 23:23:07 | |
---|
Mulla rämisi combon etukangas, survoin kangasta kehikon ja kankaan väliin. Auttoi. |
Man1ac 13.01.2004 23:31:20 | |
---|
Jos aiot soittaa bändin kanssa, testaa hieman isompia vahvistimia. Tosin pienillä putkivahvistimllakin voi saada itsensä hienosti kuuluville. Yhtyeestä tietysti riippuen. Tech21:llä löytyy trademark sarjasta isompiakin vahvistimia. Niitä kannattanee kokeilla jos kympistä pidit. Menee valitettavasti hieman yli budjetin nuo Trademark 60:set. Tosin jos niitä löytyisi käytettyinä, niin sitten voisin ehkä harkita asiaa. Olen kyllä kokeillut tuota TM 60:stä, jostain kumman syystä en saanut siitä yhtä hyviä saundeja irti kuin tuosta pikkuveljestään. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Jii 13.01.2004 23:43:05 | |
---|
Menee valitettavasti hieman yli budjetin nuo Trademark 60:set. Tosin jos niitä löytyisi käytettyinä, niin sitten voisin ehkä harkita asiaa. Olen kyllä kokeillut tuota TM 60:stä, jostain kumman syystä en saanut siitä yhtä hyviä saundeja irti kuin tuosta pikkuveljestään. En muista, miksi mulla on kuva, että TM60 ei olisi läheistä sukua kympille. Kanavien määrä toki vaikuttaa, mutta varmaan tämäkin: http://www.guitarist.co.uk/gear/gear_page.asp?ID=1644 Luulisin vielä keskustelleenkin asiasta joskus. Joka tapauksessa TM120 olisi mielestäni lähempänä kymppiä kuin TM60 (testimuistonikin perusteella). |
Man1ac 13.01.2004 23:46:22 | |
---|
Millä tuon etukankaan saisi siististi irti? Kävin tuolla Harmony Centralin foorumeilla etsimässä ohjeita toimenpidettä varten, mutta enpä onnistunut niitä löytämään. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
askomiko 14.01.2004 00:02:26 (muokattu 17.01.2004 14:38:09) | |
---|
Hm. Ei sitä välttämättä kaikissa edes saa. Mun koneissa se eturitilä on ollut ruuveilla kiinni joko suoraan edestä näkyvillä ruuveilla, tai takakautta, irtosivat siis helposti molemmat. |
Man1ac 16.01.2004 22:45:19 | |
---|
Eli hieman päivitystä tilanteeseen, resonointiongelma on nyt korjattu. Resonoinnin syyksi paljastui muutama löysällä oleva ruuvi. Säästyinpä siis tällä kertaa tuon tyylikkään etukankaan tuhoamiselta... Vielä yksi kysymys, millä äänenvoimakkuustasolla teidän TM 10:t alkavat särkeä (siis kaiutin)? Oma alkaa piereskelemään tuossa hieman yli puolenvälin (level-potikka noin kello yhden asennossa). Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
booster 17.01.2004 11:34:26 | |
---|
Se on transistorivahvistin, ei se ole tarkoitettukaan luukutettavaksi. Parhaalta kuulostanee kohtuuvolyymillä. Hommaä bändisoittoa varten isompi vahvari, ettei pikku reppanaa tarvi siellä rääkätä. |
Mika K 17.01.2004 13:54:38 (muokattu 17.01.2004 13:57:58) | |
---|
Se on transistorivahvistin, ei se ole tarkoitettukaan luukutettavaksi. Parhaalta kuulostanee kohtuuvolyymillä. Hommaä bändisoittoa varten isompi vahvari, ettei pikku reppanaa tarvi siellä rääkätä. Juuri näin. Kotisoitossa ja nauhoitushommissa TM10 on paikallaan, mutta että bändihommissa...ei. Ehkä kannattaisi harkita joko TM60:stä tai TM120:stä. Tähän tulee allekirjoitus |
Man1ac 17.01.2004 15:46:35 (muokattu 17.01.2004 15:47:03) | |
---|
Pitänee vielä testailla tuota TM60:stä, jos siitä tällä kertaa onnistuisi saamaan parempia saundeja irti. Ainakin viime kokeilun perusteella tämä pienempi malli vei isoveljeään ihan 6-0. Entä olisiko järkeä hommata käytetty 2*12 tai 1*12 (saakohan tuota jälkimmäistä edes mistään) kaappi tuohon TM10:n rinnalle, luulisi silloin ääntä riittävän..? Tuossa TM10:ssähän on manuskan mukaan riittävästi puhtia tuota 2*12 kaappia varten. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Mika K 17.01.2004 15:53:20 | |
---|
No kyllä kai tuolla TM10:llä ajaa vaikka 4*12" kaappia, mutta se on sitten eri asia mihin tuo 10 wattia riittää. Tähän tulee allekirjoitus |
skebajaba 17.01.2004 21:14:39 | |
---|
No kyllä kai tuolla TM10:llä ajaa vaikka 4*12" kaappia, mutta se on sitten eri asia mihin tuo 10 wattia riittää. kyl siitä varmaan ihan suht paljon volaa saa..ainakin huudatin fenderin frontmani15 2x12 kaapin läpi ja mölyy lähti aika kiitettävästi.. -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |