efunkelist 04.01.2004 22:35:44 | |
---|
Sivuhuomauttajan isku: Gospel= evankeliumi= ilosanoma Jeesuksesta syntiemme sovittajana... Ihan vaan sitä että aika moni "kristinuskoMYÖNTEINEN" (hevi)bändi väittää olevansa gospelbändi vaikka eivät evankelioisikaan. Ettätuota, näin tarkennuksena, pidetään mielessä jooko? |
FearMTC 04.01.2004 22:58:04 | |
---|
No saakeli! Sähän se tyranni olet! Kuka sä oot sanomaan, minkä on kelvattava kaikille?? Ja oon mä sitä Teatteria kuullu miltei koko tuotannon. Jätkä ei näytä hyväksyvän minkään maailman kritiikkiä tai arkumenttejä, heti pitäis topikki lukita, kun joku alkaa pistään hanttiin... Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Mitäs sinä nyt elämöit? En minä ole täällä edes kritiikkiä pyytänyt, joten ei sitä nyt mikään pakko ole antaa. Tämän threadin aihe ei myöskään ole mikään "Mitä gospel on?", vaan täällä puhutaan niistä biiseistä. Aivan yksi ja helvetin sama minulle, mitä tyyliä ne ovat. Gospeliksi sitä ovat kaikki sanoneet. Topicin saisi lukita sen vuoksi, että siirsin tämän parempaan paikkaan, eikä keskustelua ole mitään järkeä jatkaa täällä. Niin että mitä jos vain lukisit ne viestit ennen kuin alat inisemään siinä. Ja minä en todellakaan sano, minkä on kelvattava kaikille. En tietääkseni ole ikinä väittänytkään sellaista. Minkäs minä tietenkään sille voin, jos joku ääliö tahallaan käsittää kaiken väärin. Se vain näyttää kelpaavan kaikille, kun ei kukaan siitä pistä hanttiin ja KAIKKI, jotka vastaan ovat tulleet, ovat nielleet tuon gospelina ja jopa itse kutsuneet sitä siksi. Jos sinulle ei kelpaa, niin kutsu miksi ikinä tahdot. Ei todellakaan liikauta minua. Anteeksi vain. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. |
Hannu H. 05.01.2004 16:42:59 | |
---|
No siis musa on gospelia, jossa puhutaan jeesuksesta - näin nykypäivänä. Ennen gospel oli sitä tietynlaista musaa. Kirkossa porukka hoilaa, hammondit raikaa ja rummut paukkuu. Tästä varmaan johtuu se käsitys, että gospel olisi jotain tietynlaista musaa... (en nyt osaa selittää tai antaa esimerkkiä , mutta kaikki tietty ymmärsi) "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Numbie 05.01.2004 21:09:28 | |
---|
En minä ole täällä edes kritiikkiä pyytänyt Miksi sitten laitat tuotoksiasi esille, jos niitä ei saa kritisoida? |
Mikko A 06.01.2004 00:15:15 | |
---|
Miksi sitten laitat tuotoksiasi esille, jos niitä ei saa kritisoida? Aivan. Ei kai kukaan nyt kritiikkiä pyydä... Sitä annetaan jos on jotain kritisoitavaa. Ja jos kritiikkiä ei kestä, niin oijjoi. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Basismi 07.01.2004 22:37:24 | |
---|
Haluttiinkos noista näytteistä palautetta? No annan silti: Yritystä tuntuu olevan enemmän kuin taitoa. Kuviot tuntuu olevan lähes hallussa, joten seuraavaksi kannattaa keskittyä niiden juttujen soittamiseen kohdalleen. Sävellyksistä kannattaa karsia kikkailuja, jos haluaa yleisön suosioon. Kyllä siitä vielä hyvä tulee. Plussaa ehdottomasti stemmoista, nehän tuli notta pölähti! Sinänsä vanhaa gospelmiestä aivan puistatti, näköjään sukupolvesta toiseen nuoriso jauhaa samaa kaavaa... It's hard to be humble when you're so fucking big! |
mr_b 11.01.2004 00:22:04 | |
---|
Minä käsitän gospelin edelleen siksi mustien kuoromusiikiksi. Näitä Terapioita yms. voisi kutsua vaikka hengelliseksi rockiksi, koska niillä ei musiikillisesti oikean gospelin kanssa mitään tekemistä ole. Käsittääkseni amerikkalaiset kutsuisivat tätä juuri "christian rock"iksi. Ja Blind Boys of Alabama olisi gospelia. Toisaalta amerikkaisilla taitaa olla monta eri polkkakategoriaakin... Ja aivan hirveää tämä myös minusta oli, mutta sehän nyt on vain mielipide. Musta gospel on taasen hienoa. Ja se ei edes ole mikään mielipide, vaan fakta. And that's the way it is. Even when we're pissed. |
Käsittääkseni amerikkalaiset kutsuisivat tätä juuri "christian rock"iksi. Ja Blind Boys of Alabama olisi gospelia. Toisaalta amerikkaisilla taitaa olla monta eri polkkakategoriaakin... Juuri näin olen asian käsittänyt, ja tuo onkin paljon selkeämpi ja totuudenmukaisempi määrittelytapa. Ja aivan hirveää tämä myös minusta oli, mutta sehän nyt on vain mielipide. Musta gospel on taasen hienoa. Ja se ei edes ole mikään mielipide, vaan fakta. Aivan. |