Aihe: ENGL Savage 120 Vs. ENGL Invader
1 2 3
Pete(_)
04.06.2007 12:04:53
Niin.. olisi kiva kuunnella kokemuksia noista kyseisistä nupeista ja eroista. Sen verran jo löytyy tietoa , että savage on yleisesti monipuolinen ja invader taas säröissä. Itse ainakin hurahdin kun kuulin Sodomin M-16 levyn, millä kyseisellä levyllä Bernemann käyttää Savagea.
SLEIJERI!!!
Ben_D
04.06.2007 12:16:01 (muokattu 04.06.2007 12:21:04)

Savage löytyy ja siitä lähtee mun makuun paras särö mistään vahvistimesta ikinä. Hemmetin erotteleva ja muree...koitanpa kaivella sulle ketjun, jossa oli puhetta Invaderista ja Savagesta....yhdellä täällä on Invader, vaan en muista kellä...

EDIT: Invader löytyy nimimerkiltä Nacher...tuolla jotain -> http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=147079&o=0&#p7325559
http://www.myspace.com/fiercemetal
Pete(_)
04.06.2007 12:25:22
Olen kuunnellut Savagesta ääninäytteitä ja tykännyt tosi paljon... Invaderista ei ole paljoakaan tosiaan tietoa. Itseeni iskee eniten Thrash metalli Slayer, Sodom ym... ja muutenkin kiehtoo tuo ajatus että ei tarvitsisi paljoa buustailla ja raahailla erillaisia boxeja treenikselle kun on muuten jo niin tykki vehje.
SLEIJERI!!!
Ben_D
04.06.2007 12:26:53

Olen kuunnellut Savagesta ääninäytteitä ja tykännyt tosi paljon... Invaderista ei ole paljoakaan tosiaan tietoa. Itseeni iskee eniten Thrash metalli Slayer, Sodom ym... ja muutenkin kiehtoo tuo ajatus että ei tarvitsisi paljoa buustailla ja raahailla erillaisia boxeja treenikselle kun on muuten jo niin tykki vehje.

Mulla ei oo Savagen ja skitan välissä kun viritin. Toimii.
Pete(_)
04.06.2007 12:42:46
Eikös noi sun ENGL:in standardi kaappi käytä noita V60 kaiuttimia. Testasitko ikinä V30 varustettuja.
SLEIJERI!!!
Ben_D
04.06.2007 13:12:25

Eikös noi sun ENGL:in standardi kaappi käytä noita V60 kaiuttimia. Testasitko ikinä V30 varustettuja.

Mulla on standardi...vähän tasapainottaa ENGL:n keskialuepiikkiä. Toimii hyvin myös V30:n kanssa.
Pete(_)
04.06.2007 13:38:17
Noh pistetään nupin ketjuun... pystyykö kukaan selittämään V30 ja V60 soundilliset erot "maalaistermeillä" :D
SLEIJERI!!!
McNulty
04.06.2007 14:10:38
Noh pistetään nupin ketjuun... pystyykö kukaan selittämään V30 ja V60 soundilliset erot "maalaistermeillä" :D

V60:n yläkerta on aavistuksen pyöreämpi kuin V30:n. V30 on haukuttu "jääpiikiksi", joten tuo V60 on hivenen tasaisempi. Näin ainakin omien kokemuksieni mukaan. Itse tosin pidän V30 enemmän, se kun tunkeutuu rankemmastakin särövallista, bassojen ja rumpujen takaa esille. Kenties sana "darker" voisi olla hyvä tuon V30:n ja 60:n väliin :)
clenching the fists of dissent
Pete(_)
05.06.2007 08:18:49
Kiitoksia, tuo selvitti jo asiaa.
SLEIJERI!!!
Pete(_)
05.06.2007 08:49:55
Jos tuossa V60 on pyoöreämpi yläkerta niin onko noissa kummankin kaappien alakerroissa hirveästi eroa?...
SLEIJERI!!!
Nacher
05.06.2007 09:05:55
Vintage 30 yläpää on todella, todella karhea, eli sellaista pehmeää ja kirkasta yläpäätä siitä kaiuttimesta ei saa irti, vaan jos trebleä/presenceä nostaa, niin tuloksena on todella repivä soundi. Niin hyvässä kuin pahassa. Ei se tumma elementti mielestäni ole, vaan sitä on vain pakko soittaa tummilla asetuksilla, etteivät korvat repeä. Muutenkin tuo Vintage 30 on hyvin keskiääniin keskittyvä kaiutin, eli vähän retromman kuuloinen. Standardi taas on modernimman kuuloinen. Kirkkaampi, mutta pehmeämpi diskanttipää, vähemmän karhea yleissoundi, vähemmän middleä ja alemmas ulottuva basso. Noin periaatteessa siis vintagekaappi kuulostaa huonommalta yksin soitellessa, etenkin ENGLeillä joilla se karhea yläpää tulee todella pistävästi esiin, mutta standardikaappi taas kuuluu vähän huonommin läpi bändisoitossa. Ero noiden kaappien soundeissa on aika huomattavakin, joten kannattaa testata itse.

Invaderista tuotakoon taas esiin se pointti, että jos haluaa sellaisen "parhaan mahdollisen perinteisen ENGLin hevinupin", niin se on ~3000e maksava ENGL Special Edition. Invader ei ole soundillisesti samasta perheestä, kuin nuo Fire/Powerballit, Savaget ja Special Editionit, vaan nimenomaan tarkoituksella ihan erilainen nuppi. Säröä siinä on about saman verran, kuin noissa muissakin, mutta painotus paljon enemmän leadsoundeissa sekä retrommissa rokkisäröissä. Kakkos ja neloskanava tuossa eivät kuulosta tippaakaan ENGLiltä, vaan enemmän joltain Orangelta/Carvinilta. Kolmoskanava on ainoa perinteinen, ja sekin tuhannesti vähemmän kompressoitu, kuin muut kokeilemani ENGLit. Cleani tuossa onkin ihan omaa luokkaansa, ja myös pikkurosoilu onnistuu. Jos etsii vain yhden tiukan mättösoundin hevinuppia, Invader on ihan väärä peli, koska siinä menevät sitten ominaisuudet aika hukkaan.

Savagea en taas vahingossakaan sanoisi monipuoliseksi siitä huolimatta, että siinä on julmetusti vipuja ja nappuloita. Yksi perussoundi kuitenkin, jota voi lähinnä eq:ttaa eri tavalla ja vaihdella särön määrää. Cleani ei oikein vakuuttanut, crunchi oli todella kylmä ja sellaista, mutta se tiukka mättösärö, jonka tuosta saa ruuvattua ulos, on hemmetin hyvä. Nimenomaan sellaiseen thrash-komppaukseen hemmetin hyvä. Laulavat leadit voi tosin unohtaa, mutta eipä niitä thrashissa paljoa muutenkaan nähdä. Savage toimii myös bändisoitossa oikein hyvin, päinvastoin kuin Powerball, joka hukkuu välittömästi kahden kitaran bändissä johonkin melun sekaan.
Pete(_)
05.06.2007 09:31:23
No niin, tälläista tarinaa kaipasinkin +... huomasin tuossa etä tuo invader kantaa noise gate:nkin sisällään, mitä tuossa savagessa ei ole. Tulisi tarpeeseen sillä treeniksellä tulee huudatettua tapissa, kun rumpali on niin perkeleen äänekäs :D. Sitä tuolta kaapilta haluaisin: thrash särö, rock-särö AC/DC, Van Halen ym. Cleaneilla ei niin hirveästi ole väliä.
SLEIJERI!!!
Pete(_)
05.06.2007 10:15:41
Hitto, täytys päästä testailee. Porissa ei ole mitään ENGL:ejä liikkeissä. Täytyy vaan kuunnella sampleja mitä löytyy.
SLEIJERI!!!
Pete(_)
05.06.2007 10:18:32
Et voi huudattaa Savagea etkä myöskään Invaderia "tapissa". ENGL oma kaappi ei kestä + kukaan muu 100 metrin säteellä ei kestä sitä mölyä. Mä olen sikäli vähän eri mieltä ylemmästä kirjoituksesta, että kyllä Savagella oman kokemuksen mukaan lähtee ihan ok rokkisärö Crunch 2 kanavasta.

No mun "tapissa" on tosiaan se että kuuluu sen rumpalin läpi ja rumpali kuulee mitä minä soitan.
SLEIJERI!!!
Torniojaws
05.06.2007 11:17:20 (muokattu 05.06.2007 11:17:39)

No mun "tapissa" on tosiaan se että kuuluu sen rumpalin läpi ja rumpali kuulee mitä minä soitan.

Eli todennäköisesti master volume 4 / 10 Englissä :D
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Herra Rapu
05.06.2007 11:22:39 (muokattu 05.06.2007 11:26:54)

Et voi huudattaa Savagea etkä myöskään Invaderia "tapissa". ENGL oma kaappi ei kestä + kukaan muu 100 metrin säteellä ei kestä sitä mölyä. Mä olen sikäli vähän eri mieltä ylemmästä kirjoituksesta, että kyllä Savagella oman kokemuksen mukaan lähtee ihan ok rokkisärö Crunch 2 kanavasta.

Kyyl Englin oma kaappi ainakin Powerballin puhdasta kanavaa kesti kerran ku testattiin. Puhtaan kanavan gain ja päättärin vola täysillä. Haettiin pikkurosoa.

EDIT: niin ja tietenkin myös kanavakohtainen vola täysillä.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
Ben_D
05.06.2007 11:50:01

Kyyl Englin oma kaappi ainakin Powerballin puhdasta kanavaa kesti kerran ku testattiin. Puhtaan kanavan gain ja päättärin vola täysillä. Haettiin pikkurosoa.

EDIT: niin ja tietenkin myös kanavakohtainen vola täysillä.

Juuh...me vaan studiossa mitattiin Standard kaapin kestoa Savagen Lead kanavalla ja kun alettiin menee reippaasti puolenvälin paremmalle puolelle, alko kaapin tietyt taajuudet piereen aika pahasti.
p_ofony
05.06.2007 12:57:31

Juuh...me vaan studiossa mitattiin Standard kaapin kestoa Savagen Lead kanavalla ja kun alettiin menee reippaasti puolenvälin paremmalle puolelle, alko kaapin tietyt taajuudet piereen aika pahasti.

Powerball onkin 100 wattinen kun taas Savage 120 wattinen, toi 20 wattiakin tekee yllättävän suuren eron kun puhutaan putkinupeista. En ihmettele yhtään että toi standard kaappi ei kestä Savagee läheskään täydellä volalla. Mun on pakko olla erimieltä tosta että powerball ei kuulu bändisoitossa läpi, eiköhän se oo ihan säädöistä kiinni, kyllä sen minä ainakin kuulumaan saan.
ENGL = übersound
Ben_D
05.06.2007 13:04:53

Powerball onkin 100 wattinen kun taas Savage 120 wattinen, toi 20 wattiakin tekee yllättävän suuren eron kun puhutaan putkinupeista. En ihmettele yhtään että toi standard kaappi ei kestä Savagee läheskään täydellä volalla.

Jees...eikä tarvi kestääkään...ei kämpillä ja vielä vähemmän keikoilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)