Aihe: Covereitten "laillisuus"
1
NYdoll
10.01.2004 11:59:18

Elikkä. Tämä on minua mietityttänyt kovasti. Saako Covereita soittaa laillisesti keikoilla? Onko sillä väliä onko tilaisuus maksullinen vai ei? Entäs levyttäminen? Minkäslaiset lakipykälät Coverbiisien levyttämistä koskevat? kiitos etukäteen..
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
Fortune
10.01.2004 16:54:56 (muokattu 10.01.2004 16:55:11)
Saa soittaa, täytätte vain Teosto-ilmoituksen (tai annatte coverien tiedot järjestäjälle, joka täyttää), jotta kappaleen tekijät saavat korvauksen työstään.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
baron
10.01.2004 17:18:45

Elikkä. Tämä on minua mietityttänyt kovasti. Saako Covereita soittaa laillisesti keikoilla? Onko sillä väliä onko tilaisuus maksullinen vai ei? Entäs levyttäminen? Minkäslaiset lakipykälät Coverbiisien levyttämistä koskevat? kiitos etukäteen..

Mitä sä luulet HKO:n ja RSO:n soittavan keikoillaan?
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
Fortune
10.01.2004 18:09:05
Mitä sä luulet HKO:n ja RSO:n soittavan keikoillaan?

No hö, patarummunsoittajan pikkupäissään kyhäämiä sinfonioita ja alttoviulistien "tajunnanvirta" -metodilla suoltamia operetteja tietysti.

Ekkönäätienny?
Ylläri
10.01.2004 19:09:04
No hö, patarummunsoittajan pikkupäissään kyhäämiä sinfonioita ja alttoviulistien "tajunnanvirta" -metodilla suoltamia operetteja tietysti.

Ekkönäätienny?

Joo! Ja kaikki kuuluisimmat klassikothan (Finlandia, "Beethovenin" yhdeksäs etc,.) on väsätty viidessä minuutissa studiossa kun on pitänyt äkkiä keksiä vielä yksi biisi täytteeksi levylle!
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
askomiko
10.01.2004 20:53:21
Levyttämiseen on vähän pykäliäkin jo, mutta livesoitto on täysin noin. En lähde niistä kertomaan etten sähellä väärin. :)
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mikko A
11.01.2004 01:32:26
Mitä jos niistä covereista ei tee mitään ilmoitusta? Meinaan kun kyllä me ollaan ainakin soitettu covereita ilmoittamatta niistä kenellekkään. Tosin vaan koulun juhlissa, mutta mitä jos mentäis maksetulle keikalle ja vedettäiski hetken mielijohteesta encorena joku coveri? Ei kait ne semmoseen osaa puuttua? Vai onko se vaan sama asia kuin että imurois sen biisin Kazaalla?
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
baron
11.01.2004 03:33:59

Mitä jos niistä covereista ei tee mitään ilmoitusta? Meinaan kun kyllä me ollaan ainakin soitettu covereita ilmoittamatta niistä kenellekkään. Tosin vaan koulun juhlissa, mutta mitä jos mentäis maksetulle keikalle ja vedettäiski hetken mielijohteesta encorena joku coveri? Ei kait ne semmoseen osaa puuttua? Vai onko se vaan sama asia kuin että imurois sen biisin Kazaalla?

Mun tulkintani (ja toivon asiasta tietävien korjaavan):

Covereista pääsääntöisesti vaaditaan Teostoilmoitus, mutta se on tilaisuuden järjestäjän, ei bändin vastuulla.

Bändin velvollisuus on vain antaa lista tilaisuuden järjestäjälle kappaleista (Voi kyllä itsekin tehdä Teostoilmoituksen)

Tämä livetilaisuuksista.

Se mitä mä en tiedä ja josta Teoston sivuilta ei löydy vastausta on, että jos teet yksin kappalein coverdemo-CD:tä bändisi markkinointia varten tai pistät yksittäisen cover-kappaleen internettiin bändin markkinointia varten, mitä siitä maksetaan?
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
Fortune
11.01.2004 11:20:52

Se mitä mä en tiedä ja josta Teoston sivuilta ei löydy vastausta on, että jos teet yksin kappalein coverdemo-CD:tä bändisi markkinointia varten tai pistät yksittäisen cover-kappaleen internettiin bändin markkinointia varten, mitä siitä maksetaan?

Löytyyhän tuolta infoa rutosti:

http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 31be49c22569bd0037e6ce!OpenDocument

http://www.teosto.fi/teosto/webpage … d77e83c22569bd0037e6dc!OpenDocument
baron
11.01.2004 17:46:52

Kiitti. Mä oon varmaan viime keväänä etsiskellyt vastaavia tietoja ja silloin en löytänyt.
Löysin kaiken infon, mitä kaipasin
Nassu Muunvalo
11.01.2004 19:39:23

Tämä siis toimii varmasti, kun levy laitetaan kaupalliseen levitykseen.

Mutta jos levyn tekee täysin omaan käyttöön (ei radioon eikä myyntiin) ja kavereille pikkupäissään kuunnellutettaviksi. Päteekö edelleen samat pykälät?
Miksei täällä ole kukaan vielä alasti?
Fortune
11.01.2004 19:58:11

Mutta jos levyn tekee täysin omaan käyttöön (ei radioon eikä myyntiin) ja kavereille pikkupäissään kuunnellutettaviksi. Päteekö edelleen samat pykälät?

Promo-tarkoitukseen kai on eri pykälät, siihen muistaakseni pystyi hakemaan vapautusta mekanisointimaksusta tms. Löytynee sekin tuolta Teoston sivuilta.
Nassu Muunvalo
11.01.2004 19:58:26
tähän viimesimpään haluaisin puuttua, että mitä on olla "pikkupäissään"?entä jos on hirveessä änkyrässä, onko näillä asioilla eroa? ;))) hehe

Voi voi.
Miksei täällä ole kukaan vielä alasti?
baron
13.01.2004 23:03:58

Promo-tarkoitukseen kai on eri pykälät, siihen muistaakseni pystyi hakemaan vapautusta mekanisointimaksusta tms. Löytynee sekin tuolta Teoston sivuilta.

Mä oon ymmärtänyt, että kun tekee n kappaleen painoksen, joista osa menee myyntiin, niin osasta voi saada vapautuksen promotarkoituksia varten.

En ole löytänyt sellaista, että pelkästää promo/demo tarkoituksiin saisi vapauden, mutta toisaalta CD-singlestä hinta 12 senttiä, minimilaskutus 50 euroa eli sillä saa jotain 400 kappaletta joka nyt jonkunlaiseen demo/promotarkoitukseen lienee riittävä.
Nelikielipiru
14.01.2004 12:14:14

Mä oon ymmärtänyt, että kun tekee n kappaleen painoksen, joista osa menee myyntiin, niin osasta voi saada vapautuksen promotarkoituksia varten.

En ole löytänyt sellaista, että pelkästää promo/demo tarkoituksiin saisi vapauden, mutta toisaalta CD-singlestä hinta 12 senttiä, minimilaskutus 50 euroa eli sillä saa jotain 400 kappaletta joka nyt jonkunlaiseen demo/promotarkoitukseen lienee riittävä.

Saat MAX. 250 kpl. promotarkotuksen mukaisen livennyksen.

Eli jos teet 1000kpl. niin saat 250, mutta joudut maksamaan lopuista 750 teostot.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Shaft
18.01.2004 13:44:34

Kannattaa käyttää omaa harkintaa.. Tuskinpa kukaan omaa käyttöä varten tehtyyn levyyn alkaa mitään lupia hankkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)