kipu69 27.05.2007 00:08:54 | |
---|
olen aikeissa päivittää koneeni XP:stä Vistaan. Nyt vaan on alkanu mietityttämään että miten musa ohjelmat pelittää sillä. Käytössä on enimmäkseen cubase SX3, Wavelab ja guitar rig2. jos tietoa jollakin niin kerro ihmeessä.. Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi... |
Torniojaws 27.05.2007 00:34:38 | |
---|
Ohjelmien toimiminen on pienin ongelma siinä. Valtaosalle äänikorteista ei ole toimivia ajureita. |
goashem 28.05.2007 11:17:58 | |
---|
Mulla on kannettavassa Vista sekä SE3. Yhdistelmä toimii varsin hyvin, tosin ei niin hyvin kuin (vanhan) junan vessa verrattuna pöytäkoneeni XP+SE3 -yhdistelmään. Oikeastaan ainoa ongelma on se, että joskus Cubasen näyttö jumittuu muutamaksi sekunniksi soitettaessa raitoja. Ääni kyllä kuuluu. Ei mitenkään fataali juttu, mutta ärsyttää aina välillä. Firewire-äänikorttikin tuntui pätkivän pahemman kerran alkuvaiheessa, mutta puskureiden lisääminen auttoi. "And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend. |
mhaarala 28.05.2007 15:54:27 | |
---|
Täällä Vista Cubase Studio 4. Toimii hyvin, mutta Cubase (tai pikemminkin sen VST-moottori) on hiton raskas ja joutuu nostamaan puskureita aika paljon verrattuna SX2.0 + XP-yhdistelmään. En oikeasti ymmärrä miten se moottori on onnistuttu kämeltämään niin pahasti, kun ei saa pyörimään isoja rojekteja täysin sulavasti edes parin gigahertsin Core2 Duolla ja parilla gigalla muistia... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
mhelin 29.05.2007 13:11:00 | |
---|
En oikeasti ymmärrä miten se moottori on onnistuttu kämeltämään niin pahasti, kun ei saa pyörimään isoja rojekteja täysin sulavasti edes parin gigahertsin Core2 Duolla ja parilla gigalla muistia... Luultavasti donglea vaan luetaan useammin kuin ennen ja se vie CPU-tehot .. |
Clef 01.06.2007 23:32:36 (muokattu 01.06.2007 23:45:04) | |
---|
Täälläkin olis Vista (32 bit, Enterprise eli sama kun Business) ja Cubase SX3-käyttäjä, ja hirveät on ongelmat. Samalla läppärillä, eli 2.0GHz Core2Duo, 1GB RAM, pyöritti perus-XP:llä kauheaa läjää VSTi-instrumentteja (ilman erillistä audio interfacea jopa!), mutta nyt ei auta puskurin nosto, ei mikään, kun paukkuu siihen malliin. Onko tossa mitään tehtävissä?? edit: näyttää sittenkin, että jotain häikkää on CPU:n hyödyntämisessä. CPU-valo Cubasessa välkkyy edes taas kuin joulukuusi, ja tapahtumanhallinta näyttäis että 60% CPU:sta olis käytössä... |
d-iivil 02.06.2007 10:29:42 | |
---|
Kannattaa noita musaohjelmia btw ajella ilman aeroa. Sen saa näppärästi häipymään automaagisesti haluamansa ohjelman kohdalla kun kalastaa ohjelman pikakuvakkeen -> oikealla napilla klik -> properties -> compability -> disable desktop composition Ainakin minulla tuo vaikuttaa CPU:n käyttöön radikaalisti. |
Clef 02.06.2007 13:02:44 | |
---|
Kannattaa noita musaohjelmia btw ajella ilman aeroa. Sen saa näppärästi häipymään automaagisesti haluamansa ohjelman kohdalla kun kalastaa ohjelman pikakuvakkeen -> oikealla napilla klik -> properties -> compability -> disable desktop composition Ainakin minulla tuo vaikuttaa CPU:n käyttöön radikaalisti. Kiitos paljon vinkistä... Tippui muuten CPU:n käyttö vissiin 10%:iin... Nyt toimii Cubasekin niin kuin ennenkin. Mä en ainakaan tiennyt että Aeron voi napsauttaa pois ohjelmakohtaisesti. Vaikka esimerkiksi uusi Ableton Live 6 kyllä toimii ihan samoilla "tehoilla", myös Aeron kanssa. Se taitaa kyllä olla optimoitu uusille Intel-tuplaydinprossuille. |
kojones 03.06.2007 23:12:10 | |
---|
Lainaanpas tätä. Mikäs olis hyvä ilmainen musasofta kevyeen äänittelyyn Vistalle? Audacity kuulemma kaatuilee ja Reaper ei suostu toimimaan. |
Lainaanpas tätä. Mikäs olis hyvä ilmainen musasofta kevyeen äänittelyyn Vistalle? Audacity kuulemma kaatuilee ja Reaper ei suostu toimimaan. Reper toimii kuin buikki. Ei kannata noita "kuulemma" -juttuja uskoa vaan kokeilla itse. Etenkin Reaperin kohdalla sen ei pitäisi olla mikään järisyttävä koettelemus. |
d-iivil 05.06.2007 07:18:34 | |
---|
Kiitos paljon vinkistä... Tippui muuten CPU:n käyttö vissiin 10%:iin... Nyt toimii Cubasekin niin kuin ennenkin. Mä en ainakaan tiennyt että Aeron voi napsauttaa pois ohjelmakohtaisesti. Jea, Nuendo tykkää kanssa kun kytkee Aeron veke. Sen sijaan Reaperissa en ole huomannut mitään eroa Aero ON vs. Aero OFF. Eli kait se on sitten ohjelmakohtaista tuokin. |
krushing 05.06.2007 10:43:56 | |
---|
|
Fuckbarbie 05.06.2007 10:45:05 | |
---|
Mikä mahtaa olla Aero? |
Torniojaws 05.06.2007 11:49:16 (muokattu 05.06.2007 11:51:09) | |
---|
Mikä mahtaa olla Aero? Yksi Vistan "Tärkeimmistä Ominaisuuksista" - eli yksi uusi teletappiulkoasu lisää käyttöliittymälle :P Ja kahden päivän jälkeen sen ottaa pois käytöstä kun se häiritsee enemmän kuin auttaa tuottavuutta :) |
Wk 05.06.2007 13:36:29 (muokattu 05.06.2007 13:36:53) | |
---|
Hitusen off-topic mutta: kahden päivän jälkeen sen ottaa pois käytöstä kun se häiritsee enemmän kuin auttaa tuottavuutta :) Jep, yhteensopivuusongelmiakin löytyy joidenkin 3D-ohjelmien kanssa ja Aeron poislaitto auttaa. Aeron saa laitettua onneksi kätevästi pois kun käynnistettävän ohjelman pikakuvakkeen asetuksista ruksii "Poista teemat käytöstä" ettei tarvi kuitenkaan koko ajan olla Ohjauspaneelin kautta laittamassa pois erikseen. Ihan hienon näkönen tuo Aero mutta onhan se kuitenkin ihan turhaa karkkia vaan :) |
Fuckbarbie 05.06.2007 21:58:44 | |
---|
Miten ihmeessä saan ton aeron pois päältä? Käskettiin ettiä pikakuvake? Ei löydy ? |
kojones 06.06.2007 09:06:37 | |
---|
Reper toimii kuin buikki. Ei kannata noita "kuulemma" -juttuja uskoa vaan kokeilla itse. Etenkin Reaperin kohdalla sen ei pitäisi olla mikään järisyttävä koettelemus. Juu, ei tuu mulle vaan toimin vaan tukihenkilönä, täytynee käydä itse ihmettelemässä asentamista. |
Murgo 06.06.2007 15:40:04 | |
---|
Aihetta sivuten, kaverilla on ihan uusi kone Vistalla ja AP-tuner ilmaisviritysmittariohjelma ainakin kieltäytyi pelaamasta, käynnistyy melkein kokonaan,mittaritaulu ilmestyy mutta ennen osoittimen ilmestymistä tulee jotain että windows on pysäyttänyt tämän ohjelman toiminnan. muutenkin tuntui aika tahmealta lyhyen kokeilun perusteella tämä uusi uljas windows,jäi turhan usein "miettimään". Tiedä sitten jos osaisi/viitsisi ottaa kaikki "hienot" koristeominaisuudet pois toiminnasta. Miksei windowsissa voi olla "kytke kaikki hienot mutta tarpeettomat ja konetta kuormittavat hörhelöt pois" -pikanappulaa meille uusavuttomille/laiskoille jotka emme jaksa kahlata kaikkia mahdollisia valikoita läpi? Onko ko. tarkoitukseen muuten olemassa jotain ilmaisohjelmaa joka siis kytkisi pois kaikki turhat kromit ja maksimoisi käytettävissä olevan prosessoritehon? Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Wk 06.06.2007 22:44:50 (muokattu 06.06.2007 22:47:52) | |
---|
Miten ihmeessä saan ton aeron pois päältä? Käskettiin ettiä pikakuvake? Ei löydy ? Klikkaa hiiren oikealla sen ohjelman pikakuvakkeen päällä josta haluat Aeron pois, eti sieltä Yhteensopivuus ja sieltä "Poista teemat käytöstä". http://www.aijaa.com/v.php?i=630072.jpg EDIT: Jos noin tekee niin sillon Aero on pois vain kun tuon ohjelman starttaa. |
krushing 07.06.2007 14:27:36 (muokattu 07.06.2007 14:27:47) | |
---|
Jossain vaiheessa pikaisesti räpläsin kaupassa (taisi olla Stokkalla) jotain suht tuoretta ja tehokasta läppäriä jossa oli Vista - suoritinkäyttö pomppasi 100%:n aina kun avas tai sulki minkä tahansa ikkunan. Ei kiitti. |