Aihe: Uutta vahvistinta (~100-200e)
1 2
kojones
04.06.2007 14:07:17
Mulla kun ei ole minkäänlaista tarvetta mallinnuksille tms. niin olen pitkään ja hartaasti etsinyt itselleni pientä peruscomboa kotisoitteluun Boss GT-8:n kaveriksi. Roland 30X meinasin aluksi, mutta sen ominaisuuksista jäisi välittömästi yli puolet täysin turhiksi.

Ootko harkinnut Tech21:ä?

Aloittajan budjettiinkin menisi TM10 käytettynä kyllä
Dunga
04.06.2007 14:08:33
Aloittajan budjettiinkin menisi TM10 käytettynä kyllä

Kysäisen tässä ohimennen saman kyssärin kuin eilen jelppikerhossa:

Paljonko tuosta TM10:stä kannattaisi pulittaa käytettynä? Paljonko maksoi uutena?
lol apua
kojones
04.06.2007 14:09:42
Paljonko tuosta TM10:stä kannattaisi pulittaa käytettynä? Paljonko maksoi uutena?

Uutena oli muistaakseni jotain 330, mutta itse en yli 200e maksaisi. Sen alle on mun mielestä kohtuullinen.
McNulty
04.06.2007 19:52:55
Ootko harkinnut Tech21:ä?

Olen harkinnut. TM30 on ollut mielessä... jätin tarjouspyynnön paikalliseen sekä Peavey Envoy 110, Peavey Bandit 112 sekä Tech21 Trademark 30 comboista. Envoyssa totesin erään puutteen... efektiluupin olemattomuuden, joka löytyy Banditista ja TM30.

TM10 saatavuus on hankalaa, kun se on tietääkseni lopetettu malli. Käytettynä toki, mutta silloin budjettiin mahtuu paljon muutakin... pienistä putkicomboista lähtien (esim. tuo Laneyn 15W vermes torilta).
clenching the fists of dissent
PLing
04.06.2007 21:41:28
Banditista sen verran että välillä aika hankalaa soittaa näin kerrostalossa mutta soundi on hyvä pienilläkin volumeilla.
Doh, nakki.
McNulty
05.06.2007 00:05:38
Banditista sen verran että välillä aika hankalaa soittaa näin kerrostalossa mutta soundi on hyvä pienilläkin volumeilla.

Eikös siellä takana ole Power Damping kytkin jolla saa tiputettua 80W combon tehot neljäsosaan? Vanhemmassa oli ihan portaaton kytkin jolla sai tiputettua päätteen tehoja lähelle nollaa. Saa siis volumepotikan reagoimaan astetta "kerrostaloystävällisemmin".
McNulty
05.06.2007 08:42:08
Perhana, oisko näin? Täytyy varmaan manuaali lukaista vähän tarkemmin ja huomenna tsekata. ;)

e: Eipä löytynyt tuollaista nippeliä eikä manuaalikaan mainitse kys. ominaisuudesta mitään. 98 näyttäisi olevan valmistusvuosi manuskan mukaan.

Jep, kyseinen ominaisuus on ollut parissa edellisessä Bandit-sarjaisessa. Sama ominaisuus löytyy/löytyi myös ensimmäisistä XXL-sarjaisista, josta nämä uusien Banditien "tight, loose, medium"-säädötkin pääteasteelle ovat tuttuja. Tuosta XXL-sarjasta on kopsattu pari muutakin juttua TransTube-sarjaan (esim. EQ-voicing, eli ne etupaneelin vintage/modern-vipstaakit yms.)
marcuz
08.06.2007 14:06:24
Osta Epiphone valve junior 5W ja säröpedaalia väliin ;)
Pattari
16.07.2007 23:38:31
cube 30 ja spider III 75 löytyy iteltäni ja täytyy kehasta nyt tota uutta spiderii sen verran että kyllä se ainakin parempi on ku cube 30 ainakin mun korvaani . cuben säröt kuulostaa tosi kirkkailta ainaki r-fier kun taas spiderissa saa semmosen ainakin vähän täyteläisemmän särön tolla metal mallilla. mieltymys kysymys, käy testaan cube ja spideri omalla skitalla nii näät kumpi miellyttää enemmän.
Sir Härö
16.07.2007 23:50:29 (muokattu 16.07.2007 23:50:48)
Efekti olis tarkotus ostaa erikseen että se varmaan muuttaa asiaa(ko)?
Tällä hetkellä olis tollanen Behringerin halpa mutta tarkoituksena olisi ostaa uusi, esim. DigiTechin Death Metal -pedaali.

Torilta ostat halvan marsun transistorivahvistimen ja myöhemmin sitten sen säröpedun.
Tota death metal -purkkia ei varmaan kannata... Bossilla on hyviä säröpedaaleja.

e. typo
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
kth
17.10.2007 20:57:54
Päivitellääs tätä nyt taas vaihteeksi.

Nyt kun mainittiin yllä että kannattaa DigiTechin Deathin tilalle ottaa Bossin purkki, mitä suosittelisitte? Olisko tuo MT-2 Metal Zone hyvä vaihtoehto, kokemuksia siitä maybe? Jos kellekkään tuttu tälläinen Rob Arnold / Matt DeVries suuntanen soundia koittasin saada, tosin aivan niin stratosfäärisiä hintoja nuppeihin jne en ajatellut tuhlata :P
Nazareth
17.10.2007 23:40:51
Onko olemassa sellaista vahvistinta, missä on nappi millä voisi valita että tuleeko efektit ennen vai jälkeen etuastetta. Phaser kuulostaa mun korvaan ihan käsittämättömän typerältä jos se tulee etuasteen jälkeen.

Eli mallintavia siis.
"Never had any bad head." - Homer Johnson
J.C
17.10.2007 23:47:45
Cube 30 on ainakin hyvä vaihtoehto. 30x:ää en ole kokeillut, mutta kyllä tuo vanhempi malli kelpaa ihan hyvin, varsinkin koti soitteluun. Cleani kanava on suhteellisen hyvä ja särömallinnuksista suurin osa on varsin hyviä.
"NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)