Aihe: Sähkökitaroiden bodymallit ja istualtaan soitto
1 2
Tanu
04.06.2007 19:02:32
Itse olen tykästynyt tähän klassiseen soittoasentoon V-mallisilla niin paljon et stratoilla ja lespoilla plektrakäsi ei oikeen löydä omaa paikkaansa ku sitä joutuu pitää paljon taaempana.

Allekirjoitan.
Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa.
Dropped C
04.06.2007 19:11:48
Kyllä Explolla istuaalteenkin soittaa jotenkuten. Haittatekijänä on tosin kitaran iso koko ja muoto, helposti kolhii jos ei varo.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Thule
04.06.2007 19:32:32
Haittatekijänä on tosin kitaran iso koko ja muoto, helposti kolhii jos ei varo.

No nimenomaan! Aina saa olla sydän syrjällään kun kaveri nappaa kepin huolettomasti: "Varo nyt perrr..."
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
PLing
04.06.2007 21:28:26
No nimenomaan! Aina saa olla sydän syrjällään kun kaveri nappaa kepin huolettomasti: "Varo nyt perrr..."

Nää kyllä kestää ydinpomminkin. Ainakin vasaralla saa lyödä ennenkuin mitään kolhua saisi aikaan. ;)
Doh, nakki.
McNulty
04.06.2007 22:25:21
Miun sylissä toimii monikin... viimeisimpänä Jackson King-V joka on varsin hyvä sylissäkin. Sitä vain täytyy osata :)

Tokihan perinteiset Stratot, LePat, Telet, ESsit yms. ovat helposti sylissä pysyviä. Turhaan kuitenkaan kaihdat muita runkomalleja, lopulta se soiton helppous istuen tai seisten on asennoitumisesta, tottumisesta ja omista taidoista kiinni.
clenching the fists of dissent
thaav
04.06.2007 22:36:01
Soitan aina kaikkia kitaroita jalkojen välissä klasarityylillä. Oikealla jalalla soittaessa ei vain tunnu luontevalta pitää plektrakättä niin takana. Stratomallinen body on se paras, sopii tuohon vasemman reiden päälle mukavasti se syvennys. Eikä ainakaan minulla paina juuri ollenkaan, joskus on 4-5 tuntia soiteltu samassa asennossa, korkeintaan vessassa käyty välillä.

Vielä tuosta oikealla jalalla soitosta, en saa mitenkään oikeaa olkapäätä, tai oikeastaan koko kättä pysymään rentona kun täytyy pitää siellä taaempana. Lienee virheellinen asento.
Raaagh hevi metal raagh
Painajaismainen
04.06.2007 23:40:27
V-mallit ovat vähän hankalia. Ja Voxin "teardrop" tietenkin... http://www.goodnightkiss.com/Voxteardrop.jpg

Siis mitä?!?! V:tähän on hemmetin helppo soittaa kun tunkee sen alasakaran sinne jalkojen väliin!
"Kuka haluaa kuunnella kitaraa joka kuulostaa nussivilta norsuilta?!?! En minä ainakaan!!" - Dave Mustaine
Antti1
04.06.2007 23:44:36
Siis mitä?!?! V:tähän on hemmetin helppo soittaa kun tunkee sen alasakaran sinne jalkojen väliin!

No mutta ei kai ketään sitä nyt sinne..?

Ei mulle tuu tämmöisistä peruskitaroista oikeastaan mitään mallia mieleen, jota olisi erityisen vaikea soittaa istualtaan. Explorer, lespa, strato, tele, lentovee, you name it. Jotkut customihässäkät saattaa olla aika kinkkisiä, mutta nostaa sen kitaran hihnalla sillai Timo Tolkki/Mikko Alatalo -osastolle, niin alkaa taas onnistumaan.

Muutenkin istualtaan soittoa helpottaa, jos säätää hihnan tukemaan sitä soitinta ihan aavistuksen. Ei pääse silleen valumaan huonoon asentoon.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
Painajaismainen
04.06.2007 23:46:31
No mutta ei kai ketään sitä nyt sinne..?

Ei mulle tuu tämmöisistä peruskitaroista oikeastaan mitään mallia mieleen, jota olisi erityisen vaikea soittaa istualtaan. Explorer, lespa, strato, tele, lentovee, you name it. Jotkut customihässäkät saattaa olla aika kinkkisiä, mutta nostaa sen kitaran hihnalla sillai Timo Tolkki/Mikko Alatalo -osastolle, niin alkaa taas onnistumaan.

Muutenkin istualtaan soittoa helpottaa, jos säätää hihnan tukemaan sitä soitinta ihan aavistuksen. Ei pääse silleen valumaan huonoon asentoon.

Ohhoh! Olisikohan minun kannattanut hieman hioa sanavalintoja... Ei niistä mikään vaikea ole, Lespa ehkä vähän.
"Kuka haluaa kuunnella kitaraa joka kuulostaa nussivilta norsuilta?!?! En minä ainakaan!!" - Dave Mustaine
Moimies
05.06.2007 10:45:46
Itse ainakin istualtaan soittaessa pidän helpoimpana/mukavimpana omaa RR:ää. Explorerin "sakaran" takia se on melko inhottavan tuntuinen, varmaan tottumuskysymys mutta silti. Sekä kättä on vaikea asettaa tallan päälle mukavasti. Stratomallisella soitin aluksi, mutta enää en pidä yhtään.
Archt!!! Etsitään treenikämppää Mikkelistä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)