Ze Kink 02.06.2007 00:32:46 | |
---|
Päätin, että käyn tuon nyt sitten ensi viikolla ottamassa. Kauankos tuossa parantumisessa kestää? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Unspoken 02.06.2007 13:16:26 | |
---|
Niin minkä? Snakebitesin? Huulen parantuminen kestää n. 2 viikkoa, jonka aikana sitä pitääkin hoitaa. Sekin riippuu ihmisestä tosin, mulla parani muutamassa päivässä. Unspoken pain, I feel nothing. |
Liver-Box 04.06.2007 13:10:44 | |
---|
Pitääkö korvia lävistäessä pitää jotain gei "harjottelukorua" aluksi vai voiko suoraan työntää suurimmat pirunristit korviin mitä löytyypi ? Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin. |
Volante 04.06.2007 13:56:55 | |
---|
Pitääkö korvia lävistäessä pitää jotain gei "harjottelukorua" aluksi vai voiko suoraan työntää suurimmat pirunristit korviin mitä löytyypi ? Noi gei-harjoittelukorut on sellaisten mestojen juttuja missä lävistetään ampumalla. Jos ihan neulalla lävistää lävistysliikkeessä, siihenhän voi tökätä melkein mitä tahansa kunhan matsku on sopivaa (titaania). Siihen normi 1.6 mm paksuuteenkaan ei tarvi tyytyä, järempiäkin neuloja löytyy. |
Mimi 04.06.2007 17:15:39 (muokattu 04.06.2007 17:17:20) | |
---|
Noi gei-harjoittelukorut on sellaisten mestojen juttuja missä lävistetään ampumalla. Jos ihan neulalla lävistää lävistysliikkeessä, siihenhän voi tökätä melkein mitä tahansa kunhan matsku on sopivaa (titaania). Siihen normi 1.6 mm paksuuteenkaan ei tarvi tyytyä, järempiäkin neuloja löytyy. Renkaat on yleisimmät lävistyskorut, ja niitä suosittelisin. Simppelit ja toimivat myös paranemisen kannalta, eikä tartte vaihtaa välttämättä mitään muuta korua ikinä, ellei halua. Kultasepän liikkeissä laitettavat ensikorut harvoin on renkaita, vaan ne on semmoisia tappimallisia, jotka hautoo sitä lävistystä lopulta todella paljon. Ei hyvä. Renkaat päästää kaiken tuoreesta reiästä ulospyrkivän mömmön tulemaan pois ja puhdistaminenkin on huomattavasti helpompaa. Ja tosiaan suosittelen, että ihan lävistysliikkeessä käy ottamassa. Mulla ei ainakaan lopulta näin jälkeenpäin katsottuna oo nuo "ammutut" reiät kovin onnistuneita. Sattuukin melkein vähemmän, kun tekee nuelalla, ja on tarkempaa touhua kohdistuksen kanssa. 1,2 mm tai 1,6 mm on normaalimmat aloituskorut, vähän riippuen. Mulla laitettiin korvalehteen 1,2 ja rustoon 1,6. |
Volante 04.06.2007 18:19:23 | |
---|
Renkaat on yleisimmät lävistyskorut, ja niitä suosittelisin. Renkaissa on sellainenkin puoli, että pääsevät just liikkumaan helpommin mikä saattaa myös hidastaa paranemista ainakin siinä tapauksessa, jos siinä rinkulassa on jotain karstaa mikä pääsee repimään koko roskan uudestaan auki. Vähän tapauskohtaista, mikä systeemi kannattaa minnekin tunkea, lävistäjältä kannattaa kysyä. Korviin varmaan renkaat kuitenkin :) Ja tosiaan suosittelen, että ihan lävistysliikkeessä käy ottamassa. Mulla ei ainakaan lopulta näin jälkeenpäin katsottuna oo nuo "ammutut" reiät kovin onnistuneita. Sattuukin melkein vähemmän, kun tekee nuelalla, ja on tarkempaa touhua kohdistuksen kanssa. 1,2 mm tai 1,6 mm on normaalimmat aloituskorut, vähän riippuen. Mulla laitettiin korvalehteen 1,2 ja rustoon 1,6. Juu nuo ampumiset on vähän mitä on. Mulla on muutama koru ammuttu korvalehteen joskus aikoja sitten, ja ei hyvä ollenkaan. Nuo etummaiset mitä on venyteltykin on ihan ok, myös pari noista missä on normi 1.6 mm korut, mutta sitten on pari reikää mitkä osaa välillä heittäytyä hankaliksi - vaikka otosta on tosiaan jo aikaa. Toinen reikä on tosi ahdas, turpoilee, kipuilee ja punoittaa välillä ja toinenkin välillä erittää kudosnestettä ja heittäytyy kipeäksi. Onhan täällä aiemminkin ollut siitä hinnasta jne juttua, mutta omien kokemusteni pohjalta en voi suositella ampumista kenellekään. |
Renkaissa on sellainenkin puoli, että pääsevät just liikkumaan helpommin mikä saattaa myös hidastaa paranemista ainakin siinä tapauksessa, jos siinä rinkulassa on jotain karstaa mikä pääsee repimään koko roskan uudestaan auki. Vähän tapauskohtaista, mikä systeemi kannattaa minnekin tunkea, lävistäjältä kannattaa kysyä. Korviin varmaan renkaat kuitenkin :) Renkaat kyllä mun mielestä enemmänkin edistää sitä paranemista, kun pääsevät liikkumaan moneen suuntaan paremmin kuin tapit. Huolellinen puhtaanapito auttaa siihen, ettei mitään karstaa kerry. Ja korvista nimenomaan puhuin, ei ny mihinkään napaan varmaan rengasta ensimäiseksi olla laittamassa. Juu nuo ampumiset on vähän mitä on. Mulla on muutama koru ammuttu korvalehteen joskus aikoja sitten, ja ei hyvä ollenkaan. Nuo etummaiset mitä on venyteltykin on ihan ok, myös pari noista missä on normi 1.6 mm korut, mutta sitten on pari reikää mitkä osaa välillä heittäytyä hankaliksi - vaikka otosta on tosiaan jo aikaa. Toinen reikä on tosi ahdas, turpoilee, kipuilee ja punoittaa välillä ja toinenkin välillä erittää kudosnestettä ja heittäytyy kipeäksi. Onhan täällä aiemminkin ollut siitä hinnasta jne juttua, mutta omien kokemusteni pohjalta en voi suositella ampumista kenellekään. Jep. Ja kun siinä on sekin pointti, että ampumalla laitettaessa iho jää puristuksiin sinne korvan sisään. Neulalla lävistettäessä siitä korvasta lähtee pieni siivu neulan mukana = terveellisempää. Mulla on neljä ammuttua reikää, joista kolme on sinänsä ihan ok. Yhdestä löytyi lävistysliikkeessä koruja vaihdattaessani (halusin nuo 1,6 ja 1,2 renkaat, enkä saanu palloja itse kiinni) koteloitunut märkäpaise. Ei se ollut tulehtunut eikä kipeäkään, mutta sen neljä vuotta (!), minkä se mulla siihen mennessä oli ollut, siinä oli ollut sellainen omituinen pahkura reiän sisällä. Se sitten hajosi lävistäjän käsittelyssä ja sieltä tuli ihan kunnolla mätää pois. Tuosta meni myös aiemmin tosi hankalasti korvis läpi, siis ihan normaali alle millin paksuinen hopeakoru. Se mätäkotelo oli siellä tukkeena. Ja huomattavasti nopeammin parantuu lävistämällä tehdyt reiät. Nuo ammutut oli muistaakseni kuukauden siinä pisteessä, mistä lävistetty reikä parani kolmessa päivässä. Huolellisesti putsattu molempia, mutta se ampumakoru hautoi eikä antanut sen reiän parantua kunnolla. Ja kun koru ei päässyt liikkumaan kuin yksipuolisesti pyörimällä, niin ei se parantuminen kovin nopeaa ollut. Ei ikinä mosita mulle enää. :/ |
Volante 04.06.2007 18:55:30 | |
---|
Renkaat kyllä mun mielestä enemmänkin edistää sitä paranemista, kun pääsevät liikkumaan moneen suuntaan paremmin kuin tapit. Huolellinen puhtaanapito auttaa siihen, ettei mitään karstaa kerry. Ja korvista nimenomaan puhuin, ei ny mihinkään napaan varmaan rengasta ensimäiseksi olla laittamassa. Mjoo, sitä vaan jotkut lävistäjät sanoo että rengas ottaa helpommin osumaa ja pyörii vähän liikaakin. Tarkoitus ei ollu aloittaa korusotaa, kunhan toin esille toisen näkökulman aiheeseen :) Ampumisesta edelleen allekirjoitan tuon mitä sanoit, nuo mätäpaisejutut on aina tosi herkullisia... |
Mimi 04.06.2007 19:01:07 | |
---|
Mjoo, sitä vaan jotkut lävistäjät sanoo että rengas ottaa helpommin osumaa ja pyörii vähän liikaakin. Voi olla näinkin kyllä, mutta itsellä on ainakin toimineet paremmin kuin tappikorut. Korvan rustossa oleva industrialkin parani todella paljon paremmin renkailla, kuin tapilla. Oma "tarttumisvaaransa" on kaikissa tietysti, mutta renkaisiin ei myöskään tartu hiukset kovin pahasti, jos sattuu lettiä olemaan vähän enemmänkin, niinkuin esim mulla on. Tarkoitus ei ollu aloittaa korusotaa, kunhan toin esille toisen näkökulman aiheeseen :) Itsehän puhun vain siitä, mistä luulen tietäväni, elikkä omien kokemuksien mukaan höpöttelen. |
noir 04.06.2007 21:24:08 | |
---|
Ja oma panokseni: Puhtaanapitämisen kannalta rengas on mielestäni parempi, koska sieltä tulee pyörittämällä rähmät melko hyvin pois. Lisäksi saa olla todella huonoa työtä, että pinnan karheus repii reijän. Toki se tarttuu helpommin kiinni ja repii äkkiä tuoreet reijät auki. Itselläni on jokainen lävistys juurikin noin revennyt ja sen seurauksena tulehtunut vähintään kerran. Ja rei'ittämistapaan puuttuen, kaikki itselläni on ammuttuja ja jokainen on paranemisvaiheessa tulehtunut. Eipä se korvalehdessä paljon häiritse, mutta rustoon en antaisi ampua. Mä haluun sua. Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
Ze Kink 06.06.2007 14:29:46 | |
---|
Niin minkä? Snakebitesin? Huulen parantuminen kestää n. 2 viikkoa, jonka aikana sitä pitääkin hoitaa. Sekin riippuu ihmisestä tosin, mulla parani muutamassa päivässä. Ihan vaan Labretin. Taitaa kyllä siltikin jäädä ensi viikkoon, kun ei aika riitäkään. Noihin ei vissiin tarvitse varailla mitään aikoja tms.? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Mirrinsane 06.06.2007 22:54:15 | |
---|
Ihan vaan Labretin. Taitaa kyllä siltikin jäädä ensi viikkoon, kun ei aika riitäkään. Noihin ei vissiin tarvitse varailla mitään aikoja tms.? riippuu paikasta, useimmiten(=oletusarvoisesti) ei. kalamies#52 >-)))> |
Jebe- 08.06.2007 14:25:41 (muokattu 08.06.2007 14:27:04) | |
---|
Ihan vaan Labretin. Taitaa kyllä siltikin jäädä ensi viikkoon, kun ei aika riitäkään. Noihin ei vissiin tarvitse varailla mitään aikoja tms.? Tuon ajanvaraus riippuu ihan paikasta. Useimmiten onnistuu kyllä ilman. Niin minkä? Snakebitesin? Huulen parantuminen kestää n. 2 viikkoa, jonka aikana sitä pitääkin hoitaa. Sekin riippuu ihmisestä tosin, mulla parani muutamassa päivässä. 2 labrettia eripuolilla alahuulta = snakebites 1 labret on kuitenkin pelkkä labret, ei snakebite. Onhan nää aika pilnus-nimiä kun jokainen juniori tuppaa keksimään omat hienot nimet lävistyksilleen. Und hallo everyone I'm amazing check me out! |
Volante 15.06.2007 19:19:51 | |
---|
Jeppis, kyselinpä vähän aikaa sitten ihan perus-kulmakorusta, mutta nyt muistinkin joskus haaveilleeni samasta vaakasuuntaisena versiona ( http://wiki.bmezine.com/index.php/Horizontal_Eyebrow_Piercing ). Liekö kenelläkään kokemusta tästä, kasvaa vissiin helpommin ulos mitä normikulma ja olin jostain lukevinani että tuota ei tehdä samalla tavalla mitä normilävistyksiä? |
Mimi 15.06.2007 20:09:40 | |
---|
Jeppis, kyselinpä vähän aikaa sitten ihan perus-kulmakorusta, mutta nyt muistinkin joskus haaveilleeni samasta vaakasuuntaisena versiona ( http://wiki.bmezine.com/index.php/Horizontal_Eyebrow_Piercing ). Liekö kenelläkään kokemusta tästä, kasvaa vissiin helpommin ulos mitä normikulma ja olin jostain lukevinani että tuota ei tehdä samalla tavalla mitä normilävistyksiä? Tarttee ainakin erilaisen korun tommoinen. Lävistäjiltä kyselemällä varmaan saa lisää tietoa tuosta. |
Volante 15.06.2007 20:15:17 | |
---|
Tarttee ainakin erilaisen korun tommoinen. Lävistäjiltä kyselemällä varmaan saa lisää tietoa tuosta. Joo surface barillahan tuo tehdään, että pysyis parhaiten. Ajattelinkin Paradisessa asioida tän tiimoilta joku päivä, mutta käyttäjäkokemuksiakin olisi kiva kuulla :) |
Tiiba 30.06.2007 01:32:56 | |
---|
no kulmassa on. ja tossa korvarustossa mut eihän se sillee oo lävistys :D huuleen havuaisin mutta eräs melko luotettava tuttu sanoo että renkaasta jää joku juttu siihen huuleen eikä sitä sais pois? totta vai tarua? |
noir 30.06.2007 07:37:43 | |
---|
no kulmassa on. ja tossa korvarustossa mut eihän se sillee oo lävistys :D huuleen havuaisin mutta eräs melko luotettava tuttu sanoo että renkaasta jää joku juttu siihen huuleen eikä sitä sais pois? totta vai tarua? Jäähän siihen. Arpi. Ei mitenkään häiritsevä. Mielestäni. I wish I were there Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
Mimi 30.06.2007 12:15:26 | |
---|
ja tossa korvarustossa mut eihän se sillee oo lävistys :D Siis mitenniin ei ole? Vai meinaatko että ampumalla laitettu? Noh, lävistys se mielestäni on silti, kun jotain ylimääräistä lävistää ihon ja ruston. Itselleni laitettiin korvan rustoon ihan neulalla lävistämällä. |
Mirrinsane 30.06.2007 13:30:19 | |
---|
huuleen havuaisin mutta eräs melko luotettava tuttu sanoo että renkaasta jää joku juttu siihen huuleen eikä sitä sais pois? totta vai tarua? kaikesta jää arpi, jos ajatusta moisesta ei siedä, kannattaa jättää koko lävistys ottamatta. (hyvänä esimerkkinä, eräs tuttuni suunnitteli syksyllä tatuoinnin ottoa, kuva oli päätetty ja paikkakin melkein varma. ainoa ongelma oli se, miten sen saisi peittoon. meikkivoiteet ja paksut sukat mietittiin, mutta eihän se kesällä toimisi jnejne. kysymys kuuluu, kannattaako sellaista tehdä, jota ei siedä? kalamies#52 >-)))>
eikä kipu mene pois, 89-07, adios |