ten 11.01.2004 18:50:40 | |
---|
Mikä on oudoin paikka, missä olet saanut inspiraation, tehnyt biisin alusta loppuun, aloittanut biisin tai vain lopettanut sen? Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Armeija-aikana panssarivaunussa sain alkuun hyvinkin herkän rakkauslaulun. Harppu on alaston piano |
randy 14.01.2004 12:44:42 | |
---|
Kerran unessa keksin jonkun melodian ja Alice Cooper tuli laulamaan sitä. Lumiukolla on valkonen perse. |
hörhö 17.01.2004 13:35:24 | |
---|
Kerran unessa keksin jonkun melodian ja Alice Cooper tuli laulamaan sitä. Kivat suhteet tai paljon rahaa sulla, kun tuollaisen esittäjän olet kappaleellesi saanut. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Kemppilä 18.01.2004 20:36:49 | |
---|
Ei kyllä mikään erikoinen paikka mutta varmaan yleisin on vessassa pa*kalla. Joskus kyllä on iskenyt inspiraatio kun on aurannut pihasta lunta raktorilla. www.evvk.fi |
Vanalkar 19.01.2004 10:11:36 | |
---|
Se jos mikä vituttaa jos saa hyvän biisin soimaan päässä vaikka koulussa/töissä, eikä ole mahdollista kirjoittaa sitä ylös tai esim. kitaralla rämpyttää muistiin. Yleensä ne parhaimmat ideat tulee juuri ennen nukahtamista. Ormurin Langi |
musa 19.01.2004 12:05:24 (muokattu 19.01.2004 12:06:27) | |
---|
Yleensä ne parhaimmat ideat tulee juuri ennen nukahtamista. Niinpä. Ja sitten on jo niin väsynyt, ettei jaksa nousta sängystä kirjoittaakseen kuningasideaa muistiin. Vakuuttelee itselleen, että kyllä se vielä aamulla muistuu mieleen. Ja mitenköhän siinä sitten käy. Aamulla koko jutusta ei ole minkäänlaista havaintoa. Ja sama virhe toistuu taas ensi kerralla ;-) |
hörhö 19.01.2004 12:16:49 | |
---|
Niinpä. Ja sitten on jo niin väsynyt, ettei jaksa nousta sängystä kirjoittaakseen kuningasideaa muistiin. Vakuuttelee itselleen, että kyllä se vielä aamulla muistuu mieleen. Ja mitenköhän siinä sitten käy. Aamulla koko jutusta ei ole minkäänlaista havaintoa. Ja sama virhe toistuu taas ensi kerralla ;-) Siksi mulla onkin nuottipaperia ja kynä yöpöydällä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
singa 19.01.2004 14:03:04 | |
---|
Niinpä. Ja sitten on jo niin väsynyt, ettei jaksa nousta sängystä kirjoittaakseen kuningasideaa muistiin. Vakuuttelee itselleen, että kyllä se vielä aamulla muistuu mieleen. Ja mitenköhän siinä sitten käy. Aamulla koko jutusta ei ole minkäänlaista havaintoa. Ja sama virhe toistuu taas ensi kerralla ;-) Toi on NIIIIN totta. En tiedä onko niin outo paikka mut päähäni pälkähti aiva hele-ve-tin kova riffi viime kesänä mansikan poiminnassa. Ja arvatkaa vaan sainko sitä mihinkään ylös... Vittu me kuollaan kaikki! |
KMT 19.01.2004 19:57:26 | |
---|
Yksissä bileissä kun oli lukion yhteiset bileet, mä vähän olin huonolla tuulella (muut veivät kaikki hyvät tytöt) Onneksi paikalla oli piano, keksin jonkun biisin, josta nyt en enää muista kuin sointukulku C Cdim A+ B. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Chimera 25.01.2004 13:34:53 | |
---|
Niinpä. Ja sitten on jo niin väsynyt, ettei jaksa nousta sängystä kirjoittaakseen kuningasideaa muistiin. Vakuuttelee itselleen, että kyllä se vielä aamulla muistuu mieleen. Ja mitenköhän siinä sitten käy. Aamulla koko jutusta ei ole minkäänlaista havaintoa. Ja sama virhe toistuu taas ensi kerralla ;-) Valitettavan totta. Monen monta kelpo biisi-ideaa on valunut hukkaan juuri mainitsemallasi tavalla. :| |
Definhel 31.01.2004 21:49:37 (muokattu 01.02.2004 12:24:50) | |
---|
Valitettavan totta. Monen monta kelpo biisi-ideaa on valunut hukkaan juuri mainitsemallasi tavalla. :| Toisaalta sitten jos muistaa kirjoittaa sen ylös niin aamulla huomaa, että se mikä illalla oli nerokas ja originelli onkin nyt Nylon Beatilta plagioitu clichéinen rakkausrynkytys. Ja pääriffi on varastettu Deep Purplelta. EDIT: Miksi kaikki aina hiljenee kun mä pistän tänne jotain? Anteeksi. |
Steve McBeach 18.10.2004 22:04:00 | |
---|
Yksissä bileissä kun oli lukion yhteiset bileet, mä vähän olin huonolla tuulella (muut veivät kaikki hyvät tytöt) Onneksi paikalla oli piano, keksin jonkun biisin, josta nyt en enää muista kuin sointukulku C Cdim A+ B. Bileissä keksii hyviä biisejä. Varsinkin jos on joku soitin. Yhden kaverin kanssa oltiin bileissä ja venattiin, että yksi kaverimme saapuisi paikalle. Aikamme kuluksi sitten päätettiin tehdä ko. kaverista biisi, tehtiin se noin puolessa tunnissa, ja sitten esitettiin sille kun se tuli. Hauskaa oli, vaikka sanoituksellisesti se biisi oli aika karsea. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
pekkaharti 19.10.2004 22:30:25 (muokattu 19.10.2004 22:31:00) | |
---|
Niinpä. Ja sitten on jo niin väsynyt, ettei jaksa nousta sängystä kirjoittaakseen kuningasideaa muistiin. Vakuuttelee itselleen, että kyllä se vielä aamulla muistuu mieleen. Ja mitenköhän siinä sitten käy. Aamulla koko jutusta ei ole minkäänlaista havaintoa. Ja sama virhe toistuu taas ensi kerralla ;-) sama homma, joskus tulee kirjoiteltua kännykkään jotain ideoita ylös. (Joskus käy myös niin että kun katsoo sen aamulla niin aivan turha idea :-) ) tsekkaa: http://www.mikseri.net/kalpasaha |
Sir Härö 27.10.2004 19:04:47 | |
---|
Se ottaa päähän kun olet vaikka kotona kahveja keittelemässä ja saat jonkun uskomattoman hienon melodian päähäsi, lähdet siitä sitten kävelemään kohti kitaraa ja hymyssä suin hyräilet uutta ideaasi ja toivot ettei se vaan unohdu. Ja juuri ennen kuin saat kitaran käteesi, niin tyttöystävä/vaimoke/naapuri/poliisi/murtovaras tms. tulee esittelemään jotain piirrustustaan tai runoaan tai jotain muuta joka sinua ei sillä hetkellä kiinnosta. Sitten siinä joudut vastailemaan kysymyksiin kuten; Onko tää susta hieno? Mitä pidät? Vai oisko parempi jos tää...? Miks sul on tommonen ilme? Häirittenkö mä? Sitten kun olet vastannut kysymyksiin niin oletkin jo unohtanut hienon melodian. Että näin päivä taas pilattiin... Sori offtopic "Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se Pastilli?t välittää..." |
AER 27.10.2004 19:23:44 | |
---|
Meitsin ex-bändissä ku soitin ja laulaja/kitaristi meni armeijaan ja ei saatana että jätkällä alko runosuoli kukkiin siihen malliin että ei helevata! -Antti |
pehko 01.11.2004 21:23:10 | |
---|
sama homma, joskus tulee kirjoiteltua kännykkään jotain ideoita ylös. (Joskus käy myös niin että kun katsoo sen aamulla niin aivan turha idea :-) ) Olen usein törmännyt samaan asiaan. Meinaa keksiä hyvät lyriikat, pistääpätkän ylös, ja sit ku niitä rupee esille kaivelemaan, ni on sillai et "Mitä vittua on taas tullu paskaa kirjoteltua" Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Penasol 02.11.2004 14:52:00 | |
---|
Se jos mikä vituttaa jos saa hyvän biisin soimaan päässä vaikka koulussa/töissä, eikä ole mahdollista kirjoittaa sitä ylös tai esim. kitaralla rämpyttää muistiin. Yleensä ne parhaimmat ideat tulee juuri ennen nukahtamista.
Olen töissä ja jostain minuun iski kauhea luomis- ja kitarointivimma ja päässä soi keskeneräinen biisi vähemmän keskeneräisenä, pitäisi päästä kotiin. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |