Aihe: Mistä varaosanäyttö Rocktroniin?
1 2
kojones
04.06.2007 13:30:39 (muokattu 04.06.2007 13:32:05)
Onko sen pakko olla samanlainen, vai mahtaisiko riittää vastaava?

ELFAlta löytyi pikaisesti yksi 16-merkkinen Itronin näyttö.
CU16025ECPB-U1J_16×2_75-560-61 _61.50€
Antti1
04.06.2007 13:34:30 (muokattu 04.06.2007 13:37:12)
Onko sen pakko olla samanlainen, vai mahtaisiko riittää vastaava?

Sano sä se mulle, mä en tajua näistä hevon... Jos joku vastaavan tyylinen toimii, niin totta hemmetissä sellainen mulle kelpaa.

ELFAlta löytyi pikaisesti yksi 16-merkkinen Itronin näyttö.
CU16025ECPB-U1J_16×2_75-560-61 _61.50€

Hintakin kuulostaa vähän miellyttävämmältä.

EDIT: Noi on kaksirivisiä ja se muuten pitäisi saada juotettua suoraan kiinni siihen piirilevyyn näytön alareunasta. Tilaa laitteessa on se legendaarinen 1U korkeudessa, joten kikkailulle ei jää paljon varaa.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
kojones
04.06.2007 13:37:21 (muokattu 04.06.2007 13:43:01)
Sano sä se mulle, mä en tajua näistä hevon... Jos joku vastaavan tyylinen toimii, niin totta hemmetissä sellainen mulle kelpaa. Hintakin kuulostaa vähän miellyttävämmältä.

Mä en tiedä, mutta luulisi löytyvän korvaava malli jostain kyllä.

Toikaan näyttö ei täytä RoHS-direktiiviä, joten saattaa vaikuttaa saatavuuteen.

Tosta sun näytöstä löytyy näköjään tiedot tuolta, koitapas kysellä noilla spekseillä jostain. http://www.noritake-itron.com/SubPages/ProductsE/Partsearch.htm
Antti1
04.06.2007 13:58:34
Kiitoksia avusta, annoit ainakin hölmölle vähän toivoa uudesta näytöstä. :) Harmi, kun en tajua elektroniikasta juuri mitään, niin tulee vähän tämmöistä noob-meininkiä.

Tosta sun näytöstä löytyy näköjään tiedot tuolta, koitapas kysellä noilla spekseillä jostain. http://www.noritake-itron.com/SubPages/ProductsE/Partsearch.htm

Ei löydy tuota datalehtistä ko. näytöstä. Haitanneeko tuo? Pistin nyt yhteen palvelualttiiksi havaittuun puljuun kyselyn tuollaisesta laitoksesta. Saas nähdä mitä sanovat, jos sanovat.
Antti1
04.06.2007 14:09:25
Hei neuvokaas muuten hölmöä yhdessä tähän liittyvässä asiassa. Tuossa mun alkuperäisessä näytössä kun on perhanasti noita pinnejä ja ne tulee siitä näytön alareunasta alaspäin, niin onko tämä joku erikoisjuttu?

Mitä mä oon selannu nyt kaikkia katalogeja, niin missään noista näytöistä ei oo näkynyt vastaavaa. Mistä ne näytöt noinniinku yleensä kiinnitetään yhtään mihinkään?
P2
04.06.2007 14:17:09
Ootko kysynyt maahantuojalta, että oisko heillä tai heidän takuukorjaajallaan?
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Antti1
04.06.2007 14:19:31 (muokattu 04.06.2007 14:21:33)
Ootko kysynyt maahantuojalta, että oisko heillä tai heidän takuukorjaajallaan?

Maahantuoja on mitä ilmeisimmin tuo Millbrook, jolta olen kysynyt. Heiltä ei löydy tuollaista, kerran on kuulemma niiden kautta ennenkin tuollainen tilattu ja hinta oli 95€. Sanoivat pistävänsä mulle tilaukseen Jenkeistä ja siinä menee aikaa nyt semmoinen 2-4vko. Tästä on aikaa noin 2kk. Tuossa välissä olen kyllä tiedustellut pariinkin otteeseen, eikä mitään selkeää vastausta ole tullut.

EDIT: Puhuinpa kakkia, tilauksen lähtöön 2-4 viikkoa.
Tubeman
04.06.2007 14:25:29 (muokattu 04.06.2007 14:30:16)
Mä onnistuin joskus tässänäin paskomaan VooduValven näytön, kun sen suojamuovi jäi pantteeseen näytön ja kotelon väliin. Nyt pitäisi saada jostain uusi tilalle. Mistä ihmeestä sellaisen saan?

Näytön valmistaja on Itron ja malli AH1616CD. Se on siis tuollainen yksirivinen ja 16 merkkinen segmenttinäyttö, joka toimii jonkinlaisella LCD-tekniikalla.

Sen verran briiffiä, että suomalaisista elektroniikkapuljuista näitä ei löydy. Yleiselektroniikalla ilmeisesti on jossain ulkomaan varastossa muutamia kappaleita, mutta minimitilaus on se 300€. Millbrookin kanssa olen yrittänyt asioida lähemmäs pari kuukautta, mutta heidän palvelunsa laatu on ns. totaalisen perseestä ja pyytävät pikku näytöstä about 95€. Kaiken kukkuraksi ei tunnu näyttöä näkyvän, vaikka sen heiltä tilasinkin loppupeleissä.. Otin yhteyttä myös osan valmistajaan ja kyselin apuja. Sain heiltä erään suomalaisen firman yhteystiedot, mutta eivät taida myydä yksityisille yhtään mitään.

Ei voi nyt olla näin hemmetin vaikeaa saada yhtä pientä näyttöä.. Jos jollain on tarjota apua tähän, niin olisin todella todella erittäin kovasti kiitollinen.

www.partco.fi --> Tarjoukset. sieltä vois löytyä, ja Bebekissäkin saattaa olla.
Selvitä mitä piirisarjaa siinä on käytetty,luultavasti HD44780 .

LCD 1x16+TV 80 x 36 mm .................11,40+alv Partcon luettelon sivulla 39
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
Antti1
04.06.2007 14:29:51
Selvitä mitä piirisarjaa siinä on käytetty,luultavasti HD44780 .

Kerrotko vielä mistä tuon saa selville? Mä en jummarra näistä hölkäsen pöläystä. Koitan vain löytää oikeanlaisen osan, jotta voin viedä laitteen korjaukseen appiukolle. :D
Tubeman
04.06.2007 14:32:07
Kerrotko vielä mistä tuon saa selville? Mä en jummarra näistä hölkäsen pöläystä. Koitan vain löytää oikeanlaisen osan, jotta voin viedä laitteen korjaukseen appiukolle. :D

Katsot valmistajan sivulta onko kyseistä piirisarjaa,näytön takana saattaa näkyä
Hitachin piirejä joissa tuo ko.merkintä on.

Jos korvaa näytön erityyppisellä näytöllä,on vaarana että se ei toimi.
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
Antti1
04.06.2007 14:36:23
Eäää... Näytön takana näkyy ainoastaan lasista pintaa, jonka sisällä menee mielenkiintoisia kiemuroita. Tässä ei siis oo sellasta piirilevyhässäkkää ollenkaan takana, jossa noita piirejä ilmeisesti olisi?

Mä taidan ottaa pari valokuvaa tuosta näytöstä, odottakaas hetki.
Tubeman
04.06.2007 14:43:37
Eäää... Näytön takana näkyy ainoastaan lasista pintaa, jonka sisällä menee mielenkiintoisia kiemuroita. Tässä ei siis oo sellasta piirilevyhässäkkää ollenkaan takana, jossa noita piirejä ilmeisesti olisi?

Mä taidan ottaa pari valokuvaa tuosta näytöstä, odottakaas hetki.

Kiemuroita? Ettei olis VFD-näyttö? eli
Vacuum Fluorecent Display ... :/
Antti1
04.06.2007 14:48:21
Kiemuroita? Ettei olis VFD-näyttö? eli
Vacuum Fluorecent Display ... :/

Hahaa, sellainenpa se onkin. :) 10min sisällä mun omassakuvassa pitäis näkyä.
Antti1
04.06.2007 14:52:30 (muokattu 04.06.2007 14:54:22)
Tossa kuva edestä ja takaa: http://muusikoiden.net/dyn/users/23536.jpg

Ilmeisesti siis olikin VFD, eikä LCD. Hmm, vaan eipä voi tietämätön tietää. LCD-näyttönä Millbrook tämmöstä mulle oli myymässä.

Onko nämä sitten kalliimpia ja harvinaisempia?

EDIT: Ja niinkuin kuvasta näkyy, niin tämä on taiten epätyhjätty yläkulmasta. Pikkusen sormi lipsahti suojamuovia paikalleen vääntäessä ja kuulu naks. Ei kovin kovaa osumaa tuommoinen näköjään kestä.
Tubeman
04.06.2007 15:32:20
Tossa kuva edestä ja takaa: http://muusikoiden.net/dyn/users/23536.jpg

Ilmeisesti siis olikin VFD, eikä LCD. Hmm, vaan eipä voi tietämätön tietää. LCD-näyttönä Millbrook tämmöstä mulle oli myymässä.

Onko nämä sitten kalliimpia ja harvinaisempia?

EDIT: Ja niinkuin kuvasta näkyy, niin tämä on taiten epätyhjätty yläkulmasta. Pikkusen sormi lipsahti suojamuovia paikalleen vääntäessä ja kuulu naks. Ei kovin kovaa osumaa tuommoinen näköjään kestä.

Niinpäniin..eli voidaan unohtaa höpinät HD.. piireistä.. ;D

Harvinaisempia ainakin..joku kassakonehuolto voisi myydä tuollaisen.
Täytyy myöntää etten ole nähnyt näitä kaupan elektroniikkaputiikeissa,kaikkea muuta kylläkin.Kannattaa kysyä Partcosta saako ne tilattua tuollaisen,itselläni on yksi piiri siellä tilauksessa ja joudun ottamaan 5 kpl vähimmäistilaus määrän ,
YELää se olisi ollut 100 kpl,eli tukkureissakin on eroa kuten vissyvesissäkin niin kuin mainoksessakin sanottiin.
Antti1
04.06.2007 16:02:39
joudun ottamaan 5 kpl vähimmäistilaus määrän

Huhhei... Määhän perustan sitten varaosamyyntiliikkeen Voodu Valvelle. :D

Näyttää vähän kyllä siltä, että tulee melkein yhtä kalliiksi, kuin koko laite... Snif. Perhana kun piti rikkoa.
oiva tumpeloinen
04.06.2007 18:00:07
Seuraa hävytön topicin kaappaus. =)

Mulla olisi vanhassa ART:n etusen näytöstä taustavalo pimeänä. Mitään tietoa noista ei ole, joten olen antanut olla, kun se on vain lähinnä käyttömukavuutta, ei mitenkään toimintaan liittyvä juttu. Mutta jos sen helpolla löytäisi ja vaihtaisi, niin en panisi pahakseni........

Skemat koneesta lienee tämmöiset:

http://www.diyguitarist.com/Schematics/SGX2K_Schematic.pdf

Nuo siis SGX2000-etusesta. Mulla on Express, mutta en usko näytössä olevan eroja.

Kysymys kuuluukin, että mikä tilalle. Jos tuo skema on liian laaja/vaivalloinen katsoa, niin voin kyllä availla tuota läjääkin ja yrittää sieltä tihrustaa. Kädettömänä kuitenkin pyytäisin ensimmäisenä täältä neuvoa asian suhteen.
Antti1
04.06.2007 19:11:42
Seuraa hävytön topicin kaappaus. =)

Jumaliste Oiva! Aikamoista touhua... No jos tämän kerran sitten.

Jos kellään tulee vielä ideoita mun (tai miksei jopa Oivankin) pulmaan, niin niitä otetaan ilomielin vastaan.

Hitsi että tekis mieli paahtoleipää, jossa olis pekonia ja paistettu muna...
zepeteus
04.06.2007 20:23:10
Ainakin Oivalle saattaisi olla apua lafkasta nimeltä Midi Rakete, auttoi minua taannoin kahden laitteen restauroinnissa.

http://www.midi-rakete.de/eng/elfolie.htm

Tarinaa aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 6&t=93611&o=0&#p2801996

Yksi suomalainen näyttöjuttujen kanssa värkkäävä firma, sivunsa vaan edelleenkin sekavat:
http://www.probyte.fi/info/lcd.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)