Aihe: Suositelkaa täys akustista.
1 2
Sanappa
02.06.2007 13:01:04
Mieles ois ostaa thomannilt täys akustinen kitara. Onko kokemuksia. Linkittäkää tohon ni käyn vilkasee.
Löytyvät sieltä jazz kitaroitten puolelt. Ibanez:ia olen ajatellut, mutta ideoita otetaan vastaan. Kokemusta kun mulla ei ole ton tyylisistä kitaroista. Hinta max 600 juuroo mutta halvempikin kelpaa. Kiitos vain.
Ziggy Bubba
02.06.2007 13:14:24 (muokattu 02.06.2007 13:16:34)

Yamaha LL16 http://www.thomann.de/fi/yamaha_ll16_westerngitarre.htm Siinä mainio täysakustinen kitara, ei ole elektroniikkaa. Jazzkitarat kyllä viittaavaat noihin "jazz-kopallisiin" sähkökitaroihin... mitäs tässä oikein haetaan?

Ibanezin Artcoret ovat edukkaita ja hintaansa nähden yllättävän laadukkaita vehkeitä esim tämä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_as83atf.htm
Myspace.com/Crookmachine
darrell
02.06.2007 22:18:09
Mieles ois ostaa thomannilt täys akustinen kitara.
Löytyvät sieltä jazz kitaroitten puolelt.

jos nyt oikeen ymmärsin, niin Jazz-komeroista ei Thomannilta löydy täysakustista, vaan kaikissa on vähintään kaulamikki. Nuot on tarkoitettu vahvistettaviksi. Jotain vanhaa käytettyä orkesterikitaraa kannattaa etsiä?

Kylläpä alkoi himottaa
http://www.thomann.de/fi/hagstrom_hj550_na.htm
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
koponen
03.06.2007 08:57:18
Mieles ois ostaa thomannilt täys akustinen kitara. Onko kokemuksia. Linkittäkää tohon ni käyn vilkasee.
Löytyvät sieltä jazz kitaroitten puolelt. Ibanez:ia olen ajatellut, mutta ideoita otetaan vastaan. Kokemusta kun mulla ei ole ton tyylisistä kitaroista. Hinta max 600 juuroo mutta halvempikin kelpaa. Kiitos vain.

Mene paikalliseen musakauppaan testailemaan ja kysy hyvä tarjous :)
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Sanappa
03.06.2007 20:04:44 (muokattu 03.06.2007 20:32:24)
Ihan siis sähkökitaraa tarkoitin. Täys akustinen eli full acoustic, kuten se englanniksi sanotaan. Sikki-six linkitti oikeenlaisen ibanezin toho. semmosta tai vastaavaa. Onko kokemuksia harley benton kitaroist.
hullu_ukko
03.06.2007 20:34:32
Sikki-six linkitti oikeenlaisen ibanezin toho. semmosta tai vastaavaa. Onko kokemuksia harley benton kitaroist.

Niitä kutsutaan käsittääkseni puoliakustisiksi tai sitten multa on mennyt jotain ohi. Yleinen neuvo on, että Harley Bentoneista kannattaa pysyä kaukana. Tarkastele oikeasti Ibanezin Artcore-sarjaa.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Paskan hajun määrä on kääntäen verrannollinen nautitun oluen määrään.''-Anal Revenger
Sanappa
03.06.2007 20:45:52
pahoittelen. sulta on mennyt jotain ohi. full acoustic kitaraa kun soittaa ilman vahvistinta niin ääni kuuluu silti hyvin, melko samanlailla kuin akustisesta. Soittaminen on silti samanlaista kuin sähkökitaralla. Puol akustisella kuuluu samanlailla kuin perus sähkiksellä. Kävin kokeilee ja keskustelee paikallises liikkeessä. Ibanezin artcore sarjaa taidan harkita vakavasti.
Juutas
03.06.2007 20:54:36
pahoittelen. sulta on mennyt jotain ohi. full acoustic kitaraa kun soittaa ilman vahvistinta niin ääni kuuluu silti hyvin, melko samanlailla kuin akustisesta. Soittaminen on silti samanlaista kuin sähkökitaralla. Puol akustisella kuuluu samanlailla kuin perus sähkiksellä. Kävin kokeilee ja keskustelee paikallises liikkeessä. Ibanezin artcore sarjaa taidan harkita vakavasti.

Nyt kyllä olen hivenen samaa mieltä kuin Hullu ukko eli hieman erikoiselta kuulostaa tuo terminologia suomeksi (englanniksi asia onkin sitten eri)... Yleensä puhutaan puoliakustisista kuin tarkoitetaan sellaista sähkökitaraa, jossa on jonkilainen ontto koppa (myös isommat sellaiset kuten vaikkapa Gretschit). Ja kyllä niistä lähtee ihan kohtuudella tosiaan ääntä ilman vahvistustakin vaikka ei se olekaan varsinainen käyttötarkoitus (eli harvemmin näkee puoliakustista mikitettynä toisin kuin akustisia). Jos taas puhut sellaisesta akustisesta, jossa on esim. piezo-mikit, niin usein käytetään termiä elektroakustinen tms.
Ze Kink
03.06.2007 21:04:03 (muokattu 03.06.2007 21:04:44)
Ihan siis sähkökitaraa tarkoitin. Täys akustinen eli full acoustic, kuten se englanniksi sanotaan. Sikki-six linkitti oikeenlaisen ibanezin toho. semmosta tai vastaavaa. Onko kokemuksia harley benton kitaroist.

Itseasiassa tuo on nimenomaan puoliakustinen, eikä koppa ollenkaan. Tällaista varmaan haettiin: http://www.thomann.de/fi/ibanez_af75bs_jazzgitarre.htm

Puoliakustisessa on keskipalkki, eli body ei ole täysin ontto.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Sanappa
03.06.2007 21:06:08
En nyt rupee kinasteleen ja on hyvin mahdollista että suomenkieleni on vähän huono, vaikka täysin suomalainen olenkin, mutta olen aivan varma että se "täys akustinen" on aivan eri asia kuin puol akustinen. Ja mikitettynä ovat molemmat.
Kuten sanoin, kävin liikkeessä ottamassa selvää asiasta.
slowdive
03.06.2007 21:08:59
Kävin kokeilee ja keskustelee paikallises liikkeessä. Ibanezin artcore sarjaa taidan harkita vakavasti.

Itsellä oli tuo AS73. Ihan mukava kitara, ei siinä mitään, mutta se "puoliakustisuus" ei kyllä juuri soundissa kuulunut mitenkään.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Fortune
03.06.2007 21:24:15 (muokattu 03.06.2007 21:26:14)
En nyt rupee kinasteleen ja on hyvin mahdollista että suomenkieleni on vähän huono, vaikka täysin suomalainen olenkin, mutta olen aivan varma että se "täys akustinen" on aivan eri asia kuin puol akustinen. Ja mikitettynä ovat molemmat.
Kuten sanoin, kävin liikkeessä ottamassa selvää asiasta.

Puoliakustinen on onttokoppainen kitara magneettisilla mikrofoneilla, ts. ontto sähkökitara, oli keskipalkkia tai ei.

Se mikitetty akustinen kitara on nimeltään elektroakustinen.

Lisäksi on näitä ohutkoppaisia elektroakustisia, kuten Fenderin Stratacoustic ja Godinin mallit, mutta "täysakustinen" ei ole mikään oikeasti käytössä oleva termi.
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
Sanappa
03.06.2007 21:25:12
Kiitokset Ze Kink:ille. Kaikista näist mitä oon katellut niin tuo linkittämäsi kitara oli munkin mieleen eniten.
Oletko muuten kokeillut sellast täys acoustic kitaraa. Huomasitko eron puol akustiseen
Ze Kink
03.06.2007 22:02:51
Kiitokset Ze Kink:ille. Kaikista näist mitä oon katellut niin tuo linkittämäsi kitara oli munkin mieleen eniten.
Oletko muuten kokeillut sellast täys acoustic kitaraa. Huomasitko eron puol akustiseen

Joo, olen testannut tuollaista. Saundi tuollaisessa kopassa on puolakustiseen verrattuna vähän pyöreämpi ja pehmeämpi. Sustainia on enemmän. Säröillä nuo toimivat aika huonosti (saundi on vähän epäselvä ja lähtee helposti kiertämään), se on enemmän puolakustisten heiniä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
varakeef
03.06.2007 22:10:26
Puoliakustinen on onttokoppainen kitara magneettisilla mikrofoneilla, ts. ontto sähkökitara, oli keskipalkkia tai ei.

Terminologia ylensäkin on siitä hassua, että riippuu aika usein asiayhteydestä mihin mikäkin termi milloinkin viittaa. Puoliakustisella viitataan kuitenkin varsin usein (ja perinteisesti useimmiten) sähkökitaraan, jossa on nimenomaan keskipalkki (kuten Gibson ES-335). Englanninkielinen ilmaus semi-hollow body viittaa juuri tällaiseen - palkki oli innovaatio ja poikkeus vanhempaan perinteeseen sijoittaa mikki paksukoppaisen akustiseen jazz-kitaraan.

Kun haluaa viitata paksuihin onttokoppaisiin sähkökitaroihin ollaan suomenkielessä usein helisemässä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Juniper
03.06.2007 22:26:31 (muokattu 03.06.2007 22:27:17)
Voisin minäkin vaikka heittää oman terminologisen luun soppaan... Sellaista termiä kuin full acoustic en ole tavannut käytettävän missään mallia ilmaisevan terminä. Termi on enemmän mainoksissa ja myyntipuheissa käytetty ilmaisuna kitarasta jolla voidaan soittaa myös akustisesti. Archtop guitar on enemmän tuttu eli kaarevakantinen akustinen eli orkesterikitara eli jatsiloota.(Orkesterikitara taitaa olla virallisin suomenkielinen nimitys) Orkesterikitarassa voi olla mikki tai sitten ei. Useimmiten näissä on vain kaulamikki pinta-asennettuna, jottei se häiritse akustista sointia.
Puoliakustisella useimmiten viitataan nimenomaan keskipalkillisiin 335 tyyppisiin kitaroihin....
darrell
03.06.2007 23:33:22

Täysakustinen viittaisi kitaraan, jonka kansi vaikuttaa oleellisesti sointiin. Puoliakustisessa kansi on aika paksu ja ei siten vastaa toiminnallisesti akustista kitaraa.

Jatsikomero tai orkesterikitara (kuten itse sanoisin näitä 'täys akustisia') on ontto ja kansi on ohuempi ja siten vaikuttaa akustiseen sointiin oleellisesti. Talla on yleensä trapetsilla, koska ei ole sitä keskipalkkia, mihin sen saisi kiinni. Tästä samasta syystä mikki on usein lähellä kaulaa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Sharr
04.06.2007 00:54:46
suositelkaa mullekki jotain täysakustisia, oon ettiny jotain alle 300e ja soololovi pitäs olla..
Kefiiri
04.06.2007 10:33:26

Aika hämärää kaikkiaan, mutta en lähtis ketjua akkariosastolle siirtämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)