Aihe: Klon Centaur pedaalilaudassa
1
JPL
03.06.2007 20:03:41
Onkos kukaan kiinnitellyt moista overdrive-pedaalia lautaansa? Ajattelin josko jollakin olisi vinkkejä kiinnittämiseen mikäli ei halua käyttää Velcroa. Ruuvejahan on tasan kaksi ja ne ovat pedaalin alareunassa. Lisäksi ovat senverta paksuja että esim. Nobelsin kiinnityspalikoiden reiät ovat aivan liian pieniä kuten myös varmaan reikäpeltikin. Hyvät ideat kovasti tervetulleita.
Juutas
03.06.2007 20:56:04
Onkos kukaan kiinnitellyt moista overdrive-pedaalia lautaansa? Ajattelin josko jollakin olisi vinkkejä kiinnittämiseen mikäli ei halua käyttää Velcroa. Ruuvejahan on tasan kaksi ja ne ovat pedaalin alareunassa. Lisäksi ovat senverta paksuja että esim. Nobelsin kiinnityspalikoiden reiät ovat aivan liian pieniä kuten myös varmaan reikäpeltikin. Hyvät ideat kovasti tervetulleita.

Ei liity mitenkään kysymykseen, mutta eikös tuo ole aika hintava peli... ;)
JPL
03.06.2007 21:17:21
Ei liity mitenkään kysymykseen, mutta eikös tuo ole aika hintava peli... ;)

On varmaankin perusbossiin verrattuna. Mutta ei esimerkiksi verrattuna vintage TS-808:aan. Ei kauheesti apuja tästä vastauksesta...
Joees
03.06.2007 22:47:37
Kokeile suurentaa reikäpellin reikiä? Vai kuinka isot ne ruuvit siinä pedaalissa sitten on?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
JPL
04.06.2007 08:33:47
Yksi keino pedaalien kiinnitykseen on kulma-alumiinilista, josta sahataan sopivan kokoiset pätkät, joiden väliin pedaali ikäänkuin puristetaan. Alumiinilistojen sisäpinnoille kannattaa laittaa koko listan leveydeltä esim. kumista ikkunatiivistettä, jolloin pedaali pysyy listojen välissä hyvin, eikä listojen puristusvoiman tarvitse olla suuri.

Tämä kiinnityskonsti vaatii siis hieman "ponnisteluja", mutta etuina mm. on se, ettei itse pedaaliin jää minkäänlaisia jälkiä kiinnityksestä. Lisäksi pedaalin irrotus tarvittaessa on helppoa, kun suunnittelee listat niin, että kiinnitysruuveihin pääsee käsisi helposti.

Tekstiä havainnollisempi lienee kuva, jossa näkyy selvästi tarkoittamani idea.

http://users.jyu.fi/~tukiaine/home/GEB_frame_10.html

Kiitoksia!

Tämä vaikuttaa oikein hyvältä idikseltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)