Aihe: COB Downfall
1 2
rosvorudolf
03.06.2007 19:02:36
Ei lähde downfallin alkuriffi pyörimään vaikka miten sitä veivaa, olsiko jollain jeesata
asiasta tarkemmat tabut, jaksotus, rytmit ym. Nim. mer. Ottaa aivoon.
Dunga
03.06.2007 19:15:45
Harjoittele vaikka ensin hitaasti ja nopeutat sitten sitä myöden, kun alkaa sujua.
lol apua
Jackson Dinky
03.06.2007 22:55:24
3 vuoden päästä naurat tälle ketjulle. Ihan vinkkinä vaan. Ei ollu OT.
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
Sampe
03.06.2007 22:59:09
Metronomin kanssa alternatella lähtisin varmaan ite reenaan. Hitaasti ensin ja sitten nopeutta lisää. Eipä taida olla oikotietä sen oppimiseen.
Uskotteko vai valehtelenko lisää?
PoeR
03.06.2007 23:33:00

Soita aluksi hiljaa ja sitkun alkaa menee niin nopeenna tempoa , metronomin kanssa on myös hyvä harjotella :)
oot hyvä , sitku muutkin on hyviä , sun pitää olla parempi
Jesmies
04.06.2007 08:16:44
jos se ei lähde niin miksi junnaat väkisin siinä? Opettele helpompia biisejä ja kokeile myöhemmin uudelleen, helppoa ku heinänteko.
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
JamesHetfield
04.06.2007 09:47:35

Itse uusia juttuja harjoitellessa tulee aina mietittyä suht tarkkaan että mikä on kaikkein kätevin pikkauskuvio siinä ja siinä kohdassa. Kun sen pikkauskuvion tajuaa ensin (jos se sattuu vaikka olemaan hieman monimutkaisempi kuin suora alternate picking) niin siihen pikkaukseen on paljon helpompi lähteä kehittämään sitä nopeutta (jos sitä on pakko olla aina niin hirviän nopia...).

Tuon olen muistaakseni vetänyt kyllä aina ihan suoralla alternatella, että tässä ei sellasta "jujua" ollut pikkauksen puolella.

Niin ja, malttia! Musiikki ei ole hätähousuja varten. Vaan meitä hulluja.:)
saatanan harakat...
Ibanez_90
04.06.2007 13:55:20 (muokattu 04.06.2007 13:59:10)
Tuo riffi on niitä harvoja jotka on itselleni aivan pakko soittaa vain downpikauksella. Itsekkin olen harjoitellut tätä jotain vuoden, ja nyt vasta alkaa mennä.

Se riffi on sitten muissa tabloissa väärin, paitsi Ultimate Metal Foorumeiden Tab Threadin tablat.
http://www.ultimatemetal.com/forum/ … ildren-bodom/233508-tab-thread.html
Kyseinen riffi oikein näissä:

Downfall (live) (From Choas Ridden Years 2006)
Alexi Laiho Young Guitar Jan 2006 (Taken straight from the YG book)

Ja ne palm mutet siellä täällä tekee tuosta raivostuttavan vaikean saada puhtaaksi...

Ja hitaasti on pakko lähteä tätäkin veivaamaan, hidasta biisiä ja soita päälle.
Olen Stratocaster_90
Jesmies
04.06.2007 14:01:17
Tuo riffi on niitä harvoja jotka on itselleni aivan pakko soittaa vain downpikauksella. Itsekkin olen harjoitellut tätä jotain vuoden, ja nyt vasta alkaa mennä.

Se riffi on sitten muissa tabloissa väärin, paitsi Ultimate Metal Foorumeiden Tab Threadin tablat.
http://www.ultimatemetal.com/forum/ … ildren-bodom/233508-tab-thread.html
Kyseinen riffi oikein näissä:

Downfall (live) (From Choas Ridden Years 2006)
Alexi Laiho Young Guitar Jan 2006 (Taken straight from the YG book)

Ja ne palm mutet siellä täällä tekee tuosta raivostuttavan vaikean saada puhtaaksi...

Ja hitaasti on pakko lähteä tätäkin veivaamaan, hidasta biisiä ja soita päälle.

Mitäh, voiko sen vai soittaa downstrokellakin? xd. mun mielestä toi ei ole hirveän vaikea riffi, ainut hankala kohta on 1-2-3-4 -sormituksessa se 4-3 joka tulee muistaakseni joka neljännessä tahdissa. suosittelen suosiolla katsomaan muutaman kuukauden päästä uudelleen ja opetella sillä aikaa soittaa jotain muuta, näin ainaki ite oon aina tehny
Torilla myynnissä Behringer 412S kaappi. kohtapuolin ehkä tulossa myyntiin harvinainen BC Richin Assassin, NJ neckthru seriesiä, 80-luvun tuotos, saa kysellä ;)
-J.-
04.06.2007 14:55:41 (muokattu 04.06.2007 14:56:11)
Tuo riffi on niitä harvoja jotka on itselleni aivan pakko soittaa vain downpikauksella.

Siis Anteeks mitä?!

Itsekkin olen harjoitellut tätä jotain vuoden, ja nyt vasta alkaa mennä.

Joo... itelläni sama.. melkein puolitoista vuotta meni että pysty vetää tuon jo jotenkin. PM menee vielä vähän päin sinne missä aurinko ei paista.
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Ibanez_90
04.06.2007 15:02:23 (muokattu 04.06.2007 15:04:27)
Niin, hauskaltahan se näyttää downpikkauksella, mutta kun siinä on niitä PM:iä, niin joskus sousiolla opettelin sen downilla. En ole edes kokeillut PM ylöspäin pikatessa :) Ainakaan noin matalalta, ja noin ei-niin-nopeassa kohdassa.

Ja jos joku riffi on epäloogisuutensa takia jätettävä soittamatta alternatella, niin tämä!

Onko muutkin muuten huomannu että Laihollakin oli tämän riffin kanssa ongelmia 2006 vuonna ainakin?
Olen Stratocaster_90
-J.-
04.06.2007 15:04:17
Niin, hauskaltahan se näyttää downpikkauksella, mutta kun siinä on niitä PM:iä, niin joskus sousiolla opettelin sen downilla. En ole edes kokeillut PM ylöspäin pikatessa :) Ainakaan noin matalalta, ja noin ei-niin-nopeassa kohdassa.

Ja jos joku riffi on epäloogisuutensa takia jätettävä soittamatta alternatella, niin tämä!

Niin mutta eikös laihokin vedä tuon alternatella...? ainakin tuskassa 2003 olin katsovinani...

eikö mene pirun kiireeks vetää pelkällä downstrokella?
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Ibanez_90
04.06.2007 15:04:48 (muokattu 04.06.2007 15:07:28)
Totta, puhuinkin MINUSTA

Ja lasken jotenkin tän riffeihin, enkä melodioihin, niin soitan alaspäin pikkauskella...
Olen Stratocaster_90
Jesmies
04.06.2007 15:06:31
Totta, puhuinkin MINUSTA

Ja lasken jotenkin tän riffeihin, enkä melodioihin, niiin soitan alaspäin pikkauskella...

ei kannata aina käyttää sitä helpointa tapaa, ei sitä muuten opi niitä vaikeita juttuja soittamaan :)
Torilla myynnissä Behringer 412S kaappi. kohtapuolin ehkä tulossa myyntiin harvinainen BC Richin Assassin, NJ neckthru seriesiä, 80-luvun tuotos, saa kysellä ;)
Kasperi Tervonen
04.06.2007 17:26:03
ei kannata aina käyttää sitä helpointa tapaa, ei sitä muuten opi niitä vaikeita juttuja soittamaan :)

Njaa, jos se riffi menee paljon paremmin downstrokella niin miksei sitä sitten soittaisi sillä? Eiköhän niitä "vaikeita juttuja" opi soittamaan treenaamalla niitä vaikeita juttuja, jotain Laihon sooloja tuskin kukaan downstrokella vetelee.
Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL
Sweeppaaja
04.06.2007 19:17:14

Kattelin tuota tabia, aika oudosti nuo aina tehdään :S

Pistetään samat nuotit toiseen päähän kitaraa kun ne löytyy ihan vierestä
Landola59
04.06.2007 19:25:57
eikö mene pirun kiireeks vetää pelkällä downstrokella?

Menee menee, mutta tykkään ainakin itse soittaa mieluummin tuolla. Harjotuksen puutetta jos joutuu syöttää... häh?
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
Jesmies
04.06.2007 21:41:42
Njaa, jos se riffi menee paljon paremmin downstrokella niin miksei sitä sitten soittaisi sillä? Eiköhän niitä "vaikeita juttuja" opi soittamaan treenaamalla niitä vaikeita juttuja, jotain Laihon sooloja tuskin kukaan downstrokella vetelee.

No onhan tuokin vaikea jos se kerta ei mene alternatella mut menee downstrokella, vaikea siinä mielessä että joko alternatetekniikka kusee tai sit sitä ei oo treenannu tarpeeks, tossahan sitä treeniä tulis :)
Teemu K.
05.06.2007 11:40:23

Melko riskialtis riffi soittaa. Menee tekniikan puolella aika lailla samaan luokkaan kuin Race X:n 'Technical Difficulties' -pääriffi. Alternatella vaa! :)
Monet naiset rakastuvat luusereihin, olen siis ikisinkku :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)