kimple87 11.01.2004 16:06:56 (muokattu 11.01.2004 16:25:47) | |
---|
ajattelin tosin vaihtaa mun santana(se)kitaran,tokai ALC-53,peavey wolfgang korea malliin, tai gibson studio lespauliin.elikkä kitarat sais olla jotain 800-900 euron paikkaa.saa toki ehdottaa muitakin kitaroita kertokaa kokemuksia noista kitaroista ja paljon kannattaa maksaa käytetyistä? huomasin muuten että firebirdistä on tullut studio-malli.jos joku tietää hintaa niin pistäkääs tänne sekin vielä kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
Tuossa hintaluokassa kannattaa korealaiset Tokait unohtaa jo kättelyssä ja panostaa japanilaiseen malliin, käytettynä tai uutena. |
Olli S. 11.01.2004 16:53:19 | |
---|
Etkös haekkin lespa-mallista Tokaita? Silloin älä osta korealaista, vaan osta japsi LS-75. Se on muistaakseni uutena 900. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
kimple87 11.01.2004 17:10:17 (muokattu 11.01.2004 17:14:29) | |
---|
tosin lespaul malliset tokait kiinnostaa.itse en tiiä paljon noista tokaista tiedä mutta kuinka paljon eroa on japsi tokailla verrattuna korea malliin.esim viimeistely/mikit? (siinä tokais mitä katsoin oli EMG-ZW setti) minkalainen tokai tuo lc-80-s EMG ZW setillä? onko muita hyviä lespaul kopioita?vai minkalaanen se gibson studio on ? kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
superfly 11.01.2004 17:11:48 (muokattu 11.01.2004 17:12:10) | |
---|
Harppu on alaston piano |
Olli S. 11.01.2004 17:16:06 | |
---|
tosin lespaul malliset tokait kiinnostaa.itse en tiiä paljon noista tokaista tiedä mutta kuinka paljon eroa on japsi tokailla verrattuna korea malliin.esim viimeistely/mikit? (siinä tokais mitä katsoin oli EMG-ZW setti) Suurin ero on puissa. Korea-vehkeet on leppää ja japsit mahonkia, joka on se ainoa ja oikea Les Paul puu. Haulla löydät paljon tästäkin asiaa. Mikeistä en tiedä, mutta luulisin olevan laadukkaammat japseissa. Kumpiakin olen testannut useita, ja viimeistelyssä ei ole tullut suuria eroja vastaan. Noi EMG:n ZW oli jossain erikoiskepissä. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Olli S. 11.01.2004 17:17:40 | |
---|
onko muita hyviä lespaul kopioita?vai minkalaanen se gibson studio on ? Tuo Studio on riisuttu Standard. Siinä ei ole reunalistoja ja joissain vuosimalleissa on erilaiset inlayt. Todella hyviä vehkeitä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Dr. Muff 11.01.2004 18:23:40 | |
---|
Suurin ero on puissa. Korea-vehkeet on leppää ja japsit mahonkia, joka on se ainoa ja oikea Les Paul puu. Haulla löydät paljon tästäkin asiaa. Mikeistä en tiedä, mutta luulisin olevan laadukkaammat japseissa. Kumpiakin olen testannut useita, ja viimeistelyssä ei ole tullut suuria eroja vastaan. Noi EMG:n ZW oli jossain erikoiskepissä. LS-65 on japsi niinkun kaikki muutkin ls/lc-merkinnällä olevat, mutta siinä ei muistaakseni ole mahonkibodya. Varmaan joku LaXu voi tän varmistaa. Lainatkaa rahaa?? |
LaXu 11.01.2004 18:55:53 | |
---|
LS-65 on japsi niinkun kaikki muutkin ls/lc-merkinnällä olevat, mutta siinä ei muistaakseni ole mahonkibodya. Varmaan joku LaXu voi tän varmistaa. Japsihan se, mutta kyllä siinä myös mahonkirunko on. Nykyäänhän nuo Tokaiden hinnat ovat vähän nousseet, eli nuo samat mallit ovat 10 000 yenia kalliimpia, eli LS-60=LS-70, LS-70F=LS-80F jne.). LS-60/LS-70 = mahonkirunko 3-osaisella vaahterakannella LS-65/LS-75 = mahonkirunko 2-osaisella vaahterakannella LS-70F/LS-80F = mahonkirunko vaahterakannella, jonka päällä loimuvaahteraviilu LS-75Q/LS-85Q = sama kuin LS-70F, mutta quilted vaahteraviilulla. LC-70/LC-80 = LP Custom -kopio, runko kokonaan mahonkia. Saatavana viininpunaisena. LC-70S/LC-80S = LP Custom -kopio, mahonkirunko vaahterakannella. Saatavana mustana ja valkoisena. |
kimple87 11.01.2004 19:03:22 | |
---|
itse oon lukenut ihmisten mielipiteitä että nauhat on päin persettä asennettu tuohon gibson studioon huomenna meen testaan.mutta noistakin oli paljon apua jo mitä kirjoititte mutta vielä sen verran mitä kannattaa maksaa noista japsi tokaista ja gibson studiosta uutena/käytettynä? kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
Dr. Muff 11.01.2004 19:07:17 | |
---|
Japsihan se, mutta kyllä siinä myös mahonkirunko on. Taisikin olla LC-65 jossa on ollut lehmusbodyä? Lainatkaa rahaa?? |
LaXu 11.01.2004 19:08:09 | |
---|
Taisikin olla LC-65 jossa on ollut lehmusbodyä? Jeh. Siinä oli tosiaan lehmusta runko. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, miltä se kuulostaa. :) |
Sammakko 11.01.2004 20:06:26 | |
---|
huomasin muuten että firebirdistä on tullut studio-malli.jos joku tietää hintaa niin pistäkääs tänne sekin vielä Mistä huomasit? Onko totta. Pistä linkki johonkin kuvaan. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Junkers 13.01.2004 20:31:16 | |
---|
junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters |
kimple87 13.01.2004 22:14:48 | |
---|
kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
askomiko 13.01.2004 22:24:17 | |
---|
itse oon lukenut ihmisten mielipiteitä että nauhat on päin persettä asennettu tuohon gibson studioon huomenna meen testaan. Ne saanee kyllä korjattua. Mutta tähän mennessä testaamistani uusista Studiosta kaikissa nauhanpäät tökki todella rankasti. Ja muutenkin siellä täällä vähän "sinnepäin" työnjälkeä näkyvillä. Niin se kai pitää niin halvassa ollakin. ;) |
kimple87 17.01.2004 17:35:06 | |
---|
(toivottavasti joku vielä kirjoittaa tänne)Kuinkas nuo gibson sg special faded:it.saisin uuden 850 euroon (tai siis vien oman kitaran ja maksa 350 euroa väliä) kiire olisi tällä kitaralla.olisiko paha hinta? kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
migeboy 17.01.2004 18:21:09 | |
---|
nauhat on päin persettä asennettu tuohon gibson studioon Joku musakauppiashan puhu tuosta asiasta kerran. Sano, että niille nauhoille pitää tehä aina jotakin ennen kun kehtaa myydä pois. Mut joo, se johtuu varmaankin siitä, että ainakin johonkin aikaan joissakin lespoissa käytettiin liian tuoreita puita. |
fox 17.01.2004 18:28:34 | |
---|
Mut joo, se johtuu varmaankin siitä, että ainakin johonkin aikaan joissakin lespoissa käytettiin liian tuoreita puita. Siitähän tuo johtuu. Mutta itse en oo kyllä törmännyt kuin yhteen G:n Studioon jossa oli runsaammin tuota oiretta. Oli 2000-vuoden. Eipä silti, kyllä niitä varmaan on, koska juttua olen kuullut minäkin. Tosin kukaan ei ole tarkemmin kertonut, on ollu vaan "Yhessä liikkeessä se kaveri.." Täytyy nyt sen verran vanhasta muistista "ison virman" puolesta äännellä.. Ja kyllähän noita nauhanpäitä muillakin törröttelee. Kun paljon tehdään ja nopeesti niin ei voi noilta välttyä. Eikä liikkeillä oo juurikaan enää kavereita jotka noita fiksaa. Suomen ilmasto on myöskin osasyyllinen. Ostakee vanhoja kitaroita, piru vie!! Parempia ovat nuo.. =) |
Da Make 17.01.2004 18:30:18 | |
---|
...Mutta tähän mennessä testaamistani uusista Studiosta kaikissa nauhanpäät tökki todella rankasti... Tuon olen minäkin joutunut huomaamaan, ikävästi ne viiltelevät, kun liuttaa otelauta kättä... Cräx, Change, Ötöm!? |