kth 03.06.2007 19:46:02 | |
---|
Elikkäs olisin uutta vahvistinta ostamassa, päätarkoitus olisi ihan soitella kotona eikä missään keikoilla. Budjetti olisi sellainen 100-200e suurinpiirtein. Katselin tuossa Line6 Spider III 15W ja 30W vahvistimia, vaikuttivat aika hyviltä, tosin jos jollain olisi kokemusta niin kommenttia tahtoisin kuulla kyseisistä vahvareista. Taas jos tähän summaan saa jotain muuta parempaa kuin kyseiset vahvarit niin saa toki suositella. Kitara olisi Jackson JS30RR ja pääosin raskampaa rockia ja metallia olisi tarkoitus soittaa jos niillä niin merkitystä asian suhteen. |
mailbag 03.06.2007 19:48:18 | |
---|
rolandin cubet varmaan parhaita tohon hintaluokkaan |
no musatyylin huomioon ottaen niin ei mitään kummoista raskasta ja heviä säröä saa 200 eurolla. Paljon säröä kyllä saa ... Spider on hyvä vaihtoehto jos soittaa cleaneilla paljon. Cuben hommaat, eisunkaa siinä auta. Mutta pidä nyt hyvä mies vaihtoehtona sitäkin, että säästät vielä toisen mokoman ja ostat vaikka Valvekingin combon (mikä on jo hyvä peli kunhan vaihtaa putket). Nämä on tällääsen 3 vuotta soittaneen osaamattoman pohojalaasen mielipiteitä, mars musaliikkeeseen testaamaan... |
kth 03.06.2007 20:01:56 | |
---|
Efekti olis tarkotus ostaa erikseen että se varmaan muuttaa asiaa(ko)? Tällä hetkellä olis tollanen Behringerin halpa mutta tarkoituksena olisi ostaa uusi, esim. DigiTechin Death Metal -pedaali. |
Jesmies 03.06.2007 20:07:17 | |
---|
roland cube 15/30 Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu |
Muuki 04.06.2007 01:55:41 | |
---|
Spider on hyvä vaihtoehto jos soittaa cleaneilla paljon. "Spiderin helisevät cleanit" hoho. Tuo on nimenomaan mättömetalliin, muuta roolia en sitten löytänytkään. Ja edellämainittukin hieman epävakaa argumentti. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
kth 04.06.2007 12:34:35 | |
---|
Tuo on nimenomaan mättömetalliin, muuta roolia en sitten löytänytkään. Tällä varmaan meinasit Spider III:tä? Kävin tuossa testaamassa Roland Cube 20X ja ihan hyvältä vaikutti ja luultavasti ostaisin sen, tosin jos Spider III sopisi mättöä varten paremmin niin asia voi hyvinkin muuttua. |
Antti1 04.06.2007 12:40:34 | |
---|
Tällä varmaan meinasit Spider III:tä? Tuskinpa vain, epäilen kakkosta. Siinä meinaan kaikki muut on aika surkeaa kuraa, paitsi higainit ja nekin on aika... Noh, keskinkertaisia makuuhuonesoundeja. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Muuki 04.06.2007 12:40:46 (muokattu 04.06.2007 12:41:52) | |
---|
Tällä varmaan meinasit Spider III:tä? Kakkosta oikeastaan. Tänne Kajaaniin nuo uudet mööpelit rantautuu vuojen parin viiveellä. Soundeista vielä sen verran että en juurikaan cleaneistä pitänyt, eikä noilla säröilläkään pahemmin mitään tehnyt. Jäi vaan ne älyttömät mössögainit päällimmäisenä mieleen. :) Kolmonen tietty aivan eri juttu. Vissiin. E: Näin ne Antit tulee ja syö hitaat. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Antti1 04.06.2007 12:44:58 | |
---|
Kävin tuossa testaamassa Roland Cube 20X ja ihan hyvältä vaikutti Jos vaan saat käsiisi, niin testaa ihmeessä se 30X. Ei ole paljoa kalliimpi, mutta siinä oli mun mielestä vähän parempi elementti. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
duc 04.06.2007 12:48:11 | |
---|
Kolmonen tietty aivan eri juttu. Vissiin. Onkohan siihen muutettu pääteastetta, vai onko vain etuastepuolta ruuvattu. Tuntui että Spider 2:n pääteaste oli sen verran huono, ettei 75 watin versiossakaan riittänyt teho mihinkään, meni ääni ihan mössöksi heti kun yritti vähän isommalle laittaa. |
Antti1 04.06.2007 12:52:49 | |
---|
What's new about the Spider III? - Killer New Amp Models Dialed in with the help of pro artists - Huge library of 400 Presets - created by some of todays most respected artists covering everything from their own insane tonal creations, though the top 100 guitar songs/tones of all time. (Available for Spider III 75, 120, 150, and HD150 only) - POD_ 2.0 Style Direct out for serious direct recording tone - Full Chromatic Tuner Upgrade of Spider IIs guitar tuner to a full blown chromatic tuner - New Look! Eli käytännössä ei mitään niin mielenkiintoista uudistusta, että tota kannattaisi harkita. Siihen on kai lisätty Insane-malli, joka käy kyllä surinametalliin ihan ok. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Muuki 04.06.2007 13:01:13 | |
---|
Eli käytännössä ei mitään niin mielenkiintoista uudistusta, että tota kannattaisi harkita. Siihen on kai lisätty Insane-malli, joka käy kyllä surinametalliin ihan ok. Elähän nyt, siihen on lisätty "killeriä"! Eivaan, jöö. 400 presettiä jos ymmärsin. Ei taida tuokaan määrä korvata muutamaa hyvää. :) "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
kth 04.06.2007 13:01:53 (muokattu 04.06.2007 13:08:28) | |
---|
Jos vaan saat käsiisi, niin testaa ihmeessä se 30X. Ei ole paljoa kalliimpi, mutta siinä oli mun mielestä vähän parempi elementti. Kyseisessä liikkeessä oli myös tuo 30X malli, että sitäkin voisi tietty harkita. EDIT: Olinpa sokea kun en huomannut yllä tätä kyseistä asiaa, pahoittelen :) |
Antti1 04.06.2007 13:10:10 | |
---|
mitä mieltä olette tuosta Spider III 75 ja isompien mallien mukana tulevasta Preset-valikoimasta Eikö se ole tullut selväksi? Laatu korvaa määrän ja kun tossa tota määrää riittää, niin... Voihan se olla hyvä peli, en mä sitä sano, mutta vanhoja roplanneena epäilen. Tosin ehkä mun on vähän typerää kommentoida tätä, kun omine rojuineni roikun muutamaa hintaluokkaa korkeammalla ja vaatimustaso lienee siten vähän kovempi. Sen mä kuitenkin sanon, että tuollaista Cube 30X:ää oon harkinnut kotivahvariksi. Siinä ei se muovinen soundi vaivannut ihan yhtä paljon, kuin Microcubessa. Pitäisi pyytää tutulta lainaksi tässä kesällä, jotta saa testittyä kunnolla ennen hätäisiä päätöksiä. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Jesmies 04.06.2007 13:15:27 | |
---|
Eikö se ole tullut selväksi? Laatu korvaa määrän ja kun tossa tota määrää riittää, niin... Voihan se olla hyvä peli, en mä sitä sano, mutta vanhoja roplanneena epäilen. Tosin ehkä mun on vähän typerää kommentoida tätä, kun omine rojuineni roikun muutamaa hintaluokkaa korkeammalla ja vaatimustaso lienee siten vähän kovempi. Sen mä kuitenkin sanon, että tuollaista Cube 30X:ää oon harkinnut kotivahvariksi. Siinä ei se muovinen soundi vaivannut ihan yhtä paljon, kuin Microcubessa. Pitäisi pyytää tutulta lainaksi tässä kesällä, jotta saa testittyä kunnolla ennen hätäisiä päätöksiä. Itse soittelen Cube 30 kotona. kyllä tuolla rankempaa musiikkia kelpaa rectifierimallinnuksella soitella, eikä ole kallis pelikään :) Torilla myynnissä Behringer 412S kaappi. kohtapuolin ehkä tulossa myyntiin harvinainen BC Richin Assassin, NJ neckthru seriesiä, 80-luvun tuotos, saa kysellä ;) |
kth 04.06.2007 13:21:58 | |
---|
Eiköhän tässä tullut tarpeeksi vakuutetuksi, kiitos kaikille vastanneille neuvoista ja ylipäätänsä vastaamisesta! |
Antti1 04.06.2007 13:21:58 | |
---|
Itse soittelen Cube 30 kotona. 30 vai 30X? Ei mua toi vanhempi malli kiinnosta, se kuulostaa jotenkin vähän muoviselta mun korvaani. Samat mallinnuksethan siinä periaatteessa on, kuin Microcubessakin. Tuo uudempi malli sen sijaan oli ainakin kaupassa ihan mainion oloinen laitos. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Jesmies 04.06.2007 13:40:24 | |
---|
30 vai 30X? Ei mua toi vanhempi malli kiinnosta, se kuulostaa jotenkin vähän muoviselta mun korvaani. Samat mallinnuksethan siinä periaatteessa on, kuin Microcubessakin. Tuo uudempi malli sen sijaan oli ainakin kaupassa ihan mainion oloinen laitos. Se on mahdollista, Cube 30 siis. En ole koskaan tuolla 30X soitellut, joten vaikea sanoa arviota. Tokihan siinä vähän muovinen saundi on, ei ihan uudenkarhea ja halpaki vehje, mutta kyllä tolla kotona soittelee :) Torilla myynnissä Behringer 412S kaappi. kohtapuolin ehkä tulossa myyntiin harvinainen BC Richin Assassin, NJ neckthru seriesiä, 80-luvun tuotos, saa kysellä ;) |
McNulty 04.06.2007 14:03:27 | |
---|
Mulla kun ei ole minkäänlaista tarvetta mallinnuksille tms. niin olen pitkään ja hartaasti etsinyt itselleni pientä peruscomboa kotisoitteluun Boss GT-8:n kaveriksi. Roland 30X meinasin aluksi, mutta sen ominaisuuksista jäisi välittömästi yli puolet täysin turhiksi. Siispä olen päätynyt Peaveyn TransTube-sarjaan ilman digiefektejä. Envoy 110 tai Bandit 112. Todennäköisesti tuo Envoy, se on halvempi ja 40W on enemmän kuin tarpeeksi kotiin. Pääasia kuitenkin että on suurempi kuin 8" elementti. Tuon Blue Marvelin ajattelin jossain vaiheessa vaihtaa Eminencen Ramrodin tai Lil Buddyn. http://www.peavey.com/assets/images/additional/00583560_3.jpgclenching the fists of dissent |