Aihe: kokemuksia Garritan Personal Orchestra tuotteesta?
1 2 3
JPQ
01.06.2007 01:12:57

kokemuksia Garritan Personal Orchestra tuotteesta? tämä on osasto kun aattelin täällä orkesteri soittimia parhaiten tuntevat äijät/jätkät/muijat/tytöt/pojat jne..
John Titor
01.06.2007 01:44:20

kokemuksia Garritan Personal Orchestra tuotteesta? tämä on osasto kun aattelin täällä orkesteri soittimia parhaiten tuntevat äijät/jätkät/muijat/tytöt/pojat jne..

Ihan jeeshän se on. Hiukka rajallinen määrä erikoistekniikoita, mutta tossa hintaluokassa se on ihan odotettavaa. Tommosta paskaa sillä saa aikaan: www.mikseri.net/fistinfetus (oikeat soittimet ilmoitettu, kuuntele erityisesti intro, Communion ja Confusion), ja www.mikseri.net/sadman, ei pro-saundin tavoitteluyritystäkään vaan tutkielmia kiinnostavista aiheista, sellaisia jotka ovat tuntuneet tarpeellisilta kirjoittaa loppuun.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Dr Dominant
01.06.2007 09:02:23

Hintaansa nähden asiallinen tuote. Jos jaksaa opetella ruuvaamaan parametrejä ja oikeasti käyttämään GPO:n ominaisuuksia, voi saada tosi asiallista jälkeä aikaan. Itselläni GPO ja Garritan Jazz and Big Band. Meinaan ostaa vielä sen puhallinorkesterikirjaston jonka juuri julkaisivat.
"Dr. Dominant, I presume?"
JPQ
01.06.2007 11:05:22 (muokattu 01.06.2007 11:09:19)

Toimiikohan tolla Cubase LEellä ja sillä nuotinnus ohjelmalla myös muut VST instrumentit ? miinustahan ainoastaan kun sosin juttua luin
itseä erityisesti kismitti woodblockin ja timpani rollien puute clarientin hiljaisten tuottien liika terävyys ei niinkään pahalta tunnu varsinkin jos noissa musa softissa jotka mukana toimii muutkin vst instrumentit. Noita muitakin GPO juttuja tosiaan saa komentoida.
filtteri
01.06.2007 14:34:33 (muokattu 01.06.2007 14:39:50)

Itse sain Garritanin pari viikkoa sitten, ja olen ollut todella tyytyväinen: äänenlaatu on kuin jumalan pelastus midihelvetin jälkeen (en ole pianon lisäksi juuri saanut kosketusta oikeisiin soittimiin). Tällä hetkellä kun ei ole tarvetta kirjoittaa mitään suuria orkesteriteoksia, niin Garritan riittää mainiosti, eikä se vaadi konetehoja lähellekään niin paljoa kuin esimerkiksi Cubase.

viulutesti (24s): http://users.utu.fi/vvahut/violin_test.mp3
pianokappaleen tynkä: http://users.utu.fi/vvahut/hrawlz_piano.mp3
http://www.myspace.com/kedonsiemenx
MrKrapula
01.06.2007 20:34:30
äänenlaatu on kuin jumalan pelastus midihelvetin jälkeen (en ole pianon lisäksi juuri saanut kosketusta oikeisiin soittimiin). Tällä hetkellä kun ei ole tarvetta kirjoittaa mitään suuria orkesteriteoksia, niin Garritan riittää mainiosti, eikä se vaadi konetehoja lähellekään niin paljoa kuin esimerkiksi Cubase.

Jep, yritin täälläkin ystävällisesti tätä gpo:suositella midisoundien sijaan eräälle henkilölle, mutta huonolla menestyksellä. Itellä on E6400 2.92ghz ja 2gigaa muistia ja en ole yli 50% prossukulutusta saanut vielä aikaseksi sib+gpo yhdistelmällä isommillakaan kokoonpanoilla. Kannattaa aloittaa pikkumelodioista että eri soittimet tulevat tutuiksi ja kannattaa lukea manuskaa mistä selviää mihin kontrollereihin mitkäkin samplet reagoivat ja miten. Garritanin sivuilla on hyvä kasa tutorialeja eri ohjelmille joista kyllä selviää hyvin paljon kaikkea hyödyllistä gpo:n toiminnasta. Alussa nämä soundit varmasti kuulostavat hienoilta mutta hyvin nopeasti sitä alkaa kaipaamaan lisää sitä intonaatiota ja elävyyttä --> duunia ja lisää duunia... :)

"timpani rollien puute"

GPO:ssa on patarumpu samplattu näppärästi niin, että siinä on oikean ja vasemman käden lyönnit erikseen oktaavin päässä ylempänä. Ite kanssa kauhistelin alussa että vittukun ei ole rollia suoraan ja joudun joko tekemään helpoimman kautta kauhean kuulosen machinegun-rollin. Sitten älysin että (käytän siis Sibeliusta) voin tehdä trillin jossa intervalli onkin 24 puolisävelaskelta ja nopeus joku tietty. Näin sibis sitten automaagisesti soittaa left & right hand hitit ja kun var1 ja var2 nappuloita säätää niin jokanen isku on pikkasen erilainen --> erittäin hyvä timpaniroll. Sekvensserillä tossa tietysti näkyy jokainen nuotti erikseen omalla korkeudellaan joten väliin on mahdollista tunkea joku hyvä aksentti...

En ole pro näissä jutuissa, mutta kaikkea kikkailua oon saanu toimimaan :)
JPQ
01.06.2007 23:58:18

Kiitos timpani roll vinkistä josko vaikka tarpeen eli aika vahvana on kiinnostus tuota kohtaan varsinkin jos mukana tuleva Cubase Se et nuotinnus softakin tukee muitakin softasyniä miksei tukisi joku voi kysyä mutta tyhmiähän toivon saan kysellä. Jos yli 50prossan
et ole saanut 2.9ghzin koneella mikähän on tulos 2.4ghzillä... Ei ole vielä konetta tai on kaksikin muttei soveliasta ja voi olla ettei se ole PC vaan Mac.
MrKrapula
02.06.2007 01:52:41
Kiitos timpani roll vinkistä josko vaikka tarpeen eli aika vahvana on kiinnostus tuota kohtaan varsinkin jos mukana tuleva Cubase Se et nuotinnus softakin tukee muitakin softasyniä miksei tukisi joku voi kysyä mutta tyhmiähän toivon saan kysellä. Jos yli 50prossan
et ole saanut 2.9ghzin koneella mikähän on tulos 2.4ghzillä... Ei ole vielä konetta tai on kaksikin muttei soveliasta ja voi olla ettei se ole PC vaan Mac.

itellä oli aikasemmin 2.4ghz amd 4000+ (nykyisin jo vanha paska) ja samat 2gigat muistia. Sillä meni välillä lähemmäs 90%.
Nämä riippuvat siis _täysin_ siitä mitä teet. Mitä nopeammin ja enemmän nuotteja (sib+gpo) sitä enemmän syö tehoja.(aika ylläri !:))

Eikös midikiiparilla pysty ton rollin soittaa sopivan hitaasti (itellä ei ole) että saa sequun kanssa oikeisiin kohtiin menemään? Mulla ei ole mäkeistä kokemusta muutaku että onpa hyvä käyttis ja että garritanin sivuilla on nytte vihdoin tää intelmäkki versio tosta kontaktplayerista.
John Titor
02.06.2007 02:28:57

itellä oli aikasemmin 2.4ghz amd 4000+ (nykyisin jo vanha paska) ja samat 2gigat muistia. Sillä meni välillä lähemmäs 90%.
Nämä riippuvat siis _täysin_ siitä mitä teet. Mitä nopeammin ja enemmän nuotteja (sib+gpo) sitä enemmän syö tehoja.(aika ylläri !:))

Eikös midikiiparilla pysty ton rollin soittaa sopivan hitaasti (itellä ei ole) että saa sequun kanssa oikeisiin kohtiin menemään? Mulla ei ole mäkeistä kokemusta muutaku että onpa hyvä käyttis ja että garritanin sivuilla on nytte vihdoin tää intelmäkki versio tosta kontaktplayerista.

Noissa sämpleissä se on enempi kiinni muistista. Mulla tulee välillä drop out ladattaessa sämplejä (768 megaa ramia, huhhuh, onneksi uusi kone on kiikarissa), kunhan sämplet on ladattu niin bufferointi hoitaa loput - aika raju säveltäjä saa olla että kirjoittaa jotain 32-osaa koko sinfikselle samaan aikaan.
JPQ
02.06.2007 13:14:21

Noissa sämpleissä se on enempi kiinni muistista. Mulla tulee välillä drop out ladattaessa sämplejä (768 megaa ramia, huhhuh, onneksi uusi kone on kiikarissa), kunhan sämplet on ladattu niin bufferointi hoitaa loput - aika raju säveltäjä saa olla että kirjoittaa jotain 32-osaa koko sinfikselle samaan aikaan.

Mä mietin jopa muiden softasynien ja synien sotkemista tuohon
ja hyvä tietää että enempi muistista kiinni.
ja toi 768megaa varmaan tosiaan tässä lajissa et windows tuohon päälle aika vähän. Windows komentti viittaa siihen että mun nykyinen pääkäyttis toimii jo 64megalla jotenkin mutta minimiksi hyötyhommiin sanoisin 256megaa.
JPQ
02.06.2007 21:56:16

Voisitteko vielä kertoa mitkä soitin kohdat tossa kismittää eniten ? ja onko parempi kuin Halppis Edirol tai EAST WEST SYMPHONIC ORCHESTRA SILVER. Tosin viimeisessä kuorojakin tosin saa niitä muualtakin...
Ja jos täydellistä vastausta ei halua antaa niin miten toimii varsinkin soolojouset.
John Titor
03.06.2007 01:47:00

Voisitteko vielä kertoa mitkä soitin kohdat tossa kismittää eniten ? ja onko parempi kuin Halppis Edirol tai EAST WEST SYMPHONIC ORCHESTRA SILVER. Tosin viimeisessä kuorojakin tosin saa niitä muualtakin...
Ja jos täydellistä vastausta ei halua antaa niin miten toimii varsinkin soolojouset.

Eniten mua häiritsee se artikulaatioiden/tekniikoiden/saundien puute. Ei oikeen voi mitään modernia orkesterikamaa tuottaa valmiiksi asti kun jousiston saundit on tasan sordiinolla ja ilman, puhaltimissa sama juttu.
Trillejä on muutamilla soittimilla ihan helvetin vaikea saada kuulostamaan hyvältä.
Soolojouset toimii demokäytössä jotenkin, mutta soisi niissäkin olevan mahdollisuus vibraton säätämiseen yms. yksinkertaisiin juttuihin. Ohjekirja lupaa että pitäis pystyä säätämään mutta en oo saanu toimimaan.
Kiva juttu on se, että GPO:ssa on mukana kosketinsoittimia riittävästi. Flyygeli, pystypiano, celesta, cembalo ja kirkkourut. Flyygelikin on varsin asiallinen, tossa meidän poikkitaiteellisessa heviprojektissa se Iiron tuuttaama piano-outro on vedetty sähköpianolla midinä sisään ja saundi on Garritanista.
Mutta siis ei sulla rahat hukkaan mene vaikka Garritanin ostaisitkin ja myöhemmin toteaisit että ois kiva kun ois joku muu. Ohjelmointivaiheessa saa parempaa jälkeä aikaan kun yhdistelee saundeja eri sämplekirjastoista. Lisäksi GPO on halpa.

Enemmän näissä hommissa juttu on kuitenkin siinä että pitää oppia kirjoittamaan sitä musaa - sitä tässä kaikki harjotellaan koko elämämme vaikka ois mikä sämplekirjasto koneella.
moscowian
03.06.2007 11:35:26 (muokattu 03.06.2007 11:37:16)

Enemmän pelataan muistilla kuin prossutehoilla.

Ja soolojousia et hyvän kuuloiseksi saa GPOlla ja uskoisinpa että et millään muullakaan paketilla. Omasta mielestäni soundit, jotka on äänitetty Stradivarilla tai Gaglianilla, kuulostavat aina enemmän midiltä kuin oikealta tavaralta...
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
JPQ
03.06.2007 13:03:54

Ja onhan GPOssa kuitenkin se softapakettikin ja sellaisille pitää vähä varaisen antaa arvoa.
JPQ
04.06.2007 23:03:24 (muokattu 04.06.2007 23:12:10)

Tsekkaa ihmeessä se Garritanin julkaisema sooloviulu-paketti. Se kuulostaa jo aika hyvältä.

Mäkin tsekuilin muut garritanit vaikuttaa kaikki kohtuullisilta kun tietää että sen että summa mitä niistä maksaa kuitenkin aika vähän.
eräät firman prosamples sample levyistä yhdestä löytyi aika kiva pettymys ei kata koko äänialoja et loopit lyhyemmät kun ns
täystuotteessa Ja myös sen että softa on softaa ja syna/sampleri on syna/sampleri jne ja viulu on tottakai viulu samalla idealla eli mikään ei korvaa toista täysin.
moscowian
05.06.2007 08:13:00

Mäkin tsekuilin muut garritanit vaikuttaa kaikki kohtuullisilta kun tietää että sen että summa mitä niistä maksaa kuitenkin aika vähän.
eräät firman prosamples sample levyistä yhdestä löytyi aika kiva pettymys ei kata koko äänialoja et loopit lyhyemmät kun ns
täystuotteessa Ja myös sen että softa on softaa ja syna/sampleri on syna/sampleri jne ja viulu on tottakai viulu samalla idealla eli mikään ei korvaa toista täysin.

Joo oikea instrumentti on aina oikea instrumentti eikä sitä mallinna tietokone, olipa kyseessä mikä tahansa äänitys/talteenottometodi. Monesti nuo samplepohjaiset instrumentit kuulostaa kapeilta ja metallisilta.. liekö vedetty kohinaa ja muuta niin kovasti pois, että luonnolliset yläsävelet kärsii? Aina ne tietysti MIDIn ja soundfontit lyö.

Garritanissa (Sibelius 4 Edition) tykästyin itse käyrätorven (soolo-) pehmeämpään puoleen, kun taas voimakkaammat äänet on niitä perinteisiä, ts. heikkoja. Olen pitemmän aikaa yrittänyt löytää jostain paketin, jossa olisi nimenomaan vaskeihin panostettu, koska niissä yleensä tuntuu ne suurimmat ongelmat olevan; runsas harmonia ja suuret erot dynamiikassa..
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
JPQ
05.06.2007 12:20:00 (muokattu 05.06.2007 14:00:20)

Joo oikea instrumentti on aina oikea instrumentti eikä sitä mallinna tietokone, olipa kyseessä mikä tahansa äänitys/talteenottometodi. Monesti nuo samplepohjaiset instrumentit kuulostaa kapeilta ja metallisilta.. liekö vedetty kohinaa ja muuta niin kovasti pois, että luonnolliset yläsävelet kärsii? Aina ne tietysti MIDIn ja soundfontit lyö.

Garritanissa (Sibelius 4 Edition) tykästyin itse käyrätorven (soolo-) pehmeämpään puoleen, kun taas voimakkaammat äänet on niitä perinteisiä, ts. heikkoja. Olen pitemmän aikaa yrittänyt löytää jostain paketin, jossa olisi nimenomaan vaskeihin panostettu, koska niissä yleensä tuntuu ne suurimmat ongelmat olevan; runsas harmonia ja suuret erot dynamiikassa..

Jokainen kuulee erot kait erilailla minusta jouset mättää eniten kaikissa laiteissa ja puupuhaltimissa ainakin useimmissa synissä uupuu herkkyys. Ja kohinan poistoa vois epäillä ainakin jollekkin levyille käynyt siinä niin että pilallehan ne meni...
moscowian
05.06.2007 12:50:39

Jokainen kuulee erot kait erilailla minusta jouset mättää eniten ja puupuhaltimissa ainakin useimmissa synissä uupuu herkkyys. Ja kohinan poistoa vois epäillä ainakin jollekkin levyille käynyt siinä niin että pilallehan ne meni...

Joo jousilla paha lähteä kunnon legatoa vetämään ja ainakin garritanissa ne on äänitetty turhan pienillä sektioilla => kapeampi soundi.
Puupuhaltimiin tosin itse olen ihan tyytyväinen, kun niitä tulee enimmäkseen käytettyä vähemmän ja niitä on helppo muokkailla itse toimivammiksi.
JPQ
05.06.2007 14:15:56

Jos konetta kyhään riittääkö 1gb muistia mitten hyvin ? siis otsikon tuotteen kanssa. PS. muistia saa aina lisää tokikin mutta mitä halvemmalla koneen saa sitä äkimpää saa sen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)